Nekromanti Dr Whowolf (runda 2)

Vimes

Sillkung
Re: Vimes

Du har fortfarande inte svarat på de här frågorna BDG:

1. Menade du att du trodde att jag ville rösta ut Max Raven? Ja eller nej? Nu senast undvek du frågan genom att börja prata om att jag ska vara mer omsorgsfull med mitt röstande i framtiden.

2. Du skrev i slutet av R1 att jag var röd om Basse var grön. Direkt i R2 skriver du att du tror att jag är grön. Trots att ditt OM-scenario inträffat. Vad har ändrats?

Du har nämligen fått det att framstå som att jag ville rösta ut Raven, och med tanke på att du varit och hämtat citat från ett inlägg där jag rätt tydligt deklarerar att han inte är ett av mina utröstningsalternativ. Poängen här är att du vill få det att framstå som att det i slutskedet av R1 stod mellan Basse och Raven, snarare än Basse och Recca. Eftersom du haft rejäl beröringsskräck vad gäller Recca tidigare har det stor betydelse för hur vi ska tolka er relation när vi fått hennes fraktion svart på vitt. (Hint för framtida toilkning: är hon ulv är du nog också det.)

Angående 2 är den enda förklaringen jag fått till ditt inlägg i slutet av R1 att det var ogenomtänkt och "med känsla". Men jag kan inte låta bli att undra hur du hade agerat på det här med Basse grön = vimes röd om jag inte hade callad bullshit på dig. Så jag vill gärna höra hur du förklarar din ändrade uppfattning.

3. Vidare då: den här efterhandskonstruktionen att du ville bjuda in ulvar att råka hoppa från den förmodat röde Basse. DU skriver att det inte var en välgenomtänkt och genomanalyserad plan. Fine, det kan jag köpa. Jag har aldrig välgenomtänkta planer. Men det som stör mig med din "känsla" i det här fallet är att du gör två saker i det här inlägget: dels så säger du åt mig att jag är knepp som tror att det går att vända drevet och dels så bjuder du in folk att hoppa från Basse-drevet. I samma inlägg. Även om det inte var ett helt genomtänkt inlägg så är det för motsägelsefullt för att stämma. I call bullshit.

4. Sen så skriver du att jag slänger förolämpningar åt dig. Är det så att du tagit illa upp av något jag skrivit så ber jag om ursäkt för det. Men jag kan faktiskt inte tycka att jag gått över linjen när jag skrivit att jag tycker att du (och de som röstade med dig, typ alla alltså) har dåligt omdöme. Att kritisera hur folk spelar ingår liksom. Sen kan man kanske tycka att jag borde chilla med svordomarna och tonläget. Visst, men att jag slängt förolämpningar omkring mig håller jag inte med om. Jag tycker allt varit inom ramarna för den kritik man kan vänta sig i ett sådant här spel.

Sen är det här kanske en "smutsig" diskussion, så om du vill lämna det utan kommentar är jag ok med det: men den enda gången jag kan minnas att du i något varulvsspel sagt "jag tog illa upp av det här" eller liknande, var i Star Wars-spelet där du sa att du funderade på att hoppa av efter ett bråk med Han. Då var du ulvmeistro. Så jag har lite svårt att helt köpa att du tycker att jag förolämpar dig bara för att jag kritiserar ditt (och övrigas) omdöme vad gäller Basse.

---

Det sagt: jag har inga problem med att rösta ut dig den här rundan. Recca har visserligen spelat än ulvigare, och till viss del bygger mina misstankar mot dig på att jag uppfattat det som att du höll dig ifrån din ulvpolare (Recca) förra rundan. Sen kan man anföra (vilket du gör till viss del) att du ju borde vara smartare som ulv och inte göra ett sådant inlägg som du gjorde igår vid deadline. Och visst, jag tänker mig förstås dig som en slick ulv. Men samtidigt kan jag inte acceptera ett sådant förhållningsätt, för det skulle innebära att i princip alla scum tells man hittar på dig kan borförklaras med att du skulle vara en smart ulv. Det blir ett moment 22 som jag inte tänker acceptera.

Vimes

Sillkung
Alltså Recca, såhär skrev du när du röstade på mig:

Recca said:
Alltså... Jag tar allt du skriver med en nypa salt just nu, Vimes. Jag vete tusan vad du kör för konstigt spel, men du ger ett väldigt ulvigt intryck när du försöker skjuta över skulden på mig OCH björn den gode. Mig har du ju haft som röd konstant hela spelet för att jag inte producerat lika bra som jag gjorde i förra liret när jag blev nattdödad i första rundan för att jag prickade in både dig och övriga ulvar i första rundan som mina misstänkta. Att jag inte kör lika bra som jag gör när jag är bäst känns som en jävligt billig anledning att ha mig som rödast av alla. Jag ser gärna att du lägger fram ett riktigt case, för hittills har du mest åkt snålskjuts på Trasapas jobb och K.K's när de drevat mig.

Och nu är BDG ulv med mig för det passar dina planer? Det låter desperat, att du dessutom skaffade dig alibi på Basse-drevet genom att vilja byta till att rösta ut någon som inte är grön, är på intet sätt grönande för dig Vimes. Du spelade konsekvent och du visste att Basse var grön! Eller hur! Du försökte dig på en Vimes-ninjing men gjorde det alldeles försent för att det skulle fungera. Om du är ulv så applåderar jag din plan. Och när BDG uppenbarligen pekade ut detta hos dig nånstans i slutet av R1 så fick du uppenbarligen panik och nu heter det att Recca, din favvoulv är polare med BDG.

Så jävla tunnt.

