Nekromanti Dr Whowolf (runda 3)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ruga said:
Vet inte om Hastfer helt snurrat till det eller om det saknas en del av mitt pm men det står överhuvudtaget inget om Sundsvall eller någon brand i roll pmet.
Bra första inlägg i övrigt.

Det här med Sundsvall kanske är lokalt förankrat här i Norrland. Det är ingen biggie. Det är typ som att säga: "Han är gammal som gatan" eller "Joråsåatt, det var ju bra länge sen det hände, typ när stan brann"

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jocke Kofot

jag röstar på Max (helt vanlig tillbaka-kaka)
Jag drar tillbaka min röst på Max och röstar inte på någon annan ännu.
Jag röstar på Hastfer som jag upplever har motverkat bybornas bästa.

Andra starka kandidater är i mina ögon de passiva, efter som det typ räckte med att prata och inte ha nån erfarenhet för att ta ledningen i omröstningen.

Trasapa står och väger.
jag tycker att det är skitsvårt och kommer att
Flytta min röst till ingen
ag ahr fortfarande inte hunnit tänka mitt sista varv, men efter som det tydligen är så att en oinsatt röst är bättre än en insatt och de inte bör spridas så

röstar jag på Basenanji
baserat på vilka andra som röstar på vem mer än mina egna tankar.
ok, nu har jag funderat och de jag tycker verkar skummast är Basenanji, Vimes och Recca.

röst: Basenanji
Jocke Kofot beblandar sig med Ulv-Recca en gång i R1 och det är i sista inlägget där hon klassas in som en av tre skummisar.

Den första rösten är också delvis baserat på hur följande spelare röstar:

1. BDG-->Basse
2. Trasapa-->Basse
3. Empis-->Basse
4. Max-->Basse

Av dessa så har jag två rätt bruna kort i Max och Empis. Av de som tidigare röstat på Basse är alltså dels Max inblandad. Någon Jocke Kofot tidigare har röstat på men utan framgång. Det var en tillbaka-kaka röst och inget mer. Sen finns Trasapa där som är en av få spelare som Jocke Kofot har haft mer åt det bruna än gröna hållet. Han stod och vägde lite om jag minns rätt.

Skapligt intressant ändå.

Max Raven

T12-kultist
Konrad Konvalj said:
Således får jag Jocke Kofot kvar här som ett osäkert kort.

1. Recca-->Trasapa
2. Empis-->Trasapa
3. Max-->Trasapa
4. Max Raven-->Trasapa
5. Thodd-->Trasapa

Recca´s röst är (nästan) helt grönande för Trasapa. Finns fortfarande en viss noja över rekryteringsfrågan, men den har nog Trasapa rett ut med mig.

Empis/Max/Max Raven är ju de som sticker ut mest i det här drevet.

Fnuk.
För min egen del kan jag tillägga att mina motivationer R1 och R2 var ganska svaga och (har jag för mig) inbegrep att jag inte kände mig övertygad av bevisen. Jag har alltså röstat på andra än de som byn röstat på eftersom jag inte tyckt de motiveringar jag sett inte varit jättebra. Sticker jag ut p g a timing, dålig motivering eller för att jag skrev en motivation, förresten? :gremsmile:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Max Raven said:
Konrad Konvalj said:

1. Recca-->Trasapa
2. Empis-->Trasapa
3. Max-->Trasapa
4. Max Raven-->Trasapa
5. Thodd-->Trasapa

Recca´s röst är (nästan) helt grönande för Trasapa. Finns fortfarande en viss noja över rekryteringsfrågan, men den har nog Trasapa rett ut med mig.

Fnuk.
För min egen del kan jag tillägga att mina motivationer R1 och R2 var ganska svaga och (har jag för mig) inbegrep att jag inte kände mig övertygad av bevisen. Jag har alltså röstat på andra än de som byn röstat på eftersom jag inte tyckt de motiveringar jag sett inte varit jättebra. Sticker jag ut p g a timing, dålig motivering eller för att jag skrev en motivation, förresten? :gremsmile:
Okay. Dåligt formulerat av mig kanske.

