Sitter på tåget, så jag skickar bara ett kortare svar just nu. Mea culpa. Återkommer senare, har en hög med laborationer som måste göras.
Trasapa said:
Jag vill rikta mer mot Recca just nu eftersom jag tycker hon känns lite luddig.
Men samtidigt är det fler som kommit lite väl billigt undan, typ Jocke, Max, Max Raven osv.
Visst medhåll här, fullt medhåll vad gäller mig själv. Vimes har ju sagt att han inte gillar att jag kör med tisslande och tasslande - som KK sagt tidigare(iaf i ett Äventyr) brukar byn tjäna på att information är öppen. Men - vi vet att det finns inte fullt lika mycket information att gå på den här gången, så det att lämna ut information stegvis är en god tanke - först se om folk är doktorer/medresenärer/annat, sedan gå vidare. Det handlar om att ge ulvarna tillfälle att snurra in sig på något sätt - lämna spår som vi kan följa. Jag kanske har något där också, men väntar lite. Kommer säga det innan rundan tar slut. Ikväll kanske fungerar?
Med det sagt, jag har inte sagt mycket mer om mig själv än andra har sagt om sig själva. Både ulvar och byn behöver mer att gå på, dock, så jag är inne på att dreva de som vi vet minst om - minst aktivitet och/eller utlagd fakta. Så länge vi inte röstar ut två pers vi enbart känner oss lite osäkra på bara. (Jag stör mig f ö lite på att Jocke kom ut så fort med siffran, gör det lättare för ulvar att pussla om han inte är ulv, men å andra sidan skulle vi dreva mot honom snart - fast det skulle kunna vara (riskabelt?) ulvaknep iofs).
Recca verkar (omedvetet) peka på att the Master finns bland Doktorerna, eller att vi har en ond Doktor. Det är iaf vad mina system pekar på. Det kan vara fel, givetvis.
Ska fundera på vem jag misstänker. Det är rätt mycket vaga känslor än fakta. Har en lite starkare, men den hänger ihop med ikväll och kan vara falsk signal.