Nekromanti Dr Whowolf (runda 3)

Basenanji

Postd20modernist
Re: Var är siarna?

Men du kanske har en passiv/aktiv förmåga?

^^

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: SIARNA!

Trasapa said:
K.K vore en bra kandidat helt klart för ulvarna, och som Basse säger en läskig sådan för oss bybor.

Jag blir lite förvånad att K.K finner mig som en infektions kandidat däremot. Skulle du ha gjort det konrad? Jag kan ju tycka att trasapan är lite för high profile i förra omgången och nästan lite för självklar.

Sen glömde jag såklart min röst

Röst: Max
Jag skulle ha gjort det svar ja.

Läser du varför jag skulle ha gjort det skulle nog du också gjort det om du var i ulv-sitsen och jag var den som:

1. Beefat med Recca där det står rätt klart att om Recca är röd så är Trasapa grön.
2. Riskera en dubbelhängning av Ulv-Recca och Ulv-Trasapa
3. Riskera att rösterna från Ulv-Recca vrids över till Ulv-Trasapa.

Jag skulle med lätthet välja dig med tanke på historiken mellan dig och Recca.

Men..

Jag lyfte det som sagt var i första hand mest pågrund av att visa att jag tänker så.

Ruga

Veteran
På lunch så nu kan jag säga allafall att mitt info är omskrivet följande: doktorn är väldigt gammal vanliga människor har svårt att förhålla sig till honom.
Han har en annan sida som kommer vara dålig för dig och andra bybor.
Mitt namn är Amy Pond och jag är bybo. Det är allt jag vet.

Basenanji

Postd20modernist
RÖSTA SCHMÖRSTA!

Vi måste rösta jernet guys and pals, galgläge redan imorgon!

Basse Kofot-> Max
Trasapa-> Max

Röstställning:

Max (2) Basse Kofot, Trasapa

Ingen (7) KK, BDG, Max, Max Raven, Hastfer/Ruga, Empiricus, Thodd

Max Raven

T12-kultist
Re: NU JÄVLAR!

Lite snabbt, är lite upptagen med jobb.
Basenanji said:
De ville egentligen inte DÖDA Vimes, utan SMITTA honom.
Det hade varit bäst, helt klart. Jag har tänkt på det här lite. Så här ser jag det med ulv-scenarion, i sannolikhetsordning:
1: De vill infektera Vimes. Han är grönad. De kan inte infektera honom. Alltså: Mord.
2: De vill ge BDG legitimitet som siare. De dödar en grönad bybo. Det här räknar jag som mindre sannolikt, men jag har sett argumentet mot mig. Det här kan gälla både om de KAN infektera Vimes eller inte kan. Dock är det en icke-optimal handling.
3: De mördar Vimes för att få oss att tro att infektion inte fungerar på doktorer.

Däremot tror jag inte de har infekterat någon - jag gissar på att de får välja nattmord ELLER infektion (annars skulle det vara Op). De vinner mer på infektion än på mord, men Vimes var grönad - de har nog inte råd att låta honom vara kvar och bygga en förtroendebas.

Jag tvivlar på att de får autokill om de försöker infektera, men jag kanske har fel?

Det kan också vara så att vissa medhjälpare kan rekrytera specifika Doktorer, så om ulvarna har Ian så kan de rekrytera Doktor 1 t ex, men jag tror det är för komplicerat.

Trasapa: Ja, mitt argument var skitdåligt. Jag trodde marginellt mer på Recca än dig, men ärligt talat spammade ni båda ner spelet som fan - det var bara mos från båda. Jag gick på motströmmen medger jag ärligt. Och, inget personligt, men jag hoppades nog vid tillfället att ni båda skulle åka ut, för en av er var ulvar. Det var mer känsla än logik, dock.

Försök bara undvika att skriva 20 inlägg där du river sönder mina poster, tack, det känns kontraproduktivt. :gremsmile:

Basenanji

Postd20modernist
Re: RÖSTA SCHMÖRSTA!

Röstställning:

Max (1) Trasapa
BDG (1) Basse Kofot

---

Så! Hoppas att detta får er att rösta! Just nu är det JÄMNT mellan BDG/Max Ny vilket innebär att BÄGGE RYKER!

Basenanji

Postd20modernist

Och mina argument för att rösta på BDG är främst att:

1. Han är siare men kniper som en mussla. Öh?

2. Hans spel runda två är jävligt tamt jämfört med runda ett.

3. Han måste vara huvudkandidat om man i ulvlägret får möjligheten att rekrytera/konvertera någon.

Trasapa

Swordsman

Konrad Konvalj said:
Jag skulle ha gjort det svar ja.