Det jag främst menar med att du sticker ut är att du röstar ulv-Recca i R1 och sedan Trasapa i R2.

Du är lixom en av mina bruna spelare, men du sticker ju inte ut lika mycket som Empis/Max som röstar på Grön-Basse R1 och sedan Smuts-Trasan i R2.

Du hade dina misstankar mot Recca i R1 men valde ändå att lägga rösten på Trasapa i R2. Detta väldigt nära slutet. Thodd´s röst kommer i ett separat inlägg för den kommer typ 4 minuter från slutet.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Thodd´s röst är mer en ickeröst för den fäller inte något som helst avgörande. Hade någon flippat över från Recca till Trasapa efter Thodd så hade det varit väldigt rödande så det är rätt svårt att avgöra vad Thodd vill med sin röst.

Kikar vi på motiveringen så ser den ut så här:

Thodd said:
röst: Trasapa - Jag har ingen av er som rödare så säkrare att försöka få minst en ulv och bybo istället för bara bybo.. med lite tur så blir det 2 ulvar med massa otur så blir det 2 bybor
Thodd bjuder alltså in till en dubbelhängning här. Thodd ser Recca/Trasapa som semi-röd båda två tolkar jag det som.

Thodd´s tidigare tankar om dessa två? Finns det nått som talar för att rösten på Trasapa är direkt ulvig?

Från röven så vill jag ju säga att Recca har kört med ett rödmålande av Thodd sedan R1 då K.K nystade upp ogentligheter i Thodds spel. Recca´s rödande av Thodd kan vara grönande för Thodd har jag varit inne på tidigare, men det kan likväl vara ett försök att distansera sig mot sin ulv-polare Thodd.

Max Raven

T12-kultist
Konrad Konvalj said:
Det jag främst menar med att du sticker ut är att du röstar ulv-Recca i R1 och sedan Trasapa i R2.

Du är lixom en av mina bruna spelare, men du sticker ju inte ut lika mycket som Empis/Max som röstar på Grön-Basse R1 och sedan Smuts-Trasan i R2.

Du hade dina misstankar mot Recca i R1 men valde ändå att lägga rösten på Trasapa i R2. Detta väldigt nära slutet.
Mmf. Lite ninja-röst-försök över det, och att jag bytar från röst på Recca i R1 mot R2 kan peka mot att jag blivit infekterad. Got it.

Thodd

Veteran
Konrad Konvalj said:

1. Recca-->Trasapa
2. Empis-->Trasapa
3. Max-->Trasapa
4. Max Raven-->Trasapa
5. Thodd-->Trasapa

Fnuk.
Jag tyckte att jag hade förklarat varför jag röstade som jag gjorde..
Var det något oklart med min anledning så är ni välkomna att 1. läsa den igen eller 2. så drar jag den en gång till.

Thodd

Veteran
Konrad Konvalj said:
Thodd´s röst är mer en ickeröst för den fäller inte något som helst avgörande. Hade någon flippat över från Recca till Trasapa efter Thodd så hade det varit väldigt rödande så det är rätt svårt att avgöra vad Thodd vill med sin röst.

Kikar vi på motiveringen så ser den ut så här:

Thodd said:
röst: Trasapa - Jag har ingen av er som rödare så säkrare att försöka få minst en ulv och bybo istället för bara bybo.. med lite tur så blir det 2 ulvar med massa otur så blir det 2 bybor
Thodd bjuder alltså in till en dubbelhängning här. Thodd ser Recca/Trasapa som semi-röd båda två tolkar jag det som.

Thodd´s tidigare tankar om dessa två? Finns det nått som talar för att rösten på Trasapa är direkt ulvig?

