Hej allihopa. Jag har inte läst igenom spelet än förutom 3 rundan och att jag följt med lite innan.
Lite random info om mig med dem som inte spelat med mig. Jag har spelat ett varulvspel här tidigare (äventyret) så jag känner ju igen några av er.
Började med maffia live för att sedan spela på forum. Båda är roliga på olika sätt. Jag har nog lättare att ljuga live en i skrift. Men på forum kan spelen göras mer komplicerade och under längre tid vilket kan vara roligt.
Jag hatar att vara varulv, onda roller är okej men det är det där informerade minoriteten jag har problem med. Tycker det är svårt och att det helt enkelt är roligare att lista ut varulvarna.
Har vunnit som varulv 2 gr av 5 så det är inte direkt min starkaste sida.(Nu räknar jag inte live varulv, där har jag inte riktigt koll.)
Har varit med i ganska så varierande forumspel från 7-100+ deltagare även om ca 17 eller ngt är standard.
Blivigt hängd första dagen en gång i ett spel pga. att de tyckte jag var lite för rabiat gällande röstningen.
Vunnit som ond bybo en gång vilket jag tyckte var bra eftersom allt som gick fel gjorde det.
Jag är inte den som pratar mest helt klart, min svaghet är att jag kan ha ganska bra känsla om vilka som är gröna eller ej men jag är sämre på att bygga upp mina fall och mer en efterföljare än en ledare. Men jag kan ha rätt bestämda åsikter alla fall om vissa saker.
Att spela här jämfört med andra platser så tycker jag största skillnaden är att man är mer för att outa saker Det förvånade mig mkt i Äventyret att alla bara outade till höger och vänster utan mkt övertalning.
Jag minns att ni snackade mkt om drev och rösta tidigt så i början av spelet. (Från minnet nu ,jag har inte läst om från början än.)
Det är en av mina filosofier. Att rösta ska man göra tidigt i första inlägget helst.(Ja jag vet jag från gick min egna princip.) Jag tycker att det funkar rätt bra på ett annat ställe jag spelat just att första rösten är menad att vara substanslös. Det bildar sedan tåg eller drev vilket skapar olika saker.
En annan av mina principer är att man ska ta ställning även i obekväma situationer så jag röstar på Max som en markering innan jag gräver ner mig .(Jag har ett minne att han röstade på ingen.)
Röst:max
Basenanji said:
3. Hastfer/Ruga
Bekräftar att ulvgänget kan rekrytera/smitta/konvertera bybor till ulvsidan. Är det info en ulv har fått eller info som en bybo har fått? Varför varnade du inte för detta i R1?
Ingen aning varför hastfer inte gick ut med det på en gång. Men vaddå konvertera smitta etc?. Det står inget sådant i mitt info. Det var hastfer som jag antar gjorde en tolkning av infon vi fått.
1Vem vill du rösta ut? Jag återkommer när jag läst igenom spelet igen . Men jag vill inte rösta ut bgd basse eller trasapa (alla fall den här rundan).
2. Kan inte du outa din roll rakt av? Check.
3. Äh, hörni, ska vi inte ta och massouta ändå? Nej tycker det är för tidigt. Och ärligt tycker jag det är roligare att inte göra det.
4. Vilka är dina favoritulvar just nu? Någon av de som hoppade på tåget mot trasapan?
5. Låt oss säga att Recca i runda ett fick möjligheten att rekrytera någon av byborna, vem valde hon i så fall? Min spontana tanke var vår påstådda siare. Men det vore en kortsiktig plan för ulvarna speciellt nu när recca är död. En falsk siare som ej dör drar till sig uppmärksamheten för eller senare. så det vore dumt att slösa en smitta på en sådan person. Jag hade valt någon som inte var så misstänkt och som jag gärna ville ha på min sida.
Men det är en fara för vargarna också att välja en alltför grön person, då kommer folk börja mumla om varför de inte är döda än i slutet. Så någon person i mitten vore nog bäst. Och riktigt vem som ligger där kan jag inte riktigt svara på än. Angående rekrytering så har jag tidigare (annat forum) spelat en ond bybo som var på varulvarnas sida och som kunde rekryteras. Vad jag menar med det är att vargarna eller vad de nu heter kanske inte kan välja vem som smittas?
I övrigt håller jag med, att få smitta och käka bybo på samma natt verkar lite mastigt men man ska aldrig säga aldrig.
Konrad Konvalj said:
Sen tas det också upp att han hållit på eller är så pass gammal att det troligen va han som satte Sundsvall i lågor.
Vet inte om Hastfer helt snurrat till det eller om det saknas en del av mitt pm men det står överhuvudtaget inget om Sundsvall eller någon brand i roll pmet.
Frågor? Varsegoda.