Nekromanti Dr Whowolf (runda 2)

Konrad Konvalj

Myrmidon
K.K´s tankar

Jag tror på tre ulvar.

Recca är min huvudkandidat och den som skall dingla den här rundan. Jag har listat mina misstankar mot Recca tidigare och Trasapa-Recca beefen har gjort det ännu mer tydligt att Recca är ulv.

Är det öppet för en dubbel så skall Recca+BDG (ulv2) dingla.

Min tredje ulv är Thodd.

Utöver mina tre ulvar så finns teorier med Thodd som utbytt till annan kandidat, men för att vara tydlig så kommer det här inlägget i stort handla om mina tankar om BDG.

BDG är min andra ulv. Här har jag tidigare påpekat vad i BDG´s spel som jag ser som ulvigt, men för tydlighetens skull så kommer jag gå in på det hela igen.

* BDG startar upp med en outning av Doktor. Något Brynolf precis har gjort. Det är ju ett bra drag för att förstärka Bryntes outning och inte dyka upp i spel helt utan aning om vad som är på gång. BDG visar att han är med i matchen och det är ju ett gott tecken. Förutom att signalera att han har koll på samma roll som Brynolf och har visar att han har koll på att alla andra har outat Doktor/Medresenär röstar BDG på Recca helt utan motivering, förutom att påpeka att den gör mest nytta där.

Röstställningen just då:
Hastfer har 3 röster (Empiricus,Thodd och Jocke Kofot)
Jocke Kofot har 2 röster (Trasapa)
Recca har 3 röster (Hastfer och Basenanji)+BDG
Trasapa har 1 röster (Max och Brynolf)
Basenanji har 1 röst (Vimes)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Thodd har 1 röst (Recca, K.K)

Starten på BDG´s eskapader börjar inte för ens senare på natten så det här första inlägget är ju mest för att visa att han är med i matchen.

Rösten på Recca är ju en icke röst. Den gör ingen nytta och är utan motivering. BDG har ingen koll på vad som hänt i tråden skriver han själv, men ändå så gör den mest nytta på Recca.

Som lovat dyker sedan BDG upp vid två tiden på natten. Nu har han koll på rundan lite bättre. Rösten på Recca kommer inte finnas kvar efter detta. Nu har BDG alltså hittat lämpligare mål att placera sin röst på. Alltså, först nu har BDG sina riktigt misstänkta.

Inlägget förkortat med vad K.K anser är ulvigt.

1. Misstankarna mot Max, ingen röst där men likväl är misstankarna mot Max troligen det som får mig att mest stirra med stora ögon på BDG´s mustiga inlägg där han skall laxa fram våra ulvar. Vart kommer dom ifrån? Hans inlägg pingar ingenting och att välja ut det som ett av det mest iögonfallande på 200+ poster är ju väldigt icke ställningstagande, plastigt och luftigt.

2. BDG "grönar" Recca. Samma Recca som den första rösten landade på helt omotiverat, men för att den gjorde mest nytta där trots att BDG inte har nån koll på tråden. Nu när han har koll finns det fulare fiskar att jaga och då är inte Recca en av dom.

3. BDG´s topp 2 ulvar är Max och Trasapa.

Kortar jag ner det ytterligare så är det i mina ögon anmärkningsvärt att BDG ger Recca grönande credd och att han klär på Max och Trasapa ulvpläd.

Vidare.

Nästa sekvens BDG dyker upp så har han fällt R1´s ulv och det är Grön-Basse. Misstankarna mot Trasapa har svalnat och BDG tar sig undan vidare diskussioner med Trasapa för att inte dra igång en vilseledande debatt dem emellan. Resterande inlägg är Basse-BDG i stor sätt och diverse inlägg som pumpar för att det är Basse som skall dingla. Ovasett kulör på Basse så är det Basse som skall dingla. Det ger oss mest.

I stort så så styr BDG röstandet från den här tidpunkten och så snart det dyker upp en röst som inte faller på Basse kommer en kommentar.

Jag har tagit fram två citat som jag tycker är intressant. Båda inläggen är kopplad till Recca.

