Nekromanti Dr Whowolf (runda 3)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Träna!

Basse said:
Okej, syna BDG lite närmre och fundera lite. Ni behöver inte rösta på honom, Max Nybörjare borde pressas tills han släpper något, men ändå...visst är BDG:s siarclaim också värt att syna?
BDG´s siarclaim är lika värd att syna som Basse-Kofot´s intåg i spelet. Det är däremot rätt dumt att rösta och hänga BDG den här rundan. BDG har en plan, låt honom visa den.

Siare eller icke så kommer vi få saker av BDG. Saker vi kan ta ställning till och om han inte nattmördas så är det klart att hans ställning i byn försämras för var runda som går.

Thodd

Veteran
Konrad Konvalj said:
Kort sagt behöver alla spelare ta ställning och rösta. Just nu är det Jocke Kofot on crack (Basse), K.K och Trasapa som driver byn framåt.

BDG har med ett klokt inlägg förklarat läget och behöver egentligen inte göra mer just nu förens alla tagit tydligare ställning.

Ruga lär dyka upp ikväll och som ersättare bör lite mer tid ges.

Max Raven och Thodd måste komma in i matchen igen.

Empis har försvunnit spårlöst?

Max, som är en av nyckelspelarna just nu har även han gått under jorden.
Ja, jag har inte skrivit många inlägg denna runda fast den är kort. Det är pga jag har vart på sjukhuset och hälsat på svärmor, men nu är jag hemma och skall ta ställning =)

La tidigare upp min lista där max ny och hastfer låg högt i kurs men väntar gärna på Hastfer´s nya spelare då det mesta jag hade mot denne var lågprofilen.

Max - Har sagt det förr. Tracker känns mer som en ulv-förmåga för mig och de är väl de enda som är intresserade av att veta vem som har aktiva/passiva skills?
Har för mig att han tidigare bara ville massouta alla nummer och namn för att se om vi fick dubletter.

Men jag tycker absolut att folk skall läsa igenom sina pm´s från Larsson och fundera om det finns ngt där som kan belysa situationen för oss andra.
Jag har röstat på Max ny eftersom att jag vill att han reagerar och börjar ånga på lite denna runda eftersom att jag antar att han trackade ngn.
Visst han kanske har skola eller något men för varje stund som går så befäster detta det röda för mig.

Angående våra nya deltagare så:

Anta att vi började med 2 ulvar och 10 spelare, en blir "infekterad" och vi har då 3 ulvar och 8 spelare (eftersom att vi offrade basse) nu när recca dog så är det 2 ulvar och 7 spelare, hur stora är chanserna att minst en av de bägge landade på en "ulvkaraktär"

Möjlighet 2:(än mer skrämmande)

Anta här att vi startade rundan med 3 ulvar vs 9 bybor och 1 blir infekterad +hängningen = 4 ulvar och 7 bybor

recca blir i R2 utröstad och vimes biter i gräset.
Ulv vs bybo = 3 vs 6 (50% att landa på ulvroll)

Möjlighet 3:

Ulvarna började med 2st och byborna med 10st.
R1 så hängs basse och väktaren lyckas.

ulv vs bybo = 2 vs 9

R2 slutar med att Recca blir avslöjad och vimes blir mördad

Ulv vs bybo 1 vs 8

Av dessa olika möjligheter så hoppas jag på scenario 3 men antar att det mest troliga borde kanske vara möjlighet 1.

Max ny, where art thou?

Basenanji

Postd20modernist
Mer BDG-analys

När jag läste det här av BDG:

Här har du en poäng. Den korta förklaringen är att jag har svårt att inte alltid hitta en massa scum tells hos Recca, och om jag börjar påpeka dom så hamnar extremt mycket fokus där vilket tar bort fokus från annat. Igår så tyckte jag att jag hade en mycket bättre kandidat att hänga och valde därför att inte alls öppna den asken. Det finns en längre och mer invecklad förklaring också men jag tror det räcker sådär nu.

..så tänkte jag att det hängde ihop med hans kommande siarclaim. Att skriva "jag tror det räcker sådär nu" är ju ett tecken på att man kanske har nåt göttigt att outa som man av olika skäl ändå väljer att hålla lite på.

Så BDG hade en "längre och mer invecklad förklaring" till varför han inte hade synat Recca tidigare, men en förklaring han sedan aldrig kommer med!

