För att fetmarkera en röst.Noob-Max said:Röst:Vimes
(inget personligt, tycker du spelar skumt bara)
Ursäkta. Vad betyder då det?Recca said:Hej!
Jag är med nu.
Ulvarna har suttit med rollpms sedan igår och kunnat snacka ihop sig (kan vi nog utgå från). Vilket betyder att om de inte hade alibiroller innan så har de nog det nu. Det här betyder också att ulvarna kan skriva direkt i början av tråden utan att behöva oroa sig över att kontakta varandra i förväg, vilket annars är brukligt. Och det är nog något man som ulv kommer vara noga med att göra också om man har möjlighet.
Okej, så nu har vi konstaterat att scum tellen "ulvarna måste prata ihop sig i början" antagligen inte kommer att vara relevant i det här spelet. Har den någonsin varit det? Kan du peka på något spel där man ser i början att ulvarna inte skriver direkt i tråden för att de vill snacka först? Jag kan inte komma på något.Recca said:Hej!
Jag är med nu.
Ulvarna har suttit med rollpms sedan igår och kunnat snacka ihop sig (kan vi nog utgå från). Vilket betyder att om de inte hade alibiroller innan så har de nog det nu. Det här betyder också att ulvarna kan skriva direkt i början av tråden utan att behöva oroa sig över att kontakta varandra i förväg, vilket annars är brukligt. Och det är nog något man som ulv kommer vara noga med att göra också om man har möjlighet.
Röst: ReccaVimes said:Ja, jag har inga problem med att chilla med att folk ska gå ut med doktor/följeslagare. Det kan vi ta vid drev istället. Dock behöver vi få något att hända. Det är fint och så att vi tjabbar lite om fluff och doktor/följeslagargrejen. Men jag vill se lite röster från folk. Kan vi bygga ihop något drev?
Just nu har jag en röst, KK en och Recca en (väldigt oväntad fördelning där...).
Hur vill vi gå vidare? Jag tycker vi ska försöka bygga drev, låt vara att de kommer vara ihåliga, men det är ju till för att producera information. Folk måste börja rösta. Det finns tre alternaitv, jobba med dom.
Märkligt. Du har själv redan lagt din röst i början av tråden och nu börjar du liksom på ruta 1 som om du aldrig ens röstat. "NU" ska vi börja rösta.Vimes said:Hur vill vi gå vidare? Jag tycker vi ska försöka bygga drev, låt vara att de kommer vara ihåliga, men det är ju till för att producera information. Folk måste börja rösta. Det finns tre alternaitv, jobba med dom.
Öh! Ursäkta mig men jag har lirat varulvsspel i ett par år nu och varit med i ganska många. Det är fan första gången jag varit med om ett upplägg där alla får pms dan innan spel startar! Det är en självklar fördel ulvarna som uppstod plötsligt igår när det beslutades att rundans start skulle skjutas upp. Att du är helt blazé för detta tycker jag är en självklar scumtell på dig, Vimes. Ju fler ulvspel man varit med om ju konstigare borde detta upplägg framstå.Vimes said:Okej, så nu har vi konstaterat att scum tellen "ulvarna måste prata ihop sig i början" antagligen inte kommer att vara relevant i det här spelet. Har den någonsin varit det? Kan du peka på något spel där man ser i början att ulvarna inte skriver direkt i tråden för att de vill snacka först? Jag kan inte komma på något.Recca said:Hej!
Jag är med nu.
Så, vad har du mer att säga?
Nuäre ju så att Emps är en motståndare till detta om jag läst tråden rätt. Nog för att han fixar att förklara sig själv, men ditt inlägg känns som ett stort hafsverk för att få iväg något "produktivt"Basenanji said:Jahapp så var vi igång igen.
En snabb kommentar: jag är inte alls helt säker på att det är säkert att börja outa doktorer, följeslagare och whatnot's.
Tvärtom blir jag misstänksam mot Emp's som snabbt vill göra sammanställningar.
Jag gillar också Thodds sammanfattning: "det finns x doktorer, y följeslagare och z ulvar" men drar mig till att z borde vara tre.
