Nekromanti Drakar och Demoner som film?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det krävs en rejäl budget för att göra långfilm, menar Sivesson. Jag behöver en riktig filmkamera. Vi vill göra en film som kan visas på bio.
Det där citatet fyller inte direkt mig med förtroende. :gremwink:

Ärligt talat tror jag inte att det inom den svenska filmindustrin finns de ekonomiska resurser som skulle krävas för att genomföra ett sådant projekt. I alla fall om man har ambitionen att få det att se bättre ut än ett genomarbetat lajv.

/tobias

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Gurgeh said:
Ärligt talat tror jag inte att det inom den svenska filmindustrin finns de ekonomiska resurser som skulle krävas för att genomföra ett sådant projekt.
Typ Tre Solar >>>

Efter denna spydighet kan man väl konstatera att Ronja Rövardotter är väl det närmaste man kan komma en schysst svenska fantasyfilm.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Inte för att vara possig (motsatsen till neggig, alltså), men jag tycker nog att den trailer de visat tidigare (för det är väl samma snubbar?) verkat rätt högkvalitativa. Åstminstone nog för en humorserie. Kanske inte för en psyko-thriller dock...

//krank, gömmer sig bland löven

Lukas

Mannen i Gult
Om det skulle bli en film av Drakar och demoner så tycker jag att det borde bli "Vildhjarta".
Det skulle kunna bli intressant, plus att det mest är skog som krävs.

rjonas

Hero
En drake skulle ju uppskattas också.

/rjonas, som tyckte Katla var läskig

Genesis

Ni dés ni maître
krank said:
Inte för att vara possig (motsatsen till neggig, alltså), men jag tycker nog att den trailer de visat tidigare (för det är väl samma snubbar?) verkat rätt högkvalitativa. Åstminstone nog för en humorserie. Kanske inte för en psyko-thriller dock...
Inte för att vara neggig, men jag tycker att den var ganska ful och full av dåligt skådespeleri. Och inte särskilt rolig.

Men jag bryr mig inte. DE SKALL GÖRA FILM AV DoD! Fy fan va bra. Även om det är dåligt, även om det är Trudvand-DoD, så är det ändå helt underbart. Hundra pussar till de här killarna och tjej(erna?). Visst, det kommer inte att bli så bra, men det gör inget. Själarnas brunn var ju knappast bra, heller, men jag är väldigt glad att det gjordes.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Lukas said:
Om det skulle bli en film av Drakar och demoner så tycker jag att det borde bli "Vildhjarta".
Det skulle kunna bli intressant, plus att det mest är skog som krävs.
Enligt Jerker var det just "Vildhjärta" de skulle göra.

rjonas

Hero
Oldtimer said:
Det är inga prickar på a:t i Vildhjarta. Det var länge sen jag läste Vildhjarta. Minns bara svagt ett schackspel och en drake. Nån som har lust att dra ett synopsis?

Lukas

Mannen i Gult
Oldtimer said:
rjonas said:
Oldtimer said:
Det är inga prickar på a:t i Vildhjarta.
Okej, my bad. Jag är ju helt novis på DoD efter 1.0, men jag tyckte Jerker kallade storyn för "Vildhjärta".
ja det heter så, men av någon anledning har Riotminds valt att stava det med A

Poseur

Swashbuckler

Förmodligen för det låter mer gammaldags och vikingalikt då :gremwhistle:

Andy

Vila i frid
Lukas said:
Oldtimer said:
rjonas said:
Oldtimer said:
Det är inga prickar på a:t i Vildhjarta.
Okej, my bad. Jag är ju helt novis på DoD efter 1.0, men jag tyckte Jerker kallade storyn för "Vildhjärta".
+1

Lukas

Mannen i Gult
anth said:
Nu får någon rätta mig om jag har fel, men i Dod (i allafall DODT) så vill man slå lågt.
i Trailen så lyckas han perfekt på 20.

vill man slå högt i gammla DOD?

anth

Vetefan
Lukas said:
Nu får någon rätta mig om jag har fel, men i Dod (i allafall DODT) så vill man slå lågt.
i Trailen så lyckas han perfekt på 20.

vill man slå högt i gammla DOD?
Se, de onda WotC har lyckats ändra historien med sitt d20-system... :gremsmile:

Magnus Malmberg

Veteran
Trailen ni länkar till var som ett första utkast för en humorserie... Men nu är det inte en humorserie längre som är aktuellt utan som vissa av er redan gissat en långfilm på Vildhjarta.
Piloten som spelades in nu är en test och filmatiserar hur jägaren (vars lik man kan hitta i Villdhjarta) dör..

Vem vet om det blir en film eller inte..
Den som lever får se!

/M

Laowai

Hero
Vet inte om jag tycker att han lyckas så väl med sitt gömmande "sätter sig ner och kastar löv i luften" ser inte så värst ninja ut. :gremwink:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Efter denna spydighet kan man väl konstatera att Ronja Rövardotter är väl det närmaste man kan komma en schysst svenska fantasyfilm.
Den hade ju till och med datoranimerade monster! :gremshocked:

/tobias