(Jämför tex lite med BDG:s bautainlägg här: BDGs bautainlägg

---

Alltså. Vimes undrar varför BDG aldrig riktigt synar Recca under runda ett – något BDG aldrig svarar på ordentligt. Kan det bero på att BDG är ulv tillsammans med Recca?

En jobbig grej med det är att BDG då förmodligen har varit ulv sedan runda 1, vilket punkterar min teori om att han blev konverterad.

Hm.

Björn den gode

Swashbuckler

Basenanji said:
Okej, syna BDG lite närmre och fundera lite. Ni behöver inte rösta på honom, Max Nybörjare borde pressas tills han släpper något, men ändå...visst är BDG:s siarclaim också värt att syna?
Eller så kan byn försöka göra något konstruktivt idag. Jag har funderat på om jag borde svara på det här, men insett att du nog bara är en ulv som försöker få oss att använda tiden dåligt istället för att försöka hitta ulvar.

Basenanji

Postd20modernist

Men bara lite kort BDG, vad hade du för "lite längre och mer invecklad föraklaring" till att låta bli att syna Recca under runda 1?

Thodd

Veteran

Björn den gode said:
Basenanji said:
Eller så kan byn försöka göra något konstruktivt idag. Jag har funderat på om jag borde svara på det här, men insett att du nog bara är en ulv som försöker få oss att använda tiden dåligt istället för att försöka hitta ulvar.
Jag har funderat på en grej bdg..
OM en ulv claimar siarrollen så vet han väl från början vilka som är gröna/röda? Bara de håller sig till "rätt" antal personer/runda?

Nu säger jag inte ATT du är ulv men jag bara tänkte att om man claimar siare/väktare så kan väl det lätt fejkas av ulvarna?

Björn den gode

Swashbuckler

Basenanji said:
Men bara lite kort BDG, vad hade du för "lite längre och mer invecklad föraklaring" till att låta bli att syna Recca under runda 1?
BDG när jag går ut som siare said:
Jag hade länge med [sic] siande på Recca. Min plan var att ignorera henne runda ett då jag vet att hon ofta hamnar i blodiga defensiva fighter om hon kommer under press (som nu skedde med trasapa), för att sen med siandet kunna antingen lita på henne runda två, vilket hade varit jätteskönt eller dreva ut henne då vilket också hade varit trevligt.

Björn den gode

Swashbuckler

Thodd said:
Björn den gode said:
Basenanji said:
Jag har funderat på en grej bdg..
OM en ulv claimar siarrollen så vet han väl från början vilka som är gröna/röda? Bara de håller sig till "rätt" antal personer/runda?

Nu säger jag inte ATT du är ulv men jag bara tänkte att om man claimar siare/väktare så kan väl det lätt fejkas av ulvarna?
Ja, men du ser vad som händer nu va, nu spelar du precis som Basenanji vill, du börjar fundera på och få misstankar åt helt fel håll.

Jag är alltså inte grön för att jag sa att jag var grön, utan för att jag gick ut som siare i ett parti där vi vet att vi har en siare och INGEN redan hade dött (förutom Basenanji som var tydligt utröstat och som garanterat hade berättat att han var siare). Dessutom är jag grön för att jag röstade ut Recca istället för att jobba med henne, och jag kommer vara ännu grönare imorrn.

Släpp det här. Svara på mina frågor istället. Och jag är bra sugen på att sätta Basse Kofot på ignore, han är bara bitter för att jag drevade ut Basenanji runda ett (och dessutom är han ulv, eller ja jag kan inte komma på någon bra förklaring annars iaf).

Basenanji

Postd20modernist

Så varför valde du att sia Vimes istället för Recca?

Björn den gode

Swashbuckler

Basenanji said:
Så varför valde du att sia Vimes istället för Recca?
BDG när jag gick ut som siare said:
Efter Vimes 21.02 inlägg så bytte jag dock, då Vimes också är en tongivande spelare, och då jag trodde att han var röd. För som siare försöker jag alltid pricka ondingar, och att få någon att lita på är en bonus om man misslyckas, och att kunna lita på Vimes kändes också bra.

Basenanji

Postd20modernist

Kompis, jag har börjat gilla energin mellan oss!

^^

BDG said:
Släpp det här. Svara på mina frågor istället. Och jag är bra sugen på att sätta Basse Kofot på ignore, han är bara bitter för att jag drevade ut Basenanji runda ett (och dessutom är han ulv, eller ja jag kan inte komma på någon bra förklaring annars iaf).
Okej, vi släpper det här nu då och gör som BDG säger. Olika perosner har fått olika uppgifter (Empiricus, KK, Max Raven) och vi får väl bara sitta och vänta på att de gör nåt. Alla har fått i uppgift av BDG att lista sina tre mest misstänkta så sätt igång!

