Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Recca

Femme Fatale
Basenanji said:
Recca, fint att du bidrar. Ändå är det många som är på dig. Kanske bra att dra reten av infon så vi får lugn och ro? Dessutom sa du att du skulle hålla koll på postandet tidigt i rundan; är det en strategi du kommer hålla dig till och vad tycker du att den har gett hittills?

Du har outat följande:

Recca said:
Jag är medresenär.
Recca said:
Jag kan iaf säga att jag helt saknar nåt omnämnande om speciella villkor gällande att jag är medhjälpare.
[...]
Jag vill nog höra mer!
Du är riktigt duktig på att ta saker ur sin kontext, Basse.

Vad vill du höra mer om, Basse? Jag har inget i min roll som skulle tyda på att det finns speciella vinstvillkor kring att min roll blir slaktad. För det var ju det det jag skrev handlade om. Det var du som lanserade en teori om att om följeslagarna dog så skulle byn förlora? Och jag, utifrån rollen av följeslagare gav dig ett svar.

Hastfer

Warrior
Recca said:
Trasapa said:
Recca said:
Jag har info om en timelord.
Ok.. Är inte en timelord ett annat ord för en doktor?(som sagt, nada fluff kunskap)
Har du alltså info om en doktor eller är det en annan fraktion?

Är det en annan fraktion så är ju ditt agerande mot basse lite knepigt i sammanhanget.
Min info säger att en av doktorerna är en ond timelord.

Om doktorn är en timelord så fattar jag om infon låter konstig. Men ja, så står det iaf.
Är det inte läge nu att doktorer går ut med sitt nr? Om vi tror på att medresenärerna är länkad med en doktor är väl det bra så kan medresenärerna(för sig själv) hitta sin match.

Ja om de finns en ulvdr så lär väl den ljuga ihop ett nr och ulvmedresenären blir hens match.

Du recca kan väl välja vilken ordning doktorena ska gå ut med nr?

Först kanske alla ska outa dr/resenär/annat.

Dålig ide?

Uret är bara barnet, dags att kvista iväg till jobbet
Mera bruk i baljan boys!

Thodd

Veteran
Jag gick precis igenom dina inlägg sedan start.

Jag insåg precis att jag inte har ngn koll på dig heller och i detta läge för mig är mer rött än grönt.. känns som att du har försökt ligga under radarn lite och bara skrivit in lite för att "blåsa liv" i befintliga drev.

Så i min bok har jag

Röda:
Vimes
K.K
Basse
Hastfer

Hastfer

Warrior
Thodd said:

Jag insåg precis att jag inte har ngn koll på dig heller och i detta läge för mig är mer rött än grönt.. känns som att du har försökt ligga under radarn lite och bara skrivit in lite för att "blåsa liv" i befintliga drev.

Så i min bok har jag

Röda:
Vimes
K.K
Basse
Hastfer
Ok.
Jag är medresande, alltså inte doktor. Nu är det framme men det säger ju inget. Men som brynolf sa läre sånt ut innan dr.nr.

Kan du utveckla varför jag ät ulvig i form av frågor. Någon outning om fluffinfo vill jag inte gärna bjuda på än. Tycker det som är ute från övriga räcker innan vi luskat i vilka som ev är connectade.

Hastfer

Warrior
Jag tycker jag vart utanför dreven och mina frågor har väl inte blåst igång någonting?

Eller är "" just för att det är vindstilla?

Vimes

Sillkung
Recca said:
Min info säger att en av doktorerna är en ond timelord.

Om doktorn är en timelord så fattar jag om infon låter konstig. Men ja, så står det iaf.
Spännande.

Jag funderar lite här. Å ena sidan har vi info som säger "En i kategori X är ulv", vilket är en jättebra anledning för att gå ut helt med kategori X. Å andra sidan har vi info om att ulvarna vill döda andra än de uppenbara, vilket kan innebära att de får en rejäl buff (kanske till och med direkt avgörande sådan) av outning av kategori X. Larsson har aviserat att spelet ska vara lite svårare för byn, och en sådan här fälla kan ju vara en sådan svårighet.