Röst: Vimes

Jag vet inte, men tolkningen att du egentligen inte misstänker mig utan bara vill att jag ska formulera ett case mot dig tycker jag ligger jävligt långt borta. Du kan ju inte på allvar mena att du i det ovanstående citatet inte formulerar misstankar mot mig?

Och nu har du bytt tillbaka till Thodden. Ditt gamla case. Det som var skrivet av en 12-åring, alltså.

Hur ska du ha det? Är det misstänkt eller inte att jag ville att du skulle bli utröstad förra rundan?

Sedan tycker jag att det är jävligt intressant att du menar att jag inte presenterat något eget på dig. Är det någon annan som är av uppfattningen att jag bara hakat på vad andra skrivit om dig?

Recca

Femme Fatale

Vimes said:
4. Sen så skriver du att jag slänger förolämpningar åt dig. Är det så att du tagit illa upp av något jag skrivit så ber jag om ursäkt för det. Men jag kan faktiskt inte tycka att jag gått över linjen när jag skrivit att jag tycker att du (och de som röstade med dig, typ alla alltså) har dåligt omdöme. Att kritisera hur folk spelar ingår liksom. Sen kan man kanske tycka att jag borde chilla med svordomarna och tonläget. Visst, men att jag slängt förolämpningar omkring mig håller jag inte med om. Jag tycker allt varit inom ramarna för den kritik man kan vänta sig i ett sådant här spel.
Vimes om Recca said:
Det här kan vara det mest ologiska jag sett någon skriva i ett varulvsspel hitintills, och då har jag ändå spelat flera spel med !Paxen.
Om du inte skriver snällare så kommer jag komma hem till dig och tvätta din mun med tvål.

Vimes

Sillkung
Sen får du, KK, gärna börja ta ställning till folk istället för spekulationer om speluppbyggnaden. Jag menar att BDG och Recca är ulvpolers, vad menar du?

Vimes

Sillkung
Jag tycker ju att jag är on fire! Men nu måste jag jobba istället.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Sen får du, KK, gärna börja ta ställning till folk istället för spekulationer om speluppbyggnaden. Jag menar att BDG och Recca är ulvpolers, vad menar du?
Joråsåatt. Givet kommer det att göras i vanlig ordning, men inte just precis nu.

Max Raven

T12-kultist
Trasapa said:
trasapa #859724 - 2013-05-15 14:51:12 said:
En galen idé bara, tänk om det inte finns några ulvar än? Tänk om den här demonen som Hastfer har info om ännu inte manifesterat sig utan kommer ge sig till känna nästa runda. Eller att vi bara har en ulv och denna ulv kan väcka upp den dåsande demonen i en specifik doktor och därför behöver info om vem det är som är mottaglig.
Troligen det jag tänkte på. Jag började nog spåna på det när Hastfer snackade om en schizofren doktor och att ulvarna hade mer att tjäna på info än vi(tror det i dåläget var att de tjänade på outningar mer också). Vilket ledde mig till misstanken att ulven/arna kunde smitta en specifik individ men behövde veta just vem. Därför blev outningar och info-svingande mer belönande för ulvarna.

Tror det var något liknande i mutantliret att vissa inte kunde bli smittad eftersom de var cyborgs eller nåt sånt.
Okej. Ja, jag kan se hur tanken växt fram. Verkar grönt för mig. Tack för det snabba svaret. :gremsmile:

Ärligt talat ligger Thodd högre på min misstankeslista, det var mest att jag kom att tänka på att någon annan nämnde infektion förra rundan utan att det kom upp på bordet.

Röst: Thodd.
Anledning: Fortfarande någon jag uppfattar som lite av en lågflygare, och hans outade info är rätt "safe". Får se om ett ordentligt case kan byggas senare - jag kan komma ihåg en del detaljer fel.

Nu: Lunch.

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Alltså Recca, såhär skrev du när du röstade på mig:
Ett meddelande som börjar med följande:
Jag gör en liten genomgång av mitt inlägg här nedan, misstänker att den klassiska missförståndsgrejen som alltid sker på internet när man pratar med varandra, uppstått. Som vanligt.
Recca said:
Jag tar allt du skriver med en nypa salt just nu, Vimes.
...Får du till att jag misstänker dig för att vara ulv.

Recca said:
Jag vete tusan vad du kör för konstigt spel, men du ger ett väldigt ulvigt intryck när du försöker skjuta över skulden på mig OCH björn den gode.
Ulvigt intryck. Yes. Det står jag för. Jag tycker ditt beteende ger ett ulvigt intryck.

Recca said:
Att jag inte kör lika bra som jag gör när jag är bäst känns som en jävligt billig anledning att ha mig som rödast av alla. Jag ser gärna att du lägger fram ett riktigt case, för hittills har du mest åkt snålskjuts på Trasapas jobb och K.K's när de drevat mig.
Jag ber dig, i princip på mina bara knän, att faktiskt bemöta mig med någonting så att jag kan svara. Det är jättesvårt att bevisa sin oskuld när du bara säger: "Jag tycker att du är ulv för att jag känner det på mig".

Recca said:
Du spelade konsekvent och du visste att Basse var grön! Eller hur! Du försökte dig på en Vimes-ninjing men gjorde det alldeles försent för att det skulle fungera. Om du är ulv så applåderar jag din plan.
Notera uttrycket "om du är ulv". Det tar ju udden av att jag ställer dig mot väggen strax innan?

Recca said:
Och när BDG uppenbarligen pekade ut detta hos dig nånstans i slutet av R1 så fick du uppenbarligen panik och nu heter det att Recca, din favvoulv är polare med BDG.
Jag skriver inte ens att jag misstänker dig för att vara ulv någonstans, du får panik och pekar ut BDG och Recca som kompisar. Om jag inte missminner mig så tänkte jag t.om "Vimes är nog en panikad bybo" när jag skrev detta.