Från röven så vill jag ju säga att Recca har kört med ett rödmålande av Thodd sedan R1 då K.K nystade upp ogentligheter i Thodds spel. Recca´s rödande av Thodd kan vara grönande för Thodd har jag varit inne på tidigare, men det kan likväl vara ett försök att distansera sig mot sin ulv-polare Thodd.
Men precis... Jag såg hellre 2 som dinglade än kanske bara 1 oskyldig...

Sedan tänkte jag inte efter och insåg att vi var 11 som spelar förrän runt morgonen därpå

Max

Warrior
Konrad Konvalj said:
[6] Recca: K.K, BDG, Vimes, Hastfer, Jocke Kofot, Trasapa
[5] Trasapa: Recca, Empis, Max, Max Raven, Thodd

Utifrån röstläget så går mina tankar så här.

Recca-drevet

K.K är grön.

BDG har en siar claim att falla tillbaka på. Han har ett resultat som kommer att hjälpa oss den här rundan. BDG har grönat Vimes som är bekräftat grön. BDG är bybo.

Trasapa kommer jag stoppa på min gröna sida. Att Trasapa är röd känns väldigt långsökt. Hans vacklande på slutet skulle mycket väl kunna leda till en twist utan dess like om fler spelare hade lagt sin röst någon annanstans. Grejen är dock att alternativ 2 i det här läget är Trasapa själv så det lilla tvivel Trasapa visade är ju genuin bybo-noja. Att på nått vis försöka leda bort röster från Ulv-Recca till sig själv om Trasapa är ulv är ju helt otänkbart.

Hastfer har i stort bara röstat på Recca genom hela spelet. Jag håller Hastfer för grön-isch mest baserat på att han har notoriskt svårt att uttrycka vad det är han vill och sedan visar Hastfer samma bybo-tendenser som i senaste spelet. Utöver det så känner jag ju Hastfer i det verkliga livet och jag vet ju hur hans livssituation ser ut. Att han har svårt att få ihop det med tiden och därav kan kännas helt off i sina inlägg hjälper ju honom inte direkt, men det är väldigt svårt att som ulv fejka hans bybo-spelstil. Troligen omöjligt :gremsmile:

Övriga i Recca-drevet:

Vimes- bekräftad grön
Jocke Kofot- här har jag bara tidigare tankar att falla tillbaka på. Koll på fluffet, tidig outning av nr.9 och sedan har jag ingen mer koll. Stoppas i bruna facket.

Över till Trasapa-drevet

Empis är brun. Har några fina analyser, men utöver det har jag rätt dåligt grepp. Letade fram hans röst på Trasapa och hittade det här. Finns det mer misstankar mot Trasapa tidigare eller varför överger du din topp 1 misstänkta Recca så lättvindigt?

Emps said:
Jag tycker att det var en god tanke att ta två denna runda. Bara en av min topptrio är rimlig just nu (Recca) och min röst ligger där.

Andra möjliga kandidater att spela upp jämsides Recca är då enligt mig Jocke Kofot eller Trasapa. Hastfer har klättrat neråt lite på min skala av misstänkta, men Trasapa har klättrat uppåt med främst känslan jag fick över att hen ville ta ut fler än två denna runda.

Eftersom Jocke Kofot har sin dåliga aktivitet just nu så tänker jag chilla med att rösta på Kofoten.
Däremot, eftersom en av dubblettkandidaterna röstar på Trasapa (Recca) så tänkte jag göra det också. Jag har svårt att tro att både Recca och Trasapa är röda, men nån av dem är antingen det eller så har vi en Vimes vs Tripp.
Är det här motiveringen till att hänga Trasapa?

Max är brun. Har inte tagit ställning någonstans i hela rundan eller spelet. Outade ur det blå en klassisk ulv-förmåga och valde att använda den på ett sätt som inte hjälper någon. Rösten på Trasapan i slutet vill jag gärna se lite tankar bakom. Nog hade det varit bättre för en ulv att sätta sig i Recca drevet när det såg ut att bli en storseger? Misstankar mot Recca har väl Max haft många gånger under spelet så helt långsökt vore inte en sådan röst. Ändå placeras den på Trasapa.

