Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Empiricus said:
Jag håller med om att de ligger på toppen av en önskelista även från mig, men där finns även Konrad Kattvikare med. Har ni några samband av typen jag snackar om, Basse, Recca och Konny?
Jag har inget behov av att smita före i kön. Har ett gäng kandidater som kan tryckas in före mig.

Av vilken anledning vill du pressa in mig nu?

Patient Beta

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Empiricus said:
Jag håller med om att de ligger på toppen av en önskelista även från mig, men där finns även Konrad Kattvikare med. Har ni några samband av typen jag snackar om, Basse, Recca och Konny?
Jag har inget behov av att smita före i kön. Har ett gäng kandidater som kan tryckas in före mig.

Mest för att du är här, aktiv och du är en av de som har mer än 1 röst. De andra som har mer än en röst är Basse, Brynolf och Recca, och av dessa så har en svarat och två var redan nämnda.

Brynolf

Dum fan
Jag tycker inte Trasapa har rätt att spela noob-kortet. Han var jäkligt duktig i Ankeborg och vet var det blå skåpet ska stå. Jag vill ha en liten fjutt-outning från honom åtminstone.

Röst: Trasapa

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Larssons spelstart said:
En suck av lättnad drar genom rummet när plötsligt Rose Tyler, en av Doktorns medresenärer, stapplar ut från ett av de inre rummen. De inkarnationer av Doktorn som känner henne ler igenkännande tills att de ser att något är fel. Hon faller ner döende, blod forsandes från ögon och öron, och hinner haspla ut sig ett sista varningens ord innan livet lämnar henne.
Två grejer som slår mig:

1) I introtexten är det enbart doktorer med plus en död medresenärer. Bland våra outningar är det betydligt fler medresenärer?

2. "De inkarnationer av doktorn som känner henne ler igenkännande..." tyder på att det finns en relation mellan en doktor och vissa medresenärer...eller: ulvarna kommer inte ha samma relation till medresenärerna som "de riktiga" doktorerna.

3. Introtexten antyder också att ulvarna gömmer sig bland doktorerna.

---

Äh, jag kanske är sömnig och skriver sånt ni fattade redan i morse, men ändå.
1:an köpte jag rakt av baserat på min roll och Vimes claim strax innan. Alltså, att det bara handlade om Doktorerna.
2:an sket jag i. En resenär dräpt av ulvarna var min tanke, och nu kommer vi ryka på löpande band om vi inte hittar ulvarna bland doktorerna.
3:an köpte jag rakt av utifrån min egen roll av samma anledning.

Efter det har ju mycket hänt och det står ju rätt klart att det finns medresenärer med så de första tankarna är ju fullt redigerbara.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Empiricus said:
Konrad Konvalj said:
Empiricus said:

Mest för att du är här, aktiv och du är en av de som har mer än 1 röst. De andra som har mer än en röst är Basse, Brynolf och Recca, och av dessa så har en svarat och två var redan nämnda.
Okay.

...Motiveras med tidigare inlägg och sen så skriver ju Brynte att Trasapa inte får dra noob-kortet och det har han ju helt rätt i.

Trasapa

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Trasapa.. ujja ujja. Du skulle ta bort din röst från mig för ett sekel sedan. Det är slappt av dig och det ger mig en öppning för att se en begynnande nojja. Du är skarp och snabb i tanken så du må komma fram med lite stuff som gynnar byn här. Du behöver nog släppa lös lite misstankar så vi vet hur du tänker. Att ligga och sås rösta på mig är till ingen nytta, men det må ju finnas de du misstänker hårdare än så.
Äh plocka av dig offerkoftan och sätt på foliehatten. Det lär du ju veta från tidigare lir att jag oftast låter min röst släpa tills jag har hittat en ny kandidat. Jag ser ingen mening i att slänga runt obefogade röster bara för att jag tvunget måste plocka bort den. För att plåstra såren lite så kan jag väl säga att du inte är högst prio på pälsjakten men jag har samtidigt ingen bättre att lägga rösten på i nuläget.

