Nekromanti Drakdräpare, slå er på bröstet!

Pendragon

Swashbuckler
Under gårdagens spelmöte kulminerade kampanjen i en klassisk kamp mot fantasygenrens monsterklassiker: En drake.

Och inte vilken drake som helst utan den store smädaren själv, Khazims gyllene drake Rekhem. Mot honom stod tjugotalet ärkehjältar av blandat härkomst (kragg, zorianriddare, cirefalier, rauner och lite blandad potpurri) med stöd av mäktiga schamaner. Efter en lång hård strid var det till slut Rekhem som fick stryka på foten och fladdra i väg i riktning mot de sälla jaktmarkerna.

Är det någon annan som lyckats med dylikt aktningsvärt dåd i Eon? Ta tillfället i akt för att dela med er, skryta och slå er för bröstet om era bedrifter.

Joel - drakdräpare

Silvervarg

Warrior
Re: Hur många dog?

Och inte vilken drake som helst utan den store smädaren själv, Khazims gyllene drake Rekhem. Mot honom stod tjugotalet ärkehjältar av blandat härkomst (kragg, zorianriddare, cirefalier, rauner och lite blandad potpurri) med stöd av mäktiga schamaner. Efter en lång hård strid var det till slut Rekhem som fick stryka på foten och fladdra i väg i riktning mot de sälla jaktmarkerna.

Och hur många av ärkehjältarna gjorde honom sällskap? För inte kan de vara så bra att de smiskar upp en draken utan att någon dör? Inte ens min grupps värsta, übrigaste, koboldigaste rp kan det...

Tyvärr har jag inte själv något liknande skrytigt att bidraga med men min rp har lagt hand på kungen av soldarn och överlevt... det är iaf något. Men "tyvärr" är jag numera SL och då blire ingen monsterslakt för min del ;*(
Dock en del rp-slakt (att döda rollpersoner är roligare än se dem utvecklas... ehh :gremblush:)

Silvervargs RPs har iofs gjort massa grejs som inte gills.

DarkMystic

Swordsman
Våran spelgrupp har faktiskt slaktat en drake!

Gruppen bestog av alla möjliga kriminella typer av alla raser och vi bestämde oss att lägga vantarna på en dvärgaskatt. Självklart var denna skatt en drakes men med hjälp av dvärgainjegören(stavas det så) byggdes en ballista och våran tjuvaktiga alvvän som siktade mycket bra på drakens ögon, dog kreaturet och skatten var vår.

Tyvärr blev resan hem ett eget äventyr som handlade om mörka pakter mellan rollpersonerna och sticka kniven i de mindre värdiga vännerna...

/DarkMystic skrattade sig lycklig när han kapade alvens hals :gremtongue:

Pendragon

Swashbuckler

Och hur många av ärkehjältarna gjorde honom sällskap? För inte kan de vara så bra att de smiskar upp en draken utan att någon dör? Inte ens min grupps värsta, übrigaste, koboldigaste rp kan det...
En hel jävla drös... Hjältarna var tjugofem eller så från början och fyra-fem gick åt på vägen in (det var en blandad drös vrakher, vandöda och hjärntvättade zorianmunkar i vägen...) och en rejäl drös mot draken. I slutändan var det tretton överlevande, varav så gott som samtliga rejält manglade (tre någorlunda oskadda, en nästan död och tre endast vid liv på grund av övernaturliga egenskaper (det är bra att vara drakväktare)). Så det var knappast en lättköpt seger. Tuffare hade det blivit om två mäktiga schamaner inte hade bråkat med draken från andeplanet samtidigt.

Tyvärr har jag inte själv något liknande skrytigt att bidraga med men min rp har lagt hand på kungen av soldarn och överlevt... det är iaf något.
Det är ju nästan coolare. :gremlaugh:

/Joel

Pendragon

Swashbuckler

Drakväktare? Hur fick du med drakväktare att döda drakar?
Drakväktarna agerade någorlunda självständigt, det var alltså inte sanktionerat av deras värddrakar (dock ej inte heller uttryckligen förbjudet). Rekhem hade trots allt gått emot den fraktion deras värddrakar tillhörde, samt försökt döda en av dem.
Men huvudsakligen rörde det sig om unga, nyblivna och/eller som sagt, självständiga drakväktare. Ståryn såklart är lite mer komplicerad än så, men det pallar jag inte ta här. Förhoppningsvis får vi kampanjkrönikan klar nån gång i denna tidsålder och då är det tänkt att den ska komma upp på Drunoks Drängar. Fram tills dess får du plåga spelledar-Ymir om du vill har fler frågor. :gremwink:

/Joel - lat

Hjalle

Swashbuckler
Re: Och Nicoz?

