Re: SIARNA!
Max-not-Raven
Jag har spanat lite på Max´s inlägg. Tänkte belysa några saker i det här inlägget för att sedan gå in lite mer på djupet om tid finnes. Min spontana tanke om Max är att han fortfarande är nybörjar-bybo, det vill säga grön.
Lyfter det hela för att öppna upp för andra att släppa av sina åsikter om det hela.
Basenanji: för mig är han det som är mellan röd och grön, grå? jag vet ingenting om honom och för tillfället kommer jag inte lita på honom.
Basse har vid det här läget outat hela sin roll och allt tryck ligger på Basse från alla håll och kanter.
Brynolf: Är bybo tror jag? nästan grön, han verkar inte vara en ulv för mig iaf, eller så är han bara bra på att vara ulv och jag tror han är bybo? Det verkar som han bara ville fånga ulvarna och vara med och hjälpa byn.
Brynolf är inte med i spelet vid det här tillfället.
Empiricus: Har ingen aning men det känns som han har något speciellt han inte har delat med sig som kan hjälpa byn väldigt mycket. (bara gut feeling då)
Ingen aning om hur det skall tolkas?
Jocke Kofot: Känns som en nybörjare (som jag) fast jag tror han har några mer skill levels än vad jag har för det verkar som han vet vad han gör medan jag inte gör det.
Säger ingenting om någonting.
Konrad Konvalj: Verkar bybo för mig. Men inte grön än, vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, han är svår att tyda tycker jag :/
Varken eller.
Max Raven: Verkar vara bybo för mig men jag har aningar om att han är ulv men jag vet inte varför (gut feeling igen).
Kan vara ulv eller bybo. Varken eller här också.
Recca: Hon är den som är närmast grön för mig. Hon verkar verkligen vilja hitta ulvarna snabbt och döda dom utan att tveka. Och för mig verkar det som att hon verkligen vill gott åt byn.
Grön.
Trasapa: Lite närmare Röd för mig, men inte så mycket. Känns som han är ulv men inte jätte bra på det (sorry). För mig känns det som han ljuger sig igenom första rundan och hoppas på bättre tider i andra rundan.
Känns som att han är ulv och är lite röd fast ändå inte. Rätt veligt här också.
Thodd: Nybörjare, men bara lite bättre än mig, känns som han också är lite "lost" som jag är. inte grön eller röd, bara grå.
Lite varken eller här också.
Vimes: Jag tror Vimes är ulv. Han är mest röd för mig (inte helt röd än). Förlåt att jag misstänker dig Vimes om du inte är ulv, men det är så jag tycker för tillfället. Han verkar som det tysta ulven som lurar byborna och backstabbar i slutet.
Och lite varken eller här också. Mest ulv fast inte helt röd. Den tysta ulven? Vimes var aktiv vid det här läget och inte avstängd eller ur spel
Så. Där flikade jag in lite snabba tankar på Max variant av up-lista. Den säger egentligen ingenting och är väldigt nybörjar-bybo är min fealing. Det som sätter fingret på mest nybörjar-bybo är ju att Max absolut inte är med i matchen.
Analyserar jag läget på Max spel här är det den här veligheten. Att inte ta ställning är ju nått som likväl kan vara nybörjar-ulv. Det är svårt att misstänka när man är ulv. Det är något jag snackat om tidigare och det kommer jag hålla fast vid. Röstandet från Max i R1 är ju väldigt veligt det med. Slutrösten ser ut att hamna på Vimes, men den byts i slutet med Basse med motiveringen:
Först:
Röstar han Vimes och sedan ingen. I motivering till Vimes kan vi hitta:
den jag tror är mest ulv och vill hänga är Vimes.
(no hard feelings)
Sen kommer bytet till Basse.
Jag har tänkt omkring lite granna och jag har valt att lägga min röst nu. Som många av er har sagt så borde vi lägga rösterna i ett fåtal högar och inte utspritt å jag lägger min på en med några röster som jag tycker är mest Röd.
Alltså, det kommer från ingenstans att Basse plötsligt är mest röd. Väldigt konstigt agerande. Det känns som att Max alternativt:
1. Styrs av någon mer rutinerad ulv
2. Absolut inte har någon koll alls och lägger sin röst där övriga röstar. Alltså, han bryr sig inte i att ha egna åsikter om Basse. Han gör som övriga byn.
Vidare i R2.
Veligheten fortsätter.