Recca känns lite sådär.. Men jag har legat lite för mycket på latsidan för att själv ha plockat några riktiga citat att kasta ur mig.
Däremot så lade Basse upp en liten grej som stack ut:

Recca said:
Jag är medresenär.
Recca said:
Jag kan iaf säga att jag helt saknar nåt omnämnande om speciella villkor gällande att jag är medhjälpare.
Recca said:
Jag har info om en timelord.
Vill gärna höra mer om det. Men känner inte att jag ska behöva lägga min röst på henne för att få en förklaring.

Men Konkel Kanalj, om jag nu skulle lägga en blank röst istället för att ha den hängande på dig så skulle du troligen få vittring på det också, inte sant?

Vi har ett litet moment 22 isf..

Patient Beta

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Empiricus said:
Konrad Konvalj said:
Empiricus said:

Okay.

...Motiveras med tidigare inlägg och sen så skriver ju Brynte att Trasapa inte får dra noob-kortet och det har han ju helt rätt i.
Så:

Recca har 3 röster (Hastfer, Vimes och Basenanji)
Trasapa har 3 röster (Max, Brynolf och Konrad Konvalj)
Brynolf har 2 röster (Max Raven och Empiricus)
Konrad Konvalj har 2 röster (Trasapa och Thodd)
Max har 1 röst (Jocke Kofot)
Basenanji har 1 röst (Recca)

Jag tycker att Jocke Kofot och Recca kan ta en kik på röstläget nu och ta ställning till dreven som verkar gry. Kanske komma med något matnyttigt. Eller iallafall inte ligga kvar med ensamma röster utan någon uppdaterad motivation.

Nu tänker jag gå och bekanta mig med hotellbaren, tillbaka om en halvtimme-timme.

Trasapa

Swordsman
Brynolf said:
Jag tycker inte Trasapa har rätt att spela noob-kortet. Han var jäkligt duktig i Ankeborg och vet var det blå skåpet ska stå. Jag vill ha en liten fjutt-outning från honom åtminstone.

Nu förstår jag ärligt talat inte.. Andra gången jag blir anklagad för att spela något sorts noob-kort. Vart kommer det ifrån? För att jag sa att vi som inte är inbitna forum uvar har lite svårare att läsa stammisarnas spelstil och skrivsätt? Är det att spela noob-kortet menar du?

Jag har varit med två lir, det första fattade jag ingenting och blev hängd rätt fort. Det andra, ankeborgsliret, så hade jag mer tid och kom in rätt bra i slutet. Men det kan knappast jämföras med K.K, Vimes eller Reccas track record på över 5(säkert nära 10) kompletta lir. Det måste du väl ändå förstå?

Det var den enda poängen jag försökte få fram, kan vi inte gå på fluff eller outningar så blir det enbart på scumtells och det blir svårare för oss som inte känner er andra och hänger lika ofta på forumet. Nuff said.

Så nej, jag ser mig inte som en noob jämfört mot hastfer eller någon annan första gångs lirare, men ja, jag anser att många andra(säkert många ulvar) har större fördel eftersom ni känner varandra.

Trasapa

Swordsman
Basenanji said:
Larssons spelstart said:
En suck av lättnad drar genom rummet när plötsligt Rose Tyler, en av Doktorns medresenärer, stapplar ut från ett av de inre rummen. De inkarnationer av Doktorn som känner henne ler igenkännande tills att de ser att något är fel. Hon faller ner döende, blod forsandes från ögon och öron, och hinner haspla ut sig ett sista varningens ord innan livet lämnar henne.
Två grejer som slår mig:

1) I introtexten är det enbart doktorer med plus en död medresenärer. Bland våra outningar är det betydligt fler medresenärer?

2. "De inkarnationer av doktorn som känner henne ler igenkännande..." tyder på att det finns en relation mellan en doktor och vissa medresenärer...eller: ulvarna kommer inte ha samma relation till medresenärerna som "de riktiga" doktorerna.

3. Introtexten antyder också att ulvarna gömmer sig bland doktorerna.
1. Jag må säga att jag hajade till när någon nämnde medresenär då någon sådan inte var med i introtexten, men la sedan ingen större vikt vid det då de kanske bara räknas som doktorns bihang.

