Ulvalir! Satans toffel så jag saknat det. Som troligen endast K.K vet så har jag faktiskt lirat förr, med blandat resultat.. Men nu hoppas jag på en fräsch start med mer tid att lägga på lirandet. Tyvärr blir det inget flådigt första inlägg, det förklarar jag gärna med en lista som verkar otroligt poppis för tillfället:
<ul style="list-style-type: disc">[*]1. Jag är, belamrad, översållad, försmetad med jobb idag så det blir ett kort första inlägg utan substans
[*]2. Första, på väldigt länge, ulvaliret så jag tänkte ta det lite chill för att inte mina nerver ska sänka mig [*]3. Doktorn, the who, tidsmånglaren. Sjukt dålig koll på fluffet om jag ska vara ärlig så jag suger gärna mer info av er andra innan jag uttalar mig om den biten. [/list]
Utöver det så har jag bara dragit en snabb genomgång av tråden, men några tankar:
Vimes:
Lägger en snabb röst utan substans, det har han nog gjort i alla(två) lir jag varit med om. Men verkar vara lite väl sugen på att mucka gräl, även för att vara en obstinat Vimes. Men som sagt, var ett tag sen jag lira så det kanske är så du rollar.
Recca:
Vill minnas att Recca var ulv i nåt lir där vi körde mutant och hon var en blomma som smittade mig första rundan. Recca spelade jävligt bra men blev ändå hängd(vill jag minnas). Det jag också vill minnas är att du körde mer restriktivt, men såklart, mitt minne kan svika och spelstilar kan ändras.
K.K:
Känns spontant lite mjäkigare än vanligt. Brukar vara snabb på att samla drev, spy galla och göra sammanfattningar.
Detta bör inte ses som en djuplodad analys från min sida, endast en kvick gut-feeling sammanfattning som jag troligen har kunnat behålla för mig själv.
såå..
En fråga till er som är mer insatt i Doktorn; vilka fiender kan tänkas vara potentiella ulvar? Vad skiljer dessa åt? Kan det vara av betydelse vilken sorts ulv vi har bland oss?
Väktare, Siare. Tankar om dem? Mest troligt en doktor eller finns det hantlangare som passar in i den kategorin? Om vi nu ens har siare, väktare, trädgårdstomtar, latrintömmare eller whatever.
Angående outningar så tycker jag utan större erfarenhet att det kan vara bättre att spara det till drev. Vi har väl inte mycket annat att gå på än tillhörighet?