På ett sätt är den här närmre min ursprungsidé (jag hade tänkt mig mer traditionella regler, att man skulle ha en hel bas till förfogande att springa runt i men bara en värmekälla) - samtidigt hade jag inte någon tanke på att bokföra värme/isolering.krank said:
Hade jag vikt mer tid åt Döden... (jag skrev på Kallt Krig först, och där tyckte jag ändå det blev lite för löst) så hade det kanske blivit mer likt din variant. Problemet jag hade var att jag blev rädd för att det skulle ge falska förhoppningar. Eller att spelledaren skulle släppa igenom en lösning som räddade allihop - och med en hel bas till förfogande så. Så i slutändan försökte jag göra jag någon slags strikt formaliserad variant med lite Cold Equations och Vacuity där man kan kämpa men det inte finns någon väg ur valet i slutändan.
Tycker för övrigt det är intressant även med de bidrag som inte blev strikt taget "färdiga spel".
Både din variant och min har gett mig tankar kring hur jag ska göra med att bygga äventyr Ett Steg Framåt, så det är iaf positivt för min del.