Att vi kan rösta ut två/runda PLUS att ulvarna kan döda en är en cool featue, men hård.
Du är väldigt aggressiv mot mig i början, Vimsy. Väldigt olikt dig.Vimes said:Jaha.
Så, för att få det här klart för oss:
om ulvarna inte kan snacka ihop sig i början är tidiga fåglar = bybor.
Men om ulvarna kan snacka ihop sig så är de tidiga deltagarna ulvar. Vad hände med de tidiga byborna från första scenariot. Försvinner de genom ett trollslag bara för att ulvarna har haft tid att prata innan spelet?
Nä, jag vet det. Men om man ser det som en tendens att ulvar som inte fått snacka ihop sig drar sig för att delta i spel, så finns det en mottendens som är kausal utifrån detta. Det är ju inget självklart alls men give me a break, liksom. Jag försöker skapa något i början av rundan och det slår ju iaf din usla röst på K.K som går ut på att att han är med i spel och är duktig. *Jaw-drop.*Vimes said:Även om vi menar att ulvar som inte är ihopsnackade inte vågar delta tidigt (vilket jag inte tror att du kan belägga från något annat spel) innebär det inte att tidiga deltagare är skumma i det här spelet.
*Slap!* "Oh my god, sorry honey, I love you baby, I'll do better next time, promise, please don't leave me, baby."Röst: Recca - du vet att jag gillar dig, men bättre kan du.
Okay. Nu tar vi det lite easypeasy här.Recca said:Öh! Ursäkta mig men jag har lirat varulvsspel i ett par år nu och varit med i ganska många. Det är fan första gången jag varit med om ett upplägg där alla får pms dan innan spel startar! Det är en självklar fördel ulvarna som uppstod plötsligt igår när det beslutades att rundans start skulle skjutas upp.
SL said:Hej allihopa! Den 14:e maj kommer jag dra igång varulvsspel med Dr Who som tema.
SL said:Spelstart: Spelet startar tisdag 14:e maj, tidigt på morgonen. Sista anmälan är söndag 12:e maj. Rollerna skickas under måndagen.
Asså, Larsson har satt datum 14:e men snackade lite i att kicka igång liret en dag innan för att stilla begäret. Att göra det avslogs rätt snart i och med att få 12 underskrifter innan den 14:e inte var en möjlighet.SL said:Om folk vill undvika det så kan jag starta spelet redan idag, men då får alla vara med på det (så ingen i lugn och ro sitter och väntar tills imorgon och sedan upptäcker att spelet är i full gång och han eller hon är redan efter).
Rundan startar precis när den ska starta. Du har inte alls koll på det hela här Recca. Det är inget konstigt som uppstår lixom.Recca said:Det är en självklar fördel ulvarna som uppstod plötsligt igår när det beslutades att rundans start skulle skjutas upp.
Det som är bra med den sammanställningen är just att den INTE ramlar ner i ett svart hål av regenreringar, verrsiner av serien, antalet Doktorer enligt Den Korrekta Listan Över Brittiska Skådespelare Med Härkomst Från Vackra Wales.KK said:Vad i det är bra? Läser vi tråden har det framkommit rätt snabbt att det finns Doktorer+Följeslagare och givetvis Ulvar.
Recca said:Öh! Ursäkta mig men jag har lirat varulvsspel i ett par år nu och varit med i ganska många. Det är fan första gången jag varit med om ett upplägg där alla får pms dan innan spel startar! Det är en självklar fördel ulvarna som uppstod plötsligt igår när det beslutades att rundans start skulle skjutas upp. Att du är helt blazé för detta tycker jag är en självklar scumtell på dig, Vimes. Ju fler ulvspel man varit med om ju konstigare borde detta upplägg framstå.Vimes said:Okej, så nu har vi konstaterat att scum tellen "ulvarna måste prata ihop sig i början" antagligen inte kommer att vara relevant i det här spelet. Har den någonsin varit det? Kan du peka på något spel där man ser i början att ulvarna inte skriver direkt i tråden för att de vill snacka först? Jag kan inte komma på något.Recca said:Hej!
Jag är med nu.
Så, vad har du mer att säga?
Röst: Vimes