Läser du varför jag skulle ha gjort det skulle nog du också gjort det om du var i ulv-sitsen och jag var den som:

1. Beefat med Recca där det står rätt klart att om Recca är röd så är Trasapa grön.
2. Riskera en dubbelhängning av Ulv-Recca och Ulv-Trasapa
3. Riskera att rösterna från Ulv-Recca vrids över till Ulv-Trasapa.

Jag skulle med lätthet välja dig med tanke på historiken mellan dig och Recca.

Men..

Jag lyfte det som sagt var i första hand mest pågrund av att visa att jag tänker så.
Det är väl här som jag övertänker det. Apfan är det självklara valet och därför skulle jag inte göra det som ulv. Eftersom infektionsteorin var ganska befäst just då så vore ju den självklara kandidaten, precis som du skriver, ulvens raka motsatts, trasapa. Därför skulle jag välja någon med lägre profil om jag var ulv. Jag vet ju att den som haft såpass mycket beefande med ulven inte kommer undan strålkastaren nästa runda.

Skitsamma, det här ska inte ses som ett försvarstal utan mer att jag är intresserad i hur du tänker och förklara hur jag tänker. Jag kanske överskattar ulvarna :gremwink:

Men jag tycker inte att vi ska spåra in för mycket på att bara söka efter den infekterade. Har vi tur så var Recca den av ulvarna som hade förmågan att infektera och ulvarna har nu tappat den fördelen. Eller så har båda(jag antar att det var två ulvar från start) original ulvarna den förmågan och då är det viktigare att vi hittar den ulven än den infekterade som jag skulle gissa inte kan infektera själv.

Det här är såklart gissningar, det kan ju såklart vara så att ulvarna tillsammans som ett kollektiv kan rösta fram en för infektion men det känns bökigare. I mos liret så var det bara en som infekterade har jag för mig och resten hade inte den förmågan.

Max Raven

T12-kultist

Basenanji said:
Låt oss säga att Recca i runda ett fick möjligheten att rekrytera någon av byborna, vem valde hon i så fall?

DET borde vi spekulera i.
Hmm. Okej, nu är det min R2-paranoia som spökar, men jag tror ulvarna gick på en av de outade medresenärerna. Det begränsar det till Thodd (Mickey Smith) eller Hastfer (Amy Pond). Så... Du eller Thodd. MEN de kan ha chansat på någon annan. Jag bara säger det här för att jag gör antaganden om att vanliga människor inte är immuna mot infektion och att Doktorn är det. Antar vi att Doktorer inte är immuna blir rekryteringspölen större. Om vissa Doktor-siffror är immuna så är det krångligare, då är det i princip Kofot som nämnt sin siffra. Det kan finnas fluffmotivation till endera hållet här. Jag tror just nu på ond Doktor och att de inte kan rekryteras bland, vilket känns som en viss begränsning, men om infektion/nattmord är samma "move" så är det kanske mer balanserat - fast då behöver inte ulvarna bry sig lika mycket om vem man är, tror jag?

Max Raven

T12-kultist

Röst: Max

Du har sagt att du är siare av förmågor. Ny info plox. :gremsmile:

Basenanji

Postd20modernist

Läs det här några gånger Max Raven! Det är baserat på den info jag har fått om den nionde doktorn och jag tror att det kan hjälpa dig:

Jag tror att ulvarna nattmördar och beroende på förutsättningar jag inte riktigt vill fördjupa mig i just nu, har de en viss möjlighet att i stället för att någon dör rekrytera/konvertera denne till ulvarnas lag.

Alltså kanske Vimes på något sätt var immun mot deras rekrytering/konvertering alt. att förutsättningarna för en konvertering var dåliga.

Trasapa

Swordsman

En helt ogrundad tanke utifrån mitt fullständigt nollade fluffvetande.

Kan det ha att göra med en doktors reinkarnationer, antalet tidsresor eller liknande. Desto fler tidsresor gör doktorn mer mottaglig?

Det gör ju såklart att ulvarna gärna vill veta våra siffror eftersom det ger svart på vitt om vi kan konverteras eller dräpas.

Vimes var ju en win/win utan siffra.
1, Vimes gick att konvertera, nice ulvarna har en grönad bybo som dessutom har en legitim anledning att lågflyga en hel vecka och troligen kommer få vara kvar i spel.
2, Vimes är immun, ulvarna får ut en bekräftat grönad spelare, ulvar hatar ju gröna spelare.

Basenanji

Postd20modernist

Rimliga och vettiga tankar.

Som komplement till dina tankar tror jag att ulvlägret ville komma åt Vimes för att han hade lämnat ifrån sig så lite info som möjligt, plus att han är en bra spelare.

Möjligtvis också för att ulvarna spekulerade i att han kanske var väktare.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Max-not-Raven

Jag har spanat lite på Max´s inlägg. Tänkte belysa några saker i det här inlägget för att sedan gå in lite mer på djupet om tid finnes. Min spontana tanke om Max är att han fortfarande är nybörjar-bybo, det vill säga grön.

Lyfter det hela för att öppna upp för andra att släppa av sina åsikter om det hela.

Basenanji: för mig är han det som är mellan röd och grön, grå? jag vet ingenting om honom och för tillfället kommer jag inte lita på honom.
Basse har vid det här läget outat hela sin roll och allt tryck ligger på Basse från alla håll och kanter.

Brynolf: Är bybo tror jag? nästan grön, han verkar inte vara en ulv för mig iaf, eller så är han bara bra på att vara ulv och jag tror han är bybo? Det verkar som han bara ville fånga ulvarna och vara med och hjälpa byn.
Brynolf är inte med i spelet vid det här tillfället.

Empiricus: Har ingen aning men det känns som han har något speciellt han inte har delat med sig som kan hjälpa byn väldigt mycket. (bara gut feeling då)
Ingen aning om hur det skall tolkas?

Jocke Kofot: Känns som en nybörjare (som jag) fast jag tror han har några mer skill levels än vad jag har för det verkar som han vet vad han gör medan jag inte gör det.
Säger ingenting om någonting.

Konrad Konvalj: Verkar bybo för mig. Men inte grön än, vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, han är svår att tyda tycker jag :/
Varken eller.

Max Raven: Verkar vara bybo för mig men jag har aningar om att han är ulv men jag vet inte varför (gut feeling igen).
Kan vara ulv eller bybo. Varken eller här också.

Recca: Hon är den som är närmast grön för mig. Hon verkar verkligen vilja hitta ulvarna snabbt och döda dom utan att tveka. Och för mig verkar det som att hon verkligen vill gott åt byn.
Grön.

Trasapa: Lite närmare Röd för mig, men inte så mycket. Känns som han är ulv men inte jätte bra på det (sorry). För mig känns det som han ljuger sig igenom första rundan och hoppas på bättre tider i andra rundan.
Känns som att han är ulv och är lite röd fast ändå inte. Rätt veligt här också.

Thodd: Nybörjare, men bara lite bättre än mig, känns som han också är lite "lost" som jag är. inte grön eller röd, bara grå.
Lite varken eller här också.

Vimes: Jag tror Vimes är ulv. Han är mest röd för mig (inte helt röd än). Förlåt att jag misstänker dig Vimes om du inte är ulv, men det är så jag tycker för tillfället. Han verkar som det tysta ulven som lurar byborna och backstabbar i slutet.
Och lite varken eller här också. Mest ulv fast inte helt röd. Den tysta ulven? Vimes var aktiv vid det här läget och inte avstängd eller ur spel

Så. Där flikade jag in lite snabba tankar på Max variant av up-lista. Den säger egentligen ingenting och är väldigt nybörjar-bybo är min fealing. Det som sätter fingret på mest nybörjar-bybo är ju att Max absolut inte är med i matchen.

Analyserar jag läget på Max spel här är det den här veligheten. Att inte ta ställning är ju nått som likväl kan vara nybörjar-ulv. Det är svårt att misstänka när man är ulv. Det är något jag snackat om tidigare och det kommer jag hålla fast vid. Röstandet från Max i R1 är ju väldigt veligt det med. Slutrösten ser ut att hamna på Vimes, men den byts i slutet med Basse med motiveringen:

Först:

Röstar han Vimes och sedan ingen. I motivering till Vimes kan vi hitta:

den jag tror är mest ulv och vill hänga är Vimes.
(no hard feelings)
Sen kommer bytet till Basse.

Jag har tänkt omkring lite granna och jag har valt att lägga min röst nu. Som många av er har sagt så borde vi lägga rösterna i ett fåtal högar och inte utspritt å jag lägger min på en med några röster som jag tycker är mest Röd.
Alltså, det kommer från ingenstans att Basse plötsligt är mest röd. Väldigt konstigt agerande. Det känns som att Max alternativt:

1. Styrs av någon mer rutinerad ulv
2. Absolut inte har någon koll alls och lägger sin röst där övriga röstar. Alltså, han bryr sig inte i att ha egna åsikter om Basse. Han gör som övriga byn.