Jag har inte igentligen någon som jag tror är helt röd just nu. men det finns några som är lite rosa. Nu kommer jag inte ihåg vem det var som ville att jag skulle skriva vilka som jag misstänker, men det kan jag väl göra iaf.
BDG: Det var han som fick igång alla att rösta på basse och han verkade verkligen (då) som om att det var jätte viktigt att få ut speciellt basse och inte någon annan.
Mest troligt är det att Max har röstat på Basse tack vare BDG. Nu gör han det dock till ulvigt. Max är väl inte ensam om att ha BDG som röd häst i det här läget.
recca: inte speciellt vad jag tycker men de andra verkar tycka att du är röd så du blev lite rosa av mig, sorry
Andra tycker att Recca är röd. Därför tycker Max att Recca är röd eller snarare rosa. Veligt som sagt.
Utöver Recca/BDG som mer rosa nämns K.K som något annat fast inte röd/rosa eller grön.
Vidare.
Recca-Trasapa beefen kommenteras på följande vis.
Det var inte så mycket skrämma iväg oss, det var mer låta er ta ut era "sura feelings" på varandra (mest från reccas sida) utan att avbryta för det skulle varit skumt.
Max vill inte avbryta det hela på nått vis och säger till Trasapa att han inte blivit iväg skrämd. Jag tolkar det sedan som att det är mest "sura feelings" från Recca, men jag vet inte om jag skall tolka det som rött eller grönt?
Ja du ville se vad vi röstar men för tillfället har jag inte en blekaste aning om vem jag ska rösta på, för om jag bara väljer en hög som är lite misstänksam för att ni andra röstar på den personen kommer ni klaga på mig och just nu har jag ingen aning om vem som är röd eller grön. Det var någon som sa till mig i R1 att rösta som jag ville och inte bara för att andra röstar på den personen och det kommer jag göra nu.
Röst: Vimes
Jag har haft dig som huvudulv enda sen början av R1 och det är fortfarande så för mig. Jag hinner inte skriva massa nu för ska precis gå ut o olja lite. Men mina motivationer står i R1 och om ni har ork att gå tillbaka och läsa dem får ni det
Trots tidigare inlägg med rosa-BDG och rosa-Recca röstas det på Vimes för andra (kanske tredje gången)
Motiveringen är samma som R1. Strax efter rösten så röstar Max blankt igen. Velande? En del.
Ni kanske undrar varför jag inte röstar på någon just nu och det är för att jag inte vet vem jag vill rösta på, ingen är speciellt grön för mig (utom basse) och ingen är helt röd, och jag vill inte rösta på någon för att ni andra gör det.
Jo det fortsätter med velandet.
Och nej jag tänker inte ta ställning och rösta. För hur jag än röstar kommer någon ta det och använda det emot mig och sedan ställa en fråga jag inte kan svara på utan att det verkar konstigt. Så det spelar väl ingen roll? Ni har ju ändå 6 röster på Recca och om jag röstar på henne eller någon annan kommer väl inte göra så mycket skillnad?
Detta har vidrörts i R2. Det är sjukt suspekt att inte våga ta ställning. Sen tolkar jag det som att Max vill hänga Recca? Kan tolka det fel dock.
Jag har svårt för att ta ställning för jag vet inte vem jag ska rösta på, jag är inte proffs som er och kan detta med fluff och scumtells o allt. Vad är ens en scumtell? Visst, jag kan ta ställning, men jag ingen motivation då och det sätter väl mig i en ännu värre sits?
Jag är rätt säker på att Max inte är så sugen på att använda sig av dubbelhängning med tanke på risken att hänga två bybor. Har för mig att jag läst det. Varför inte säkra upp Reccas hängning här och nu? Det är väldigt svårt att säga om Max misstänker Recca eller ej. Det är alldeles för veligt och ställningstagandet är ju under isen.
Rösten kommer till slut.
Okej, ni alla vill att jag tar ställning. Jag gör det då. Men som jag sa innan så har jag ingen motivering att komma med.
Röst: Trasapa
Summering:
Jag har från start läst Max som en bybo med tanke på vissa uttalanden. Det går att läsa med ful-glasögonen på sig och vrida det mesta till väldigt suspekt och ulvigt.
Utöver velandet har det outats:
* Har tredje grejen (information/fluff/förmåga) ur det blå.
* Doktor ur det blå
* Siarförmåga/Tracker ur det blå