3. Inget säger mig att ulvarna gömmer sig enkom bakom en doktors fasad. Vad får dig att tro det? Utifrån punkt 1?

Men nummer 2. är lite intressant, för mig iaf, just nu, och bara lite.
Det antyder att flera inkarnationer känner igen Rose, och enligt Max Raven lär dessa vara 9 och 10(fluff). Jocke Kofot är redan outad som nummer 9 och således bör vi ha en nummer 10 med oss.
Kan vi utnyttja detta på något vis? Vad säger det oss om ingen nummer 10 finns med i spel? Bara en tanke

Hastfer

Warrior
Trasapa said:
Jag må säga att jag hajade till när någon nämnde medresenär då någon sådan inte var med i introtexten, men la sedan ingen större vikt vid det då de kanske bara räknas som doktorns bihang.
Du är alltså inte medresenär?

vet inte om du hintat något men såg inte dig på K.K's brunskrivna lista

Trasapa

Swordsman
Hastfer said:
Trasapa said:
Jag må säga att jag hajade till när någon nämnde medresenär då någon sådan inte var med i introtexten, men la sedan ingen större vikt vid det då de kanske bara räknas som doktorns bihang.

Det räknas som en fjutt-outning som brynolf önskade..

Brynolf

Dum fan
Trasapa said:
Nu förstår jag ärligt talat inte.. Andra gången jag blir anklagad för att spela något sorts noob-kort. Vart kommer det ifrån? För att jag sa att vi som inte är inbitna forum uvar har lite svårare att läsa stammisarnas spelstil och skrivsätt? Är det att spela noob-kortet menar du?
Var mest en känsla jag hade, men nu när jag tittar så säger du inte så mycket om det. Så ok, inget noob-kort. Men tack för fjutten.

Max Raven

T12-kultist
Rör mig neråt bland posterna. Ursäkta eventuell rörighet.

Empiricus said:
Är det inte så att Doktorn är en Timelord, men alla Timelords är inte nödvändigtvis Doktorn.
Herr Max the very much Raven, hur ser det ut med det? Lite snabbgooglande och kik i tråden plockar ju upp att Doktorn varit sin egen ärkefiende någon gång, och även The Master är väl skurk och Timelord. Finns det någon fler? Under Äventyret fanns det ju "yrkessiande", kanske det finns Timelord-siande? <- just speculating.
Nya serien körde med att han är den sista i sitt slag, men utan att ha sett avsnitten så har jag för mig att minst följande Tidsherrar dyker upp: The Master, Doktorns dotter*. I den tidiga serien så är Time Lord ännu mer intetsägande - av flera anledningar, bland annat att Gallifrey fortfarande existerar (även om Time Lords civilisation är i nadir). Så det stämmer:
Doktorn är en Tidsherre/mästare, men alla Tidsherrar/Tidsmästare är inte Doktorn.

Konrad Konvalj said:
Max Raven-Empis svajjar på Brynolf. Why? Ge mig mer.
För min del - ville ha mer info från honom. Har vi fått det? Ja, han är en Doktor. Lite osäker på Thodd och Trasapa också, faktiskt, men Brynolfs insatser från mitt förra varulvsspel spökade fortfarande, medges.

Jag är fortfarande inne på linjen att leta oregelbundenheter - men info är bra. :gremsmile:

Röst: Trasapa. Mer info tack. :gremsmile:

Trasapa said:
Det antyder att flera inkarnationer känner igen Rose, och enligt Max Raven lär dessa vara 9 och 10(fluff).
Och 11+, givetvis**, men tror inte de har en personlig relation med henne. :gremsmile:

*kan vara hans barnbarn dock, bara sett det i förbifarten nånstans. Kan vara värt att anmärka att jag är halvvägs in i tredje säsongen och inte fått mer än en hint om att han inte är ensam.
**Personligt linjär tidslinje. :gremsmile:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Trasapa said:
Men Konkel Kanalj, om jag nu skulle lägga en blank röst istället för att ha den hängande på dig så skulle du troligen få vittring på det också, inte sant?

Vi har ett litet moment 22 isf..
Nej, du skall rösta där du har misstankar.

Jag ser ju nästan framför mig hur du sliter i ditt hår över små pikar och "anklagelser" från Brynte och vissa påtryckningar om aktivitet och ställningstagande från K.K´s sida. Det är en härlig syn.

