DoD 1: Litet vitt häfte i blå box. Halvdussinet grundegenskaper, något tjog färdigheter, skumma saker som lyckoslag med mera. Rollpersoner slås fram och man får efter ras och yrke välja några färdigheter som man får fram ett färdighetsvärde i. Procentslag används rakt igenom. Spelledarpersoner har bara fyra grundegenskaper, eftersom de bara är till för att slås ihjäl.
DoD 2/3: Svart häfte i svart eller svartgrön box, introäventyr i separat häfte, trean hade dessutom ett extra äventyr. Den stora skillnaden är att språket är rejält försvenskat och reglerna är mer uppstrukturerade. Man slår fortfarande fram grundegenskaper och man får fortfarande välja färdigheter efter yrke, varvid färdigheterna räknas fram med basis av grundegenskaperna. Procenttärning används fortfarande.
DoD Expert: Blått och grönt häfte i blå box, utbyggnad av DoD 2/3. Man slår fortfarande grundegenskaper, men man köper sina färdigheter med multiplikation och fan och hans moster. Massor med mer färdigheter, mer detaljerade stridsregler (nu med rustningar som väger olika efter storlek, och kroppsdelar!), mer detaljerade magiregler (magiskolor!), hjälteregler, kampanjtips och annat vettigt.
DoD 4 (DoD'91): Tre gröna häften i grön box plus introäventyr. I princip samma regler som DoD Expert, men med skillnaden att man köper även grundegenskaper. Mängden magiskolor hårt minskat, men nu finns ju även Magiboxen om det skulle behövas mer. Mängden färdigheter minskades också och kostnaderna för färdigheter beroende på bredd försvann och ersattes med kostnad beroende på huruvida färdigheter tillhörde yrket eller inte. Specialförmåga för yrket infördes.
DoD 5 (Chronopia): En brun bok. I princip samma regler som DoD4 med små ändringar på färdighetskostnaderna. Den stora skillnaden är spelvärlden, staden Chronopia.
DoD 6 (Trudvang): Grön bok, hårdpärm. Tre stora nyheter: en ny grundegenskap (Spiritus), en ny term för att hålla reda på hur bra man är på att slåss (Stridskapacitet), samt yrkesnivåer för att hantera erfarenhet. Man har återgått till att slå fram grundegenskaperna. Magin har fått sig en genomkörare, och präster har sina egna "besvärjelser" i form av böner.
D6E: Rollpersonen: Utbyggnad till DoD 6. Massor med mer regler om färdigheter och annat skoj för spelarna. Nytt sätt att hantera erfarenhet, massor med nya yrken i olika kategorier, specialförmågor och annat.
D6R: Grön bok, hårdpärm. En nyreviderad utgåva av DoD6 med inslag av D6E. Yrkesnivåerna får ta ett steg tillbaka, men är fortfarande kvar.