På din genomgång så får du det att låta som att ulvarna har nackdel av att ha en dag tillgodo.Konrad Konvalj said:0. Ulvarna har viss fördel. Absolut. Men.. Det krävs att det är "skickliga" ulvar som får fördelen för att det skall vara potentiellt farligt för byn.
1. Om ulvarna skall ha en fördel av det så gäller det att ALLA ulvar är inne och kollar sin pm-låda dagen innan.
2. Om ulvarna skall ha en fördel av det så gäller det att ALLA synkar sina inlägg på ett vettigt sätt. Det får absolut inte se konstruerat ut.
3. Om ulvarna skall ha en fördel av det hela gäller det att de kan följa sin plan när spelet väl är igång, och det är en omöjlighet med tanke på att ulvarna inte har fördelen att veta hur vi bybor kommer att agera.
4. Om ulvarna skall ha en fördel gäller det att snacket innan inte pajar och brakar ihop för att konstiga (för ulvarnas del) saker händer i tråden.
Äh, jag kan fortsätta. Det är inte en allt för stor fördel. Jag kan till och med tänka mig att det är en liten nackdel om inte det går rätt för ulvarna. Det mest optimala ulvandet handlar om minimal kommunikation för att inte "färga" av sig så det lyser igenom att man är i samma lag.
Kom på att jag inte haft mitt kaffe idag än, så jag måste ha det innan jag sticker o tränar.