Hur som så ångar du ju i alla fall igång och tycker lite och det redan efter två röster. Lite temp och lite tryck. Det gillar jag.

Du är absolut ingen rookie och det är tungt att bli på kastad noob-kortet. Ingen biggie men nu har ju du och Brynte löst den beefen.

Sen ser det ut som att du har klivit ut som medresenär? Eller jo, jag ser det. Okay. Vi lägger det till samlingen.

Men. Det vore ändå intressant att höra dig ta ställning till Empis/Vimes dealen. Nu kanske jag är ensam om att tycka det och då skall du givet skita i det. Då litar jag på att du vet när det är dags att snacka.

Varför jag vill att du skall snacka lite står ju klart. Jag vet vad du kan och jag vill ha mer av Trasapa. Jag vill inte att du ligger och slacker röstar på mig och sedan inte riktigt tar ställning eller har några kandidater för hängning. Har man inga kandidater så bör man omedelbums stoppas i ett ulvfack. Det är som bekant svårare att ha "feta" misstankar mot bybor när man är ulv än vice versa.

Jag vet också att du kan släpa med rösterna, men det är ju inget skydd som hjälper dig undan att misstänka folk. Jag vet ju också att du brukar vara duktig på att misstänka folk och just nu gör du inte det riktigt. Du smyger mest med lite små misstankar.

Trasapa

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Nej, du skall rösta där du har misstankar.
Precis vad jag gjort. Men ok jag ska flytta min röst så vi slipper en onödig debatt om det här.
Konrad Konvalj said:
Jag ser ju nästan framför mig hur du sliter i ditt hår över små pikar och "anklagelser" från Brynte och vissa påtryckningar om aktivitet och ställningstagande från K.K´s sida. Det är en härlig syn.
Man skulle lätt tro det men mina nerver är med mig den här gången. Däremot så har det blivit sporadiskt läsande mellan jobb, skrikande unge och föda.

Konrad Konvalj said:
Sen ser det ut som att du har klivit ut som medresenär? Eller jo, jag ser det. Okay. Vi lägger det till samlingen.
Hur i hela bruna världen fick du till det? Du har alltså inte lagt större vikt på vad jag skrev? Eller så säger inte din flufftext vad min gör vilket resulterade i min reaktion som jag beskriver..

Konrad Konvalj said:
Men. Det vore ändå intressant att höra dig ta ställning till Empis/Vimes dealen. Nu kanske jag är ensam om att tycka det och då skall du givet skita i det. Då litar jag på att du vet när det är dags att snacka.

Varför jag vill att du skall snacka lite står ju klart. Jag vet vad du kan och jag vill ha mer av Trasapa. Jag vill inte att du ligger och slacker röstar på mig och sedan inte riktigt tar ställning eller har några kandidater för hängning. Har man inga kandidater så bör man omedelbums stoppas i ett ulvfack. Det är som bekant svårare att ha "feta" misstankar mot bybor när man är ulv än vice versa.
Det där får jag behandla imorgon då jag må sova. Men jag har väl faktiskt inga större iakttagelser så här på rak arm.
Rödmarkerade delen däremot, jävligt farligt sagt kan jag tycka. Sprider mer distraktioner än hjälper byn, plötsligt ska vi ränna runt och kasta misstankar på alla som glömt att flytta sin röst eller inte hunnit göra det på någon timme. Du bestämmer här och nu att har man inga konkreta åsikter och rejäla misstankar som man kan backa med en röst så är man ulv. Eller så säger du att rösterna inte betyder särskilt mycket och bör kastas omkring lite här och där bara för sakens skull.

Är inte det en ulv-taktik att skapa förvirring? Isf är du farligt nära att pälsen skymtas under läkarrocken.
Konrad Konvalj said:
Jag vet också att du kan släpa med rösterna, men det är ju inget skydd som hjälper dig undan att misstänka folk. Jag vet ju också att du brukar vara duktig på att misstänka folk och just nu gör du inte det riktigt. Du smyger mest med lite små misstankar.
Jag misstänker dig, jag misstänker Recca och jag misstänker en hög till. Troligen alla för jag är en paranoid sate. Och du menar att jag smyger runt på ett ulvigt vis då?