Jag drar öronen lite åt mig angående outning av doktor/medresenär. Det är inte bråttom, ALLT behöver inte vara outat första rundan.

Vimes

Sillkung
Recca har dels outat sig som medresenär, och dels outat sin info. Men hon har duckat för att svara på huruvida hennes info hänger ihop med hennes roll, fluffmässigt.

Recca, hänger din info ihop med din roll fluffmässigt? När jag fått svar flyttar jag min röst.

Patient Beta

Swordsman
Brynolf said:
Hastfer said:
Är det inte läge nu att doktorer går ut med sitt nr?
Näj för skråen, inte förrän följande är avklarat:
Först kanske alla ska outa dr/resenär/annat.
Fast har inte alla kommit ur garderoben? Eller har jag missat någon (förutom mig själv då såklart)?
Det är väl bara Trasapa som outat rakt ut? Och med tanke på att Trasapan sade:

Trasapa said:
1. Jag må säga att jag hajade till när någon nämnde medresenär då någon sådan inte var med i introtexten, men la sedan ingen större vikt vid det då de kanske bara räknas som doktorns bihang.
Så gissar jag rent hejvilt att Trasapa inte är en medresenär/följeslagare/sällskapspudel eftersom då hade hen inte varit speciellt förvånad över att medresenärer nämns.

Nu sitter jag på arbetet och skall försöka vara aktiv under dagen så gott jag kan. Men om det är någon mer som har noterat att det verkar finnas en logik i antalet Doktorer och antalet Följeslagare i spel så hojta till, så jag vet att ni ser samma som mig.

Trasapa

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Det var mest baserat på att du lämnat en fjutt till Brynolf och att jag läste ditt svar till Hastfer lite väl snabbt.

Denna:
Trasapa said:
Jag må säga att jag hajade till när någon nämnde medresenär då någon sådan inte var med i introtexten, men la sedan ingen större vikt vid det då de kanske bara räknas som doktorns bihang.
Det här oroar mig lite att du inte gjorde samma association som mig och troligen fler som säger sig vara doktor, bla. Emp verkade fatta fjutten. Men Det kan bara vara det sena klockslaget som fintade dig kanalj..

Jag hajade till när vissa outade sig som medresenärer eftersom det inte fanns några sådana i intro-fluff-texten förutom den döda Rose, inte heller nämner min egen PM fluff något om medresenärer. Sen skriver jag att jag bara antog att dessa var bihang till Doktorn, alltså en antydan att jag själv är doktor..

Konrad Konvalj said:
Missade inte´t och sedan lade jag inte alls någon vikt vad du skrev till Basse eftersom jag snackade om Bryntes små noob-pikar som är utrett och mitt snack om att jag ville få igång dig. Så summan = Sloppy av mig att tro att du outat medresenär på nått vis och sloppy av mig att tro att fjutt outningen hade nått med det att göra.

Hur som så försvarar du numera din status som Doktor eller Medresenär i och med att du valt att inte outa det under den lilla press som dök upp.
Jag hänger inte riktigt med på din förklaring men som sagt så hoppas jag vi har rett ut vad jag är för något nu.

Konrad Konvalj said:
Typ 1-3, svara på det du vill och känner är bäst för byn. Alltså, motivera din outning så jag vet hur du tänker.

1. Jag tycker du skall slänga fram hurivida din roll passar in med Vimes/Empis eller Brynolf (Tematisk koppling eller vad det kallades)
Trasapa lite längre upp i tråden said:
Kan väl nämna att min info inte ger mig någon inblick eller förbindelse med någon annan karaktär.
Det är en sanning med modifikation.. Vet inte riktigt hur jag ska tolka min info men som jag säger så har jag ingen anknytning till någon specifik medresenär, doktor eller scumbag. Annat än att jag själv är doktor då..
Konrad Konvalj said:
2. Om du kör Doktor-style eller Medresenär
3. Förklara lite mer tydligt för mig som inte greppat läget med fjutten, vad det innebär.
De sista punkterna hoppas jag att vi rett ut.