Vidare i R2.

Veligheten fortsätter.

Jag har inte igentligen någon som jag tror är helt röd just nu. men det finns några som är lite rosa. Nu kommer jag inte ihåg vem det var som ville att jag skulle skriva vilka som jag misstänker, men det kan jag väl göra iaf.
BDG: Det var han som fick igång alla att rösta på basse och han verkade verkligen (då) som om att det var jätte viktigt att få ut speciellt basse och inte någon annan.
Mest troligt är det att Max har röstat på Basse tack vare BDG. Nu gör han det dock till ulvigt. Max är väl inte ensam om att ha BDG som röd häst i det här läget.

recca: inte speciellt vad jag tycker men de andra verkar tycka att du är röd så du blev lite rosa av mig, sorry
Andra tycker att Recca är röd. Därför tycker Max att Recca är röd eller snarare rosa. Veligt som sagt.

Utöver Recca/BDG som mer rosa nämns K.K som något annat fast inte röd/rosa eller grön.

Vidare.

Recca-Trasapa beefen kommenteras på följande vis.

Det var inte så mycket skrämma iväg oss, det var mer låta er ta ut era "sura feelings" på varandra (mest från reccas sida) utan att avbryta för det skulle varit skumt.
Max vill inte avbryta det hela på nått vis och säger till Trasapa att han inte blivit iväg skrämd. Jag tolkar det sedan som att det är mest "sura feelings" från Recca, men jag vet inte om jag skall tolka det som rött eller grönt?

Ja du ville se vad vi röstar men för tillfället har jag inte en blekaste aning om vem jag ska rösta på, för om jag bara väljer en hög som är lite misstänksam för att ni andra röstar på den personen kommer ni klaga på mig och just nu har jag ingen aning om vem som är röd eller grön. Det var någon som sa till mig i R1 att rösta som jag ville och inte bara för att andra röstar på den personen och det kommer jag göra nu.

Röst: Vimes

Jag har haft dig som huvudulv enda sen början av R1 och det är fortfarande så för mig. Jag hinner inte skriva massa nu för ska precis gå ut o olja lite. Men mina motivationer står i R1 och om ni har ork att gå tillbaka och läsa dem får ni det
Trots tidigare inlägg med rosa-BDG och rosa-Recca röstas det på Vimes för andra (kanske tredje gången)

Motiveringen är samma som R1. Strax efter rösten så röstar Max blankt igen. Velande? En del.

Ni kanske undrar varför jag inte röstar på någon just nu och det är för att jag inte vet vem jag vill rösta på, ingen är speciellt grön för mig (utom basse) och ingen är helt röd, och jag vill inte rösta på någon för att ni andra gör det.
Jo det fortsätter med velandet.

Och nej jag tänker inte ta ställning och rösta. För hur jag än röstar kommer någon ta det och använda det emot mig och sedan ställa en fråga jag inte kan svara på utan att det verkar konstigt. Så det spelar väl ingen roll? Ni har ju ändå 6 röster på Recca och om jag röstar på henne eller någon annan kommer väl inte göra så mycket skillnad?
Detta har vidrörts i R2. Det är sjukt suspekt att inte våga ta ställning. Sen tolkar jag det som att Max vill hänga Recca? Kan tolka det fel dock.

Jag har svårt för att ta ställning för jag vet inte vem jag ska rösta på, jag är inte proffs som er och kan detta med fluff och scumtells o allt. Vad är ens en scumtell? Visst, jag kan ta ställning, men jag ingen motivation då och det sätter väl mig i en ännu värre sits?
Jag är rätt säker på att Max inte är så sugen på att använda sig av dubbelhängning med tanke på risken att hänga två bybor. Har för mig att jag läst det. Varför inte säkra upp Reccas hängning här och nu? Det är väldigt svårt att säga om Max misstänker Recca eller ej. Det är alldeles för veligt och ställningstagandet är ju under isen.

Rösten kommer till slut.

Okej, ni alla vill att jag tar ställning. Jag gör det då. Men som jag sa innan så har jag ingen motivering att komma med.

Röst: Trasapa
Summering:

Jag har från start läst Max som en bybo med tanke på vissa uttalanden. Det går att läsa med ful-glasögonen på sig och vrida det mesta till väldigt suspekt och ulvigt.

Utöver velandet har det outats:
* Har tredje grejen (information/fluff/förmåga) ur det blå.
* Doktor ur det blå
* Siarförmåga/Tracker ur det blå

Thodd

Veteran

Röst: Max Ny - Fortfarande är detta för mig en förmåga som är ulvarna behjälplig mer än oss bybor.
Velig på slutet av R2 (kanske visste han något som vi inte gjorde om Recca?)