Röst: Jocke Kofot
Motivering? Han släntrar in och slänger ur sig doktor 9 utan minsta press och myser sedan iväg igen. Vill gärna höra mer där och huruvida hans fluff nämner Rose.

Trasapa

Swordsman
Max Raven said:

Trasapa said:
Det antyder att flera inkarnationer känner igen Rose, och enligt Max Raven lär dessa vara 9 och 10(fluff).
Och 11+, givetvis**, men tror inte de har en personlig relation med henne. :gremsmile:
Ok jag vill inte att vi ska spilla tid på att trycka på mig när jag vet att jag är oskyldig. Bättre att vi jagar ulvar.
Men jag vet helt ärligt inte vad jag ska lämna ut för info som hjälper oss på vägen. De flesta bör kunna läsa ut från mitt inlägg till Brynolf vad jag är, förutom K.K då.. Det är lika mycket outat som de flesta andra har gett ut men det är varken grönande eller speciellt hjälpsamt kan jag tycka.

Kan väl nämna att min info inte ger mig någon inblick eller förbindelse med någon annan karaktär.

Det där med 11+ tänkte jag inte på. Det betyder att vi kan ha 4 doktorer som känner rose?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Trasapa said:
Hur i hela bruna världen fick du till det? Du har alltså inte lagt större vikt på vad jag skrev? Eller så säger inte din flufftext vad min gör vilket resulterade i min reaktion som jag beskriver..
Det var mest baserat på att du lämnat en fjutt till Brynolf och att jag läste ditt svar till Hastfer lite väl snabbt.

Denna:
Trasapa said:
Hastfer said:
Trasapa said:

Det räknas som en fjutt-outning som brynolf önskade..

Missade inte´t och sedan lade jag inte alls någon vikt vad du skrev till Basse eftersom jag snackade om Bryntes små noob-pikar som är utrett och mitt snack om att jag ville få igång dig. Så summan = Sloppy av mig att tro att du outat medresenär på nått vis och sloppy av mig att tro att fjutt outningen hade nått med det att göra.

Du är igång i alla fall och det är härligt.

Hur som så försvarar du numera din status som Doktor eller Medresenär i och med att du valt att inte outa det under den lilla press som dök upp. Det ger oss ju två-tre möjligheter.

1. Trasapa kan vi lita på så länge så det är dumt att pressa fram Doktor eller Medresenär bara för att. Han har koll på läget och kan till och med skydda powerroller eller vad som genom att inte spela med och outa nått i fjutt-kaliber Dr/Medresenär.
2. Trasapa vet inte riktigt vad han skall outa ännu och vill ha fler att falla tillbaka på.
3. Du har outat Doktor utan att jag har förstått det för Medresenär är du ju inte.

K.K said:
Har man inga kandidater så bör man omedelbums stoppas i ett ulvfack. Det är som bekant svårare att ha "feta" misstankar mot bybor när man är ulv än vice versa.
Det viktiga i den här svängen och det jag vill få fram är att det är lättare att bygga trovärdiga misstankar när man är bybo. Är du ulv måste det dubbeltänkas en massa och det är lätt hänt att man slinter med orden. Sen finns ju även problemet att det finns fler ulvar och det är ju bättre att inte rikta sina misstankar där i första läget om det är en möjlighet.

Trasapa said:
Du bestämmer här och nu att har man inga konkreta åsikter och rejäla misstankar som man kan backa med en röst så är man ulv.
Nej. Jag bestämmer att det är svårare för en ulv att ha "feta" misstankar mot bybor. Är du bybo så är det ju bara att spela så som man tänker. Rakt ut och spontant. Det är fullt legitimt att misstänka fel. Det är okay att misstänka andra bybor lixom. En bybo har i det här läget 11 andra potentiella ulvar. En ulv vet vilka som är ulvar och måste dubbeltänka hela tiden för att inte sätt sig själv eller sina kompisar i klistret. En ulv har i mina ögon svårare att skrapa fram ulv-case mot en garanterad bybo än en bybo har gällande ett case mot en eventuell ulv. Du fattar.