BDG said:
Recca/Vimes

Varför ligger din röst på Max Raven? Har jag missat något ordentligt här eller hur kommer det sig att de två som misstänkt varandra mest under hela dagen har sin röst på samma person, en person som jag själv missat att misstänka. Jag har ont om tid, länka till caset, presentera ett nytt eller flytta din röst så skulle jag bli jätteglad.
BDG börjar härmed distansera sig ytterligare från Recca.

1. Inlägg 1 = Röst på Recca utan motivering, men det är där den gör mest nytta trots att BDG inte har koll på tråden.

2. Luftigt och plastigt inlägg där Trasapa+Max är potentiella ulvar och Recca ser BDG som mer grön.

3. Här är vi nu, "en person som jag själv missat att misstänka" syftar då på Recca.

BDG said:
Du inser säkert att du är ute lite sent här. Nu lägger du första rösten på Thodd, det finns fortfarande tid kvar att få ett drev mot honom att gå igenom, men då måste du nog säga betydligt starkare saker än så här, och pusha för det. Om du inte gör det så känns det lite som att du inte bryr dig så mycket om vem som åker ut, vilket är lite konstigt då du själv helt klart är i riskzonen.

Så varför ska jag rösta på Thodd? Jag tycker att ditt argument inte är tillräckligt starkt, då jag tycker att informationsmässigt om vi skulle råka rösta ut en bybo så är Basenanjis info mer värd. Men du känner att Thoss är scum också antar jag?
Som jag har uppfattat situationen har K.K halat fram grejer mot Thodd och skött pressen där. Sedan har Recca hakat på med sitt. Något som Trasapa har uppfattat och trasat sönder. Från det har Recca´s trovärdighet som bybo sjunkit ännu mer och hennes rödhet är nu än mer tydlig än tidigare.

BDG vill härmed distansera sig gentemot Recca. Lixom, från det mastiga inlägg med "Basse skall dingla oavsett kulör" så slopar BDG att diskutera något annat än med Basse. Han håller stenhård koll på att rösterna trillar in och när Recca röstar på Thodd har han en bra chans att dyka in och påpeka att det inte håller att rösta på Thodd i det här läget och att Recca själv ligger i riskzonen. Det är Basse som skall dingla.

Vidare i R2.

Vimes said:
1. Menade du att du trodde att jag ville rösta ut Max Raven? Ja eller nej? Nu senast undvek du frågan genom att börja prata om att jag ska vara mer omsorgsfull med mitt röstande i framtiden.
BDG said:
Ja det trodde jag. Nu kanske det är så att du brukar rösta på folk du inte vill rösta ut, (sluta med det i så fall), men jag har alltid utgått från att när man skriver röst och ett namn med fet stil så betyder det något. Och detta något är att man vill rösta ut den personen. Lite som när jag igår skrev att jag ville ha en förklaring av trasapa, och då lade min röst på honom. Då lade jag min röst på honom eftersom jag just då ville rösta ut honom.
1. BDG har helt missat att Vimes har haft Recca som en toppkandidat hela R1. Att hans ninja-drev kommer igång försent är ju en sak, men att tro att Vimes vill hänga Max Raven är ju lite under isen.

2. Är det bara gällande Vimes det här BDG? Alltås, att rösta på folk som man egentligen inte vill hänga i slutändan? Du tycks vara mest intresserad av Vimes i den frågan. Jag är helt säker på att Thodd röstat på ett flertal spelare som han inte vill hänga. Är Thodd ensam om det? Närå, det finns fler spelare som röstat väldigt konstigt och udda det här spelet och utan motiveringar.

Det finns en hel hög med spelare som röstat på Basse tack vare att du har styrt det åt det hållet med rätt hård hand.

Att du enbart angriper Vimes för detta är lite udda. Ungefär lika udda som ditt slutinlägg i R1. Sen har du haft bra förklaringar på hur du har ändrat Vimes från grön-röd-grön. Den diskussionen har varit bra. Däremot har du i mina ögon angripit Vimes för att han vill rösta ut Max Raven med sin röst klockan 10.00 eller liknande. Det står ju väldigt klart i R1 hur Vimes har sina tankar. Däremot är det ju rätt så lätt att angripa Vimes för just det så jag förstår grejen. Det är easy peasy att peka på att Vimes inte har röstat optimalt i R1, men vart hans misstankar finns står ju rätt klart. Men mer om röstandet nedan.