Nu tycker jag att vi kan släppa det här för vi fyller bara tråden med en massa bös. Du har en grym ulvnäsa K.K men i det här fallet verkar du ha dragit en lina luktsalt.

Jag vill rikta mer mot Recca just nu eftersom jag tycker hon känns lite luddig.
Men samtidigt är det fler som kommit lite väl billigt undan, typ Jocke, Max, Max Raven osv.

Hastfer

Warrior
Om ulvarna har fått fördelar, va de nu kan vara. Och enligt basse så tuggar de hellre på en annan än siare/väktare.
Är det inte då klokast att
1, få fram alla dr och deras nr så att medresenärerna kan checka av om de är länkade med någon.
2, hosta fram fluffet. De vore väl jävligt olyckligt om de nackar någon som sittermed facit i fluff men som inte hunnit outa.

Jag tycker detta låter vettigt och kom gärna med motargument mer än "det gynnar ulvar mer än bybor".

Väktare/siare borde väl fått fluff också?

Vimes

Sillkung
Hastfer said:
Om ulvarna har fått fördelar, va de nu kan vara. Och enligt basse så tuggar de hellre på en annan än siare/väktare.
1, få fram alla dr och deras nr så att medresenärerna kan checka av om de är länkade med någon.
2, hosta fram fluffet. De vore väl jävligt olyckligt om de nackar någon som sittermed facit i fluff men som inte hunnit outa.

Jag tycker detta låter vettigt och kom gärna med motargument mer än "det gynnar ulvar mer än bybor".

Jag förstår inte riktigt det här inlägget, Hasse. För det första: alla sådana här taktiska överväganden baseras ju på huruvida vi tjänar på det ewller om ulvarna gör det. Är det bra att outa, eller tjänar ulvarna mer på det? Är det bra att rösta ut inaktiva eller tjänar ulvarna på det? Och så vidare. Det är ju grunden för alla sådana här taktiska resonemang.

Men skit i det. Det jag tycker är konstigt är att du kopplar "massoutning" ("alla dr och deras nr") till det här: "Om ulvarna har fått fördelar, va de nu kan vara. Och enligt basse så tuggar de hellre på en annan än siare/väktare." På vilket sätt följer massoutning av doktorer som smart plan ur detta? Jag tycker snarare (se mitt inlägg ovan) att det verkar vara ett argument för att vi ska ta det lite lugnt med outandet. För om det finns vinster för ulvarna att göra som är större än att ha ihjäl siare och väktare, så är det ganska stora vinster. Och lösningen på det borde inte vara att säga mer om oss själva, eller?

Sen det här:
"hosta fram fluffet. De vore väl jävligt olyckligt om de nackar någon som sittermed facit i fluff men som inte hunnit outa." och "Väktare/siare borde väl fått fluff också?"

Vad menar du med "fluffet" här? Och vad menar du med att väktare/siare borde fått fluff också? Varför börjar du öht prata om väktare och siare?

Patient Beta

Swordsman
Hastfer said:

Röst: Hastfer

Jag tror på det här fortfarande att dreva efter om vi vill få reda på något, så det inte blir ofokuserat.
Och här kommer du och vill att alla kräks upp sitt bös på bordet?

Min fråga till dig, Hastfer, är: Har DU någon tematisk koppling mellan roll och whatever du nu har (förmåga, info, fluff eller vad du nu har eller inte har).
Jag förstår lite vad Thodd menar längre upp:

Thodd said:

Så i min bok har jag

Röda:
Vimes
K.K
Basse
Hastfer
Jag vill gärna ha lite bättre grepp på dig, jag med. Och att outa OM du har någon tematisk koppling eller inte är lite mer safe än att ge munsbitar i onödan till Ulvarna.