Vimes said:
Jag vet inte, men tolkningen att du egentligen inte misstänker mig utan bara vill att jag ska formulera ett case mot dig tycker jag ligger jävligt långt borta. Du kan ju inte på allvar mena att du i det ovanstående citatet inte formulerar misstankar mot mig?
Nä alltså... Jag kan inte på nåt vis vara säker på att du inte är ulv. Du har ju gjort grejer som får mig att undra så klart. Men om jag tittar på helhetsbilden så har du spelat vimsigt som du brukar. Sen lägger jag inte lika mycket vikt bakom BDG's anledning att gröna dig, dock.

Vimes said:
Och nu har du bytt tillbaka till Thodden. Ditt gamla case. Det som var skrivet av en 12-åring, alltså.
Åh nej! Jag bytte till Thodden, då måste jag ju vara ulv! Du fick mig!

...Du har fortfarande inte läst mitt faktiska case efter att jag svarade på Trasapa, ser jag. Och Thodd tycker du har spelat grönt, förstår jag, inga scumtells. Du har ögonen enbart på mig.

Vimes said:
Hur ska du ha det? Är det misstänkt eller inte att jag ville att du skulle bli utröstad förra rundan?
Det är inte och kommer aldrig vara rödande att vilja rösta på någon i varulvspel. Umm... ...Lets leave it at that.

Vimes said:
Sedan tycker jag att det är jävligt intressant att du menar att jag inte presenterat något eget på dig. Är det någon annan som är av uppfattningen att jag bara hakat på vad andra skrivit om dig?
Jag kan inte veta vad folk tycker om ditt case mot mig så jag tycker du ska ställa den frågan till andra, inte till mig.

Patient Beta

Swordsman
Liten mitt på dagen under lunchen ihopknåp. Det här är lite hastigt ihopslängt baserat på min excel och ctrl+c/ctrl+v och kan innehålla småfel. Men jag tänkte att det kan kasta lite bra ljus på hur förra rundan slutade och hur alla röströrelser skedde, samt varför.

Det sista röstläget

Basenanji hade 9 röster (BDG, Trasapa, Empiricus, Max, Jocke Kofot, Recca, Konrad Konvalj, Basenanji och Thodd)

Recca hade 3 röster (Hastfer, Vimes och Max Raven)

Rösterna på Basenanji och motiveringarna ser ut så här:

(vissa har skrivit långa motiveringar och för att hålla inlägget snyggt så hänvisar jag där till deras eget inlägg)

#859904 - 2013-05-16 13:28:17 - BDG röstar från Trasapa till Basse
Björn den gode said:
Röst: Basenanji
Ett långt inlägg, hänvisar till det för en komplett motivering till rösten.

#859957 - 2013-05-16 15:40:43 - Trasapa röstar från Jocke Kofot till Basse
Trasapa said:

#859996 - 2013-05-16 16:54:17 - Empiricus röstar från Max Raven till Basse
Empiricus said:
Jag tänker inte göra en Ingen-röst, utan Röst: Basenanji gäller fram tills jag är hemma och har gått igenom allt igen. Men så att ni vet var jag står i misstankar gällande vilka som är på tapeten just nu. Anledningar - fortfarande de som jag skrev i mitt längre inlägg ovan, trots att Basse och jag verkar förstå varandra lite bättre nu.
#860024 - 2013-05-16 17:58:40 - Max röstar från Ingen till Basse
Max said:
Jag har tänkt omkring lite granna och jag har valt att lägga min röst nu. Som många av er har sagt så borde vi lägga rösterna i ett fåtal högar och inte utspritt å jag lägger min på en med några röster som jag tycker är mest Röd.

Röst:Basenanji

#860025 - 2013-05-16 18:00:24 - Jocke Kofot röstar från Ingen till Basse
Jocke Kofot said:
jag ahr fortfarande inte hunnit tänka mitt sista varv, men efter som det tydligen är så att en oinsatt röst är bättre än en insatt och de inte bör spridas så

röstar jag på Basenanji
baserat på vilka andra som röstar på vem mer än mina egna tankar.

åk om typ 20 -40 min när jag har hunnit ta min kvällsrast.
#860037 - 2013-05-16 18:44:12 - Jocke Kofot röstar från Basse till Basse
Jocke Kofot said:
ok, nu har jag funderat och de jag tycker verkar skummast är Basenanji, Vimes och Recca.

röst: Basenanji

Sen är det en ska till som berör själva spelet, men det har inte med den här rundan att göra så jag sätter spoilertagg

Jag räknade inte med att det skulle kräva så här pass mycket tid och aktivitet att spela varulvsspel och kommer ta mig en ordentlig funderare om hur vidare jag vill fortsätta eller ej. jag kommer med besked till ansvarig i morgon.

#860038 - 2013-05-16 18:55:36 - Recca röstar från Thodd till Basse
Recca said:
Jag har fått skitont i mina händer och handleder. Måste vila.

Röst: Bassenanji

#860040 - 2013-05-16 19:22:37 - KK röstar från Recca till Basse
Konrad Konvalj said:
Röst: Basse

#860043 - 2013-05-16 19:34:45 - Basse röstar från Recca till Basse
Basenanji said:
Och bara för att det ser så mörkt ut för min del tänker jag spela ut dramakortet och rösta på mig själv. Ni får klara't utan min hjälp i fortsättningen. Men det ska bli göttans att få följa från åskådarplats!

:gremlaugh:

#860050 - 2013-05-16 20:27:22 - Thodd röstar från KK till Basse
Thodd said:

Basse, du har legat högst upp på min lista tidigt.