Max Raven har jag för dålig koll på. Sätts i bruna facket. Jag har sätt några väldigt fina inlägg, och jag minns ett riktat mot Thodd som har många beröringspunkter med mina misstankar mot Thodd. Utöver det är det mycket fluff och det är bra för oss med en fluff-maskin. De som har skådat närmre på Max Raven kanske kan ta fram mer bra saker förutom fluff? Det är ju rätt lätt att som fluff-maskin gömma sig i fluffet. Lex Larsson i TMNT.

Thodd släpar jag tillbaka till ruta 1 och sätter som Reccas medhjälpare. Jag skall plocka upp mitt gamla case och lägga till lite mer nyanserade tankar. Att Recca har Thodd som ulv kan också vara nått att forska i. Mer om detta i morgon.

Slutnot.

K.K
BDG
Hastfer
Trasapa

Jocke Kofot
Empis
Max
Max Raven

Thodd

Recca-Thodd-

Kandidat 3 kommer i morgon.
Jag satte min röst på Trasapa i slutet för att jag hellre såg en ulv och en bybo åka än att det kanske bara var en bybo/ulv som åker, hoppades på dubbelhängning för jag var inte säker på någon av dem.

Och det med min förmåga, eftersom att ni alla säger att det är en förmåga som bara ynnar ulvarna och inte bybor så tänker jag inte outa det jag har lärt mig.

Och en anledning till att jag inte skrivit mycket idag är att jag hade NO-dag i skolan så vi var ute i en jävla skog hela dagen och när jag kom hem pluggade jag kemi för fick reda på idag att jag har ett prov på det periodiska systemet och kemisk bindning imorgon.

Max

Warrior
Trasapa said:
Wow härligt med en nytändning! Basse kliver in i matchen och sätter tempo direkt, underbart.

Basse är Ulv. That is all.

Hah nej såklart inte. Basse Kofot känns grönish eftersom han är villig att snabbt dela med sig av sin info och ser ut att vilja driva byn i rätt riktning.

Men helt friad blir han dock inte.
Basse nu med kofoten said:
Men, nu ser jag ju att han har gått ut med nummer.
Doktor nr 9.
That's it.
Det är bara en sån liten grej som ställer till det för min paranoia. Ponera att kofot/basse är ulv, basse måste göra sig på det klara med vad hans företrädare har gått ut med så att det inte blir några missförstånd. Den här meningen leder mig mer till känslan att Basse bara har sett siffran 9 i kofots inlägg och inte i sitt PM.

Inget seriöst i nuläget för jag tycker du spelar jättebra nu Basse och ställer rätt frågor.

Siarna måste komma fram med sin info snarast. Varje timme som går ökar misstankarna om att ni behöver snacka ihop er med någon. En bra motivering krävs också varför ni siade respektive bybo/ulv, detta gäller speciellt Max.

Så till kontentan.
Max är ulv.
That is all. Seriöst den här gången.

Max spelade som en riktig nybörjar ulv i slutet av förra rundan som inte lyckades få kontakt med sina ulvavänner. Han var stressad, förvirrad och behövde hjälp(inte så sjyst av er andra ulvar, fy).

Max vill först inte lägga någon röst för han menar att han bara får skit vart han än lägger den.

Max said:
Och nej jag tänker inte ta ställning och rösta. För hur jag än röstar kommer någon ta det och använda det emot mig och sedan ställa en fråga jag inte kan svara på utan att det verkar konstigt. Så det spelar väl ingen roll? Ni har ju ändå 6 röster på Recca och om jag röstar på henne eller någon annan kommer väl inte göra så mycket skillnad?
Jag, BDG och K.K b.l.a är på honom att han faktiskt måste ta ett beslut.
Då skriver han:
Max said:
Isåfall får jag ta en tänkestund och komma på vem jag vill rösta på :/
Kommer tillbaka om en stund.
Här är klockan 21:02. Det finns inte så mycket mer tid att fundera och han har ändå haft tre dagar på sig med hyfsat mycket skit att gå på. Det lätta för en nybörjar bybo här hade såklart varit att helt sonika hänga på Recca drevet först eller lite senare på mig. Men Max är såklart nervös för han vill ju inte rösta ut Recca, men samtidigt inte rösta på mig och riskera att se ut som ulv i rundan efter.