Så, gratulerar till då¨det först och främst. Och hur gick det för Nicoz då? Hur skötte han sig? Lade han in dödsstöten, var han starkast i början, slogs han (vilket gudarna förbjuder) medvetslös eller (vilket jag vet att han inte gjorde) död? Några vandöda och hjärntvättade vrakhmunkar (okej, nu blev det fel) på Nicoz dödade-lista? Kort sagt, vilken roll spelade Nicoz, och jag vill ha hela händelseförloppet!

Och så har jag en fråga till Ymir the Great också, nämligen hur du skötte striden... Om du friformade för spelledarpersonerna (dvs tjugiotvå av de tjugiofem om jag inte tar fel) eller om du faktiskt slog allt för alla... Några minnesvärda spelledarpersoner som strök med? Mr Kysk? Heneatrasan? Nån annan?

(Ev SPOILER för Pendragon, Warth och Eleas)
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Och du, du skrev för ett tag sedan att Uriangkathai var döende... Hur gick det för honom till slut? </font></td></tr></table>

-Hjalle, som tycker att er kampanj förtjänar en egen modul, om 336 sidor eller så...

Hjalle

Swashbuckler
Är det någon annan som lyckats med dylikt aktningsvärt dåd i Eon? Ta tillfället i akt för att dela med er, skryta och slå er för bröstet om era bedrifter.
Jag har i en teststrid dräpt en horndrake på en blodig runda. Det är den enda drake jag har slaktat... :gremwink:

-Hjalle, som i övrigt hänvisar till inlägget nedan.

Pendragon

Swashbuckler

Och hur gick det för Nicoz då? Hur skötte han sig? Lade han in dödsstöten, var han starkast i början, slogs han (vilket gudarna förbjuder) medvetslös eller (vilket jag vet att han inte gjorde) död?
Nicoz klarade sig relativt bra, mycket tack vare rejält med pansar på torson. Dock klev Rekhem på hans arm i stridens slutskede vilket resulterade i ett schysst benbrott.
Det är svårt att säga vilken den dödande stöten var, utan det var snarare ett "många bäckar små"-scenario. Men nog fick han in ett par bra träffar, bl a lyckades han att förstöra drakens ena öga (inte för att det gör så stor skillnad när kräket har superb hörsel och luktsinne, samt andeförnimmelse och annan sån skit...).

Några vandöda och hjärntvättade vrakhmunkar (okej, nu blev det fel) på Nicoz dödade-lista? Kort sagt, vilken roll spelade Nicoz, och jag vill ha hela händelseförloppet!
Vandöda: cirka en drös.
Vrakher: ett par tre tror jag.
Hjärntvättade munkar: Ingen alls. Däremot lyckades han klubba ner en tre-fyra stycken och ta dem levande.

Hela händelseförloppet får du nog vänta på...

Några minnesvärda spelledarpersoner som strök med? Mr Kysk? Heneatrasan? Nån annan?
Herr Lart den Kyske strök faktiskt med till slut, även om han heroiskt dog av sina skador efter att draken fått på nöten.
Hans sista ord var något i stil med: "Äntligen! Äntligen är jag bättre än Herr Ivian!" *halvt vansinnigt skratt* *dö*
Henéatrasan (du syftar på Första Snön antar jag?) hade ett eget litet äventyr anorstädes, som vi än inte har fått reda på exakt hur det gick, men hann ändå dyka upp i slutskedet och sätta en pil i Rekhems andra öga (ungefär då började han bli seriöst grinig på allvar).

-Hjalle, som tycker att er kampanj förtjänar en egen modul, om 336 sidor eller så...
Mjae... men en utförlig krönika ska det nog bli. Ganska snart hoppas vi. Det är en fråga om att bekämpa lättjan.

