Nekromanti Drakbild...

Blasphemy

Swashbuckler
Slänger in en bild från kommande drakmodulen för de som är intresserade. Den är tecknad av Kim Vässmar (Legion här på wrnu)...

Enjoy

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Wicked [ANT]

Coolt, som hämtad ur D&D! Har Neogames hämtat mycket inspiration från Dungeons & Dragons?

/Vulf

Dungeons & Dragons inspiration?

Har Neogames hämtat mycket inspiration från Dungeons & Dragons?
Icke mig veterligen, är nämligen urkass på D&D värld och allt vad den anbelangar. Kikade dock lite i Draconomicon (eller vad den nu heter?) inne på Tradition ett par månader efter jag skrivit färdigt de sista delarna om de högre drakarna och konstaterade till min lättnad att de inte hade särskilt mycket gemensamt. Men som sagt jag är inte särskilt insatt i D&D så jag lämnar åt de bättre skolade att avgöra huruvida likheterna är stora eller små.
Särskilt mycket inspiration kan jag dock inte påstå att jag hämtat därifrån annat än möjligtvis utseendet på lumian som påminner en aning om motiven på de gamla Dragonlance drakarna (för Dragonlance räknas väl till D&D eller?) vilka stämmer överens mycket väl med min bild av drakar.

Tesfforp

Warrior
Re:Nice!

Skulle inte vilja möta honom en mörk natt!

Skriver Anton väntandes på att Drakmodulen ska släppas.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Very good!

Trevligt att Neogames börjat lägga ner lite mer krut på sina illustrationer. Hoppas att resten av modulen håller lika höga kvalité som detta mumsiga lilla smakprov.

Tesfforp

Warrior
Re: Det stavs eloge!

Personen som gjorde den är Kim Vässmar som du tycker borde få en eloge.

Skriver Anton och tar fram sin svenskalärariska sida

Johan K

Gammal & dryg
Sweet !

WOW !!!
Det där kallar jag drakbild !Har verkligen fångat helheten, om jag får säga det !

Helmgast
Re: Wicked [ANT]

Njae, min fördom om DnD-drakar är att de är slaktbara för överlevlade hjältar. Så är inte fallet i Mundana, eller iaf - reglerna skall symbolisera att drakar inte är kanonmat.

För att svara på den frågan borde jag iofs veta mer om DnD, men det är jag inte så vidare värst intresserad av.

trinker

Warrior
Re: Mums!

Men du skriver ju den :gremgrin: du vet ju vad som komma skall, det är nästan lite fusk ju :gremlaugh: