Bubelmanen said:
SKREV NAC MAC FEEGLE: Vad gäller grundbok så släppte Riotminds tre regelböcker till 6:an (fyra om man räknar Magiboken till
SKREV JAG: jag hade ingen anning om att det finns regelböcker. woooow jag är okunig eheh. det ända som jag visste fanns som jag har är en spellderaskärm, men jag tror inte att den är för DoD6
Allt till 6:an är slutsålt i butik, sedan länge. Det finns dock en hel del att tillgå i olika Köp/säljs-forum liksom på Tradera och Blocket. Leta kontinuerligt.
Till den versionen finns... Ehm, låt oss se... Två spelledarskärmar, tror jag. Svårt att minnas exakt. En till DoD6 (
denna?) och en till DoD6R (reviderade alltså) – den
här. Sedan tror jag att det finns två spelarmappar. En till
DoD6R och en till
DoD6E (expert). Den spellarskärm som finns i butik, om det nu ens finns några kvar av den, är nog senaste versionen
Drakar & Demoner Trudvangs (DoDT) spelledarskärm. Sedan finns det tre världsböcker också: Osthem och Mittland som skrevs till 6R, och Västermärk, tror jag kom till DoDT.
Edit: Minnet svek inte. Hade rätt. Har nu lagt till länkar till bilder över skärmar och mappar.
Från DoD6R och framåt är det iof samma värld som gäller, den värld som sedan blev namnet på DoDT. Dock är världen utvecklad och detaljer är inte de samma i 6:ans böcker som i 7:ans (Drakar & Demoner
Trudvang).
Ehm... Det är ett satans virrvarr det här om man är ny på rollspel och inte har några förkunskaper med sig, men oroa dig inte. Du lär dig. Koncentrera dig på det du vill spela just nu så ordnar det sig nog. Vill du utveckla ditt DoD6-speladen så föreslår jag att du struntar i skärmar och sådant. Det är ändå mest bara lullull. Dock är det helt klart värt att skaffa Jorges och världsböckerna (även den tredje som kom efteråt).
/
solvebring som svarar så gott han kan, men det finns helt klart andra med långt mycket bättre kunskaper om Riotminds och deras version av Drakar & Demoner. Vet förövrit inte om deras forum fortfarande är aktivt? Du kan alltid ta dig en titt:
Riotminds hemsida. Där har de förövrigt online-versionen av DoDT - man reggar sig, betalar månadsvis eller dylikt och får tillgäng till rollspelet på nätet. Online-versionen har dock fått hård kritik för dåligt interface osv.
P. S. Du kan svara med citat om du kollar in knapparna i inlägget du vill svara på. När du skriver ett inlägg har du dessutom en rad knappar/funktioner ovanför din text, där du kan plocka fram citat osv. D. S.