Sen för den delen så har inte jag pluggat in dig på min ulvlista för att du är en slacker och ligger kvar med din röst på mig. Det är ju av andra anledningar. Jag vill ha igång dig mer och jag vill att du släpper lite från din roll. Din fjutt har inte gett mig någonting. Jag är kanske inte redigt insatt i den för att förstå den så jag skall läsa den igen. Är den där fjutten likvärdig (i mina ögon) en outning av Doktor eller Medresenär så har jag inget problem med att rulla vidare.

Du har K.K-Recca (och resten) som skäligen misstänkta för ulveri. Det är sunt tycker jag.

På Recca har du Basses grej som jag också gillar. Jag kan som dig tänka mig att lägga min röst på Recca, men det är som du säger. De frågorna bör hon ju svara på ändå. Utöver det har du inte så mycket och då kanske du förstår varför jag anser att du tassar fram och kör lite smygmisstankar.

Lixom, vad är det du har på mig? Jag är inte högst på din lista, men du har ingen bättre att lägga rösten på är typ en lina som du själv skrivit.

Din nuvarande röst på Jocke Kofot har ju mer grogrund i mina ögon. Det var väl cirka två spelare som reagerade rätt förnuftigt över Dr.9 outningen. Det var Trasapa och K.K. (och Recca då, men hon valde att köra ironi på ze internetz istället för att lägga fram sina tankar om det hela. Tankar som hon fortfarande inte lämnat ifrån sig)

Hur som. För att göra historian kort.

Typ 1-3, svara på det du vill och känner är bäst för byn. Alltså, motivera din outning så jag vet hur du tänker.

1. Jag tycker du skall slänga fram hurivida din roll passar in med Vimes/Empis eller Brynolf (Tematisk koppling eller vad det kallades)
2. Om du kör Doktor-style eller Medresenär
3. Förklara lite mer tydligt för mig som inte greppat läget med fjutten, vad det innebär.

* Lägg fram dina misstankar mot K.K eller passera gå så att vi inte behöver uppta hela tråden med någon form av mini-beef.

* Visa lite tydligare misstankar (i enlighet med K.K-principen är det svårare att ha misstankar om man är ulv)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Trasapa said:
Max Raven said:

Trasapa said:
Ok jag vill inte att vi ska spilla tid på att trycka på mig när jag vet att jag är oskyldig. Bättre att vi jagar ulvar.
Men jag vet helt ärligt inte vad jag ska lämna ut för info som hjälper oss på vägen. De flesta bör kunna läsa ut från mitt inlägg till Brynolf vad jag är, förutom K.K då.. Det är lika mycket outat som de flesta andra har gett ut men det är varken grönande eller speciellt hjälpsamt kan jag tycka.

Kan väl nämna att min info inte ger mig någon inblick eller förbindelse med någon annan karaktär.

Det där med 11+ tänkte jag inte på. Det betyder att vi kan ha 4 doktorer som känner rose?
Är det till Brynolf du svarar genom att citera Basse? Eller är det Basse du menar när du skriver Brynolf?

Och jag må vara den ända som inte förstår så du måste vara lite tydligare. Det är alltså hjälpsamt av dig att vara mer tydlig än att linda in din outning i nått meck som jag inte kan tyda.

Trasapa said:
Men nummer 2. är lite intressant, för mig iaf, just nu, och bara lite.
Det antyder att flera inkarnationer känner igen Rose, och enligt Max Raven lär dessa vara 9 och 10(fluff). Jocke Kofot är redan outad som nummer 9 och således bör vi ha en nummer 10 med oss.
Kan vi utnyttja detta på något vis? Vad säger det oss om ingen nummer 10 finns med i spel? Bara en tanke
Är det här din outning?

Recca

Femme Fatale
Trasapa said:
Recca said:
Jag har info om en timelord.
Ok.. Är inte en timelord ett annat ord för en doktor?(som sagt, nada fluff kunskap)
Har du alltså info om en doktor eller är det en annan fraktion?

Är det en annan fraktion så är ju ditt agerande mot basse lite knepigt i sammanhanget.
Min info säger att en av doktorerna är en ond timelord.

Om doktorn är en timelord så fattar jag om infon låter konstig. Men ja, så står det iaf.