Nekromanti Dr Whowolf (runda 2)

Björn den gode

Swashbuckler
Björn den gode said:
Trasapa said:
Vart är BDG med sina fantastiska ulvjagar skills? Jag har inte sett något vettigt därifrån under hela spelet. Är han nu så duktig som det påstås så må han ju endera vara en dålig ulv eller en dålig bybo nu, vilket som så är jag redo att skicka honom till galgen.
Jag kommer, håller på med ett inlägg att svara KK nu, men du kommer tyvärr inte få se några särskilt imponerande ulvjagarskills än, tvärtom så tyder runda 1 på att dom är ganska off i det här partiet. Men jag var tvungen att citera det här inlägget, för du måste antingen tänkt fel eller vara ulv.

Att skicka mig till galgen om jag skulle vara en dålig bybo är ju jättedumt. Om vi bara skulle försöka döda alla som är dåliga bybor så skulle nog ulvarna vinna det här spelet rätt fort, varje gång. Och att du skulle vara ok med "BDG är dålig, skicka honom till galgen, det spelar ingen roll om han är ulv eller bybo" för det är ju det du skriver, är skitkonstigt. Särskilt från en som har en tendens att hänga upp sig på ordval.

Men det gick lite fort här va?
Blev en extra citattag som hängde kvar där, Recca hade inget med det att göra, så här borde det sett ut.

Patient Beta

Swordsman
Trasapa said:
Empiricus said:
Trasapa said:
Sen håller jag med Vimes, jag vill gärna att vi plockar minst två denna runda. Jag kan tänka mig:
Här däremot. Minst två? LJSLarsson har denna runda förtydligat att det som mest kan röstas ut två personer.
Trasapa, hur kan vi plocka fler än två? Vet du något vi inte vet?
Jäklar. Sorry, Larsson påpekade ju faktiskt att det inte gick att rösta ut mer än två.

Men hade vi kunnat så skulle jag gärna göra det.
Exakt, därför tyckte jag det var udda att du inte tyckte att två var maxantal att plocka denna runda. Miss-tänk eller något annat? Noterat, hursomhelst.

Trasapa

Swordsman
Björn den gode said:
Jag kommer, håller på med ett inlägg att svara KK nu, men du kommer tyvärr inte få se några särskilt imponerande ulvjagarskills än, tvärtom så tyder runda 1 på att dom är ganska off i det här partiet. Men jag var tvungen att citera det här inlägget, för du måste antingen tänkt fel eller vara ulv.

Att skicka mig till galgen om jag skulle vara en dålig bybo är ju jättedumt. Om vi bara skulle försöka döda alla som är dåliga bybor så skulle nog ulvarna vinna det här spelet rätt fort, varje gång. Och att du skulle vara ok med "BDG är dålig, skicka honom till galgen, det spelar ingen roll om han är ulv eller bybo" för det är ju det du skriver, är skitkonstigt. Särskilt från en som har en tendens att hänga upp sig på ordval.

Men det gick lite fort här va?
Jag vill absolut inte rösta ut dig p.g.a att du skulle vara en dålig bybo, då skulle jag rösta på mig själv rätt så ofta. Men jag skrev en motivering längre bak varför min röst är på dig.
Du känns ulvig, har vi att göra med infektion så vore du ett bra val för ulvarna, osv.
Jag har svårt att tro att du kan vara dålig, men jag vill gärna se något hända snart..
För det jag säger är att jag är beredd att ta risken med att du kan vara en bybo för vi har inte så många andra kandidater som passar lika bra som dig just nu.

Dessutom:
"Och att du skulle vara ok med "BDG är dålig, skicka honom till galgen, det spelar ingen roll om han är ulv eller bybo" för det är ju det du skriver, är skitkonstigt."

Var du själv inte helt på det klara med att även om Basse var grön så var det helt ok att hänga honom förra rundan? Faktiskt så var det en av drivpunkterna du hade för att skicka honom till stupstocken, "han är troligen ulv men skitsamma om han är bybo vi vinner på det ändå".

Så där skjuter du dig själv i foten om du ska anklaga mig för taskigt ordval och korkat tänk.

Men just ja, du behöver ju inte motivera dina handlingar..

Max Raven

T12-kultist
Konrad Konvalj said:
Max Raven said:
Jag försökte se lite om jag kunde få igång ett drev mot Max och kanske få ut mer
Känner du att du kan få ut nått mer ur hans spelande?

Alltså, det har det ju röstats på Max-Jocke Kofot-Hastfer genom hela spelet, men inte hänt så mycket mer där. Jag vill ha ut mer ur alla dessa tre. Att någon är ulv känner jag att det är lite långsökt, men det är ju värt att lyfta blicken precis som Trasapa skriver här i krokarna.

Det finns lixom inte så mycket att gräva i någon av dessa och aktiviteten är ju lågflygande.

Vi har just nu i mina ögon två fullgoda ulv-kandidater. Vi behöver mer svar. Det vi har är att Basse grön och diverse lös information som vi tolkar på olika vis.

Vi behöver röda spelare och hård fakta att jobba med. En hängning av trion Max-Jocke Kofot-Hastfer skulle ge oss noll och ingenting.

Jag skulle gärna se mer av alla tre, men jag tror inte att en röst från mig på Max skulle hjälpa särledes mycket. Tror du och flera på att det går att stressa fram lite sköna tells, se Thodd i R1 så är jag villig att haka på tillsvidare.
Argh. Gillar inte det, men det är ett hav av tystnad. Måste hålla med dig om att vi inte får något ut av att hänga Max/Jocke/Hastfer denna runda. Eller ja, kanske Hastfer, som har framfört att han har info liknande Recca och Thodd. Jag tycker tre med likartad info är suspekt, men Thodd blinkar lite extra just på grund av hur specifik hans info är.

Men det finns också en möjlighet att Thodd är bybo, och då blir det intressant. Eller skulle bli intressant, men vi har inga Doktorer som outat vilka de är utöver Jocke. Lite rädd för att köra ett BDG-liknande argument om att hänga Thodd även om han är bybo, men om vi hänger Thodd och han är grön så känns det som att vi borde outa Doktorer rundan därpå. Om han är röd så... Ja, då är han röd, och infon kan nog bortses från?

Thodd

Veteran
Max Raven said:
Thodd said:
Jag fattar inte hur ni kan citera flera poster sådär, jag får bara citera den post jag väljer och sedan är det stopp.
Copy-paste + massor av quote-taggar.

Thodd said:
infektionsteori:
Är det ngn som har belägg för infektion? Eller har vi en väktare som lyckades?
Angående max ravens teorem om infektioner så har jag bara ett tillägg... Voffö häng åll opp sä opa infektion när korruption känns mer troligt. Doktorn är en tidsresenär och "time-lord" korrekt? Borde inte han inneha en hel del makt? Makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut.