Jag är osäker på om din info är "legit" eller fejk..
Minns inte om du outat namnet (var du ian XxXxX?)

Jag lägger ungarna så kikar in senare
För vet inte om jag är inne o kikar 21.30

Rösterna på Recca och motiveringarna ser ut så här:

#859298 - 2013-05-14 11:23:41 - Hastfer lägger sin första och enda röst på Recca
Hastfer said:
Vimes said:
Ja, jag har inga problem med att chilla med att folk ska gå ut med doktor/följeslagare. Det kan vi ta vid drev istället. Dock behöver vi få något att hända. Det är fint och så att vi tjabbar lite om fluff och doktor/följeslagargrejen. Men jag vill se lite röster från folk. Kan vi bygga ihop något drev?

Just nu har jag en röst, KK en och Recca en (väldigt oväntad fördelning där...).

Hur vill vi gå vidare? Jag tycker vi ska försöka bygga drev, låt vara att de kommer vara ihåliga, men det är ju till för att producera information. Folk måste börja rösta. Det finns tre alternaitv, jobba med dom.
Röst: Recca
För att hon inte hunnit (?) in och skriva av sig än.
Annars tycker jag alla tre med röster är sådana som är bra att ha kvar i spel.

Ang. Outningar ser jag ingen anledning att hålla på det men jag följer strömmen. Som emp skrev, vad finns det för argument för att inte gå ut med de?

#860054 - 2013-05-16 21:02:11 - Vimes röstar från Max Raven till Recca
Vimes said:
Nu har jag bara skumläst det senaste och ser dels att Raven fortfarande inte kommit med några ställningstaganden, att BDG har höjt temperaturen och att fler kloka bybor har dåligt omdöme. Basse är inte röd. Han är en ostrukturerad flummare som fått lite problematisk info. Hans agerande är dock helt i linje med vad jag förväntar mig av honom som bybo. Reccas agerande genom hela rundan har extremt få beröringspunkter med bybospelande, i synnerhet med hennes eget bybospelande. Flytta rösterna från Basse till rundans ulvigaste.

#860061 - 2013-05-16 21:15:44 - Max Raven röstar från Hastfer till Recca
Röst: Recca
Max Raven said:
Meh, medhåll Vimes. Jag är inte såld på Recca som ulv, men det kan ge info det med.

Röst: Recca.

Kanske ändrar mig i sista stund. Jobbar fortfarande med datan.
Recca och Basse var ju obviously top choices i slutet av förra rundan.

Många verkade dessutom rösta på Basse mer för att det skulle bli en tydlig utröstning än att de verkligen misstänkte honom.

Recca var det bara Max Raven som gick igång på att rösta på efter att Vimes sent kom in och gjorde sitt. Hastfer lade sin röst på Recca direkt i början och har sedan dess inte bytt röst under hela runda 1. Hade dessutom inte KK och Basse bytt röst strax efter sju och alla andra röster fallit som de gjorde så hade det varit 7 - 5 istället för 9-3.

Nu har jag en hel del att ta ställning till och skall försöka hinnas med det under dagen, men med tanke på hur rösterna ser ut och allt bös kring Recca/Vimes/BDG-triangeln som ligger i åtminstone mitt fokus just nu så måste jag iallafall lägga en röst nu.

Röst: Recca - För att Recca, BDG eller Vimes (eller flera av dem) borde vara Ulv. Speciellt med just nivån på dialog mellan er tre. Och Recca låter lite mindre trovärdig just nu.

Röstläget är för övrigt så här med det:

Recca har 3 röster (Konrad Konvalj, Björn Den Gode och Empiricus)
BDG har 2 röster (Vimes och Trasapa)
Thodd har 2 röster (Recca och Max Raven)

Ej röstat: Hastfer, Jocke Kofot, Max och Thodd

Patient Beta

Swordsman
Empiricus said:
Recca said:

Konrad Konvalj said:

Basenanji said:
Och bara för att det ser så mörkt ut för min del tänker jag spela ut dramakortet och rösta på mig själv. Ni får klara't utan min hjälp i fortsättningen. Men det ska bli göttans att få följa från åskådarplats!

Thodd said:

Skall såklart vara

Recca said:

Konrad Konvalj said:

Basenanji said:

Thodd said:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Det tycks inte vara lika poppis med up-listor det här liret så jag kör lite freebasande istället.

Jag utgår från min huvud-ulv Recca som från sitt första inlägg och framåt har pingat en hel del. Jag såg en ljusning i och med att Recca fattade intresse för Thodd, men det trasades som sagt upp av Trasapa och just det inlägget är ett av de bättre det här liret. Det sätter fingret på Reccas mer ulviga spel, och det ger Trasapa fett cred. Reaktionerna Recca bjussar på går inte riktigt i linje med hur jag läser inlägget, men det är ett rätt snyggt sätt att ducka och komma undan "billigt".

Vidare så snackas det om att Recca-BDG är ett ulvteam. Jag håller Vimes som en stabil bybo och har följt Vimes-BDG beefen. Hur som har jag inte för avsikt att åka räkmacka där utan jag plockar fram det jag hade att gå på från R1.

Jag utgår ju från Brynolfs start på det här liret där han lyfter att Basses tissel och Vimes outning i första inlägget är stuff som inte är helt lysande. Om det är pingar framgår inte riktigt, men jag tolkar det som att Brynte ser Vimes/Basse som två mer röda än gröna. Alltså, brunisch.

Utöver det är Brynte exakt så där lagom slacker-slow-starter som han brukar vara. Outar Doktor rätt sent och hyser väl främst agg mot Basse tack vare dennes outning.

Sen försvinner Brynolf.

Min första tanke här är att ersättaren skall ges en brak. Förra liret hade jag lite av inställningen att Lilliana hoppade av tack vare en för fet roll. Det ändrade jag med tiden och ansåg att Hastfer förtjänades att läsas från noll lixom. Att Brynte hoppade av tack vare en fet roll är inte ens tänkbart (alltså, jämförelsevis med Lilliana) så ersättaren bör få en rimlig chans att hoppa in.

Tjofräs som Brynte skulle ha sagt. BDG är ju en fet ersättare!

BDG outar direkt Doktor. Brynolf har redan gjort det, men det är ju ett bra tecken att visa att man är med på banan. En oaktsam ulv-ersättare kanske skulle ha det lite jobbigare? Ingen aning. BDG vill dock förstärka att han har samma roll som Brynolf. Fluktar lite och signalerar om ett fett inlägg mot kvällen. Röstar Recca.

Inlägget BDG sedan kommer med har jag lixom påpekat i R1 att det är väldigt plastigt, luftigt och tomt.

Lixom, det första BDG kommer dragandes med efter 200+ inlägg är:

Max said:
ag har en ide, ni proffs får säga om den är bra eller urusel.

Kanske inte nu men om ett par rundor eller något, så kanske alla föleslagarna och dokotorer OCH ulvarna (vilka de nu är) kan skriva vad de är (doktorer skriver vilken regenerering) (följeslagarna vet jag inte, har ni namn) och så kanske ulvarna skriver samma utan att ha hunnit läsa, "oj, råkade skriva samma som [NAMN]" och då vet vi att någon av dom 2 är en ulv? eller något... bara en ide, ni får säga om jag är helt knäpp eller ett geni laugh
BDG said:
ättemånga scumpooäng från mig. Hur kan jag riskera att åka dit är en typisk sån där sak som nybörjarulvar går och tänker på. Även om det skulle vara så att ulvarna fått alibinamn så blir det här en scummig tell då det i det läget känns mest som att någon verkar smart och lägger upp en 'plan' som hen vet att hen inte kommer kunna åka dit på.
Jag kan inte förstå det här utspelet fortfarande och det är ju i mina ögon rätt svagt att välja Max.

Rösten på Recca tidigare var ju helt omotiverad. Brynolf körde ett race mot Basse och det första BDG gör är att rösta på Recca. Läsa in 200+ poster och kasta ur sig lite halvmessyr. Ta upp Max som en ulv, slänga på Trasapa lite gojja, rösta på Trasapa och slutligen friskriva Recca.

BDG said:
Recca går ut tokaggro direkt mot Vimes faktiskt ganska sansade attacker, så jag antar att Recca är grön, hon har i och för sig lagt sig till med en spelstil som är väldigt lätt att kopiera som maffia, men det känns ändå naturligt, även den här gången.
Efter det försvinner BDG för att återvända storstilat och återuppta Brynolfs sak mot Basse.

Summan av det hela är väl att jag får känslan av att BDG´s första inlägg säger rätt mycket. Alltså, det är väldigt tamt för att vara BDG.

Trasapa är den första som sätter sig emot BDG (tror jag?). Alternativt är jag med och tallar lite där i början också. Hur som så håller jag Trasapa för spelare nr.1 (typ) i R1 och han kommer med bra saker. BDG´s grej mot Max och Trasapa i första inlägget är lixom inte bra. Lägg där till att Recca får sig en grönande känga och undslipper BDG´s röst. Den röst han planterade snyggt utan motivering i och med övertagandet av Brynolf.

Slutligen vänder det mot Basse igen och det är BDG som håller i trådarna där. Vimes har mycket på G där så jag måste nog sätta mig in i det i den här rundan.

Recca-BDG-Thoddy kan vara en aktuell trio. Jag ser kopplingar där emellan och det måste undersökas lite hårdare skulle jag tro. Recca´s grej den här rundan tycks vara att gå tillbaka till sina misstankar mot Thodd.

Är det baserat på att hon vill visa sig byboig genom att nacka en ulv? Eller är det baserat på att hon vill få byn att nacka en bybo?

Thoddy har ju en räddande ängel i Vimes och efter Trasapas söndertrasande av Recca så är jag ju mer sugen att förlita mig på mina två mer gröna polare än min egen noja och misstänksamhet mot nybörjar-Thodd.

Hur ser BDG på Thodd? Jo han ser en utröstning av Basse mer informationsbärande en en hängning av Thodd.

Okay. Finns lite att ta på här och dra i.

Uppmaning: Jocke Kofot -->Du har fått instruktioner

Max, du må kliva fram här och säga vart du står. Jag vet inget om dig eller hur du tänker.

Hastfer, jag vet att du har körigt men lite misstankar hinner du kasta ur dig på lunchen. Såja. Kör bara!

Thodd

Veteran
Max Raven said:
Trasapa said:
trasapa #859724 - 2013-05-15 14:51:12 said:
En galen idé bara, tänk om det inte finns några ulvar än? Tänk om den här demonen som Hastfer har info om ännu inte manifesterat sig utan kommer ge sig till känna nästa runda. Eller att vi bara har en ulv och denna ulv kan väcka upp den dåsande demonen i en specifik doktor och därför behöver info om vem det är som är mottaglig.
Troligen det jag tänkte på. Jag började nog spåna på det när Hastfer snackade om en schizofren doktor och att ulvarna hade mer att tjäna på info än vi(tror det i dåläget var att de tjänade på outningar mer också). Vilket ledde mig till misstanken att ulven/arna kunde smitta en specifik individ men behövde veta just vem. Därför blev outningar och info-svingande mer belönande för ulvarna.