Så han försöker köpa tid genom sitt "missförstånd" om att jag skrev något om att inte rösta på Vimes.

21:23 kommer så en röst på mig utan motivation, 1 minut senare kommer rösten från Max Raven. Max Raven återkommer jag till senare, för han är också en trolig kandidat.

1, Max vill inte rösta ut sin ulvkompis
2, Max vill inte rösta på en bybo för att se ulvig ut
3, Max försöker köpa tid och rådfråga sina ulvkompisar

Detta ska läggas till högen med små scumtells som jag tycker Max har spridit genom hela spelet.
Om man ser det på det hållet så verkar det som att jag är ulv ja, men om man ser det från mitt håll så är jag bara en noob och vet inte vad jag ska rösta på så jag valde trasapa för att det var mer chans att vi skulle nacka en ulv om det blev dubbelhängning. Och ja, vi va 11 då och det skulle inte kunna bli jämnt (om inte någon på recca la ner sin) men det tänkte inte jag på då.

Max

Warrior
Re: SIARNA!

Basenanji said:
Skitsnygg analys KK!

För mig hänger det väldigt mycket på hur max nu kommer presentera och fördjupa informationen om sin förmåga och hur han har använt den.

Och jag tror att det är bra om vi kan hjälpas åt att gemensamt pressa Max att:

1. Förklara vad du har för förmåga.
Typ: "Jag kan äta glasspinnar med näsan!"
2. Skriv med egna ord hur din förmåga har presenterats av LJS
Typ: "Eftersom din farsa jobbade som glassförsäljare så kan du..."
3. Berätta hur du har använt din förmåga i runda ett och två.
Typ: "Först åt jag en Storstrut och sen åt jag en Top Hat!"
4. Förklara hur du tänkte när du använde din förmåga!
Typ: "Cilla slog vad med mig om att jag inte skulle orka en hel Storstrut och sen berättae Nasse att Storstrut var värsta nittiotalsglassen å att alla som vill va' coola äter Top Hat!"
5. Rösta med MOTIVERING
Typ: "Jag röstar på BDG för han är ulv för de' va' ja' som konverterade honom!"

(Hoppas du kan se att jag försöker vara lite busigt skämtsam! :gremwink: )
Ja, jag förstår att du var skämtsam^^. (TBH så skratta jag rumpan av mig när jag läste det ^^)

Nu ska jag skriva detta med egna ord så det kanske blir lite konstigt.

1: Min förmåga heter Tracker och enligt LJS så har jag den för att min doktor är den äldsta, och enligt LJS så är jag den visaste också. Men det kanske inte är en så bra combo med en nybörjarspelare. Och den låter mig varje runda sia en spelare och kolla om den har en förmåga och så får jag dessutom veta om det är en aktiv eller passiv förmåga.

2: Oj, det ovanför blir typ 1an och 2an.

3:Som ni vet använde jag den i runda 1 på K.K för jag tyckte att det verkade som att ingen misstänkte honom och det va skumt för mig. Och i runda 2 tänker jag inte säga för enligt er hjälper den bara ulvarna och då är det ju inget bra att jag säger det.

4:ah skit, min 4 är på 3an nu där jag förklarar varför jag valde K.K.