Nuff said!
Jag kollar på Larssons flufftext:
LJSLarsson said:
”Päls. Varulvspäls. Medan ni avrättade stackars Basenanji så har de riktiga mördarna rört sig fritt i resten av TARDISen.”
Därav mina slutsatser om infektion.

Därmed inte uteslutet att det finns en potentiell Doktor som antingen inte är Doktorn eller som är vilande DTF, typ om en viss medresenär åker ut så blir denna DTF. Fast jag har inte nog med koll på hur varulvsspel körs för att veta hur sannolikt detta är.

Thodd said:
Max Raven:
Hur skulle en infektion/korrumption fungera rent fluff-mässigt?
Är doktorn på något sätt immun eller är det tvärt om?
Tog upp det här i #860382 och #860383 samt ett tidigare inlägg (#860095) . Larssons flufftext om varulvspälsen får mig att tänka på avsnittet Tooth and Claw, där en utomjordisk organism tar kontrollen över en människa och gör kroppen till varulv i månljus. Så fluffmässigt, typ nåt sånt.

Nu till röst. Flyttar den från Thodd tillfälligt - Följande anledningar hade jag till att rösta på Thodd:
1. infot "den sista doktorn är inte att lita på" är lite väl tillrättalagt och för precist för att vara något en bybo skulle få av SL*
2. Mickey Smith är Roses on-off-pojkvän vilket är lite skumt. Som ulv skulle man kunna ha bedömt att det var säkrare att plocka någon "nära" Rose där för att riskerna att någon annan skulle ha den skulle vara låga.** Som veteraner har sagt är det inte nödvändigt så att roller/namn är komprometterande - men vissa ulvar ljuger ändå (och det är inte garanterat att ulvarna har alibiroller).
3. Hur du röstat. Inte de tidigaste - Vimes, Basenanji, Brynolf, KK och Hastfer verkar handla om att få ut mer ur dessa. Jag tittar lite närmre på en av dessa, den första omotiverade rösten: Det blir en röst på Jocke Kofot utan motivation efter att KK och Trasapa röstat på denne - men efter att KK bytat röst till Thodd. Ett försök att avleda KKs drev? Lite senare i samma veva så outar du ditt medresenärnamn. Du verkar också ha röstat mycket på KK och Hastfer, men din sista röst förra rundan hamnade på Basenanji, med lite vag motivering om att han varit på listan tidigare och utan att han verkade ha riktigt koll på skumma grejer med Basenanji. Det var också sent, ett "safe" skede att ge sig in i hängningen (före detta var det KK). Nu är det här bara två tillfällen som jag märkt, så det kan vara sammanträffande.

Mind, det kan vara nybörjargrejer, slarv eller Larsson som är lurig.

På min andraplats just nu ligger BDG - men mina listor är mer rosa än röda, vilket ni kommer se. Har inte riktigt tid/ork att säga så mycket, men för BDG kokar det mycket ner till hur han skickligt dirigerade oss mot Basenanji (som jag själv har dåligt samvete för att jag kanske väckte misstankar mot med mitt tisslande om den tredje grejen).

Röst: Max
Motivering:
1: Mer än att Max är en Doktor har vi inte fått särskilt mycket info ur honom - mindre än Hastfer, som jag haft samma uppfattning om "lågflygare" på. Ingen info.

2: Första två rösterna var Vimes, motivationen att han var skum. Andra Jocke där han söker outing från Jocke. Tredje, på Trasapa helt omotiverad***. Rösten därefter, på Vimes på torsdagen, baserar sig på att han tror Vimes är en ulv (samma som första gången egentligen) - och... det är allt. Eller ja, han tycker Vimes är rätt tyst och lurig, verkar det som. Sedan sluter han upp bland de som vill hänga Basse knappt 11 minuter efter att han sagt att han inte litar på BDG (som blev lite av hängningens maestro):
Max said:
#859992 - 2013-05-16 16:47:27

Vad är det nu Björn? Verkar som att du fått spratt nu när hängningen närmas. Är du så sugen på att hänga någon? Har du motiv till det förutom att ulvarna har mer makt om vi inte röstar? Börjar misstänka dig lite nu, tjojtar o hojtar när hängningen är nära. Känns som att du verkligen vill hänga någon? Någon speciel du har i tankarna eller flera? Vilka är de som du tycker är mest röda och gröna? Du har nu gått lite mer till den röda sidan för mig.
Denna runda så röstar han på Vimes igen, och syftar bakåt till motivationen för förra rundan (som jag inte kunde hitta mycket till).

Så... ja.

Jag är definitivt mer intresserad av nummer 1 här - jag vet inte mycket om dig och din aktivitet är och att du inte ville outa eventuell info runda 1 (och du sa egentligen inte mer än så).

Just nu utgår jag från bybo som håller korten vääldigt nära, men det kan givetvis förändras.

*Ingen aning hur lurig Larsson är dock, se min förvirring kring att folk inte hade fått infon jag fått i förra rundan.
**Larsson kan ha gett denna roll med flit dock, medveten om att den skulle få någon att reagera.
***Dock inte då andra röstat på denne, så inget "följande med strömmen"-beteende.
1. Info var ju förenklat och egen tolkning som tidigare nämnt. Utan att kopiera så är det:

"Ju fler 'doktors-byten' desto mer verkar doktorn glida iväg och mörkret sprider sig"
Inte ordagrant men min tolkning där är att "sista doktorn inte är att lita på då dennes "mörker" haft möjlighet att sprida sig mest.

2. Ja sorry att jag blev Mickey Smith, kan inte göra så mkt om den saken..

3. Jag uppfattade det i början som att man röstade på "någon godtycklig" för att kunna få info om man hade minsta tvivel, detta har ändrats i denna runda eftersom att jag lär mig. Jag kämpar fortfarande med att hitta hål och brister i argument hit och dit men det är svårt.

Yttermera så känns det som att de "nya":

Hastfer
Thodd
Max ny

Vi får ganska regelbundna kängor om "lågflygare" och aktivitet samt dåliga cases/misstänkta eller tunna argument på röstningen.

Vi lär oss men visst, jag anser åxå att lågflygning är lite ulvigt beteende eftersom att man slipper "försäga sig"

Jo denna runda har handlat mycket om Recca vs Trasapa och det kändes där ett tag som att det var något de behövde ta ut på varandra.
Iofs kan det vara så att:

1. Röd-trasapa försöker röda ner grön-recca.
2. Grön-trasapa försöker avslöja röd-recca.
3. Röd-trasapa och röd-recca spelar ett spel som får oss andra att tycka "Shit vad de var på hugget"
4. Grön-trasapa försöker hänga grön-recca (kanske för att verifiera hennes info?)

