Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Sen det här:

Vimes said:
Recca har dels outat sig som medresenär, och dels outat sin info. Men hon har duckat för att svara på huruvida hennes info hänger ihop med hennes roll, fluffmässigt.

Recca, hänger din info ihop med din roll fluffmässigt? När jag fått svar flyttar jag min röst.
Jag har sett Recca inloggad sedan detta skrevs. Visst, hon kanske inte har läst det. Visst, hon kanske läste en tråd om realistiska knypplingsregler i EON-forumet, vad vet jag. Men det är ingen jättestor investering för henne att gå in i tråden och skriva "ja" eller "nej" på den här frågan. Om hon inte är varulv alltså.

Så kom igen nu, Becks. Jag vill rösta på Hastfer, men jag flyttar inte min röst förrns du svarat på det här.
Sorry, det är så jag spenderar min morgon. Jag öppnar typ en massa fönster av varulvslir samtidigt, och sen går jag och gör frukost. Sen svaras det i random ordning.

Hastfer

Warrior
Från mobil.

Efter reccas inlägg om doktorn blev jag mer nyfiken ifall vi är sammanlänkade.
Mitt fluff påminner mycket om reccas. Men det står inget om timetravler eller va de hette. Mer typ att doktorn är elak och KAN vara farlig för oss bybor.

Därför tycker jag det känns rätt att outa dr.nr och se om vi på något sätt hör ihop.

Att jag skrev siare/väktare kan ha fluff skrev jag ju mer som en hint typ att "ljug ihop något lätt" om ni inte har så det inte är två som saknar fluff.
Obyboigt.

Slog mig i skrivandets stund att basses fluff kanske är ulvarnas fördel. Alltså till för att vi inte ska försöka skydda siare/väktare lika hårt.
Äh jag vet inte, hastigt skriver

Recca

Femme Fatale
Thodd said:
Konrad Konvalj said:
Thodd said:
Röst: Konrad Konvalj Anledning: Tycker att du är väldans snabb med att skifta uppmärksamhet till höger och vänster så ingen har eg funderat(eller har de) om det är en taktik från k.k för att hålla sig själv utom misstankar. <Make me belive in you>
Väl motiverat.

Vad vill du ha av mig?
Är jag misstänkt för ulveri?
På min lista är Vimes högst på Ulva-sidan eftersom att jag tycker det var väldigt snabbt claimat.
Sedan har jag bara dig pga "drevet" men iofs kan det vara din spelstil. Spelstilar kan vara till fördel för ulvarna då åtminstonde jag har svårt att se vad som kan verka rött och grönt mer än det jag fått för mig. Scumtells är det bara att glömma från min sida, jag kommer inte att se dem om de så slår mig i ansiktet så får lita på andra där.

Skulle gärna se en röstningslista imorgon kanske eller senare ikväll så vi får se hur landet ligger.
Än jag då?

Det är väldigt märkligt att du inte ens verkar ta ställning till mig. Varför är Vimes mer misstänkt än mig, enligt dig? Både K.K och Vimsy har ju pekat ut mig. Det vore väldigt vettigt om du tog ställning till de stora dreven istället för att fokusera på fjösdrev. En enad by producerar resultat medan en oenad by... äsch, något visdomsord, etc.

Vimes

Sillkung
Okej. Tack, Recca.

Jag skulle också vilja höra Basse svara på samma fråga. Och även Hastfer.

Nu röstar jag på hasse, med förhoppningen att han ska utveckla sitt konstiga inlägg (som vi är flera som reagerat på), samt svara på frågan om fluffkoppling.

Röst: Hastfer

Konrad Konvalj

Myrmidon
Trasapa said:
Konrad Konvalj said:
Det var mest baserat på att du lämnat en fjutt till Brynolf och att jag läste ditt svar till Hastfer lite väl snabbt.

Denna:
Trasapa said:
Jag må säga att jag hajade till när någon nämnde medresenär då någon sådan inte var med i introtexten, men la sedan ingen större vikt vid det då de kanske bara räknas som doktorns bihang.
Det här oroar mig lite att du inte gjorde samma association som mig och troligen fler som säger sig vara doktor, bla. Emp verkade fatta fjutten. Men Det kan bara vara det sena klockslaget som fintade dig kanalj..