5: Har mest fokuserat på att besvara frågor så jag kommer in lite senare ikväll med en röst. :gremsmile:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Thodd

Röst: Vimes - Jag är osäker här om du outade dig tidigt för att du är Doktor eller bluffar. Convince me..
Så tar nya friska tag att få mer info:
Röst: basse reason: none ge mig ngt att gå på
ag har inte fått kläm om din syn/spelstil än brynolf

röst: brynolf gimme whatcha got
Röst: Konrad Konvalj Anledning: Tycker att du är väldans snabb med att skifta uppmärksamhet till höger och vänster så ingen har eg funderat(eller har de) om det är en taktik från k.k för att hålla sig själv utom misstankar. <Make me belive in you>
Så i min bok har jag

Röda:
Vimes
K.K
Basse
Hastfer
Att rösten ligger kvar på dig K.K är bara att jag anset att en tom röst skadar byn mer än den gynnar.

Nu tänker jag att:
röst: hastfer - Misstänkt tyst och få åsikter men ser fram emot ett inlägg utan dess like =)
Angående basse som ulv så har jag honom på min lista

Listan löd:
Röda
vimes
Basse
Hastfer
K.K

Absolut så känner jag att det finns saker som gnager mig gällande dessa tre.
Men tidigare i tråden så var det snack om att inte hålla på med "solo-drev" och basse hamnade på "standby-listan" och hastfer likaså.
K.K har jag försökt att finna sprickor i men enda jag har är att han är den som är mest på och pekar mer än gärna och är väldigt drivande i misstankar hit och dit.

Så K.K på min lista är väldigt... tunn måste jag säga så en editerad lista borde se ut något så här:

Röda
vimes
Basse
Hastfer
K.K
Jocke kofot

Röst: Jocke Kofot
Hastfer absolut.. lågflygare är i min bok rödande och minskar då risken att ev försäga sig.

Basse hade jag kanske en bra anledning att ha på listan men allt detta förklarande om "hur jag spelar och si o så" har faktiskt dribblat bort den anledningen.
Blir till att läsa om 14 sidor forumstext för thodd ikväll..

Men eftersom att jag fick svar på Jockes outning så är han inte längre på listan.

hastfer är då min huvudmisstänkte.

Skall se om jag kan försöka skriva ett case mot ngn fler som kanske kan godkännas?
Röst Hastfer - lågprofil och känns lite som en wildcard. Jag vet inte om varför det är så, men få inlägg känns "safe" och minst risk att ev försäga sig.

Känns synnerligen ulvigt och jag ser gärna att du på ett eller annat sätt ger mig hopp om dig.
Röst:K.K - Känns ulvig i ditt drev, fram och tillbaka med nästan (enligt mig) överdrivet analyserande (kanske har insider-info?) samt snabba vändingar att friskriva några (kanske för att ge sina ulvisar en break?)
Just nu är du min topp-ett ulv. Just för att du är på (hungrig kanske?) och driver som "front and center". Jag tror att vi kommer hitta ulvar bland de som är på värst(för att slippa visa sina röda ögon)
Röst: Basse

Basse, du har legat högst upp på min lista tidigt.

Jag är osäker på om din info är "legit" eller fejk..
Minns inte om du outat namnet (var du ian XxXxX?)

Jag lägger ungarna så kikar in senare
Summa summarum:

Misstankarna har främst rört Hastfer-Basse för Thodds del. Rösterna på K.K har aldrig varit riktigt heta. Thodd deklarerade rätt tidigt att den sista rösten på K.K inte skulle ligga kvar mot slutet.

Rösten på Basse känns vettig baserat på misstankarna under rundan mot Basse.

Vad som inte känns vettigt är att Thodds misstankar mot Basse inte har varit speciellt tunga? Eller så hittade jag inte de tunga argumenten förutom att Thodd haft med Basse på sin lista hela rundan. Sen är Thodd kass på att bygga case´s, det nämns några gånger.

Det är lite Hastfer-feealings över Thodd.

Recca har aldrig varit misstänkt vad jag kan se. Däremot Vimes några gånger genom rundan.

Recca hade en relation med Vimes där hon pekade ut Vimes som grön.

Vimes hade tvärsom relation där han hade Recca som röd.