Tror det var något liknande i mutantliret att vissa inte kunde bli smittad eftersom de var cyborgs eller nåt sånt.
Okej. Ja, jag kan se hur tanken växt fram. Verkar grönt för mig. Tack för det snabba svaret. :gremsmile:

Ärligt talat ligger Thodd högre på min misstankeslista, det var mest att jag kom att tänka på att någon annan nämnde infektion förra rundan utan att det kom upp på bordet.

Röst: Thodd.
Anledning: Fortfarande någon jag uppfattar som lite av en lågflygare, och hans outade info är rätt "safe". Får se om ett ordentligt case kan byggas senare - jag kan komma ihåg en del detaljer fel.

Nu: Lunch.
Ok?
Lågflygare - aouch

Jaha, skall försöka förklara så gott det går (om det går) så ge mig lite skit att "skotta"

Konrad Konvalj

Myrmidon
Thodd said:
Hastfer:
Jag har lite halvknasiga vibbar om att du kan vara lite mer luden än vad som framgår här.
Men det kan bara vara jag iofs.

Jag gick igenom alla dina inlägg sedan start och förstår hur jag kunde misstänka dig för låg-radar-flygning men sedan ordnade det upp sig.

Du släppte sedan namn och råkar vara Ett av tre avsnitt jag faktiskt sett med dr Who (rekomenderar det verkligen, hysteriskt när han skall testa äta saker)

Så du är då Rose som hakade på dr 11, om vi skall anta andras teorier om att medresenär och dr är länkade så borde vi ha en dr 11 alt så är det ett stort ljug och du har öppnat upp för en ulvkompis att ta nr 11 för att komma billigt undan.

Hur som haver så tror jag att saker kommer klarna när dreven drar igång och vi kanske får lite mer namn/fluff från folk.

Denna runda skall jag försöka skaka av mig n00b-kortet och faktiskt göra ngt konstruktivt med det hela.

Måste läsa mer från R1 för att kunna göra ngt vettigt.
Okay. Fett, eller?

Så här va:

Hastfer said:
Amy Pond heter jag och har jag fattat rätt är det 11e dr som jag figurerat med
Nu har jag ingen koll på fluff så jag överlåter det till experter.

Men..

Thodd bygger case mot Hastfer här om jag förstår det hela rätt. Han är noga med att påpeka att han läser igenom Hastfers inlägg, men får det ändå till att Hastfer är:

Rose istället för Amy. Länken till 11:an tycks bestå ändå, men är det rimligt att göra en "blunder" och skriva Rose (på grund av startinlägget?? eller nått annat mög som inte jag ser) istället för Amy som Hastfer verkligen skriver.

Jag vill har svar Thoddy. Hur feta misstankar har du mot Hastfer? Du bygger ett case men är inte helt på det torra så det smyger sig in fel som jag reagerar på.

Fluffmajstro-Raven? Finns det nått bra skit i mitt inlägg.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Konrad Konvalj said:
Hastfer har 3 röster (Empiricus,Thodd och Jocke Kofot)
Jocke Kofot har 2 röster (Trasapa och Konrad Konvalj)
Recca har 2 röster (Hastfer och Basenanji)
Trasapa har 2 röster (Max och Brynolf)
Basenanji har 1 röst (Vimes)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Thodd har 1 röst (Recca)

Snodde den här av Empis från R1 under tiden då Brynolf fanns med i spel.

Utgår från den och jobbar framåt.

K.K-->Brynolf (Brynte är kvar i spel)
K.K-->Ingen (Brynte lämnar in)
K.K-->Thodd
BDG-->Recca
Thodd-->Jocke Kofot
Thodd-->Hastfer
BDG-->Trasapa
Emps-->Thodd
Vimes-->Max Raven
Recca-->Thodd
Recca-->Max Raven
Thodd-->K.K
Empis-->Max Raven
BDG-->Basse
K.K-->Ingen
Trasapa-->Basse
Max-->Vimes
Max-->Ingen
Empis-->Basse
K.K-->Recca
Recca-->Thodd
Max-->Basse
Jocke Kofot-->Basse
Jocke Kofot-->Basse (korrekt röst)
Recca-->Basse
K.K-->Basse
Basse-->Basse
Thodd-->Basse
Vimes-->Recca
Max Raven-->Recca

Så. Nu är jag sopslut.

Återkommer i mörnst.
Nu har ju Empis gjort en rätt mycket snyggare sak än mig, men jag väljer ändock att kommentera utifrån min egen lista.

Rätt tidigt hade jag en hunsch om att Thodd/Basse hörde ihop som ulvar. Mest för att Thodd snackade om hur mycket han misstänkte Basse, men han sket fullständigt i att bygga case där. Han for mellan toppmisstänkta och gjorde nya listor stup i kvarten, men Basse var alltid med på listan.

Röstmässigt:

Thodd-->Jocke Kofot
Thodd-->Hastfer
Thodd-->K.K
Thodd-->Basse

Rösten på mig var inte ens "giltig". Thodd misstänkte inte mig och ville inte hänga mig men röstade där ändå. Rösten på Jocke Kofot var ju mög och sekvensen därefter när Jocke Kofot sladdar in och säger typ: "öhh men jag har ju berättat varför jag outade Nr9"

Varpå Thodd. Mmmkay! Du är snel hest. Detta trots att jag lyft det två gånger att hans röst på Jocke med kniven inte känns speciellt väl motiverat. Mina argument bet inte riktigt om man säger så.

Efter det kommer Hastfer rösten. Varför? Har för mig vi snackar om en motivering i stil med: "Meh. Hastfer är lågflygande"

Inget mer. Inget bygga case. Ingenting.

Sen kommer den där rösten på K.K. Känns lite som att den kommer i vredesmod. Den är väldigt obefogad.

