Thodd
Veteran
Njae, jag klarade mig =)Mukwa said:Det är helt chanslöst med tre ulvar och så stor chans för ulvarna att konvertera någon (33% i första rundan). Den konverterade har varit bybo i minst en runda och det allena gör att byn har jättesvårt att sniffa upp ulven. 0% är förstås en aning överdrivet, men jag tycker inte att ulvarna är förtjänta av något beröm för att de vann (förutom individuellt coola lurendrejerier såklart).Vimes said:Jag håller inte med. Eller ja, det var jävligt svårt, men att vi hade 0% chans att vinna tycker jag inte. Ponera följande scenario: istället för att jag fumlar bort deadlinen R1 får jag Recca utröstad direkt, OCH väktar KK.Mukwa said:Såg ut som ett kul lir, men byn hade 0% chans att vinna det här gejmet och även om KK hade en väldigt cool taktik så vann ulvarna på att de var för många redan från början.
Angående att rösta ut två: Det här var det enda positiva byn fick. dDet är oändligt mycket bättre att ha möjligheten att rösta ut två pers till priset av ett nattmord. Byn vill ha så få spelare kvar som möjligt, för då blir det färre att misstänka.
I slutändan förlorade vi mycket för att just KK blev omvänd. Han avgjorde för ulvarna.
Egentligen kan man se det här partiet som en byboseger, för alla ursprungsulvar lyckades byn naila och i ett balanserat lir hade det räckt för bybovinst. Att hjälpa ulvarna tror jag är sunt, men den här gången svängde pendeln på tok för hårt.
OBS - Märk väl att jag bara pratar om spelupplägg och inte spelupplevelse.
De fick 2 av 3 ursprungsulvar