Nekromanti DoD6 Konvent

Magnus Malmberg

Veteran
Hej alla forumbesökare

Har en liten fråga som ni gärna får besvara..
Vi på RiotMinds håller just nu på att kolla upp möjligheterna till att hålla ett renodlat DoD6 konvent.
Konventet kommer att hållas i Kalmar någon gång under sommaren.
Vad vi undrar är om det finns något intresse hos er för detta konvent...
Och finns det då något speciellt som ni önskar ska finnas med.

Magnus

Ofeig

Warrior
Det vore ju kul, det var nog senast under 1970-talet som ett renodlat konvent hölls (rätta mig om jag har fel)...

Robin

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Hasse

Hero
Ett förhandssläpp av Jorges Bestarium som säljs till konventsbesökarna skulle definitivt få mig att åka till Kalmar. Har dock troligen svårt att ta mig till Kalmar annars.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

jonix

Warrior
Ja Ja JA!

...om det nu kommer hållas och dessutom på ett par dagar som jag inte kan, kommer det nog stå i Barometern i sommar om en galning.../images/icons/smile.gif

Några önskemål?
Vet i fn... så länge som det blir av så e ja' jettegla' /images/icons/smile.gif

Fressten, även om man nu inte skall lova förmycket så får alla bo hos mig jättegratis under tiden (kanske slå rekord i hur många som får plats på 20 kvadratmeter? /images/icons/smile.gif)

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

Feuflux

omjonasson.se
Väldigt shyddt men varför så jävla långt bort. Man får typ packa med sig solbriller och badbraller om man ska åka så långt söderut

Badbrallor? Det är Sverige vi snackar om. Långbyxor och dubbla tröjor + halsduk är minimum./images/icons/smile.gif

Kommer för övrigt från Kalmar så tycker inte det är så långt söderut. Bor och studerar i Linköping nu för tiden dock.

//[color:red]Feuflux
Erfarenhet står i direkt proportion till antalet rustningar man förstört...</font color=red>

Count

Warrior
Låter kul, men...

Tjenare alla forumläsare.

Jag e "ganska" ny på det här med konvent [i och med att jag alldrig sett ELLER medverkat i ett]. Så jag skulle gärna villja ha lite info om hur det funkar.

Kommer Riotminds gudarna [ni som jobbar på Riotminds alltså] vara där och kanske till och med lansera lite nya varor till oss konventare. Och kanske kommer några även rollspela och spelleda. Skulle vara tufft att säja att man spelat med de som skapade DoD 6.0 .
I alla fall, hur kul är det och är det värt att åka dit bara för att lira lite rollspel?

Jo, sen frågade ni om vad man skulle kunna vänta sig där. Tjaaa, nått exlusivt som typ special utgåvor och annat tufft. [te.x en special utgåva av spelledar skärmen] som man bara kan köpa om man är just på detta konvent. Eller som någon nämde en förhands verision av Jorges bestarium, eller så kanske ni kunde måla klart en TUFF och FIN Trundvang karta [tror att det stavas så].
När jag säjer TUFF och FIN så menar jag alltså en "UNIK" karta som är gjord i pergament eller nått sånt tufft.

Bara för den där kartan skulle jag komma flygande till konventet.

Sådär, denna gång ska jag inte terrorisera alla med JÄTTE långa brev som ändå ingen orkar läsa och där det är fler stavfel änn ord.

MvH Martin

Sårias

Veteran
Skulle utan problem dyka upp. Så länge som det inte är när jag är bortrest. Håller i övrigt med folket som gärna vill ha nån liten sovenir med sig från konventet. Men inte en nödvändighet. Men med tanke på hur mycket som släppts så finns så lite stoff än så länge men mer hinner väll komma ut antar jag. Och kostnaden att åka till Kalmar är väll inte allt för hög...eller? Skulle nog infinna mig och sovplats bör man inte oroa sig för det finns väll krogar i kalmar eller hur? Skulle vara kul att hålla på med rollspel på dagarna och snacka skit. Och sedan gå ut på kvällen för att snacka lite till och glömma allt till nästa dag så man kunde göra om det :) Så jag kommer säg bara till så kommer jag :)

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

Rosen

Myrmidon
Instämmer

Kalmar är en trevlig stad - firade midsommar i trakten i somras - men jag tror det kommer att påverka besökarantalet rätt negativt att förlägga det dit; speciellt storstadsbor brukar ha svårt för att dra sig ut i landet (av nån anledning; folk i norra Norrland kan bege sig ner till SydCon på nån dags varsel, men bor man i söder så är det en större internationell expedition att resa upp till SnöKon).

--
Åke

stille

Veteran
Det låter intressant, jag menar det kan ju ge mig en möjlighet till att se hur Ni hade tänkt Er när ni skapade det hela samt att det kanske skulle underlätta när man försöker att greppa Er vision om Trudvang.
Jag kan tyvärr inte komma på något specielt, men jag antar att Ni kommer med mer info och förfrågningar senare.

Rickard

Urverk speldesign
Kommer nog int'

"<EM>folk i norra Norrland kan bege sig ner till SydCon på nån dags varsel, men bor man i söder så är det en större internationell expedition att resa upp till SnöKon</EM>
Kan vara för att närmaste granne uppe i norr är c:a 1 mil bort så det med avstånd är inte såå noga.

/[color:green]Han</font color=green> som brukade bila upp till norr (114 mil) när han var yngre

Staffan

Myrmidon
Centralt nog!

Personligen tycker jag Kalmar låter som ett hyfsat ställe att lägga det på... kostar ju bara 90 kr (studentpris) att åka dit, ju.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Bela

Warrior
Re: Instämmer

"speciellt storstadsbor brukar ha svårt för att dra sig ut i landet (av nån anledning; folk i norra Norrland kan bege sig ner till SydCon på nån dags varsel, men bor man i söder så är det en större internationell expedition att resa upp till SnöKon)."

Det är mindre vanligt med körkort i storstäderna, och alternativa transportmedel tar en bara till förorterna. Ska man vidare så krävs mer planering och bokning av biljeter, och plötsligt så har det blivit allt för jobbigt och så går man och tar sig en öl istället. /images/icons/wink.gif

Bela

Johan K

Gammal & dryg
Låter som en väldans bra och rolig idé !!
Skule vara kul om ni kunde ta med så mycket matriel till spelet som möjligt & åxå ta med info om kommande modeler, regler m.m.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Rosen

Myrmidon
Re: Instämmer (OT)

<I>alternativa transportmedel tar en bara till förorterna</I>

Um, du vet väl att Stockholm C ligger rakt ovanför centralen för pendeltågen? Det är bara en våning upp... Ska man ta långfärdsbuss så måste man bege sig till Cityterminalen, men det är å andra sidan bara tvärs över gatan. (-:

--
Åke

Sårias

Veteran
Instämmer (OT)

Går inte kustpilen till Kalmar också? Så allmänna transportmedel går ju dit ner så det borde inte varar några problem.

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

Nightowl

Champion
Re: Kommer nog int'

Det finns med andra ord inga praktiska hinder för långresor, men det har de bortskämda polygriperna inte upptäckt än ;-).

Nightowl, som hänvisar alla frågor om den djupt fördomsfulla termen "polygrip" till Dandelion...:p

"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus