Max
Max har skrivit lite mer och jag tycker han känns röd.
Vi börjar med vad han håller på med första dagen:
Max said:
Jag har en ide, ni proffs får säga om den är bra eller urusel.
Kanske inte nu men om ett par rundor eller något, så kanske alla föleslagarna och dokotorer OCH ulvarna (vilka de nu är) kan skriva vad de är (doktorer skriver vilken regenerering) (följeslagarna vet jag inte, har ni namn) och så kanske ulvarna skriver samma utan att ha hunnit läsa, "oj, råkade skriva samma som [NAMN]" och då vet vi att någon av dom 2 är en ulv? eller något... bara en ide, ni får säga om jag är helt knäpp eller ett geni laugh
Om ulvarna har alibin vilket jag tycker mer och mer verkar tyda på så känns det här som en typisk "hej, kolla vad hjälpsam jag är!" (med den här planen som jag vet att vi inte kan bli fasttagna på).
Max said:
Bassen said:
Min info är att ulvarna vill ha ut andra bybor mer än väktaren+siaren.
När du säger "väktaren+siaren" har du information då att det bara finns en av varje?
Återigen, vem är mest intresserad av detaljer kring väktare och siare? Ulvarna.
Max said:
Recca: Hon är den som är närmast grön för mig. Hon verkar verkligen vilja hitta ulvarna snabbt och döda dom utan att tveka. Och för mig verkar det som att hon verkligen vill gott åt byn.
Max said:
LITE RÖD/ROSA:
BDG: Det var han som fick igång alla att rösta på basse och han verkade verkligen (då) som om att det var jätte viktigt att få ut speciellt basse och inte någon annan.
recca: inte speciellt vad jag tycker men de andra verkar tycka att du är röd så du blev lite rosa av mig, sorry
Håller först Recca som den grönaste spelaren, och glider sen över till att ha henne som röd/rosa utan att egentligen tycka sig ha några argument för det. Om Recca är röd så tror jag att hon har sagt åt Max:
"Max: Jag håller på och åka ut nu, du måste försöka distansera dig från mig, när dom ser att jag är röd så ser inte det där enda inlägget du skrivet om mig bra ut alls, men gör det försiktigt."
Och så gör han det.
Sen har vi det här:
Max said:
Witch är engelska ordet för häxa... Jag trodde du visste det.. Och som du vet är häxor med magi och sådant > Manipulation
Häxa är ingen roll jag känner igen och den finns inte heller på mafiascumwikin, inte heller finns det någon självklar koppling mellan manipulation och häxor, det är väl politiker, pyskologer, och demoner som är kända för att manipulera? Häxor håller väl på och trollar.
Det känns som att Max vet mer än oss, och att han råkade försäga sig då han inte visste att det här var något konstigt.
Max said:
Ni verkar alla rösta på mig föra att jag inte har berättat så mycket om min roll (skummade bara) och därför kan jag väl säga en sak, och det har med min quote att göra också. Jag har ingen information som motsäger det, men jag kan sia honom när denna rundan tar slut. För jag är också en Siare. Första natten siade jag K.K och han har en passiv förmåga. Om ni vill att jag ska säga vilken doktor jag är kan jag göra det också, men för tillfället hoppas jag det här räcker.
Och här har jag förstått det som att Max kan Sia om vilka som har aktiv förmåga, passiv förmåga eller ingen förmåga? Om vi nu gissar på att ulvlaget främst vill ha ut någon med en passiv förmåga, (eftersom siaren väktare inte var de viktigaste), vilket lag tycker ni tjänar på att ha möjligheten att sia typ av förmåga på folk? Jag tror inte att Max ljuger här alltså, bara att det där känns mycket mer som en ulvförmåga än en byboförmåga.
Jag tror Max är röd alltså. Men på grund av att han är en ny spelare så känner jag mig inte så där fruktansvärt övertygad om att min analys är korrekt. Men det är min analys hur som helst.