Röst: Max Ny Orsak: Vad vet vi om dig eg? Jag har letat men kan ha missat om du outat namn eller nr eller dylikt.. jag har för mig att du outade info men hittade inte åt den heller.
I övrigt samma som hastfer och mig själv, lite lågflygning i R2.

Hastfer

Warrior
Thodd said:
Max Raven said:
Thodd said:
Jag fattar inte hur ni kan citera flera poster sådär, jag får bara citera den post jag väljer och sedan är det stopp.
Copy-paste + massor av quote-taggar.

Thodd said:
infektionsteori:
Är det ngn som har belägg för infektion? Eller har vi en väktare som lyckades?
Angående max ravens teorem om infektioner så har jag bara ett tillägg... Voffö häng åll opp sä opa infektion när korruption känns mer troligt. Doktorn är en tidsresenär och "time-lord" korrekt? Borde inte han inneha en hel del makt? Makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut.

Nuff said!
Jag kollar på Larssons flufftext:
LJSLarsson said:
”Päls. Varulvspäls. Medan ni avrättade stackars Basenanji så har de riktiga mördarna rört sig fritt i resten av TARDISen.”
Därav mina slutsatser om infektion.

Därmed inte uteslutet att det finns en potentiell Doktor som antingen inte är Doktorn eller som är vilande DTF, typ om en viss medresenär åker ut så blir denna DTF. Fast jag har inte nog med koll på hur varulvsspel körs för att veta hur sannolikt detta är.

Thodd said:
Max Raven:
Hur skulle en infektion/korrumption fungera rent fluff-mässigt?
Är doktorn på något sätt immun eller är det tvärt om?
Tog upp det här i #860382 och #860383 samt ett tidigare inlägg (#860095) . Larssons flufftext om varulvspälsen får mig att tänka på avsnittet Tooth and Claw, där en utomjordisk organism tar kontrollen över en människa och gör kroppen till varulv i månljus. Så fluffmässigt, typ nåt sånt.

Nu till röst. Flyttar den från Thodd tillfälligt - Följande anledningar hade jag till att rösta på Thodd:
1. infot "den sista doktorn är inte att lita på" är lite väl tillrättalagt och för precist för att vara något en bybo skulle få av SL*
2. Mickey Smith är Roses on-off-pojkvän vilket är lite skumt. Som ulv skulle man kunna ha bedömt att det var säkrare att plocka någon "nära" Rose där för att riskerna att någon annan skulle ha den skulle vara låga.** Som veteraner har sagt är det inte nödvändigt så att roller/namn är komprometterande - men vissa ulvar ljuger ändå (och det är inte garanterat att ulvarna har alibiroller).
3. Hur du röstat. Inte de tidigaste - Vimes, Basenanji, Brynolf, KK och Hastfer verkar handla om att få ut mer ur dessa. Jag tittar lite närmre på en av dessa, den första omotiverade rösten: Det blir en röst på Jocke Kofot utan motivation efter att KK och Trasapa röstat på denne - men efter att KK bytat röst till Thodd. Ett försök att avleda KKs drev? Lite senare i samma veva så outar du ditt medresenärnamn. Du verkar också ha röstat mycket på KK och Hastfer, men din sista röst förra rundan hamnade på Basenanji, med lite vag motivering om att han varit på listan tidigare och utan att han verkade ha riktigt koll på skumma grejer med Basenanji. Det var också sent, ett "safe" skede att ge sig in i hängningen (före detta var det KK). Nu är det här bara två tillfällen som jag märkt, så det kan vara sammanträffande.

Mind, det kan vara nybörjargrejer, slarv eller Larsson som är lurig.

På min andraplats just nu ligger BDG - men mina listor är mer rosa än röda, vilket ni kommer se. Har inte riktigt tid/ork att säga så mycket, men för BDG kokar det mycket ner till hur han skickligt dirigerade oss mot Basenanji (som jag själv har dåligt samvete för att jag kanske väckte misstankar mot med mitt tisslande om den tredje grejen).

Motivering:
1: Mer än att Max är en Doktor har vi inte fått särskilt mycket info ur honom - mindre än Hastfer, som jag haft samma uppfattning om "lågflygare" på. Ingen info.

2: Första två rösterna var Vimes, motivationen att han var skum. Andra Jocke där han söker outing från Jocke. Tredje, på Trasapa helt omotiverad***. Rösten därefter, på Vimes på torsdagen, baserar sig på att han tror Vimes är en ulv (samma som första gången egentligen) - och... det är allt. Eller ja, han tycker Vimes är rätt tyst och lurig, verkar det som. Sedan sluter han upp bland de som vill hänga Basse knappt 11 minuter efter att han sagt att han inte litar på BDG (som blev lite av hängningens maestro):
Max said:
#859992 - 2013-05-16 16:47:27

Vad är det nu Björn? Verkar som att du fått spratt nu när hängningen närmas. Är du så sugen på att hänga någon? Har du motiv till det förutom att ulvarna har mer makt om vi inte röstar? Börjar misstänka dig lite nu, tjojtar o hojtar när hängningen är nära. Känns som att du verkligen vill hänga någon? Någon speciel du har i tankarna eller flera? Vilka är de som du tycker är mest röda och gröna? Du har nu gått lite mer till den röda sidan för mig.
Denna runda så röstar han på Vimes igen, och syftar bakåt till motivationen för förra rundan (som jag inte kunde hitta mycket till).

Så... ja.

Jag är definitivt mer intresserad av nummer 1 här - jag vet inte mycket om dig och din aktivitet är och att du inte ville outa eventuell info runda 1 (och du sa egentligen inte mer än så).

Just nu utgår jag från bybo som håller korten vääldigt nära, men det kan givetvis förändras.

*Ingen aning hur lurig Larsson är dock, se min förvirring kring att folk inte hade fått infon jag fått i förra rundan.
**Larsson kan ha gett denna roll med flit dock, medveten om att den skulle få någon att reagera.
***Dock inte då andra röstat på denne, så inget "följande med strömmen"-beteende.
1. Info var ju förenklat och egen tolkning som tidigare nämnt. Utan att kopiera så är det:

"Ju fler 'doktors-byten' desto mer verkar doktorn glida iväg och mörkret sprider sig"
Inte ordagrant men min tolkning där är att "sista doktorn inte är att lita på då dennes "mörker" haft möjlighet att sprida sig mest.

2. Ja sorry att jag blev Mickey Smith, kan inte göra så mkt om den saken..

3. Jag uppfattade det i början som att man röstade på "någon godtycklig" för att kunna få info om man hade minsta tvivel, detta har ändrats i denna runda eftersom att jag lär mig. Jag kämpar fortfarande med att hitta hål och brister i argument hit och dit men det är svårt.

Yttermera så känns det som att de "nya":

Hastfer
Thodd
Max ny

Vi får ganska regelbundna kängor om "lågflygare" och aktivitet samt dåliga cases/misstänkta eller tunna argument på röstningen.