Thodd har en röd-relation med Vimes och i stort ingen inställning till Recca över huvud taget. Thodd "skiter" i att svara Recca, men besvarar hennes frågor genom att svara på mina frågor som är ungefär de samma som Recca.

Recca har sina misstankar mot Thodd med back up från mig i grunden, och sedan hänger de med resten av spelet.

Thodd har svårt med case/misstankar, men tar ställning bra mycket mer än Max/Jocke Kofot. Sticker ut näsan lite som Larsson brukar göra från och till.

Max

Warrior
Och om ni alla tror att jag bara använder skolan som en anledning att inte skriva så mycket kan ni ju läsa detta.

[19:31:22] Alexander: 1. Vad är en atom?
2. Det finns tre olika partiklar som byggerupp en atom, vad heter de och vilken laddning har de?
3. Berätta om hur en atom är uppbyggd! Rita gärna!
4. Vad betyder 11Na?(11 är litet långt ner dvs atomnummer)
5. Vad talar atomnumret om?
6. Vad innebär det att ett ämne har flera atomskal?
7. Hur många elektroner får det plats i: a)k-skalet, b) l-skalet, c) m-skalet?
8. Varfär faller inte kärnan sönder då den består av en massa positiva laddningar som borde repellera varandra?
9. Hur har man ordnat ämnena i det periodiska systemet?
10. Vad innebär det att ämnen i periodiska systemet ingår i samma a) grupp, b) period?
[19:31:30] Max: tack alex :/
[19:31:37] Alexander: Det är mkt mer
[19:32:19] Max: T.T
[19:35:43] Alexander: 11. Vad kallas ämnena i en grupp för med ett annat ord?
12. Vad innebär det att ett ämne har ädelgas struktur?
13. Man indelar ofta periodiska systemet i tre delar, vilka?
14. Ge exempel på ett ämne ur varje grupp i fråga 13!
15. Vad är en isotop?
16. Vad är ett ämnes masstal?
17. Varför bildar ämnen joner?
18. På vilka olika sätt kan ämnen bilda joner?
19. Hur många elektroner i yttersta skalet har de ämnen som bildar en jon med laddningen 3-?
20. Hur många elektroner i ytterska skalet har de ämnen som bildar en jon med laddningen 2+?
[19:37:37] Alexander: 21. Kol har 4 elektroner i sitt yttersta skal, hur gär kol, bildar det joner?
22. Om du vet atomnummer och masstal för ett ämne kan du rita upp det och ge mig en hel massa information. Vilken information och varför bör du kunna det?
23. Hur kan du veta hur många neutroner som finns i en atom?
24. Du får reda på att ett ämne har atomnumret 17 och masstaler 36, berätta så mycket du kan!
(25. Vilken lågfärg har koppar)
[19:37:40] Alexander: Det var allt
[19:37:43] Alexander: Lykke till
[19:37:46] Max: asså oooh i helvete
[19:38:01] Max: tror inte jag kommer kunna spela nåt ikväll :/
Alexander

Konrad Konvalj

Myrmidon
Max said:
Och det med min förmåga, eftersom att ni alla säger att det är en förmåga som bara ynnar ulvarna och inte bybor så tänker jag inte outa det jag har lärt mig.
Hmm.

Röst: Max

Asså, du skall omedelbart och utan väntetid berätta vem du har siat och varför. Hur dina tankar har gått är viktigt i det här skedet.

Du skall inte berätta vad du har för resultat däremot.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Max said:
Och om ni alla tror att jag bara använder skolan som en anledning att inte skriva så mycket kan ni ju läsa detta.