/Joel

Hjalle

Swashbuckler

Nicoz klarade sig relativt bra, mycket tack vare rejält med pansar på torson. Dock klev Rekhem på hans arm i stridens slutskede vilket resulterade i ett schysst benbrott.
Det är svårt att säga vilken den dödande stöten var, utan det var snarare ett "många bäckar små"-scenario. Men nog fick han in ett par bra träffar, bl a lyckades han att förstöra drakens ena öga (inte för att det gör så stor skillnad när kräket har superb hörsel och luktsinne, samt andeförnimmelse och annan sån skit...).
Starkt jobbat! Ett benbrott är inte särskilt coolt, det måste vara blod, men Rekhems öga var ganska schysst!

Vandöda: cirka en drös.
Vrakher: ett par tre tror jag.
Hjärntvättade munkar: Ingen alls. Däremot lyckades han klubba ner en tre-fyra stycken och ta dem levande.
Var hjärntvättningen en förtrollning som bröts när Rekhem bet i gräset eller är det skumma fortfarande? I vilket fall som helst tycker jag att de ska få sona sina hjärntvättningar...

Hela händelseförloppet får du nog vänta på...
Den som väntar på nåt gott...

Herr Lart den Kyske strök faktiskt med till slut, även om han heroiskt dog av sina skador efter att draken fått på nöten.
Hans sista ord var något i stil med: "Äntligen! Äntligen är jag bättre än Herr Ivian!" *halvt vansinnigt skratt* *dö*
Haha, klockrent! Blev han grillad eller hur dog han? Jag hoppas att det var tjusigt.

Henéatrasan (du syftar på Första Snön antar jag?) hade ett eget litet äventyr anorstädes, som vi än inte har fått reda på exakt hur det gick, men hann ändå dyka upp i slutskedet och sätta en pil i Rekhems andra öga (ungefär då började han bli seriöst grinig på allvar).
Coolt...... Ja, sen hade han inga ögon kvar va? :gremsmile:

Mjae... men en utförlig krönika ska det nog bli. Ganska snart hoppas vi. Det är en fråga om att bekämpa lättjan.
Gör ni det så är det mycket möjligt att jag har 'för mycket pengar på fickan'. :gremlaugh:

-Hjalle, som just har haft en längre Pm-växling med Haltageten om hur jävla coola ni är och hur gärna man skulle vilja flytta till Malmö...

<font size="1"> Edit: Femhundrada inlägget! </font size>

Pendragon

Swashbuckler

Starkt jobbat! Ett benbrott är inte särskilt coolt, det måste vara blod,
Nja, han blev lite tuggad på på också vid vissa tillfällen, men rustningen tog det mesta. Han hade garanterat en hel hög heroiska småsår. Om inget annat lär han ha varit täckt med drakblod (som i Rekhems fall inte visade sig vara frätande tackålov...).

men Rekhems öga var ganska schysst!
Svärdskast äger. :gremlaugh:

Var hjärntvättningen en förtrollning som bröts när Rekhem bet i gräset eller är det skumma fortfarande? I vilket fall som helst tycker jag att de ska få sona sina hjärntvättningar...
Ingen aning. De lämnades ihopbuntade i en grottgång. Det får vänta tills nästa spelmöte innan vi får reda på hur de mår nu.

Haha, klockrent! Blev han grillad eller hur dog han? Jag hoppas att det var tjusigt.
Biten, tuggad på och bankad i en vägg. Typ. Inte för att han för ett ögonblick slutade slåss.

Coolt...... Ja, sen hade han inga ögon kvar va?
Det kan nog stämma, men då tar jag bara fingrarna till hjälp att räkna med.

Gör ni det så är det mycket möjligt att jag har 'för mycket pengar på fickan'.
Ingen fara, den lär nog bli gratis serru...

/Joel - public service

Marukusu

Hero
Tsss, jag äter varma mackor till frukost!

Petit spoiler för er Grisodlaryngel som inte spelat Regnsynd och/eller De Fördömdas Sista Hopp.

"Är det någon annan som lyckats med dylikt aktningsvärt dåd i Eon? Ta tillfället i akt för att dela med er, skryta och slå er för bröstet om era bedrifter."

Riddar Wulf af Gyllenswäärd, som den tonårige skogshuggarsonen från Soldarn föredrog att titulera sig, var den helt klart ballaste rollpersonen jag spelat med till Eon. Inte nog med att han var så ung (tror han var 17 i Regnsynd), han var också föremål för mina FUBAR-förbättringsslag (jääävligt bra förbättringsslag) vilket innebar att han hade hela 20 i RÖR och liknande summor i en stridskonst med kortsvärd. Han gjorde så bra ifrån sig att han fick ett specialsvärd (ett seghärdat sådant a la gladius) av Mäster i Chadarian innan han begav sig av på det slaskiga pärlfiskaräventyret i Soldarn...

Hans heroiska insatser visade sig i speltillfällets slutskede där Wulf och hans sidekick (för det var vad han var, och är) Hadar rodde över till den gudsförgätna ön som beboddes av griparna (har inte fått läsa igenom Regnsynd, så jag vet inte vad öfan verkligen hette). Han blev illa skadad av den första gripen som punkterade hans lunga, men han lyckades till sist döda den. Vad händer väl då? En till gripjävel störtar skrikandes ner från skyn...
Medan Hadar var på annan ort(?) så dödade Wulf även den andra gripen och en liten gripbebis (mouahahaaa) innan han kravlade sig bort till båten där han stack svärdet genom hjärtat på sig själv hellre än att dö en långdragen och smärtsam död...för att då deifieras, i alla fall i mina ögon.

Slutsats: Ingen rustning+Gripfamilj=Aj.

Sedan har vi ju Ethelberth som kan titulera sig som Tirakernas slaktare och befriare, Demoners baneman, mästerpsykotropiker, värdshusvärd och handelshusherre bosatt i Nada.
Den blonde ynglingen fick sitt rykte som tirakslaktare efter att hans hantlangare slaktat ett gäng uppkäftiga tiraker på värdshuset "Tuppen" utanför Fala. Ethelberth själv slog vad, spelade värdshuset av värden och döpte om det till "Hammaren & Skäran" (nej, inga poäng till den som gissar vart jag fick det ifrån).
Tirakernas befriare blev han efter DFSH, där han egentligen ville använda Staven för att pressa ut tiraksläktet men tvingades ge med sig på grund av att några tjuriga shamaner ville annorlunda...hrmmm...fuckers...Ethelberth skall återvända till Takalorr, var så säkra...
Demondräpare blev han efter att ha beordrat sina hantlangare att döda demonen i Yolde. Personligen så stod han på behörigt avstånd och såg med sin psykotropi till att demonen fick 12 i smärta.

Den enda av hans titlar som han förtjänat är att han är mästerpsykotropiker med 17 i Alstra och 16 i Besvärjelse, upptränat efter otaliga äventyr. Allt för den där lilla extra sadistiska touchen...

- Danne, vill rollspela. NU.

Dibuk

Veteran
Har några frågor.
Vilken var den högsta skadan av och gjorde draken nån kul übermagi?

Warth

Veteran
Hit them hard, hit them clean, hit the net =)

Vi ägde... eller ja, vi vann iaf, ganska intressant kamp faktiskt, hade iofs förväntat mig att vi skulle få hårt motstånd men maken till något så seglivat som en drake har jag nog inte stött på förr. Det krävdes en ett dussin bågskyttar, ett par ärkehjältar och en massa list, slit och jävlar anamma för att sänka honom. Striden som utkämpades var stenhård och man skulle kunna likna det hela vid kalabalik då draken slängde runt och misshandlade de riddare som kom för nära...
Till slut låg han dock där och blödde, döende (argh, misstänkt likt en hammerfall låt, OB1T6 Trauma). Vi hade lyckats!

En riktigt heroisk instas =)

Pendragon

Swashbuckler
Har några frågor.
Vilken var den högsta skadan av och gjorde draken nån kul übermagi?
Nja... nu har jag bara koll på de skador jag och Warth slog, eftersom Sl skötte resten och bara medelade resultatet. Jag tror vi som bäst lyckades klättra strax över 40-strecket på den omodifierade skadeverkan.

Übermagi? Massvis. Allt från att nedsänka grottan i totalt mörker, till att att få den drunokiske riddaren Ednons torso att explodera (och därmed garantera att han dog en skitig, smetig och allmänt drunokisk död...).

/Joel

Sum_3

Veteran
Vilken inspiration...! =')

Måste tjata på vår SL så vi får fortsätta vår kampanj
*hoppas vi slipper springa omkring på Ashaslätten ännu mer*

Vad är det för rustning som klarar av att bli biten av en drake ett par gånger?!

Förta pris i DRAGONSLAYER SM...eeeeeeeen *trumvirvel*

Zeppelinare! :zeppelinare:

Jaggernaut

Hero
Räknas demoner? Det är klart att de gör.

Jag spelade (var faktist spelare den här gången) äventyret 'Mörkrets Furste' (ehh...ja, jag tror att det hette så iaf) som utspelade sig i Thalamur. En mörk dimmig natt ute på landsbygden stötte vi på en jättelik demonkentaur beväpnad med ett svärd, två manslängder långt. Demonen kom dundrande över heden mot oss, min alv avlossade ett eller två skott med sin serinebåge sen var den demonen gökke (hjärtträffar gör en del skada :gremelak:). Senare i samma äventyr så mötte vi demonlorden (eller vad man nu ska kalla den). Den var ännu större, så stor så att spelledaren gick med på att dess ögon skulle räknas som ett delområde. Min alv satte en pil i det ena ögat och en tirak (annan rollperson) slängde sin pharrzakka i det andra ögat. Sedan var den blind och tydligen hade den ingen andesyn/utpräglade hörsel eller lukt/eller något annat superbt sinne (iaf inte som spelledaren tänkte på). Så demonen viftade vilt omkring sig med sina överdimensionerade armar (redwoodklassen nästan :gremshocked:) och vi dansade lätt undan och gjorde honom till en nåldyna. Sedan var det någon/några som hackade på demonen med yxor/svärd. Den dog också och utan försluster på våran sida.

Ett annat "aktningsvärt dåd" som min spelgrupp (den här gången var jag spelledare) utfört är följande.

En svart magiker (kan nästan klassas som nekromantiker men det var innan V&N kom ut) tillhörande en ockult sekt med fotfäste i Belu plus en del andra rollpersoner dräpte magikerns övermästare (ju överdådigare titel ju bättre :gremtongue:) för att magikern skulle kunna bli fri från sekten. Slutstriden med övermästarmagikern (oohoho!) skedde rum i en stor sal med tre tjocka pelare. De jagades av dödsandar (en magi som högsteövermästarmagikern besatt), beskjöts med eldklot och en massa andra magiska hemskheter. De flesta skadas väldigt, en del med livshotande skador, men till slut lyckades en av rollpersonerna kravla sig fram till dennågothögrehögsteövermästarmagikern som avleddes av de andra som stod på benen och hugga sin dolk i foten på denne och där vände striden. Dock så var den inte riktigt slut men till slut så fick dennågothögrehögsteövermästarhärskarmagikern bita i gräset. Ingen av rollpersonerna dog...tror jag :gremconfused:

Då jag tänker efter är det väl de aktningsvärdare dåd som vi har utfört. Men mer kommer det att bli (kanske).

Pendragon

Swashbuckler
Vad är det för rustning som klarar av att bli biten av en drake ett par gånger?!
Tjockplåt! Det gäller att anpassa utrustningen efter den lede fi... :gremwink:

Nackdelen är man får spara in ordentligt på rustningen på resten av kroppen för det ska bli alls gångbart att röra sig i den...

Joel - med pansarkalsonger

Lord decado

Veteran
Inga av klassen XXL, men en heavedrake lyckades en av spelarna i min grupp halshugga, efter att han blivit träffad från en av dom coola dykningarna dom kan göra :gremgrin:

Sen var det ju misslan som ville ha en drake att flyga på, men han hann inte undan mammadrake, om jag minns rätt flög han 110m av träffen. Han var dessutom uppe på en avsats 20m ovanför trädtopparna.