Nekromanti Drakar och Demoner som film?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Sammanslagna trådar

Jag tog mig friheten att dunka in de två nystartade trådarna om Drakar och demoner-filmen i den redan existerande tråden.

/tobias

Smrtihara

Warrior
Re: Men hallå, DoD-filmen !?

Vildhjärta (som filmen ska handla om) är en produkt i varumärket Drakar och Demoner. Oavsett om du som rollspelare vill kalla det "setting". Att säga att filmen är baserad på DoD är inte det minsta konstigt, Vildhjärta är odiskutabelt en del av DoD.

Det skulle ju vara urdumt av filmskaparna att kalla sin film för "generisk fantasy" när de nu har ett samarbete med Riotminds.

Quadrante

Grisbonde

Smrtihara said:
Vildhjärta (som filmen ska handla om) är en produkt i varumärket Drakar och Demoner. Oavsett om du som rollspelare vill kalla det "setting". Att säga att filmen är baserad på DoD är inte det minsta konstigt, Vildhjärta är odiskutabelt en del av DoD.

Det skulle ju vara urdumt av filmskaparna att kalla sin film för "generisk fantasy" när de nu har ett samarbete med Riotminds.
Nä varför säga att filmen baserats på Cuba Cola, när Coca Cola är ett större varumärke.

Frågan, från min sida var främst: va?! DoD, vad baserar de då storyn på. Nu vet jag, det är Trudvang ( Vildhjarta). De får säga att den baserars på DoD hur mycket de vill, men själva DoD ger ingen självklar hint om innehållet. Trudvang gör det däremot, men det är inte ett lika stort varumärke som DoD är.

...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Quadrante said:
Frågan, från min sida var främst: va?! DoD, vad baserar de då storyn på. Nu vet jag, det är Trudvang ( Vildhjarta).
Min spontana reaktion var mer "vilket äventyr baserar de storyn på?". Att det var ett äventyr tillhörande någon av inkarnationerna tog jag för givet.

Quadrante

Grisbonde

krank said:
Quadrante said:
Frågan, från min sida var främst: va?! DoD, vad baserar de då storyn på. Nu vet jag, det är Trudvang ( Vildhjarta).
Min spontana reaktion var mer "vilket äventyr baserar de storyn på?". Att det var ett äventyr tillhörande någon av inkarnationerna tog jag för givet.
...eller kanske lite mer som Krank beskriver det.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Drakar och Demoner blir film...

chryckan said:
Lite kul nyhet om ni råkar ha missat det.

Vårt nästa Oscars bidrag eller?

[Länk]
Även denna trådstart kombineras med huvudtråden. Jag antar att vi tryggt kan säga "nej, vi har inte missat det".

chrull

Stockholm Kartell
"För att klargöra lite mer för er som undrar, det är Trudvangvärlden vi ska gestalta. Först hade vi planer på en komediserie i Ereb Altor-världen men då vi läste nyare utgåvan bestämde vi oss för en skräck/fantasyfilm baserad på äventyret Vildhjarta. Inspiration tas från (förutom Trudvang och Vildhjarta) boken Mörkrets Hjärta och filmen Stalker av Andrej Tarkovskij. "

Citat från Projektledare Stefan Rydehed