[19:31:22] Alexander: 1. Vad är en atom?
2. Det finns tre olika partiklar som byggerupp en atom, vad heter de och vilken laddning har de?
3. Berätta om hur en atom är uppbyggd! Rita gärna!
4. Vad betyder 11Na?(11 är litet långt ner dvs atomnummer)
5. Vad talar atomnumret om?
6. Vad innebär det att ett ämne har flera atomskal?
7. Hur många elektroner får det plats i: a)k-skalet, b) l-skalet, c) m-skalet?
8. Varfär faller inte kärnan sönder då den består av en massa positiva laddningar som borde repellera varandra?
9. Hur har man ordnat ämnena i det periodiska systemet?
10. Vad innebär det att ämnen i periodiska systemet ingår i samma a) grupp, b) period?
[19:31:30] Max: tack alex :/
[19:31:37] Alexander: Det är mkt mer
[19:32:19] Max: T.T
[19:35:43] Alexander: 11. Vad kallas ämnena i en grupp för med ett annat ord?
12. Vad innebär det att ett ämne har ädelgas struktur?
13. Man indelar ofta periodiska systemet i tre delar, vilka?
14. Ge exempel på ett ämne ur varje grupp i fråga 13!
15. Vad är en isotop?
16. Vad är ett ämnes masstal?
17. Varför bildar ämnen joner?
18. På vilka olika sätt kan ämnen bilda joner?
19. Hur många elektroner i yttersta skalet har de ämnen som bildar en jon med laddningen 3-?
20. Hur många elektroner i ytterska skalet har de ämnen som bildar en jon med laddningen 2+?
[19:37:37] Alexander: 21. Kol har 4 elektroner i sitt yttersta skal, hur gär kol, bildar det joner?
22. Om du vet atomnummer och masstal för ett ämne kan du rita upp det och ge mig en hel massa information. Vilken information och varför bör du kunna det?
23. Hur kan du veta hur många neutroner som finns i en atom?
24. Du får reda på att ett ämne har atomnumret 17 och masstaler 36, berätta så mycket du kan!
(25. Vilken lågfärg har koppar)
[19:37:40] Alexander: Det var allt
[19:37:43] Alexander: Lykke till
[19:37:46] Max: asså oooh i helvete
[19:38:01] Max: tror inte jag kommer kunna spela nåt ikväll :/
Alexander
Humpf.

Det här hjälper dig ingenstans Max. Det är snömos och till ingen nytta för någon i spelet.

Max

Warrior
Konrad Konvalj said:
Max said:
Hmm.

Asså, du skall omedelbart och utan väntetid berätta vem du har siat och varför. Hur dina tankar har gått är viktigt i det här skedet.

Ah, det kan jag göra, bra förslag ^^

Jag valde att sia Trasapa för jag tyckte att han var konstig som sa att det var dåligt av mig att rösta på Vimes (han formulerade det som om att jag precis röstade på Vimes) när jag inte ens röstade på vimes då? För tillfället när han skrev det så hade jag ingen röst. Och jag blev lite irriterad så jag valde att sia honom. Innan det hade jag min sia:ning satt på BDG för att se om han hade en aktiv förmåga för att vara säker på att han inte ljög om att vara siare.

Trasapa

Swordsman
Max said:
Konrad Konvalj said:
Max said:
Hmm.

Jag valde att sia Trasapa för jag tyckte att han var konstig som sa att det var dåligt av mig att rösta på Vimes (han formulerade det som om att jag precis röstade på Vimes) när jag inte ens röstade på vimes då? För tillfället när han skrev det så hade jag ingen röst. Och jag blev lite irriterad så jag valde att sia honom. Innan det hade jag min sia:ning satt på BDG för att se om han hade en aktiv förmåga för att vara säker på att han inte ljög om att vara siare.
Då bör du ha fått upp en passiv förmåga kan jag gissa.

Även dåligt val av siande men det tar vi sen..

Konrad Konvalj

Myrmidon
Max said:

Tycker du själv att det var ett bra val?

Litar du på att BDG har en aktiv förmåga mer idag än igår?

Motiveringen är alltså om jag fattat det rätt. Du vart sur på Trasapa och hoppade över att läsa in vad han egentligen skrev igår så du valde att "hämnd" sia honom.