Re: Trasapa, KK
Jag tycker verkligen att Recca har spelat upp sig och kommit med vettiga saker det senaste. Vilket är jättejobbigt för det får mig att helt plötsligt tveka. Synd bara att det enda hon gör är att fokusera på mig och inget annat.
Men det som får mig att tveka mest är just att ingen av hennes ulvkompisar verkar göra ens ett försök att rädda henne. Speciellt efter vad du sa att ulvar inte vill offra sina egna så blir det ännu konstigare för mig.
Björn den gode said:Ja alltså jag tänker inte ändra mig, jag tycker fortfarande vi ska döda Recca, men det är lite jobbigt hur hennes inlägg ganska länge varit vettigare än Trasapas. Så jag vill bara quota det här inlägget, så att vi inte glömmer bort det imorrn oavsett vilken färg Recca visar sig ha.
Recca said:Men va?Trasapa said:Så vad är egentligen smartast just nu. Jag har flera alternativ egentligen.
1, vi spar Recca och bdg siar henne medan väktaren skyddar honom, max siar bdg. Nästa runda kör vi ut max och får då två gröningar eller så plockar vi ut bdg/Recca som röda.
2, vi fimpar Recca nu med max eller bdg och får då svart på vitt färgen på Recca och k. K eller Vimes. Vi får dessutom mycket att gå på i drevet mot Recca vare sig hon är röd eller grön.
3, något smartare..
Det faktum att BDG har outat siare gör ju att han är grön. Förstår du seriöst itne hur spelet fungerar?
Okay, jag känner mig lite glad med att du åtminstone har ett alternativ där jag inte står för hängning så jag kanske ska tat lite cool med förolämpningarna. Förlåt.
Okay, så här. Det finns en väktare+siare eftersom Basses information säger det.
BDG går ut som siare. Dvs, BDG har utan att veta vilka förmågor övriga doktorer har eftersom de inte outat några ännu, chansat siare (om han är ulv) eller bara outat sanningen om han är bybo.
En ulv chansar inte på en sån sak liksom...
Dessutom lutar jag åt att Max är grön för han outar dessutom att han är siare han med, vilket en ulv som ljuger inte skulle göra.
Du har gjort en hel del märkliga uttalanden i R2, Trasan. Och samtidigt som du varit löjligt stensäker på att jag är ulv sedan början av R2 så backar du nu litegrann lagom till att R2 börjar ticka mot sitt slut.
Varför? Jo för när byn får facit på att jag är grön så kommer du ligga i skottgluggen och det är du väldigt medveten om.
Jag tycker verkligen att Recca har spelat upp sig och kommit med vettiga saker det senaste. Vilket är jättejobbigt för det får mig att helt plötsligt tveka. Synd bara att det enda hon gör är att fokusera på mig och inget annat.
Men det som får mig att tveka mest är just att ingen av hennes ulvkompisar verkar göra ens ett försök att rädda henne. Speciellt efter vad du sa att ulvar inte vill offra sina egna så blir det ännu konstigare för mig.