Slutligen ramlar det in en röst på Basse. Den där Basse som Thodd har haft på kornet hela rundan.

Thodd said:

Jag vet inte riktigt, men (nu utgår jag ju från mig själv) om man har Basse som nummer 1 ulv hela runda 1 så bör man ju på nått vis ha ett hum om vad Basse har outat för namn bland annat. Det minns inte Thodd riktigt. Jag tycker det är fischy och det känns som att Thodd vill skohorna in sin röst snyggt här.

Varför?

Försäkra sig om att det verkligen blir Basse som dinglar? Vimes drev mot Recca startar efter det här så det går inte att koppla det hela till att Thodd vill skydda Recca på nått vis. Hade rösten sladdat in strax efter Vimes hade jag nog lagt ännu mer krut på att rösten skohornas in snabbt för att inte riskera en dubbel bybo+ulv alternativt enbart ulv-Recca.

Thodd är ju något "tvungen" att ändra sin röst från mig med tanke på tidigare resonemang så att ligga kvar på K.K när det finns ett fett drev och det finns risk för kalabalik mot slutet är ju inte alls läge heller.

Att Thodd väljer Basse istället för Recca är ju utifrån Thodds spel inte så anmärkningsvärt. Basse är hans nummer 1 hela spelet, men det är väldigt halvhjärtade misstankar.

Misstankarna mot Hastfer i R1 är rätt svaga och i R2 dunkar Thodd på med sitt case som faller lite i och med att han återigen är inne och snubblar på rätt viktiga detaljer som outningar av namn. Lixom, en bybo måste ju göra sitt yttersta för att vara tydlig och ha saker och ting rätt klar för sig själv.

Såpp.

Jag är väldigt intresserad av att höra resonemang från fler spelare runt Thoddys spelande.

Typ, Vimes-Trasapa-Hastfer har tidigare vart smått behjälplig för Thodd. Kan jag få lite snack från er?

Övriga är också välkomna såklart. Alla får vara med och leka med K.K.

Vimes

Sillkung
Två snabba innan sen lunch:

1. Bra grej på Thodd, KK. Ska bli intressant att se vad förklarningen är.

2. Empis analys av utröstningen är jätteplatt. Det är ju egentligen det vi borde göra, analysera utröstningen. (Gör det själv då! Ja, det kanske jag ska göra. Det är dock rätt tidsödande, så vi får se när. Finns det ett komplett dataset med rösterna (vem röstar på vem, från vem, och när?) någonstans? Det skulle underlätta.)

Jocke

Man med skägg
Konrad Konvalj said:
Jocke Kofot said:
Trasapa said:
Eller att de helt enkelt sket i att mörda någon för att skapa förvirring, de visste ju ändå att en bybo var påväg ut.
Allstå, får de ens göra så?
Okay. Jocke med kniven.

Jag skymtade ett inlägg i R1 där jag fick en fealing över att varulvsspel är något mer krävande än du trott. Det är en vanlig överraskning när man är ny.

Men hur som. Den här rundan har tuffat igång och det finns lite saker att ta ställning till.

Jocke med kniven said:
ok, nu har jag funderat och de jag tycker verkar skummast är Basenanji, Vimes och Recca.
Det är bra. Nu har vi på papperet att Basse är snel hest. Har dina misstankar mot Vimes-Recca förändras i och med utgången? Har du nya misstänkta?

Jag tipsade i R1 om lite vad du behöver göra. Gör samma sak nu.

* Skit i fluff
* Var spontan och bajsa ur dig en misstanke mot en spelare eller flera. Har du inget case. Skit i det. Säg vad du tycker och hur du tänker.

Lixom, spelet har pågått ett tag så att inte ha några fealings för vart man har sina högst personliga misstankar är inte okay. Du flyter rätt lågt just nu och har gjort så sen din outning. Jag som har valt att helt slopa fluffet har lixom ingen aning om Doktor 9 är en sejf outning av en ulv som har bollar eller om Doktor 9 är en sån där Doktor som hänger ihop med den gröna laget. Det jag har på dig är att du outade tidigt och sedan förklarade varför på ett vettigt och byboigt vis. Därav ser jag dig mer som en bybo än ulv, men det måste ändå börja hända grejer för annars kommer så klart nojan växa.

I ett mardrömsscenario har jag ju dig, Jocke Kofot och Max som ulvar. Det är så långt ifrån hur mina tankar går just nu och det vore katastrof om just ni två var ulvar. Jag har inget grepp om någon av er från tidigare spel eller i det här spelet. Ujja, ujja.

Så. Kör bara!

Det jag undrade om ulvarna fick gör var att bra strunta i sitt nattmord.
Givetvis förstår jag att om de infekterar någon så kommer ingen att dö, efter som det vore för obalanserat.

Nu har också det här dykt upp en regelfråga om siaren måste byta person denne skyddar varje natt eller får fortsätta skydda samma.
Tydligen är det på andra håll vanligt att väktaren får skydda samma men det är inte så rollen används på rollspel.nu

Båda de här tycker jag är besvärliga efter som det känns lite som att spela ett kortspel där någon efter halva spelet säger "förresten du kan bara vinna om du har klöver två på hand".

Sen en ordningsfråga: kan vi enas om att kalla Max Raven för enbart Raven under resten av spelet, för att undvika ihopblandning med Max?

Så vidare till rundan:
Som jag ser det när jag sitter och försöker läsa ikapp är ungefär 80-90% av allt som sägs i alla ordväxlingar strunt, av liten eller ingen vikt, det mesta handlar om något lika oviktigt någon annan har sagt, och huruvida det är konsekvent med personen.