Vimes (ni har säkert snackat om det här redan) ändrar sin röst till Recca. Han gör inte som många andra och följer dig BDG. Vimes motiverar sin röst och ser till så att det inte finns några frågetecken kring den. Lixom, att Vimes vill hänga Recca står klart hela rundan. Att Vimes kan tänka sig att nacka två redan i R1 är också rätt tydligt. Fanns det inte tid att vända drevet mot Recca i slutet av R1? Hur har du koll på det?

Basenanji har 9 röster (BDG, Trasapa, Empiricus, Max, Jocke Kofot, Recca och Konrad Konvalj, Thodd, Basse)
Recca har 1 röster (Hastfer)
Max Raven har 1 röst (Vimes)
Hastfer har 1 röst (Max Raven)

Efter Vimes flytt från Max Raven till Recca skulle det mycket väl ha kunnat se ut så här:

Vimes--Reeca
Trasapa-->Känner sig lite sugen men är osäker.
Max Raven-->Recca
BDG-->Motverkar en utröstning av Recca

Basse själv är ju med och röstar på sig själv och det är ju idioti i det här läget som bybo. Hade han haft sin röst på Recca så hade det också hjälpt till.

Hade du flyttat över till Recca så hade kanske Trasapa flyttat. Basse kanske hade sett en ljusning och lagt tillbaka sin röst. Andra spelare så som Jocke Kofot och Max-not-Raven som enbart röstar på Basse för att du skriver att dom skall göra det kanske skulle ha flyttat en röst? K.K som är rätt känd för att dyka upp i slutet och skifta röster kan mycket väl hinna uppfatta att drevet vänder och även han delta i det hela. Givet så är det här rätt hårda spekulationer, men för sakens skull:

Basenanji har 6 röster (BDG, Trasapa, Empiricus, Max, Jocke Kofot, Recca och Konrad Konvalj, Thodd, Basse)
Recca har 6 röster (Hastfer, Vimes, BDG, Trasapa, Max Raven, Basse )
Max Raven har 1 röst (Vimes)
Hastfer har 1 röst (Max Raven)

Spekulationer som mycket väl hade kunnat leda till två hängda i R1. Lixom, att du är helt säker på att det är försent tyder ju på att du vet hur dina polare röstar redan. Recca är som tidigare nämnt min ulv nr.1 och för att skapa en kombo på tre ulvar har jag Recca-BDG-Thodd som min första kombo. Under kvällen skall jag även ta ställning till hur jag ser på övriga spelare, men detta är ju nått lite om hur jag ser på ditt spel BDG.

Kan tänkas att det är "skitmycket text" men istället för att skriva det får BDG lyfta fram vart jag dyker upp med felaktigheter.

Recca

Femme Fatale
Äsch. Nu ger jag fan upp. Pallar inte skriva mer. Rösta ut mig om ni vill då kan ni bekräfta min information åtminstone.

Men när ni får reda på att jag är grön sedan så måste ni faktiskt hänga Trasapa.

Mina ulvar är Trasapa och Thodd. Jag ska erkänna att jag har inga fler som misstänkta för jag har helt enkelt hängt upp mig på Trasapa och inte haft tid att göra nåt annat i hela R2.

Recca

Femme Fatale
Recca said:
Äsch. Nu ger jag fan upp. Pallar inte skriva mer. Rösta ut mig om ni vill då kan ni bekräfta min information åtminstone.

Men när ni får reda på att jag är grön sedan så måste ni faktiskt hänga Trasapa.