Vi lär oss men visst, jag anser åxå att lågflygning är lite ulvigt beteende eftersom att man slipper "försäga sig"

Jo denna runda har handlat mycket om Recca vs Trasapa och det kändes där ett tag som att det var något de behövde ta ut på varandra.
Iofs kan det vara så att:

1. Röd-trasapa försöker röda ner grön-recca.
2. Grön-trasapa försöker avslöja röd-recca.
3. Röd-trasapa och röd-recca spelar ett spel som får oss andra att tycka "Shit vad de var på hugget"
4. Grön-trasapa försöker hänga grön-recca (kanske för att verifiera hennes info?)

Röst: Max Ny Orsak: Vad vet vi om dig eg? Jag har letat men kan ha missat om du outat namn eller nr eller dylikt.. jag har för mig att du outade info men hittade inte åt den heller.
I övrigt samma som hastfer och mig själv, lite lågflygning i R2.
När du lägger upp din fluffinfo sådär så passar den jävligt bra ihop med min.
Jag va ju inne först på att det skulle vara dr nr1 men när jag läser ditt och mitt känns det helt riktigt att de är någon senare dr. 11 och senare iom att i mitt fluff står det farlig för mig och andra bybor. Så frågan är om det är en ledtråd. För jag hör ihop med dr 11 om jag fattat rätt.

Jag kan tycka att några fler släpper fluff.
Känns som att vi står stilla där nu och bara kollar röstmönster och scumtells.

Max Raven

T12-kultist
Thodd said:

Okej, det verkar ju mer rimligt. Även om du är grön så visar det här faran med att tolka info man får för mycket. Man får se upp med det. :gremsmile:

"Dublett-problemet" kvarstår, men det är inte riktigt av samma grad som tidigare för mig.

Thodd said:
Åh, absolut. Jag har nog inte motiverat flera av mina röster särskilt väl - sånt händer. För mig var de här (aningen tidsödande) sekundära trender. Försökte se om jag kunde hitta mer än bara konstig info att gå på som kunde indikera något. Det hjälper om man säger att man drevar/försöker pressa fram information - som vi märkt är inte ens veteraner immuna mot sånt här (se snack kring Vimes röst på mig i förra rundan, t ex).

Thodd said:

Jo, det är just det med tystnad - även om man inte är ulv så kommer man dra blickarna till sig förr eller senare eftersom man gör folk frustrerade för att de inte ger info. Om du undrar varför KK inte får så mycket drev på sig så är det delvis för att han säger mycket och att han försöker vara öppen med sin process. Som ulv finns det alltid en risk med att posta mycket - att man råkar försäga sig eller säger för lite.

Thodd said:
Nu vet jag inte om det här är ett försök att avleda uppmärksamhet, men jag tror inte jag kommer få så mycket mer info ur Thodd denna runda, så jag tar en chansning och ser om vi kan klämma något ur Max om vi är några som drevar.

Recca

Femme Fatale
Om ni inte orkar läsa allt så kan ni kolla på de fetade textraderna.
Trasapa said:
Dessutom:
"Och att du skulle vara ok med "BDG är dålig, skicka honom till galgen, det spelar ingen roll om han är ulv eller bybo" för det är ju det du skriver, är skitkonstigt."

Var du själv inte helt på det klara med att även om Basse var grön så var det helt ok att hänga honom förra rundan? Faktiskt så var det en av drivpunkterna du hade för att skicka honom till stupstocken, "han är troligen ulv men skitsamma om han är bybo vi vinner på det ändå".

Så där skjuter du dig själv i foten om du ska anklaga mig för taskigt ordval och korkat tänk.

Nä nu ändrar du på det förflutna för att passa dig själv igen, Apan.

Du skrev:
Vart är BDG med sina fantastiska ulvjagar skills? Jag har inte sett något vettigt därifrån under hela spelet. Är han nu så duktig som det påstås så må han ju endera vara en dålig ulv eller en dålig bybo nu, vilket som så är jag redo att skicka honom till galgen.

BDG skrev:
I det osannolika fallet att Basenanji skulle vara god så är det information som vore väldigt trevligt att få bekräftad, då den på grund av att den är så konstig kommer kunna påverka spelet en hel del.

Skillnaden är att det finns ett värde i att bekräfta Basses information enligt BDG. Och din motivering för att rösta ut BDG är att han är dålig.

Men du menar att era motiveringar är identiska.

Följande är hela BDG's inlägg:
Björn den gode said:
Alright, jag har läst hela tråden och börjar känna att jag är med på banan. Vad som står ut något fruktansvärt för mig är att inte alla röster ligger på Basenanji. Det i sig tycker jag dessutom pekar på att han är röd (eftersom om han vore grön så borde i vart fall alla ulvar hoppat på det tåget).

Alltså så här va:

Basenanji said:
Min info är att ulvarna vill ha ut andra bybor mer än väktaren+siaren.
Det här är den konstigaste informations-outningen sen tja, äh, jag har inget minne.

Alltså utan att fastna på ordvalet och riskera att vi hamnar i en citatkris, så, det här är jättekonstigt.

1. Hur vet spelledaren vilka ulvarna vill/bör/ska ta ut? Alltså vi kan anta att han formulerat sig lite annorlunda typ "Det är viktigare för ulvarna att ta ut andra bybor än siaren väktaren." Men det är fortfarande jättekonstigt upplägg i så fall. Det skulle innnebära att antingen finns det ännu mäktigare roller och byn är totalt jäkla overpowered av mäktiga roller (att som det spekulerats i krävas en medhjälpare i liv för att en doktor ska kunna använda en kraft gör ju inte medhjälparen viktigare, bara nästan lika viktigt).

Eller så finns det speciella vinstvillkor som säger att om X av byborna dör så vinner ulvarna. Förutom att det är ett jättetråkigt upplägg så verkar det inte finnas något annat som hintar om det.

Sista och kanske enda någorlunda rimliga alternativet vi har är att det finns en falsk siare och en väktare som inte kan lyckas. Problemet med det är att även om det första mycket väl kan vara sant, då en naiv siare eller dylikt kan ge intressanta spel, så har jag hittils aldrig sett ett upplägg med en naiv väktare (vad skulle det ens betyda, en väktare som inte kan väkta någon, det är ju i så fall en rätt tråkig roll då inget kommer märkas innan väktaren träffar rätt, vilket i dom allra flesta spel inte ens händer). Plus att det sen då skulle finnas andra aktiva roller som har bra förmågor. (Det kan inte gärna vara andra inforoller, eftersom igen då stämmer inte infon särskilt länge utan bara fram till att dom har släppt infon.