Att sitta och leta scummtells i det är inget jag klarar av, eller ens är intresserad av att klara av.

Alltså måste jag ge mig på mönster: vem säger ungefär vad och vad verkar de vilja med det hela.

Så jag vill se vart BDG är på väg nu när han har fått igenom sitt drev mot basse och basse var grön. just nu ser jag ingen riktning i det hela. Som jag upplever det behöver han göra något för att bli grönare.

Sen så tror jag att Recca ELLER Vimes är ulv, men jag kan inte få ihop att de båda skulle vara ulvar.
De flesta mer erfarna spelare verkar ju trycka hårdare på Recca just nu, så jag antar att det kommer att ge med sig den här rundan.

Thodd tycker jag har vart konstig sen början, men inte tillräckligt för att ju i dagsläget skulle rösta på honom.
således

röst: Björn Den Gode

Jag tänker mig att min röst då spelar på chansningen att Vimes inte är ulv och att recca redan uppmärksammas så mycket av de andra spelarna.

Vimes

Sillkung

Jag tror Thodd är som Liliana i Äventyret, KK. Knasigheten med Rose-Amy är dock intressant, men att hans motiveringar kring rösterna varit off känns bara nybörjaraktigt, inte ulvigt eller byboigt direkt. Jag gillar att han varit tydlig med sina misstänka (även om motiven varit så så), och ser gärna att han radar upp vilka han tror är ulvar igen.

Sen vet jag inte riktigt vad ditt case är här. Att han röstade på Basse fast han inte ville för att skydda Recca eller? Har inte THodd haft Basse bland sina ulvar för jämnan?

Äh jag vet inte. Jag har ägnat så mycket energi förut åt att jaga bybor som spelar konstigt och kryptiskt att jag liksom lagt ner det. Visst, är Thodd och Max ulvar tillsammans så har vi nog förlorat. Men just sådant här kryptiskt spelande har verkligen jättejättesällan varit p.g.a. att det är en ulv bakom spakarna.

Vimes

Sillkung
Jag gillar ditt inlägg, Jocke Kofot. 80% av allt som skrivs är strunt. Man kan inte sätta sig och leta i allt. Det mesta är ändå bara bybor som tjabblar med varandra.

För min del är jag helt ok med spelare som mest skummar igenom spelet och fokuserar på mönster istället för detaljer. Så länge de tar ställning tydligt. Och det tycker jag du gör.

Thodd

Veteran
Konrad Konvalj said:
Thodd said:
Hastfer:
Jag har lite halvknasiga vibbar om att du kan vara lite mer luden än vad som framgår här.
Men det kan bara vara jag iofs.

Jag gick igenom alla dina inlägg sedan start och förstår hur jag kunde misstänka dig för låg-radar-flygning men sedan ordnade det upp sig.

Du släppte sedan namn och råkar vara Ett av tre avsnitt jag faktiskt sett med dr Who (rekomenderar det verkligen, hysteriskt när han skall testa äta saker)

Så du är då Rose som hakade på dr 11, om vi skall anta andras teorier om att medresenär och dr är länkade så borde vi ha en dr 11 alt så är det ett stort ljug och du har öppnat upp för en ulvkompis att ta nr 11 för att komma billigt undan.

Hur som haver så tror jag att saker kommer klarna när dreven drar igång och vi kanske får lite mer namn/fluff från folk.

Denna runda skall jag försöka skaka av mig n00b-kortet och faktiskt göra ngt konstruktivt med det hela.

Måste läsa mer från R1 för att kunna göra ngt vettigt.
Okay. Fett, eller?

Så här va:

Hastfer said:
Amy Pond heter jag och har jag fattat rätt är det 11e dr som jag figurerat med
Nu har jag ingen koll på fluff så jag överlåter det till experter.

Men..

Thodd bygger case mot Hastfer här om jag förstår det hela rätt. Han är noga med att påpeka att han läser igenom Hastfers inlägg, men får det ändå till att Hastfer är:

Rose istället för Amy. Länken till 11:an tycks bestå ändå, men är det rimligt att göra en "blunder" och skriva Rose (på grund av startinlägget?? eller nått annat mög som inte jag ser) istället för Amy som Hastfer verkligen skriver.

Jag vill har svar Thoddy. Hur feta misstankar har du mot Hastfer? Du bygger ett case men är inte helt på det torra så det smyger sig in fel som jag reagerar på.

Fluffmajstro-Raven? Finns det nått bra skit i mitt inlägg.
Ok first thing first:
Jo, satt bara fel i huvudet.. menade amy pond.. tänkte rose.

Njae inte bygger case ... än, jag är mer ute och fiskar efter info just nu.. Jag vill veta lite hur han tänker och tycker innan jag drevar igång, vill inte skapa sådan oreda som i R1 som jag faktiskt hade i huvudet.. ren härdsmälta och så en K.K i hasorna som bränner med blåslampa

Jag är bara "inkopplad" mot nätet sporadiskt pga personliga händelser.. Kan förklara om det krävs, ser helst att slippa.

Angående drev så känner jag att jag har för lite kött på benen så slänger ut lite flöten innan jag bestämmer mig..

Känns rätt kallt spår atm då min hufvudmisstänkte: Basse visade sig vara fasligt ohårig =/
Hastfer var jag ju väldigt på (halvt) i R1 och känns inte redigt och riktigt att rösta på honom atm.
Väntar lite till med min röst tills jag kan backa upp den med ett bättre case än R1

Att jag "skohornade" i R1 handlade om precis som ovan, lite personliga händelser i familjen som blev akuta.
Men märk väl att jag röstade på min Suspekt #1: Basse (grön)

Hoppas att det besvarade lite frågor, skriv gärna om jag missat ngt.