Frågeställning: Vilka tjänar mest på att veta vilka som har aktiva kontra passiva skills?

Thodd

Veteran

Thodd said:
Röst: Max Ny - Fortfarande är detta för mig en förmåga som är ulvarna behjälplig mer än oss bybor.
Velig på slutet av R2 (kanske visste han något som vi inte gjorde om Recca?)

Frågeställning: Vilka tjänar mest på att veta vilka som har aktiva kontra passiva skills?
Tillägg:

Vad fick du veta? Avslöja nu inte allt utan använd detta till din fördel och dreva loss

Basenanji

Postd20modernist

Skitsnygg analys KK!

För mig hänger det väldigt mycket på hur max nu kommer presentera och fördjupa informationen om sin förmåga och hur han har använt den.

Och jag tror att det är bra om vi kan hjälpas åt att gemensamt pressa Max att:

1. Förklara vad du har för förmåga.
Typ: "Jag kan äta glasspinnar med näsan!"
2. Skriv med egna ord hur din förmåga har presenterats av LJS
Typ: "Eftersom din farsa jobbade som glassförsäljare så kan du..."
3. Berätta hur du har använt din förmåga i runda ett och två.
Typ: "Först åt jag en Storstrut och sen åt jag en Top Hat!"
4. Förklara hur du tänkte när du använde din förmåga!
Typ: "Cilla slog vad med mig om att jag inte skulle orka en hel Storstrut och sen berättae Nasse att Storstrut var värsta nittiotalsglassen å att alla som vill va' coola äter Top Hat!"
5. Rösta med MOTIVERING
Typ: "Jag röstar på BDG för han är ulv för de' va' ja' som konverterade honom!"

(Hoppas du kan se att jag försöker vara lite busigt skämtsam! :gremwink: )

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
Röstställning:

Max (1) Trasapa
BDG (1) Basse Kofot

---

Så! Hoppas att detta får er att rösta! Just nu är det JÄMNT mellan BDG/Max Ny vilket innebär att BÄGGE RYKER!
Grejen här Basse. Varför röstar du på BDG?

Är det för att han ännu inte gått ut med sitt grönande/rödande är det ju bara dumt. BDG skall ta den tid han behöver och det utan att vi andra skall kunna färgas av hans (kanske) korrekta resultat.

Röstar du på BDG för att han kan vara en konverterad bybo?

Sen har du rätt i att alla skall rösta och det nu.

Röst: Max-not-Raven

Inväntar med spänning om hur du kommer att hantera din förmåga. Grejen här är att det skall komma nu och så snart som möjligt. Det råder lite annorlunda kriterier för dig än för BDG och du har mer att visa upp. Ju längre du drar på det ju mer kommer du att falla från brun till röd i de flestas ögon.

Max Raven

T12-kultist

Basenanji said:
Jag tror att ulvarna nattmördar och beroende på förutsättningar jag inte riktigt vill fördjupa mig i just nu, har de en viss möjlighet att i stället för att någon dör rekrytera/konvertera denne till ulvarnas lag.

Alltså kanske Vimes på något sätt var immun mot deras rekrytering/konvertering alt. att förutsättningarna för en konvertering var dåliga.
Åhååå. Ja, okej, då köper jag det. :gremsmile:

Om vi är superfluffnördiga så kan man motivera att före-4:e Doktorn är mer mottagliga (4:e Doktorn får en mindcontrol-infektion som sedan fixas med Leelas hyperimmunsystem). De hints vi fått verkar dock peka åt att äldre Doktorer är mer mottagliga för konvertering - om det inte är så att det ska hinta att det finns ulv(ar) bland de äldre. Hm.

Max Raven

T12-kultist

Konrad Konvalj said:
Är det för att han ännu inte gått ut med sitt grönande/rödande är det ju bara dumt. BDG skall ta den tid han behöver och det utan att vi andra skall kunna färgas av hans (kanske) korrekta resultat.

Röstar du på BDG för att han kan vara en konverterad bybo?
Om BDG är konverterad bybo så blev han det i slutet på R1, känns det rimligen som för mig. Jag tyckte inte han kändes så ulvig i slutet av R2 (efter att han avslöjade siare) men det är förstås inte en garanti att han inte är ulv.

Min räkning, baserad på fluffbeskrivningen: Vi har 2 medresenär-ulvar och 1 doktor (3 stycken).