2. Även om infon är sann på något sätt. Vilken fraktion skulle ni säga har störst nytta av infon. För mig är det helt uppenbart ulvarna, och om man har ett spel där alla får antingen en aktiv eller passiv förmåga, så är ju det här typiskt sån info som ulvarna skulle ha nytta av. När Basse sen blev pressad så tänkte han att jag kör på att inte ljuga, eftersom det brukar gå så dåligt om man ljuger.

3. Om Basenanji är god så är det nästan ännu konstigare att gå ut med det. Det rimliga hade då varit att tänka efter och sen säga "Alltså jag har info som ulvarna tjänar mest av att få reda på, vill ni verkligen att jag ska berätta den?"

4. I det osannolika fallet att Basenanji skulle vara god så är det information som vore väldigt trevligt att få bekräftad, då den på grund av att den är så konstig kommer kunna påverka spelet en hel del. Det är ju inte alls samma sak med den andra informationen som Reccas "Det finns minst en ond person bland doktorerna." jo tjena, alltså jag menar inte att infon är falsk men den är inte direkt banbrytande, hur ska vi agera annorlunda om den visar sig vara sann liksom, tja det torde finnas minst en ond bland medhjälparna också så då borde vi imorrn rösta ut antingen en ulv eller en medhjälpare.. ja ni fattar.

Röst: Basenanji

Björn den gode

Swashbuckler
Alright, i det här inlägget kommer jag mest svara KK. Jag kommer också avslöja något om min roll, och jag hoppas att vi efter detta inlägg kan sluta rösta på mig och tillsammans försöka hitta ulvar.

Det här inlägget blev bajslångt. Ni behöver inte läsa hela (så länge ni håller med mig ;), börja med att scrolla till slutet, om ni sen tycker att mitt spel så här långt har förklarats och ni inte tänker rösta på mig så räcker det. Tycker ni inte det så får ni jättegärna läsa resten av inlägget också där jag motiverar mig.

KK said:
Det finns en hel hög med spelare som röstat på Basse tack vare att du har styrt det åt det hållet med rätt hård hand.
BDG försvarar sin stolthet:
Ja, jag vet, alltså jag tycker min taktik dag 1 fortfarande var bra. Att komma in utan att vara med från start var svårare än jag trodde, planen var att kunna se det hela med ögon utifrån och därför plocka upp saker som för inblandade försvunnit i bruset. Sen hittar jag det, jag tycker att jag hittar en solklar scumtell på Basenanji, och i det läger så tycker jag det är självklart att gå så hårt på som jag bara kan.

Att när jag har någon som jag är rätt säker på är ond driva stenhårt för nämligen med sig en mängd goda saker:

1. Ulvarna tvingas fatta ett svårt beslut, ska dom försöka stå emot drevet och skapa ett annat (kommer se jättemisstänkt ut om dom misslyckas och ulven jag röstade på ändå, men om det har chans att lyckas så är det ju också illa av dom att låta en polare dö i onödan).

2. Andra bra spelare får chansen att reagera och skapa motdrev. Återigen tydlighet är något som jag menar alltid hjälper byn. Om jag är tydlig med vem jag vill döda så har andra chansen att förklara varför jag tänker fel eller vem dom helst vill döda. Är man istället otydlig så är det dels mycket lättare att gömma sig, och det blir mycket svårare att analysera.

3. Och förstås, jag litar mest på mig själv, om jag lyckas bestämma vem som röstas ut så borde det vara bra för byn.

Men, notera nu förstås att alla dom här 3 enbart kommer i spel då jag har en stark misstanke om någon som är ulv. Det går tillexempel inte att vara tydlig om väl en vill döda om en inte har en stark åsikt om det utan att bryta mot den viktigaste riktlinjen (ljug inte som bybo). Och om drevet är mot en grön person så har inte ulvarna ett svårt val utan ett tacksamt.

Så det enda som gick fel med min plan dag 1 var att Basenanji var grön. (Ok, ok jag erkänner att det är ett stort fel, jag tycker fortfarande att andra tongivande spelare kunde ha hjälp mig att inse det felet tidigare, vad höll KK själv på med tex (inte retorisk fråga, jag har inte kollat upp det vet bara från nån sammanställning att hans röst hamnade där))

KK said:
Hade du flyttat över till Recca så hade kanske Trasapa flyttat. Basse kanske hade sett en ljusning och lagt tillbaka sin röst. Andra spelare så som Jocke Kofot och Max-not-Raven som enbart röstar på Basse för att du skriver att dom skall göra det kanske skulle ha flyttat en röst? K.K som är rätt känd för att dyka upp i slutet och skifta röster kan mycket väl hinna uppfatta att drevet vänder och även han delta i det hela.
BDG förklarar varför KK har fel:
Hela det här hypotetiska resonemanget bygger på att jag skulle ha varit villig att byta drev. Du kan förstås inte veta att det är ett orimligt antagande men jag säger det nu.

I det här spelet så har vi väldigt gott om tid på oss vanligtvis, spelare har väldigt olika aktivitetsgrad och tider dom sitter på forumet så det finns en fördröjning och seghet på grund av detta som ofta är problem. Jag skulle aldrig* byta min röst under sista halvtimmen om jag inte redan innan var väldigt tvehågsen och deklarerat detta. Jag är ingen impulsiv spelare och jag har stark anledning att tro att jag fattar bättre beslut när jag inte är under tidspress än när jag är under tidspress. Jag tror faktiskt att det gäller dom flesta. Därför tycker jag det är skitdumt att vänta med drev fram till nära deadline. Inte minst för att jag har så ofta varit med om drev som kulminerat sista dagen på eftermiddagen med att byn kommit fram till att den nog är oskyldig och det sen blivit panik för "eh, så vem ska vi döda nu då" och så har någon dött efter tidspressade, dåligt avvägda beslut.
*aldrig
*aldrig(Det finns ett tillfälle och det är när den jag röstat på strax innan går ut och säger "men näjjä jag har den här powerrollen" (och det är hyfsat trovärdigt) då kommer min reaktion bli (om det inte är, eller är nära ett scum or die läge förstås) oftast bli "meh, du är för dålig kunde du inte sagt det för typ fem timmar sen röst/[näst-största-drevet]

KK said:
Med tanke på hur mycket tyngd BDG kan lägga in i sina inlägg och med tanke på hur pass skicklig han är som spelare så är det precis som i R1 rätt anmärkningsvärt att det inte finns nått mer än detta. När BDG har visat lite pondus har det lyckats väl med att styra röstandet mot Basse. Synd att inte den pondusen användes redan i R1 att styra saker och ting mot Recca. Nu i R2 har BDG dock helt lämnat pondusen på perrongen och misstankarna mot medkumpan Recca är ungefär: "som Vimes och K.K + att Recca har fel gällande väktarens chans att lyckas".
BDG fattar inte vad KK vill:
Alltså jag fattar inte det här resonemanget över huvudtaget. Är det konstigt att jag inte lägger tyngd i mina inlägg direkt efter att det visat sig att jag haft helt fel? Är det då inte rimligare att försöka låta bli att styra röstningarna åtminstone tills jag själv hittat en egen stark kandidat. Är det konstigt att jag lämnat pondusen på perrongen i ett läge där det finns mycket misstankar mot mig, det är ju lite så med pondus att det går inte att ha om inte andra spelar upp den.