Mina ulvar är Trasapa och Thodd. Jag ska erkänna att jag har inga fler som misstänkta för jag har helt enkelt hängt upp mig på Trasapa och inte haft tid att göra nåt annat i hela R2.
Men å andra sidan, hur många ulvar tror vi det finns? Om the big bad wolf smittar folk så är det rimligt att hen börjar på ett och då är det ju bara två ulvar. Eller tror vi på tre ulvar med den smittade? Hur många rundor ger det om vi nu missar en till? Jag är inte alls speciellt säker på att BDG är ulv; jag vet att jag inte är det. Röstar vi ut två pers nu, mig och BDG och det visar sig att vi båda är bybor. Då är vi 8 kvar nästa runda varav 3 är ulvar och eventuellt en till smittad person. Eller så är vi 7 och 3 ulvar om de nattdödar någon.

Det här kommer bli en hårig upplösning i slutet på R3.

Max Raven, Max, Hastfer. Misstänker ni mig bara för att ett par rävar samt Trasapa som tagit rygg på sagda rävar, misstänker mig?

Och även om ni ser mig som ulv så måste det ju bevisligen finnas fler ulvar än mig, vilka misstänker ni då? BDG? Trasapa? Thodd? Någon annan? Det här är ställningstaganden som ni borde göra innan byn går mot R3.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:

Nu har inte jag läst igenom alla dina och Trasapas inlägg här på slutet fullt så hårt, men jag förstår vad du menar med att hänga Trasapa om du är grön.

Sen har jag ju Thodd* misstänkt för ulveri i en ulv-kombo men att du inte har fler/andra misstänkta är ju lite svagt så här när du närmar dig galgen. Eller jag köper ju att du inte riktigt vill röja polare lixom så det kanske inte är så konstigt.

Thodd* är mitt svagaste kort i ulv-kombon och givet måste det tas in i beräkningen att du fortfarande inte har hittat någon annan kandidat. Troligen finner jag lite tid att kolla över ulv-kombos ikväll, men för sakens skulle vore det fint om du kunde lyfta några grejer som ditt case mot Thodd innebär.

Hastfer

Warrior
Recca said:
Recca said:

Men å andra sidan, hur många ulvar tror vi det finns? Om the big bad wolf smittar folk så är det rimligt att hen börjar på ett och då är det ju bara två ulvar. Eller tror vi på tre ulvar med den smittade? Hur många rundor ger det om vi nu missar en till? Jag är inte alls speciellt säker på att BDG är ulv; jag vet att jag inte är det. Röstar vi ut två pers nu, mig och BDG och det visar sig att vi båda är bybor. Då är vi 8 kvar nästa runda varav 3 är ulvar och eventuellt en till smittad person. Eller så är vi 7 och 3 ulvar om de nattdödar någon.

Max Raven, Max, Hastfer. Misstänker ni mig bara för att ett par rävar samt Trasapa som tagit rygg på sagda rävar, misstänker mig?

Och även om ni ser mig som ulv så måste det ju bevisligen finnas fler ulvar än mig, vilka misstänker ni då? BDG? Trasapa? Thodd? Någon annan? Det här är ställningstaganden som ni borde göra innan byn går mot R3.
Jag har inga klara ulvar eller gröna för den delen.
Max raven är jag lurig på som jag tror kommer undan billigt för att han kan dr.who.
När jag gick igenom hans poster fick jag även känslan av att k.k strök gan medhårs och inte tog kan på djupet.

Men som tidigare sagt så har jag noll koll och har inget case på någon. K.k rädslan beror nog till stor del på att jag är livrädd för att han är ulv och får brilljera på irlkvällsliret när han vunnit, gud förbjude!

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Recca said:

Nu har inte jag läst igenom alla dina och Trasapas inlägg här på slutet fullt så hårt, men jag förstår vad du menar med att hänga Trasapa om du är grön.

Sen har jag ju Thodd* misstänkt för ulveri i en ulv-kombo men att du inte har fler/andra misstänkta är ju lite svagt så här när du närmar dig galgen. Eller jag köper ju att du inte riktigt vill röja polare lixom så det kanske inte är så konstigt.

Thodd* är mitt svagaste kort i ulv-kombon och givet måste det tas in i beräkningen att du fortfarande inte har hittat någon annan kandidat. Troligen finner jag lite tid att kolla över ulv-kombos ikväll, men för sakens skulle vore det fint om du kunde lyfta några grejer som ditt case mot Thodd innebär.
Fast dina kandidater är BDG, Recca och Thodd.