Jag hajade till när vissa outade sig som medresenärer eftersom det inte fanns några sådana i intro-fluff-texten förutom den döda Rose, inte heller nämner min egen PM fluff något om medresenärer. Sen skriver jag att jag bara antog att dessa var bihang till Doktorn, alltså en antydan att jag själv är doktor..

Konrad Konvalj said:
Missade inte´t och sedan lade jag inte alls någon vikt vad du skrev till Basse eftersom jag snackade om Bryntes små noob-pikar som är utrett och mitt snack om att jag ville få igång dig. Så summan = Sloppy av mig att tro att du outat medresenär på nått vis och sloppy av mig att tro att fjutt outningen hade nått med det att göra.

Hur som så försvarar du numera din status som Doktor eller Medresenär i och med att du valt att inte outa det under den lilla press som dök upp.
Jag hänger inte riktigt med på din förklaring men som sagt så hoppas jag vi har rett ut vad jag är för något nu.

Konrad Konvalj said:
Typ 1-3, svara på det du vill och känner är bäst för byn. Alltså, motivera din outning så jag vet hur du tänker.

1. Jag tycker du skall slänga fram hurivida din roll passar in med Vimes/Empis eller Brynolf (Tematisk koppling eller vad det kallades)
Trasapa lite längre upp i tråden said:
Kan väl nämna att min info inte ger mig någon inblick eller förbindelse med någon annan karaktär.
Det är en sanning med modifikation.. Vet inte riktigt hur jag ska tolka min info men som jag säger så har jag ingen anknytning till någon specifik medresenär, doktor eller scumbag. Annat än att jag själv är doktor då..
Konrad Konvalj said:
2. Om du kör Doktor-style eller Medresenär
3. Förklara lite mer tydligt för mig som inte greppat läget med fjutten, vad det innebär.
De sista punkterna hoppas jag att vi rett ut.

Nu tycker jag att vi kan släppa det här för vi fyller bara tråden med en massa bös. Du har en grym ulvnäsa K.K men i det här fallet verkar du ha dragit en lina luktsalt.

Jag vill rikta mer mot Recca just nu eftersom jag tycker hon känns lite luddig.
Men samtidigt är det fler som kommit lite väl billigt undan, typ Jocke, Max, Max Raven osv.
Okay! Deal. Nu vet jag att du outat att du är Doktor. Jag hade helt missat det eftersom det låg snyggt inbakat i ett inlägg adresserat till Basse.

Sen så har jag absolut inte sniffat luktsalt. Jag har haft dig på min mer bruna lista på grund av ditt spel.

1. Ostig röst på mig
2. Rätt löst spel, vag och inte riktigt spot on
3. Motvillig till att köra det enkelt och slanta fram doktor/medresenär (jag upplevde det som att du trevade efter bästa valet)

Efter lite press och lite högre temp har du rockat loss rejält och således pluppat ut från bruna listan till en något mer mjukbrun nyans.

Lixom, så här långt tycker jag att du har vettiga saker för dig och du står på samma sida som fler vettiga spelare där jag själv står. Det är bra tycker jag.

Nu skall jag läsa ikapp lite.

Recca

Femme Fatale
Hastfer said:
Mitt fluff påminner mycket om reccas. Men det står inget om timetravler eller va de hette. Mer typ att doktorn är elak och KAN vara farlig för oss bybor.
Doktorn kan vara farlig? Det låter ju som tårta på tårta med min info?
Din info: Finns kanske en farlig Doktor.
Min info: Finns en farlig/fejk doktor.

Vimes

Sillkung
Hastfer said:
Okej. Märkligt. Recca var rätt tydlig med vad som faktiskt stod i hennes info, du svävar mer på målet. Kan du ge en ordentlig redogörelse?

Trasapa

Swordsman
Hastfer said:
Från mobil.

Efter reccas inlägg om doktorn blev jag mer nyfiken ifall vi är sammanlänkade.

Därför tycker jag det känns rätt att outa dr.nr och se om vi på något sätt hör ihop.

Att jag skrev siare/väktare kan ha fluff skrev jag ju mer som en hint typ att "ljug ihop något lätt" om ni inte har så det inte är två som saknar fluff.
Obyboigt.

Slog mig i skrivandets stund att basses fluff kanske är ulvarnas fördel. Alltså till för att vi inte ska försöka skydda siare/väktare lika hårt.
Äh jag vet inte, hastigt skriver
Alltså jag vet inte, du blir bara luddigare med det här inlägget tycker jag.
Du har ett fluff som påminner om Reccas, en doktor KAN vara farlig. Har du alltså ett nummer på en doktor som detta berör? Eftersom vi har doktorER så blir det ju en knepig bit info annars.

Hur ser vi om doktor nummer hör ihop om vi outar dessa? Ingen verkar ju ha något tematiskt kopplat till sin karaktär, inte som framkommit än iaf. Om inte medresenärerna sitter på info att de kom hit med en viss doktor såklart.
Det enda jag kan se som fördel med en outning av nummer utifrån dina inlägg är att du då kan peka ut vilken av oss som din info säger är farlig. Och hur kan vi lita på dig?

Sen vill du att siaren/väktaren ska slänga ur sig en liten nödlögn för att passa in. Hur skulle det hjälpa byn tänkte du? Vi vet ju inte vilka vi kan lita på och då får vi dessutom desinformation från två viktiga roller. Säg att vi skulle spåra iväg på en av dessa lögner och spendera en dag på att reda ut den, eller att vi kommer på siaren med att ljuga hur ska den då rentvå sig? Att outa sin roll? Ingen skulle tro på den individen vid det laget.

Jag överväger att lägga över min röst på dig nu men avvaktar lite då du ändå verkar få ett drev riktat mot ditt håll. Jag tycker fortfarande att Jocke har lite att svara på. Jag får helt enkelt se vem av er två som kommer med det mest tillfredsställande svaret.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jocke Kofot said:
Okej, nu har jag försökt läsa ikapp så gott som möjligt och mitt allmänna intryck är att flera mer erfarna spelare tycker att jag har "kommit för lätt undan".

Det kanske stämmer, men jag vet inte riktigt hur jag skall hantera det.

Jag avslöjade mitt namn, och jag kände att det var ganska lagom just då - jag är ju för övrigt fortfarande den enda doktorn som har avslöjat sitt nummer.

Kopplingen mellan min doktor och Rose kom från tvseriens fluff och var inte nått jag baserade på formatet från mitt PM.
Det du skall göra Jocke Kå är att visa vart du står.

Du har gått ut med Doktor nr.9 som inte har någon koppling till Rose (som är nån form av medresenär? antar jag). Det finns just nu en fråga i luften gällande tematiska kopplingar Doktorer+Whatävvers. Du saknar den enligt egen utsago.

Att du släppt Dr.9 i ett tidigt skede och sedan pyst iväg är långt ifrån grönande så det du måste göra är att jobba igång något. Du måste visa vart du står och berätta för oss andra hur du ser på saker och ting.

* Vilka är dina potentiella ulvar och varför?
* Du outade nuffra utan press, fanns det någon anledning förutom att "gröna" dig själv och spara tid åt byn? Såg du någon vinning i det? Har du fått ut nått gött ur det?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Okay.

Då kör vi lite Hastfer.

Som jag ser det har Hastfer fastnat med näven i kakburken. Efter honom finns en hel hoper med gnagande terriers. Är det läge?

Jag tycker vi ger Hastfer ett litet brak här och låter honom sätta sig i lugn och ro på rasten och skriva ett tydligt inlägg vad han menar och förklara sig själv.

Nu är det frågor, perss och högt tempo mot Hastfer och det gynnar inte byn (asså, Hastfer har ju notoriskt svårt att få fram vad han egentligen vill och vad han egentligen menar).

Vi har ett tidigare spel att kika tillbaka på där vi har en bybo Hastfer. Han har expat lite till detta lir men behöver lite space för att kunna uttrycka sig helt enkelt.

* Hastfer kan vara en ulv, absolut.
* Hastfer kan vara en bybo som expat lite men förmår sig ändå inte riktigt att hänga med i spelet och har svårt att uttrycka sina tankar rätt.
* Hastfer kan ha en viktig roll för byn. Nu pratar jag powerroll. Är det därför han svajar på manschetten och slingrar in sig i felaktigheter är det ju betydligt bättre för oss att ge honom ett break och vara lite easypeasy.

Så. Jag röstar för att Hastfer får chilla lite och skriva ett vettigt inlägg under lunchen eller liknande och tills det är klart pysslar vi med nått annat.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vem sköter protokollet?

Finns det någon som har en uppdaterad lista med outningar och positioneringar gällande tematiska kopplingar och liknande?

Om inte får jag sätta mig ner och dona lite själv, men det skulle spara lite tid.

Trasapa

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Vem sköter protokollet?

Finns det någon som har en uppdaterad lista med outningar och positioneringar gällande tematiska kopplingar och liknande?

Om inte får jag sätta mig ner och dona lite själv, men det skulle spara lite tid.
Jag ser gärna en fedt sammanställning i äkta Konkel stil. Röstsammanställning, tematiska kopplingar, antal outade doktorer/medresenärer. Kör!

Recca

Femme Fatale
Trasapa said:
Konrad Konvalj said:
Vem sköter protokollet?

Jag ser gärna en fedt sammanställning i äkta Konkel stil. Röstsammanställning, tematiska kopplingar, antal outade doktorer/medresenärer. Kör!
Instämmer. :gremtongue:

Trasapa

Swordsman
Hastfer said:
Regelfråga.
Man får INTE citera PM från larsson. Men man får skriva exakt som det står?
Du får skriva en tolkning.
T.ex. PM: "Du heter Kalle och du vet att Doktor#7 är ett svin"
Du: "Jag är en medresenär som heter Kalle och jag har info på att Doktor#7 är ett as."

Typ så. Inge CTRL+C/V alltså.

Max Raven

T12-kultist
Recca said:
Min karaktär heter Adric. Det enda som står är att Adric vet att det är en ond timelord med i gruppen. Jag har funderat på det där men hur jag än vrider och vänder på det verkar det ju bara säga en sak: Det finns en+ infiltratör bland doktorerna, denna är en timelord.

Jag har såklart kikat lite på wikin och sökt på min karaktärs namn men han verkar helt sakna koppling till varken timelords eller the master. Efter att jag kikade runt lite så hittade jag ju alltså en wikiartikel om the master och han ÄR ju en timelord och han har varit med i sjukt många säsonger, men det verkar ändå inte som att Adric prickar någon av inkarnationerna. Dessutom verkar min karaktär vara typ död eller nåt. :gremfrown:
Stackare, att få Adric av alla. :gremfrown:

Var med Fjärde och Femte Doktorn. Impopulär karaktär som skulle vara en slags "Artful Dodger" från början.

Och jo, han har sprungit in Mästaren, specifikt den tredje av de här:

Bland annat i Logopolis, vilket är Fjärde Doktorns sista storyarch.

Adric dog i Earth Shock, under femte doktorn. Var tillbaka en gång i form av illusion.

Så i korthet: Stackars Recca. Alla kan vi inte vara populära awesome karaktärer. :gremfrown:

Max Raven

T12-kultist
Recca said:
Wtf! Är det där Eric Roberts på fjärde bilden??
Ja. Det är från den halvdana filmen som var delvis ett försök att få in Doctor Who på den amerikanska marknaden (med 7:e och 8:e doktorn, TV-serien var nerlagd iom 7:e doktorn).

Recca

Femme Fatale
Max Raven said:
Recca said:
Wtf! Är det där Eric Roberts på fjärde bilden??
Ja. Det är från den halvdana filmen som var delvis ett försök att få in Doctor Who på den amerikanska marknaden (med 7:e och 8:e doktorn, TV-serien var nerlagd iom 7:e doktorn).
Jaaa... Jag har sett den filmen tror jag. Kan inte varit så minnesvärd typ.

Recca

Femme Fatale
Jag har noll koll på vilka som inte outat något än. Det har varit dålig aktivitet från vissa också. Detta kanske överlappar varandra.

Röst: Thodd

Jag tycker du tar ställning dåligt. Du har ändå en del inlägg i tråden och har visat att du följer den, så lite mer insikt från din sida tycker jag gott du kan presentera. Vidare har du inte svarat än på den fråga jag ställde som gällde din åsikt om drevet mot mig.

Also, Trasapa, du la in en kommentar om att jag är luddig, vad nu det kan betyda (något sammanhang presenterades ju inte). Det tyder på att du vill vara med på ett litet hörn i Recca-jakten men du tar samtidigt inte ställning. Typiskt ulvigt.