Att jag och Recca skulle vara ulvpolare är extremt osannolikt då jag aldrig skulle hjälpa till att få ut en ulvpolare. Du kan förstås inte lita på att jag är ärlig när jag säger det, men jag kan föra fram mina argument och du kan förhoppningsvis se att dom är vettiga.

BDG för ett skitlångt resonemang om varför han (och andra tongivande spelare) inte skulle offra en ulvkompis:
Som ulv är det dåligt om andra ulvar dör. (Det här tror jag att många glömmer när dom pratar om taktiker där ulvarna offrar sig och dödar sig själva och allt vad det kan vara), det är skitdåligt att en ulvpolare dör och det är extremt sällsynt att maffian tjänar på att medvetet (under dagen eller natten) ha ihjäl en av sina egna.

Så alltså om jag var ulv och trodde att jag kunde få någon annan utröstat så hade jag försökt med det. Hade jag kunnat det i det här partiet? Jag vet inte, det blir så väldigt hypotetiskt eftersom jag antagligen inte spelat så här som ulv första rundan. Men låt oss för resonemanget skull inta hållningen att jag är ulv och tänkt om mina chanser att vända drevet var "med största sannolikhet inte".

Hade jag i det läget lite lojt hakat på drevet mot Recca och tyckt att det var vad jag tjänade mest på?

(Och det är här den viktigaste biten i resonemanget kommer)

Det man tjänar på att som ulv rösta ut en ulvpolare som ändå kommer dö är uppenbart, det finns mindre anledning att misstänka dig, det är mycket enklare att flyga under radarn om man tidigt är med på en röst på drevet av en annan ulv än om man sticker ut (genom att rösta på någon annan eller rösta när det redan är klart).

Men grejen är att det där skälet gäller inte mig och andra tongivande spelare (och med det menar jag inte bra spelare utan just spelare som ofta är i fokus). Vi vet att det finns en siare och om jag är ulv så pekar siaren ofta på mig förr eller senare, även om det inte händer så kan jag aldrig flyga under radarn, det är liksom omöjligt att jag inte kommer bli anklagad förr eller senare och då kommer inte "men jag röstade ju tidigt på Recca" vara ens ett argument man bryr sig om.

(Det kan jag säga med säkerhet eftersom inte ens "men jag drevade ju ensam och med stenhård hand ut två maffior på raken" var ett särskilt starkt argument förra gången KK drevade ut mig)

Och slutligen, BDG hakar lojt på ett drev gjort av någon som ser honom som skum, är inte något som ulv-BDG skulle tro gör honom grönare, snarare tvärtom.

Det sista blir lite WIFOM, men grundargumentet som jag tror på är alltså att som tongivande spelare så är det alltid mycket bättre att försöka ta kampen och få någon annan utröstad än att sälja ut en ulvpolare eftersom det man tjänar på att sälja ut en ulvpolare är oändligt lite, medans om man skulle lycka att så bara vinna en dag så har man vunnit rätt mycket.

Däremot kan jag hålla med om att mitt spel runda ett, med att slänga in en röst på Recca så där i startinlägget, för att sen byta bort där ifrån och inte alls följa upp det är jätteskumt om det visar sig att Recca är röd. Det var olyckligt att det blev så, jag har inget bra argument för rösten, att jag ignorerade henne har jag ett bra argument för, jag slängde in en röst på henne då jag när jag skummade tyckte det såg ut som det fanns ett drev där och då jag vet att flera tycker det är lättare att läsa av en recca under press. (Sen visade det sig väl att det drevet redan stannat innan jag kom in och bråkade men jag hade som sagt bara väldigt snabbt sprungit igenom inläggen).

Sen har vi då en annan grej. Den här sekvensen tycker jag visar på att KK är helt off i sin analys av mig.

Eller nej, först väldigt kort om min tankekedja då jag tyckte Vimes beryktade 21.02 inlägg var rödande.

BDG kör lite stream of thought:
"Fan det här är skumt - Vimes är ond - Äh Vimes är en bra spelare han skulle inte göra skumma inlägg utan anledning - Vad kan han ha för anledning? - Det är aldrig bra för en ulv att vara med och rösta ut en bybo - Det är ännu bättre om det ser ut som om man aktivt försökte dreva ut någon annan - Givet att man inte lyckas med sitt motdrev - Så om man gör det tillräckligt sent för att det inte ska lyckas så får man bara fördelarna av det och inte nackdelen - Vimes är ond. - Men kan ha inte vara god och ha rätt då att Recca är ond och basse god - Nej Vimes är en bra spelare då hade han förstås sett till att Recca blivit utröstat och fixat det långt tidigare - Vimes är ond"

There you have it, en titt in i BDG's stressade resonemang innan deadline. Jag tycker förövrigt även utan tidspress att det är ett ganska vettigt resonemang, men jag kan också se agrumentet Vimes framför att han hade tänkt logga in innan 21, som trovärdigt och rimligt.

Hur som helst, Vimes plocka förstås upp bollen när jag sen plötsligt runda 2 påstår att han är grön.
Vimes said:
2. Du skrev i slutet av R1 att jag var röd om Basse var grön. Direkt i R2 skriver du att du tror att jag är grön. Trots att ditt OM-scenario inträffat. Vad har ändrats?

Jag ger det här som svar.
BDG said:
Det som ändrades var att Basse visade sig vara grön, vilket var extremt oväntat för mig och jag var tvungen att tänka efter om det där du gjorde faktiskt var rödande eller inte.

Jag kom fram till att jag inte tror du är ond. Det har inget att göra med att du callade bullshit (snarare tvärtom, hade jag varit ond så hade jag lätt kunna ta en sån strid, det hade nämligen gjort att jag sluppit ta i massa andra saker under hela dagen och antagligen inte försämra mina chanser att överleva heller) utan det fanns andra anledningar till att jag tror på det.
Det är faktiskt ett riktigt dåligt svar. Det enda jag skriver här är ju typ "äh jag ändrade mig" + "det fanns andra anledningar till att jag tror på det."