Det är en mer än mig. Och du har ju inte varit konstant drevad i två rundor som mig. Hur kan du tycka att det är svagt av mig?

LJSLarsson

Hero
Hej allihopa.

Vimes är fortfarande med spel och hans röst gäller fortfarande. Han har fortfarande rätt att rösta (och använda förmågor om han har) och kommer göra det till mig via mail. Jag meddelar då här hur han lägger sin röst allt eftersom.

Vimes kommer inte kunna föra fram vad han anser vara scumm tells, starta drev och försvara sig, men detta är som sagt en nödlösning.

Jobbar fortfarande på ersättare till J. Kofot.

Thodd

Veteran
Oj, här händer det grejjer, citat hit och dit..
Jag fattar inte hur ni kan citera flera poster sådär, jag får bara citera den post jag väljer och sedan är det stopp.

infektionsteori:
Är det ngn som har belägg för infektion? Eller har vi en väktare som lyckades?
Angående max ravens teorem om infektioner så har jag bara ett tillägg... Voffö häng åll opp sä opa infektion när korruption känns mer troligt. Doktorn är en tidsresenär och "time-lord" korrekt? Borde inte han inneha en hel del makt? Makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut.
Nuff said!

jag har ingen koll på rösterna atm bara att jag minns att hastfer ligger på min röst atm.

Hastfer:
Du låg på min röst eftersom att jag ansåg att du flög väldans lågt. Du släppte Amy Pond och att du hade info om att doktorn var scary eller hade han scary fiender? Han var gammal minns jag och hade "anlag" för ondska?
Hur tolkar du det?
Vad har du för misstänkta (kan ha missat det bland alla citats)?

dreven (som jag uppfattat det) växlar mellan trasapa vs recca) känns mer riktade denna runda än förra kan det bero på att vi vet mer eller att misstankar går åt samma håll eller att man hunnit övertyga övriga?

Max Raven:
Hur skulle en infektion/korrumption fungera rent fluff-mässigt?
Är doktorn på något sätt immun eller är det tvärt om?

Övriga:
Jag frågade tidigare om väktare så drar det igen då den frågan verkade ramla mellan stolarna.

Hypotetiskt! Om jag är väktare och väljer att "väkta" spelare xXxXxX men denne blir utröstad och jag missar att byta "mål" alt om jag anser att hen är grön och väljer att väkta klarar sig denne från hängning då?
Eller fungerar bara väktarna mot nattmord?

Konrad Konvalj

Myrmidon
LJSLarsson said:
Hej allihopa.

Vimes är fortfarande med spel och hans röst gäller fortfarande. Han har fortfarande rätt att rösta (och använda förmågor om han har) och kommer göra det till mig via mail. Jag meddelar då här hur han lägger sin röst allt eftersom.

Vimes kommer inte kunna föra fram vad han anser vara scumm tells, starta drev och försvara sig, men detta är som sagt en nödlösning.

Jobbar fortfarande på ersättare till J. Kofot.
Okay, tack för info. En bra nödlösning.

Att inte Vimes kan leta scumtells eller starta drev klarar vi oss utan. Han har tydliga mål och har vi hängt med i tråden så vet vi hur Vimes tänker.

Ett ninja-drev från Vimes (via Larsson per mail) mot slutet vore episkt :gremsmile:

Men. Hur som. Bra lösning. Kör bara!

Thodd

Veteran
jo kan nog hålla med om att OM Max räv är ulv så kan han nog gömma sig bakom en hel del otroligt delikat fluff som vi andra bara tänker "OJ, shit sorry"

Fast jag måste medge att det är intressant när han kommer med fluff när man outat sitt namn/nr

Thodd

Veteran
Hastfer said:
Recca said:
Recca said:

Jag har inga klara ulvar eller gröna för den delen.
Max raven är jag lurig på som jag tror kommer undan billigt för att han kan dr.who.
När jag gick igenom hans poster fick jag även känslan av att k.k strök gan medhårs och inte tog kan på djupet.