Jag ska försöka göra BDG nöjd:

Mina tre mest misstänkta just nu
1. Max Nybörjaren
Konstigt siarclaim, frånvarande och velig som en nybörjarulv.
2. BDG
'Nuff said.
3. Hastfer/Ruga
KKs analys säger att de olika upplagorna av rollen skiljer sig åt duktigt. Dessutom tror jag att Hastfers outning är ur en ulvroll.

Min roll
Jag är den nionde doktorn (fast på engelska med versaler för varje ord)

Min info
Jag har fått info som tyder på att ulvarna kan rekrytera (mitt ord) alt. konvertera (förmodligen SLs ord) bybor till ulvsidan om rätt förutsättningar råder.

Thodd

Veteran

Basenanji said:
Kompis, jag har börjat gilla energin mellan oss!

^^

BDG said:
Okej, vi släpper det här nu då och gör som BDG säger. Olika perosner har fått olika uppgifter (Empiricus, KK, Max Raven) och vi får väl bara sitta och vänta på att de gör nåt. Alla har fått i uppgift av BDG att lista sina tre mest misstänkta så sätt igång!

Jag ska försöka göra BDG nöjd:

Mina tre mest misstänkta just nu
1. Max Nybörjaren
Konstigt siarclaim, frånvarande och velig som en nybörjarulv.
2. BDG
'Nuff said.
3. Hastfer/Ruga
KKs analys säger att de olika upplagorna av rollen skiljer sig åt duktigt. Dessutom tror jag att Hastfers outning är ur en ulvroll.

Min roll
Jag är den nionde doktorn (fast på engelska med versaler för varje ord)

Min info
Jag har fått info som tyder på att ulvarna kan rekrytera (mitt ord) alt. konvertera (förmodligen SLs ord) bybor till ulvsidan om rätt förutsättningar råder.
JAg har listat mina misstänkta och tror att vi lyckades väkta i R1.

Röda:
Max ny
Hastfer (dock baseras detta på föregående spelare)

Thodd

Veteran

Fast jag måste medge att mitt tidigare inlägg där jag spekulerar i att 2 personer som hoppar in på ett spel där 3 redan åkt ut så är chansen ganska stor att minst en av våra inhoppare är ulv (iofs är det ju betydande att de båda skulle potentiellt kunna vara gröna)

Björn den gode

Swashbuckler

Basenanji said:
Okej, vi släpper det här nu då och gör som BDG säger. Olika perosner har fått olika uppgifter (Empiricus, KK, Max Raven) och vi får väl bara sitta och vänta på att de gör nåt.
Du behöver inte vänta, så elak ska jag inte vara. Analysera fluffet eller hellre rösterna från igår och R1 så har du också bidragit lite till byn.

Patient Beta

Swordsman
Hej allihopa!

Tack Recca och Vimes för spelet!

Förlåt för att jag varit försvunnen, jag har ingen bättre förklaring än jobbet, och att jag hjälper till med en internutbildning samt företagsmiddag i dag och kväll samt delar av i morgon. Jag skall se till att komma in och skriva av mig och komma ifatt ordentligt när jag kommer hem inatt, nu när jag har en röd och en grön att stoppa in i mina listor så kommer jag se till att ta ställning ordentlig.

Nu har jag ju faktiskt något jag är bättre på att jobba med, att se mönster när några variabler är synliga.

Jag kommer nu försvinna i ytterligare några timmar, men jag lovar att denna typ av längre frånvaro från min sida inte kommer upprepas detta spel, och jag skall se till att leverera mer denna runda än vad jag gjorde förra.

Max Raven

T12-kultist
Re: Var är siarna?

Björn den gode said:
Det sagt,
1)kan alla plocka fram sina ulvkandidater?
2) Igår hade vi en 6-5 omröstning där 6an var en ulv. Samma ulv fick vissa röster dag 1, det måste finnas intressant info här, vad anser ni?
1) Nu är det här inte en perfekt lista (det är mer lite timey-wimey-struktur på den), men här är ett litet hum om vad jag tänker just nu.

Ulvkandidater:

Hastfer - Varit sådär med aktiviteten (om jag räknat rätt, 21 inlägg R2, 26 R1). Outade Amy Pond tidigt. Ser jag som konverteringskandidat om hen inte är ulv.

Max - Outad trackerförmåga (som ska vara typisk ulvgrej), ingen outad info, lite lågflygare. Som KK säger finns det goda odds att det är nybörjargrejer snarare än smart ulvspel, men sånt är svårt att avgöra.

Empiricus - synnerligen svag kandidat här, men förra rundan var det inte riktigt samma utmärkta datainsamling som jag märkte vid Äventyr. Dock vet jag hur mycket jobb sånt spel tar, så jag kan nog köpa Empiricus uttalande i början av spelet (eller anmälan?) om att han skulle skära ner på sånt.

Bubblare:
BDG - Siare, vilket är en svår position. Visat sig bra på att styra byn. Inte lika högt prioriterad för mig eftersom, som KK påpekat, är han en ulv så lever han inte många rundor till.

Basse Kofot - Outar info som Jocke verkar ha hållt hårt i i 2 rundor, t o m när infektion fördes på tal. Verkar som att infektion är sannolikt - eller är det så att Basse försöker nära tanken och få oss att se ulvar där de inte finns? Är dock väldigt drivande och verkar ge oss ny info att jobba med.

Lite brun
KK - Verkar insistera på att ha info som pekar på att siare/väktare inte finns, trots Basenanjis bekräftade info som motsäger detta. Dock: Väldigt drivande. Om han är en ulv så producerar han mycket data med substans. Det verkar som en lite farlig sits för en ulv, så...

-----
Den här listan ändras en del, som ni kanske märkt. Försöker att inte hänga upp mig på olika kandidater om jag inte ser speciella skäl till det.

2) Hm, kan vara intressant. Kan vara värt att titta på om någon behöll sin röst från R1.

Hastfer, Vimes och Max Raven(jag) röstade på Recca i slutet av runda 1. Vimes från Max Raven, jag från Hastfer, Hastfer som första röst.

Om KKs sammanställning i slutet av R2 stämmer så röstade av dessa Hastfer och Vimes på Recca.

De som bytade röst från Recca R1 innan slutröstning: KK och Basenanji.

Runda 2 så började åtminstone följande med att rösta på Recca (de kan ha ändrat sig, kollar inte hela följden): KK, BDG, Empiricus och Hastfer. Av dessa slutade bara Empiricus med röst på en annan.

Jag tyckte också det tog en stund för Max och Thodd att lägga fram sina röster (om jag fått rätt uppfattning från min koll), men det är bara en grej som kan bortförklaras till viss del av att de är nya.

Basenanji

Postd20modernist

Skriver på Padda...

Nu ser jag att KK har fått info som tyder på att det inte finns nån siare?!

Tänk om Ian Chestertons info bara stämmer delvis och inte alls kan tas till intäkt för att det verkligen existerar en siare/väktare?

Nu blir jag synnerligen nyfiken på vad KK tycker om Max Nybörjarens och BDGs claimanden!

Ruga

Veteran
Hej allihopa. Jag har inte läst igenom spelet än förutom 3 rundan och att jag följt med lite innan.
Lite random info om mig med dem som inte spelat med mig. Jag har spelat ett varulvspel här tidigare (äventyret) så jag känner ju igen några av er.
Började med maffia live för att sedan spela på forum. Båda är roliga på olika sätt. Jag har nog lättare att ljuga live en i skrift. Men på forum kan spelen göras mer komplicerade och under längre tid vilket kan vara roligt.
Jag hatar att vara varulv, onda roller är okej men det är det där informerade minoriteten jag har problem med. Tycker det är svårt och att det helt enkelt är roligare att lista ut varulvarna.
Har vunnit som varulv 2 gr av 5 så det är inte direkt min starkaste sida.(Nu räknar jag inte live varulv, där har jag inte riktigt koll.)
Har varit med i ganska så varierande forumspel från 7-100+ deltagare även om ca 17 eller ngt är standard.
Blivigt hängd första dagen en gång i ett spel pga. att de tyckte jag var lite för rabiat gällande röstningen.
Vunnit som ond bybo en gång vilket jag tyckte var bra eftersom allt som gick fel gjorde det.
Jag är inte den som pratar mest helt klart, min svaghet är att jag kan ha ganska bra känsla om vilka som är gröna eller ej men jag är sämre på att bygga upp mina fall och mer en efterföljare än en ledare. Men jag kan ha rätt bestämda åsikter alla fall om vissa saker.
Att spela här jämfört med andra platser så tycker jag största skillnaden är att man är mer för att outa saker Det förvånade mig mkt i Äventyret att alla bara outade till höger och vänster utan mkt övertalning.
Jag minns att ni snackade mkt om drev och rösta tidigt så i början av spelet. (Från minnet nu ,jag har inte läst om från början än.)
Det är en av mina filosofier. Att rösta ska man göra tidigt i första inlägget helst.(Ja jag vet jag från gick min egna princip.) Jag tycker att det funkar rätt bra på ett annat ställe jag spelat just att första rösten är menad att vara substanslös. Det bildar sedan tåg eller drev vilket skapar olika saker.
En annan av mina principer är att man ska ta ställning även i obekväma situationer så jag röstar på Max som en markering innan jag gräver ner mig .(Jag har ett minne att han röstade på ingen.)

Röst:max

Basenanji said:
3. Hastfer/Ruga
Bekräftar att ulvgänget kan rekrytera/smitta/konvertera bybor till ulvsidan. Är det info en ulv har fått eller info som en bybo har fått? Varför varnade du inte för detta i R1?
Ingen aning varför hastfer inte gick ut med det på en gång. Men vaddå konvertera smitta etc?. Det står inget sådant i mitt info. Det var hastfer som jag antar gjorde en tolkning av infon vi fått.

1Vem vill du rösta ut? Jag återkommer när jag läst igenom spelet igen . Men jag vill inte rösta ut bgd basse eller trasapa (alla fall den här rundan).
2. Kan inte du outa din roll rakt av? Check.
3. Äh, hörni, ska vi inte ta och massouta ändå? Nej tycker det är för tidigt. Och ärligt tycker jag det är roligare att inte göra det.
4. Vilka är dina favoritulvar just nu? Någon av de som hoppade på tåget mot trasapan?
5. Låt oss säga att Recca i runda ett fick möjligheten att rekrytera någon av byborna, vem valde hon i så fall? Min spontana tanke var vår påstådda siare. Men det vore en kortsiktig plan för ulvarna speciellt nu när recca är död. En falsk siare som ej dör drar till sig uppmärksamheten för eller senare. så det vore dumt att slösa en smitta på en sådan person. Jag hade valt någon som inte var så misstänkt och som jag gärna ville ha på min sida.
Men det är en fara för vargarna också att välja en alltför grön person, då kommer folk börja mumla om varför de inte är döda än i slutet. Så någon person i mitten vore nog bäst. Och riktigt vem som ligger där kan jag inte riktigt svara på än. Angående rekrytering så har jag tidigare (annat forum) spelat en ond bybo som var på varulvarnas sida och som kunde rekryteras. Vad jag menar med det är att vargarna eller vad de nu heter kanske inte kan välja vem som smittas?
I övrigt håller jag med, att få smitta och käka bybo på samma natt verkar lite mastigt men man ska aldrig säga aldrig.
Konrad Konvalj said:
Sen tas det också upp att han hållit på eller är så pass gammal att det troligen va han som satte Sundsvall i lågor.
Vet inte om Hastfer helt snurrat till det eller om det saknas en del av mitt pm men det står överhuvudtaget inget om Sundsvall eller någon brand i roll pmet.

Frågor? Varsegoda.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Slutgiltig röstställning R1

Basenanji hade 9 röster (BDG, Trasapa, Empiricus, Max, Jocke Kofot, Recca, Konrad Konvalj, Basenanji och Thodd)

Recca hade 3 röster (Hastfer, Vimes och Max Raven)
1. BDG-->Basse
2. Trasapa-->Basse
3. Empis-->Basse
4. Max-->Basse
5. Jocke Kofot-->Basse
6. Recca-->Basse
7. K.K-->Basse
8. Basse-->Basse
9. Thodd-->Basse

1. Hastfer-->Recca
2. Vimes-->Recca
3. Max Raven-->Recca

Slutgiltiga röster R2

[6] Recca: K.K, BDG, Vimes, Hastfer, Jocke Kofot, Trasapa
[5] Trasapa: Recca, Empis, Max, Max Raven, Thodd
1. K.K-->Recca
2. BDG-->Recca
3. Vimes-->Recca
4. Hastfer-->Recca
5. Jocke Kofot-->Recca
6. Trasapa-->Recca

1. Recca-->Trasapa
2. Empis-->Trasapa
3. Max-->Trasapa
4. Max Raven-->Trasapa
5. Thodd-->Trasapa

--><--

Får vi ut nått av det?

Runda 1:

Recca fäller den mest avgörande rösten på Basse. Det är röst nummer 6.

K.K-Basse-Thodd har sedan avgörandet i sina händer om det skall bli en dubbelhängning Recca+Basse. Att skriva avgörandet är så klart en del felaktigt. Jag har inte kollat tider eller motiveringar för röster här, men rent hypotetiskt skulle dessa tre spelare kunna göra så att det blir oavgjort.

Empis och Max-not Raven sladdar in med sina röster på Basse på 3:an och 4:an. Ganska lagom med andra ord. Samma sak på Trasapa-drevet fast då ännu lite tidigare. Empis på 2:an och Max på 3:an.

Det vi kan utläsa av detta är att Empis/Max inte har varit delaktig i att hänga en ulv. Däremot har de varit delaktig i att hänga en bybo i Basse. Det innebär kort och gott att både Empis och Max undvikit att rösta på Recca i slutskedet, men båda har röstat på henne under spelets gång.

Thodd undvek Recca-drevet i R1 och sladdade in som siste man. I R2 undveks också Recca drevet, och Thodds röst var den sista att sladda in på Trasapa. Båda Thodds röster är rätt off och kommer när det är fullt avgjort kan man säga.

Hastfer/Vimes är de ända två spelarna som har försökt fälla Recca i både R1 och R2.

Max Raven är med på tåget mot Recca i R1 som nummer 3, men väljer alltså att i R2 hoppa på Trasapa-tåget som nummer 4. Max Raven står alltså bland rätt gröna namn (i mina ögon) i R1 och väljer i R2 att inte delta i hängandet av ulv-Recca.

Trasapas röst på Recca i R2 är direkt avgörande.

Jocke Kofot ligger som nummer 5 i båda dreven. Vore intressant att se hurivida Jocke Kofot var intresserad av att hänga Recca eller ej i R1 (där han röstade Basse) och i R2 (där han röstade Recca). Varför är det intressant? Mest för att se hur pass avgörande Trasapas röst är kontra Jocke Kofots röst. Har Jocke Kofot feta misstankar mot Recca i R1 och väljer att sladda in på 5:an ser jag det som rätt misstänkt i och med att han är med och avgör R2 till vår fördel. Det sticker inte ut så värst mycket och är en väldigt bra placerad röst. Trasapas är fortfarande helt avgörande, men hade Jocke Kofot lagt sin röst på Trasapa så hade det sett mörkt ut om Trasapa åkt ut och visat sig vara grön (som jag tror)

Må återkomma om detta efter lite grundligare eftersökningar.

1. K.K-->Recca
2. BDG-->Recca
3. Vimes-->Recca
4. Hastfer-->Recca
5. Jocke Kofot-->Recca
6. Trasapa-->Recca

Av dessa 6 spelare så har jag en rätt god uppfattning om hur Vimes stod gentemot Recca. Hastfers inställning har jag också koll på.

BDG´s röst är sprungen ur Vimes siade grönhet och lite fler saker om jag inte minns fel.

Trasapas röst är ju solklar och som jag tidigare nämnt grönande i och med att Recca var röd.

Således får jag Jocke Kofot kvar här som ett osäkert kort.

1. Recca-->Trasapa
2. Empis-->Trasapa
3. Max-->Trasapa
4. Max Raven-->Trasapa
5. Thodd-->Trasapa

Recca´s röst är (nästan) helt grönande för Trasapa. Finns fortfarande en viss noja över rekryteringsfrågan, men den har nog Trasapa rett ut med mig.

Empis/Max/Max Raven är ju de som sticker ut mest i det här drevet.

Fnuk.

Blev en väldans massa text gällande röstningen här och ingen riktig klarhet. Måste fram med lite fakta så att det inte skjuts från höften bara.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
Skriver på Padda...

Nu ser jag att KK har fått info som tyder på att det inte finns nån siare?!

Tänk om Ian Chestertons info bara stämmer delvis och inte alls kan tas till intäkt för att det verkligen existerar en siare/väktare?

Nu blir jag synnerligen nyfiken på vad KK tycker om Max Nybörjarens och BDGs claimanden!
Örrö!

Siare har jag inte snackat om. Lyft fram det i så fall. Jag kan möjligen ha snackat hypotetiskt gällande det hela med siare.

Jag snackar om att rollen Väktare känns rätt långsökt och inte så troligt baserat på min roll.