Här hade jag hoppats att några skulle plocka upp vad jag menade och lämnat det. Och jag hade trott att jag skulle bli mer pressad på punkten ("Vadå andra anledningar, vilka då)

Men istället säger KK:
KK said:
Sen har du haft bra förklaringar på hur du har ändrat Vimes från grön-röd-grön. Den diskussionen har varit bra.
BDG förklarar varför KK har fel:
Det känns för mig som att han försöker nyansera sitt inlägg lite här. Eftersom han tror att Vimes är grön så passar det väldigt bra in i hans världsbild att Vimes är grön och han vill då lyfta fram att det är bra att jag också tycker han är grön. Men han har inte läst vilka agrument jag haft noga eftersom han inte tror att han kan röda mig på den punkten (så är det förstås rimligt att göra både om man är bybo som letar scumtells (då letar man inte där man inte tror det kan finnas någon) eller om man är ulv som letar syndabock(då tänker man att jag har ju gått ut hårt med att Vimes är god jag kan knappast anklaga BDG för att vara ulv pga det, ingen anledning att rota i det resonemanget).

BDG går ut som siare:
Så vart vill BDG komma med det här? Ja många har nog redan gissat det vid det här laget. Men jag är alltså Siare och Vimes är grön. Det är anledning till att jag tvingats acceptera att Vimes är grön och omskapa min världsbild. Det är också anledningen till att jag tagit rygg på en Recca omröstning, jag _vet_ att Vimes är grön, jag vet att Vimes är en bra spelare, och därför är jag villig att bara följa med honom dit när han nu verkar vara så övertygad.

Jag hade länge med siande på Recca. Min plan var att ignorera henne runda ett då jag vet att hon ofta hamnar i blodiga defensiva fighter om hon kommer under press (som nu skedde med trasapa), för att sen med siandet kunna antingen lita på henne runda två, vilket hade varit jätteskönt eller dreva ut henne då vilket också hade varit trevligt. Efter Vimes 21.02 inlägg så bytte jag dock, då Vimes också är en tongivande spelare, och då jag trodde att han var röd. För som siare försöker jag alltid pricka ondingar, och att få någon att lita på är en bonus om man misslyckas, och att kunna lita på Vimes kändes också bra.

Resonemang om varför jag går ut:
Sen kan jag tycka spontant att det är jättedåligt av en siare att gå ut runda två med bara en grönande. Men av flera anledningar gör jag det ändå. För det första så har jag så mycket press på mig att det faktiskt finns en klar risk att jag blir utröstad (det var därför jag igår försökte pressa på och få de som hade mig som ond att bekänna färg och antingen tydligt deklarera det eller flytta sina röster), för det andra så har ju spelledaren gett oss info om att min roll inte är speciellt viktig, och att maffian ändå kommer vilja döda någon annan inatt (jag tror fortfarande inte på det, men det är skittråkigt om sl-infon är rent felaktig, så upp till bevis antar jag), och för det tredje så tror jag inte att ulvarna sköt på mig igår (Hey, BDG kommer in och gör ett stenhårt drev mot en annan bybo, den snubben är läskig han borde vi döda. (eh nej så tänker man inte)) vilket gör att det borde gå för läkaren att skydda mig inatt (vi vet ju att vi har en läkare också från sl-info), vilket gör att ulvarna kommer få ett svårt beslut mellan "äh vi chansar och skjuter honom ändå" eller "äh han är redan så misstänkt vi låter honom leva och försöker rösta ut honom istället.

Och här är sammanfattningen om ni inte orkat läsa allt: Jag är Siare, Vimes är god, KK's analys är off (det gör honom inte ond, bara off).

Recca

Femme Fatale
Åh gud! Jag sliter mitt hår här! Trasapan har visat att han är ulv under hela R2! HÄÄÄÄNG HONOM HERREGUUUUUD!!!

Max Raven

T12-kultist
Björn den Gode said:
Långt inlägg
Aj fan. Den sitsen har jag själv varit i (med mindre erfarenhet) och jag satt och funderade på om det kunde vara någon annan. Jag kan se att med risken för hängning så är det nog en bra idé att slänga fram det här i tid för att det ska påverka. Om du vore ulv skulle det vara att skjuta dig i foten en del, tror jag.

Nu vet ulvarna att man antagligen inte bara har info eller förmåga. Kan vara bra, kan vara dåligt. Men de har iaf några aningen mer sannolika mål för nästa rond (minst Vimes eller BDG).

Någon som har information som motsäger att BDG är siare?

Björn den gode

Swashbuckler
Trasapa said:

Nej det gör jag inte, nu blev jag ju lite tagteamad av Recca, men det är enligt mig en väldigt stor skillnad på att skriva att i det osannolika fallet att Basse är grön så får vi ändå ut massa bra info. Och att skriva äh, du är dålig lika bra att rösta ut dig. Betydligt större skillnad än på 'märklig' och 'substanslös' iaf. (Fan nu taggar jag med Recca igen, fast jag ju litar på Vimes, se inte det här som att jag tror att Recca är god bara att jag pekar ut det grundlösa i Trasapas jämförelse)

Sen verkar du ha hakat upp dig lite på det här:
Utan för att bli alltför personlig så skulle jag gissa på att du är skeptisk till auktoriteter i allmänhet och att det delvis är därför då så gärna vill se mig med röda glasögon.

Jag skulle vilja att du tänker så här. Säg att jag och någon som är väldigt duktig på schack (jag är inte det), skulle spela schack mot två andra, säg Arvidos och någon som är väldigt duktig på schack.

Vi spelar i lag men framför ett bräde, vi får kommunicera men all kommunikation hörs av motståndarna. Då tycker jag det är nästan självklart att jag håller käften och låter min schackpolare bestämma. Jag tvingar henne inte att förklara saker som men varför ställer du löparen där??: "jo men alltså det är jättebra att ställa löparen där för om dom missar att vi kan få en gaffel med springaren nästa runda så är dom schack matt".

Det skulle bara vara dåligt för vårt lag. Det här skulle förstås också vara ett rätt tråkigt spel för mig och Arvidos och vi hade nog snart kommit fram till att vi kunde lämna dom andra vid schackbrädet och gå och spela Sea Dracula istället.

Om vi ändrar spelet lite så att det finns en risk att min schackkompis är en förrädare och faktiskt försöker förlora (och samma sak på andra sidan) så blir plötsligt spelet mer intressant. Nu måste jag ibland ifrågasätta dragen för att jag inte ska förlora partiet, jag kan inte lita på att hon försöker vinna. Men om risken är säg 25% så är det fortfarande skitdåligt för mig att ifrågasätta varje drag. Ibland måste jag helt enkelt acceptera svar som "Jag har en plan.", och ibland måste jag ta kontrollen och säga "nä, jag tror du är förrädare vi går inte med damen dit vi gör så här."

Men relationen är inte symmetrisk. Det finns nämligen aldrig någon anlending för henne att acceptera ett förslag jag har med "Nu har jag en plan", eftersom hon är mycket bättre än mig på schack. Som bättre schackspelare så bör hon ha mer att säga till om kring vilka drag vi gör ifall det ska gå så bra som möjligt för mig, även om jag inte är helt säker på att hon är på mitt lag.