Men som tidigare sagt så har jag noll koll och har inget case på någon. K.k rädslan beror nog till stor del på att jag är livrädd för att han är ulv och får brilljera på irlkvällsliret när han vunnit, gud förbjude!
Inga klara ulvar eller gröna?
Här känns det lite lurvigt igen då eftersom att han (för mig) känns som att han inte vill rikta någon misstanke åt någon utan ställer sig utan misstanke om grön kontra röd.
I det här läget så borde man ha minst en misstänkt tycker jag.

iofs har jag inga gröna heller (utom Basse då)
men bruna har vi ju ett gäng.
Skit vad svårt det blir när det kommer in avbytare (tag-team) då spel-stilen byts och de inte kan hållas ansvariga för vad den tidigare skrivit (eller kan de?)
Iofs om det finns scumtells så kanske man skall pressa den "nye" lite när de anländer.

Hastfer blev efter inläget ovan lite mer röd för mig.
Är det bara jag eller?
Fan, nu är det ju ett sånt där nedrans "solo-drev igen... Why me lord?
Måste läsa på de andra dreven lite och se om jag kan sticka in med ngn smart fråga som andra missat

Hastfer

Warrior
Rödande må hända men det är för att jag inte hängt med som jag inte kan peka med hela handen.

Rösten har jag på recca så hon känns rödast.

Har inte haft tid och dreva mot någon.

Jag förstår dina misstankar då du liksom jag är noobs och då är det till synes omöjligt att dreva erfarna ex, kk, recca, vimes, bdg.

Jag önskar de erfarna släpper recca trasapa beefen och går igenom andra erfarna från start till nu.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Fast dina kandidater är BDG, Recca och Thodd.

Det är en mer än mig. Och du har ju inte varit konstant drevad i två rundor som mig. Hur kan du tycka att det är svagt av mig?
Sorry. Det är nog inte svagt av dig om du har ulvpäls lixom. Det är då rätt smart att vara lugn med misstänkta för det ger ju byn mindre att läsa ur ditt spel.

Om du är bybo är det däremot lite svagt att ha två ulvar. Alternativet så tror du inte på mer än två ulvar. I min värld är det tre ulvar i spel.

Byn ligger bra till 8 bybor mot 3 ulvar. Vi ligger på +1 med tanke på att nattmordet uteblev.

Att det från start var tre ulvar + förökning och infektion tror jag inte ett skvatt på. 7 bybor mot 4 ulvar känns inte troligt för fem spänn.

Men, visst. Två ulvar från start och sedan har ni lyckats vända en tredje är inte orimligt, men det ger ju fortfarande 8 bybor mot 3 ulvar och det är ju bättre än en runda med ett lyckat nattmord och tre ulvar.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Thodd said:
Skit vad svårt det blir när det kommer in avbytare (tag-team) då spel-stilen byts och de inte kan hållas ansvariga för vad den tidigare skrivit (eller kan de?)
Iofs om det finns scumtells så kanske man skall pressa den "nye" lite när de anländer.
I Brynolfs fall var det ju inte så speciellt svårt. Han hade ju inga direkta åsikter, men för sakens skull så må det ju kollas upp lite hårdare.

Ur röven så minns jag att jag tidigare har skrivit att Brynolf tidigt kletade in sina misstankar mot Vimes/Basse.

Han outade Doktor sist, vilket kan ha någon fluff betydelse i och med att uppdelningen är 6+6. Jag har inte brytt mig så mycket i det ännu, men för att det skall se snyggt ut och inte sticka ut så är det ju läge att lägga sig där det finns plats enligt symetrin.

Utöver det hann inte Brynte med så mycket vad jag kan komma ihåg så det är ju BDG´s spel vi får gå på.

Inhoppare för Jocke Kofot lär ju också vara rätt så lättläst i och med Jockes deltagande så jag tror inte det skall inverka så hårt på spelet.

Thodd

Veteran
Hastfer said:
Rödande må hända men det är för att jag inte hängt med som jag inte kan peka med hela handen.

Jag förstår dina misstankar då du liksom jag är noobs och då är det till synes omöjligt att dreva erfarna ex, kk, recca, vimes, bdg.