Trasapa

Swordsman
Hastfer said:

Ok Hastfer det där var kanske inte ett så genomtänkt inlägg. Det känns lite som att du inte har hängt med i argumentationen och bara kastar ur dig något som du tycker låter vettigt ur bybosynpunkt.

1, Som Vimes sa så har vi ju vissa indikationer på att ulvarna skulle tjäna mer på att dräpa "vanliga" doktorer och medresenärer än powerroller. Kan det vara så att ulvarna sitter med info om en viss doktor eller resenär som de gärna tar ut? t.ex: "Du vet att Doktor #8 har vital information som kan avslöja dig". Vore det inte väldigt dumt av oss att mata ulvarna med facit då?

2, Här vet jag inte riktigt vad du vill ha. Ska vi massouta all info vi har i PM? Hur vet vi vilken info som kommer från en bybo och vad som bara är lögner från en ulv? Vore jag ulv så skulle jag lika gärna kunna hitta på något i stil med "min info säger mig att det bara finns 4 doktorer", då jag själv utsett mig som medresenär så ger det mig spelrum och jag har skapat förvirring i byn.

Och du får gärna elaborera vidare på dina tankar angående siare/väktare.. Menar du att dessa möjligen inte har fluff som vi andra och därför skulle uppmärksammas, eller har de någon specifik fluff som särskiljer dem som just powerrollers?

Huruvida kändes det uttalandet lite extra klantigt, nästan som att du vill att våra påstådda powerrollers ska tillkännage sig.

Jocke

Man med skägg
Okej, nu har jag försökt läsa ikapp så gott som möjligt och mitt allmänna intryck är att flera mer erfarna spelare tycker att jag har "kommit för lätt undan".

Det kanske stämmer, men jag vet inte riktigt hur jag skall hantera det.

Jag avslöjade mitt namn, och jag kände att det var ganska lagom just då - jag är ju för övrigt fortfarande den enda doktorn som har avslöjat sitt nummer.

Kopplingen mellan min doktor och Rose kom från tvseriens fluff och var inte nått jag baserade på formatet från mitt PM.

Jag är på jobbet nu och kommer följa tråden så gott som arbetet tillåter, är det något mer som jag behöver säga för att det skall stå klart att jag inte är en av ulvarna så kan ni ju med fördel svara i den här undertråden så att det är enklare för mig att se.

Till sist
Jag drar tillbaka min röst på Max och röstar inte på någon annan ännu.

Trasapa

Swordsman
Jocke Kofot said:
Okej, nu har jag försökt läsa ikapp så gott som möjligt och mitt allmänna intryck är att flera mer erfarna spelare tycker att jag har "kommit för lätt undan".

Det kanske stämmer, men jag vet inte riktigt hur jag skall hantera det.

Jag avslöjade mitt namn, och jag kände att det var ganska lagom just då - jag är ju för övrigt fortfarande den enda doktorn som har avslöjat sitt nummer.
Det är en av anledningarna till att jag lade min röst på dig. Varför kände du att det var nödvändigt att gå ut med ditt nummer i det läget? Som jag minns det så var det ingen press på dig utan det kom nästan ur det blå. Å ena sidan så är det väl smått grönande att vara så tidig ut med en så vital del av din identitet så det kan såklart vara en nybörjar-stress grej.
Jocke Kofot said:
Kopplingen mellan min doktor och Rose kom från tvseriens fluff och var inte nått jag baserade på formatet från mitt PM.
Du har alltså ingen tematisk länk till någon medresenär eller till din(om du nu har någon) speciella förmåga/info/skostorlek?

I övrigt, du drar tillbaka din röst från Max. Är det p.g.a. att du tycker han har gett dig vad du ville ha eller finns det någon som är mer intressant i nuläget?