Sen har man förstås rätt att tycka att även en sådant spel är tråkigt, och helt ignorera det och kräva att allas åsikter ska vara lika viktiga annars blir det inte roligt, och väldigt många auktoritära strukturer kan bli rent destruktiva (KK blir aldrig utröstad i början tex, jag är inte säker på att det är bra för byn i längden, men jag tror det).

Så även om du inte håller med så är min förhoppning att du förstår resonemanget och kan släppa dina aggresiva känslor kring det för att göra en mer korrekt analys av mig.

Recca

Femme Fatale
Max Raven said:
Thodd said:

Okej, det verkar ju mer rimligt. Även om du är grön så visar det här faran med att tolka info man får för mycket. Man får se upp med det. :gremsmile:

"Dublett-problemet" kvarstår, men det är inte riktigt av samma grad som tidigare för mig.

Thodd said:
Åh, absolut. Jag har nog inte motiverat flera av mina röster särskilt väl - sånt händer. För mig var de här (aningen tidsödande) sekundära trender. Försökte se om jag kunde hitta mer än bara konstig info att gå på som kunde indikera något. Det hjälper om man säger att man drevar/försöker pressa fram information - som vi märkt är inte ens veteraner immuna mot sånt här (se snack kring Vimes röst på mig i förra rundan, t ex).

Thodd said:

Jo, det är just det med tystnad - även om man inte är ulv så kommer man dra blickarna till sig förr eller senare eftersom man gör folk frustrerade för att de inte ger info. Om du undrar varför KK inte får så mycket drev på sig så är det delvis för att han säger mycket och att han försöker vara öppen med sin process. Som ulv finns det alltid en risk med att posta mycket - att man råkar försäga sig eller säger för lite.

Thodd said:
Nu vet jag inte om det här är ett försök att avleda uppmärksamhet, men jag tror inte jag kommer få så mycket mer info ur Thodd denna runda, så jag tar en chansning och ser om vi kan klämma något ur Max om vi är några som drevar.

Börjar det inte på allvar vara dags att doktorerna går ut med sina nummer nu? Alltså, vi har info som tyder på att doktorn med högst nr är ulv. Samtidigt har ju redan siaren gått ut iom BDG.

Kan inte Pälsapan gå ut först med sitt nr, så finns det åtminstone en liten chans att han chansar fel på sitt nr om han saknar alibi??

Björn den gode

Swashbuckler
Thodd said:
Skit vad svårt det blir när det kommer in avbytare (tag-team) då spel-stilen byts och de inte kan hållas ansvariga för vad den tidigare skrivit (eller kan de?)
Iofs om det finns scumtells så kanske man skall pressa den "nye" lite när de anländer.
Här är ett annat citat jag vill kommentera mest för att det är fel. Det blir mycket enklare när folks byts av, åtminstone om det är en ulv. Plötsligt har man två olika spelare som försöker ljuga och driva planer, och som dessutom inte kunnat synka detta med varandra. Jämför vi med schack igen så inses förstås att det måste vara en nackdel ifall Vit är samma person hela tiden, men Svart måste byta spelare efter 40 drag och får inte diskutera inbördes.

Det är lite samma sak här. Folk som hoppar av gör det enklare för byn. Folk som skriver få inlägg med lite text och lite substans däremot gör det extremt mycket svårare för byn, då tar jag mycket hellre en ersättare.

Recca

Femme Fatale
Recca said:
Max Raven said:
Thodd said:

Thodd said:

Thodd said:

Thodd said:

Börjar det inte på allvar vara dags att doktorerna går ut med sina nummer nu? Alltså, vi har info som tyder på att doktorn med högst nr är ulv. Samtidigt har ju redan siaren gått ut iom BDG.

Kan inte Pälsapan gå ut först med sitt nr, så finns det åtminstone en liten chans att han chansar fel på sitt nr om han saknar alibi??
Rättelse: Jag tycker inte det är en god idé att alla doktorer går ut med nr. Jag vill att min främsta ulvkandidat flashar sitt nummer för mig. Trasan alltså.

Björn den gode

Swashbuckler
Max Raven said:
Rimligtvis inte. När jag tänker efter en gång till så vet vi dessutom (givet att spelledaren inte har gett falsk information, eller att jag är naiv siare eller liknande, inte alls omöjligt) att jag och Vimes är goda. Vanligtvis brukar det betyda att jag nu hade snackat ihop med mig Vimes och kommit fram till vem vi gemensamt borde dreva. Nu går inte riktigt det, så jag vill säga så här:

Vimes: Om du efter att ha läst igenom inläggen mellan Recca och Trasapa idag, ändrat dig och inte längre har Recca som främsta ulvkandidat, maila och ändra din röst så snart som möjligt. Jag kommer lägga oerhört stor vikt vid hur du röstar den här rundan

(och som vi vet så röstar ju byn som jag vill, om jag bara bestämmer mig för nåt, eller hur byn? :gremwink:

Recca

Femme Fatale
Björn den gode said:
Max Raven said:
Rimligtvis inte. När jag tänker efter en gång till så vet vi dessutom (givet att spelledaren inte har gett falsk information, eller att jag är naiv siare eller liknande, inte alls omöjligt) att jag och Vimes är goda. Vanligtvis brukar det betyda att jag nu hade snackat ihop med mig Vimes och kommit fram till vem vi gemensamt borde dreva. Nu går inte riktigt det, så jag vill säga så här:

Vimes: Om du efter att ha läst igenom inläggen mellan Recca och Trasapa idag, ändrat dig och inte längre har Recca som främsta ulvkandidat, maila och ändra din röst så snart som möjligt. Jag kommer lägga oerhört stor vikt vid hur du röstar den här rundan

(och som vi vet så röstar ju byn som jag vill, om jag bara bestämmer mig för nåt, eller hur byn? :gremwink:
Men alltså... Du vet att Vimes är grön och vi vet att du är grön men det betyder ju inte att Vimes röst på mig i R2 är bättre än din röst på Basse i R1.

Max

Warrior
Max Raven said:
Ni verkar alla rösta på mig föra att jag inte har berättat så mycket om min roll (skummade bara) och därför kan jag väl säga en sak, och det har med min quote att göra också. Jag har ingen information som motsäger det, men jag kan sia honom när denna rundan tar slut. För jag är också en Siare. Första natten siade jag K.K och han har en passiv förmåga. Om ni vill att jag ska säga vilken doktor jag är kan jag göra det också, men för tillfället hoppas jag det här räcker.

Och till förklarning att jag inte har skrivit på de sista var att jag var sur för en personligt anledning igår (det är anledngingen till att jag tog bort min röst på Vimes) och efter det tvingades jag kolla på hela Eurovision och sedan sov jag och idag har jag följt med ut med min familj och handlat onödiga saker som vi inte ens behöver.