Jag önskar de erfarna släpper recca trasapa beefen och går igenom andra erfarna från start till nu.
Precis! Jag håller helt med om det där om att erfarna rävar har lite försprång.. men wth vi har ju kommit till runda 2 =)
Personligt rekord för mig (mitt första varulvsspel iofs men hey, jag väljer att se glaset som fullt)

Hastfer

Warrior
Thodd said:
Hastfer said:

Precis! Jag håller helt med om det där om att erfarna rävar har lite försprång.. men wth vi har ju kommit till runda 2 =)
Personligt rekord för mig (mitt första varulvsspel iofs men hey, jag väljer att se glaset som fullt)
Härligt. Det är mitt andra lir och jag tänkte dela med mig av en sak jag fick lära mig förra liret. Man som bybo vinner när byn vinner, oavsett om man är hängd/mördad. Antar att det är same same för ulvarna.
Hur som. Är du bybo så är din överlevnad inte lika viktig som byns överlevnad och det är viktigt att tänka på.

Ta Basse som ex, outa allt och nu blev han hängd och det har artat sig på bästa yänkabara vis sett till att han va grön.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Thodd said:
Hypotetiskt! Om jag är väktare och väljer att "väkta" spelare xXxXxX men denne blir utröstad och jag missar att byta "mål" alt om jag anser att hen är grön och väljer att väkta klarar sig denne från hängning då?
Eller fungerar bara väktarna mot nattmord?
En utröstad spelare har aldrig lyckats undvika galgen mig veterligen. Alltså, NEJ det går inte att väkta någon från galgen.

Jag ser ju att det är mest hypotetiskt, men tanken är nog att en väktare skall skydda den som är mest grön. Brukligt är ju att ulvarna nackar de gröna i nattmorden.

Missar du att byta mål funkar inte Väktar-förmågan. (om allt funkar som mina tidigare spel).

Konrad Konvalj

Myrmidon
Max said:
Nä, men det här funkar inte. Ingen annan röstar på mig, de flesta verkar tycka att jag är grön. Ska din rösthär ha någonsom helstbetydelse så måste du argumentera för den, så att andra blir övertygade om att de ska hänga med dig. Som det är nu kunde du lika gärna röstat på ingen.
okej whatever vimes skiter it just nu

Röst:ingen [/quote]

Alltså, nej.

Det går inte att skita i att ta ställning. Det skall röstas på den spelare du tror är den främsta ulv-kandidaten.

Är det Vimes i dina ögon? Då kan du inte hålla på och dra tillbaka en röst från Vimes för att han sätter ner foten.

Nu är det ju inte optimalt att rösta på Vimes det kan jag hålla med om, men att hålla på att rösta ingen just nu är inget som gynnar byn.

Du måste sätta dig ner och ta fram 1-3 (eller 7 om du så vill) ulvar ibland oss. Den du inte vill ha kvar i spel skall du sedan rösta på.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Nä, men det här funkar inte. Ingen annan röstar på mig, de flesta verkar tycka att jag är grön. Ska din rösthär ha någonsom helstbetydelse så måste du argumentera för den, så att andra blir övertygade om att de ska hänga med dig. Som det är nu kunde du lika gärna röstat på ingen.
Max said:
okej whatever vimes skiter it just nu

Röst:ingen
Alltså, nej.

Det går inte att skita i att ta ställning. Det skall röstas på den spelare du tror är den främsta ulv-kandidaten.

Är det Vimes i dina ögon? Då kan du inte hålla på och dra tillbaka en röst från Vimes för att han sätter ner foten.

Nu är det ju inte optimalt att rösta på Vimes det kan jag hålla med om, men att hålla på att rösta ingen just nu är inget som gynnar byn.

Du måste sätta dig ner och ta fram 1-3 (eller 7 om du så vill) ulvar ibland oss. Den du inte vill ha kvar i spel skall du sedan rösta på.
Så. Det blev ett skit citat.

Nu måste jag såsa. Ses ikväll.

Ni som inte röstar, se till att rösta. Ta ställning, gör nått!