LJSLarsson
Hero
Doktorerna och följeslagarna hade hoppats att det aldrig skulle behöva gå så här långt, men ett mord har begåtts och den skyldige måste hittas. Några, tillräckligt många för att hålla koll på varandra, går till ett av de hemliga rummen längst inne i TARDISEN – rummet fyllt med alla vapen som Doktorn konfiskerat av ondskefulla utomjordingar under årens lopp.
Beväpnade med olika vapen från tid och rum kommer de tillbaka till de övriga. Det har diskuterats, och man har kommit fram till att den skyldige är Basenanji.
”Varför mördare du Rose?”
”Det var inte jag, jag är oskyldig.” försöker Basenanji
”Du har betett dig underligt, inte alls varit ditt vanliga jag.”
”Mitt vanliga jag? Jag är instängd i en TARDIS tillsammans med en eller flera mördare! Skulle jag bara sätta mig ner och läsa tidningen i godan ro, hade ni tänkt?”
De flesta sänker sina vapen och folk, doktorer såsom medresenärer, ser för en stund tveksamma ut. Men plötsligt avfyrar någon, otydligt vem, sitt vapen och träffar Basenanji i bröstkorgen. Sakta börjar han upplösas i atomer, med ett chockat och ledset uttryck i ansiktet.
”Är det över nu?” frågar en av medresenärerna.
”Nej, jag tror inte det är över.” en av Doktorerna kommer från en sidokorridor, hållandes något i handen. ”Päls. Varulvspäls. Medan ni avrättade stackars Basenanji så har de riktiga mördarna rört sig fritt i resten av TARDISen.”
”Nåja” hostar en annan Doktor nervöst. ”Det har i alla fall inte skett några fler mord. Det är alltid något att vara glad över.”
Men det känns inte som något att glädjas över. Något känns fel. Väldigt fel.
Stort tack till Basenanji för gott spel. Om inte annat anges är han välkommen att skriva ett avskedsinlägg utan att påverka spelet.
Deltagare:
Basenanji
Björn den Gode (tidigare känd som Brynolf)
Empiricus
Hastfer
Jocke Kofot
Konrad Konvalj
Max
Max Raven
Recca
Trasapa
Thodd
Vimes
Nästa runda avslutas söndag 21.30.
Lycka till!
Beväpnade med olika vapen från tid och rum kommer de tillbaka till de övriga. Det har diskuterats, och man har kommit fram till att den skyldige är Basenanji.
”Varför mördare du Rose?”
”Det var inte jag, jag är oskyldig.” försöker Basenanji
”Du har betett dig underligt, inte alls varit ditt vanliga jag.”
”Mitt vanliga jag? Jag är instängd i en TARDIS tillsammans med en eller flera mördare! Skulle jag bara sätta mig ner och läsa tidningen i godan ro, hade ni tänkt?”
De flesta sänker sina vapen och folk, doktorer såsom medresenärer, ser för en stund tveksamma ut. Men plötsligt avfyrar någon, otydligt vem, sitt vapen och träffar Basenanji i bröstkorgen. Sakta börjar han upplösas i atomer, med ett chockat och ledset uttryck i ansiktet.
”Är det över nu?” frågar en av medresenärerna.
”Nej, jag tror inte det är över.” en av Doktorerna kommer från en sidokorridor, hållandes något i handen. ”Päls. Varulvspäls. Medan ni avrättade stackars Basenanji så har de riktiga mördarna rört sig fritt i resten av TARDISen.”
”Nåja” hostar en annan Doktor nervöst. ”Det har i alla fall inte skett några fler mord. Det är alltid något att vara glad över.”
Men det känns inte som något att glädjas över. Något känns fel. Väldigt fel.
Stort tack till Basenanji för gott spel. Om inte annat anges är han välkommen att skriva ett avskedsinlägg utan att påverka spelet.
Deltagare:
Basenanji
Björn den Gode (tidigare känd som Brynolf)
Empiricus
Hastfer
Jocke Kofot
Konrad Konvalj
Max
Max Raven
Recca
Trasapa
Thodd
Vimes
Nästa runda avslutas söndag 21.30.
Lycka till!