Vad anser du om Hastfers idé angående massoutning av samtligas namn och nummer, bra eller anus?

Max Raven

T12-kultist
Sitter på tåget, så jag skickar bara ett kortare svar just nu. Mea culpa. Återkommer senare, har en hög med laborationer som måste göras.

Trasapa said:
Jag vill rikta mer mot Recca just nu eftersom jag tycker hon känns lite luddig.
Men samtidigt är det fler som kommit lite väl billigt undan, typ Jocke, Max, Max Raven osv.
Visst medhåll här, fullt medhåll vad gäller mig själv. Vimes har ju sagt att han inte gillar att jag kör med tisslande och tasslande - som KK sagt tidigare(iaf i ett Äventyr) brukar byn tjäna på att information är öppen. Men - vi vet att det finns inte fullt lika mycket information att gå på den här gången, så det att lämna ut information stegvis är en god tanke - först se om folk är doktorer/medresenärer/annat, sedan gå vidare. Det handlar om att ge ulvarna tillfälle att snurra in sig på något sätt - lämna spår som vi kan följa. Jag kanske har något där också, men väntar lite. Kommer säga det innan rundan tar slut. Ikväll kanske fungerar?

Med det sagt, jag har inte sagt mycket mer om mig själv än andra har sagt om sig själva. Både ulvar och byn behöver mer att gå på, dock, så jag är inne på att dreva de som vi vet minst om - minst aktivitet och/eller utlagd fakta. Så länge vi inte röstar ut två pers vi enbart känner oss lite osäkra på bara. (Jag stör mig f ö lite på att Jocke kom ut så fort med siffran, gör det lättare för ulvar att pussla om han inte är ulv, men å andra sidan skulle vi dreva mot honom snart - fast det skulle kunna vara (riskabelt?) ulvaknep iofs).

Recca verkar (omedvetet) peka på att the Master finns bland Doktorerna, eller att vi har en ond Doktor. Det är iaf vad mina system pekar på. Det kan vara fel, givetvis.

Ska fundera på vem jag misstänker. Det är rätt mycket vaga känslor än fakta. Har en lite starkare, men den hänger ihop med ikväll och kan vara falsk signal.

Vimes

Sillkung
Sen det här:

Vimes said:
Recca har dels outat sig som medresenär, och dels outat sin info. Men hon har duckat för att svara på huruvida hennes info hänger ihop med hennes roll, fluffmässigt.

Recca, hänger din info ihop med din roll fluffmässigt? När jag fått svar flyttar jag min röst.
Jag har sett Recca inloggad sedan detta skrevs. Visst, hon kanske inte har läst det. Visst, hon kanske läste en tråd om realistiska knypplingsregler i EON-forumet, vad vet jag. Men det är ingen jättestor investering för henne att gå in i tråden och skriva "ja" eller "nej" på den här frågan. Om hon inte är varulv alltså.

Så kom igen nu, Becks. Jag vill rösta på Hastfer, men jag flyttar inte min röst förrns du svarat på det här.

Recca

Femme Fatale
Vimes said:

Nej. :gremfrown:

Min karaktär heter Adric. Det enda som står är att Adric vet att det är en ond timelord med i gruppen. Jag har funderat på det där men hur jag än vrider och vänder på det verkar det ju bara säga en sak: Det finns en+ infiltratör bland doktorerna, denna är en timelord.

Jag har såklart kikat lite på wikin och sökt på min karaktärs namn men han verkar helt sakna koppling till varken timelords eller the master. Efter att jag kikade runt lite så hittade jag ju alltså en wikiartikel om the master och han ÄR ju en timelord och han har varit med i sjukt många säsonger, men det verkar ändå inte som att Adric prickar någon av inkarnationerna. Dessutom verkar min karaktär vara typ död eller nåt. :gremfrown: