Nekromanti Dream Team Player Characters

Pom

Swashbuckler
Mitt lite onödiga inlägg

Jag antar att ni använder er av point-buy för abilities. 1) Är inte det tråkigt att ha det så inrutat? Jag menar, att alla har samma totalvärde. 2) Ganska "klena" värden. Är du lite "snål" som DM?
Hur tråkigt man tycker det är att spela någon som är sämre än de andra varierar väl efter humör och sammanhang, men inte tycker jag de där värden är särskilt "klena".

Sett ur Core Rules perspektiv är det mycket bra värden. Hur långt det räcker i en enskild kampanj är en helt annan sak, förstås. 18 är lökigt när alla andra har 25. 25 är lökigt när alla andra har 40, etc.

Bombu

Hero
Re: Udda, inte minst...

Jag antar att ni använder er av point-buy för abilities. 1) Är inte det tråkigt att ha det så inrutat? Jag menar, att alla har samma totalvärde. 2) Ganska "klena" värden. Är du lite "snål" som DM?
Hej!

Jag tänkte på din poäng 2)

ettan kan man ju snacka fram och tillbaka ganska många gånger.

Ganska klena värden *hmmm*, jag tror att man många gånger gör att det blir "inflation" i värdena, jag säger inte att ni gör det i er grupp eftersom jag inte vet :gremsmile:

Med "inflation" menar jag att eftersom johanson har 16 i str så känner jag mig klen med 14 i str, på samma sätt kan man känna sig klen om man har 16 i str om johanson har 18 i str.

Jag har själv ibland dragits med och sett till att karaktärerna får höga värden, men om omgivningen anpassar sig så blir det egentligen ingen skillnad, relativt.

Så jag tycker det är trevligt när man kan tycka man är åtminstonne lite stark om man har 12 i str, även om man inte kommer anses som hulken :gremsmile:

------------------

Balansmässigt är CR avpassat för elite array, alltså ungefär point buy 25. Så där är man definitivt på den starkare sidan om man kör med point buy 32.

-----------------

Farlighetsmässigt anpassar sig ju DM efter spelarna så man får det sällan lättare bara för att man har höga värden.

Detta är inte menat som kritik utan mer en reflektion om höga och låga värden.

Lycka till,

Bombu