Honken;n127099 said:
Själv föredrar jag nog fysiska rollspels produkter före elektroniska. Meen, det är förståss trevligt om det finns båda varianterna. Blev inte de hackade nyligen? Är de en säker sajt?
/H
En av deras servrar (av två) som hanterar själva kontokortstransaktionen blev hackad i somras, så att under perioden de var hackade kunde kontokortsinformationen snappas upp på dem som gjorde ett köp vid tillfället. Eftersom de inte kunde se exakt när intrånget gjorts, eller vilken server en specifik transaktion gått via, så informerade de alla som handlat sedan det senaste datum de kunde vara helt säkra på att servern ren.
Till skillnad från andra företag som föredrar att mörka att sådant hände, informerade de alla som potentiellt kunde vara drabbade vilket innebär att max 50% av de informerade var drabbade, och troligare 10-20%. För min del innebar det att jag behövde spärra mitt kontokort två timmar innan jag skulle åka utomlands.
Om en server är kopplad mot nätet riskerar den att bli hackad. Så det finns ingen helt säker lösning, det finns bara de som tar säkerhet på allvar och anstränger sig för att vara säkra, och de som inte anstränger sig. DriveThruStuff har hittills givit mig intrycket av att anstränga sig.
Jag har också varit sjukt nöjd när jag haft kontakt med deras support, även om det kan ha varit lite allmänna missförstånd vid den initial kontakten.
Då det gäller fysiska böcker har jag köpt lite Print-on-Demand via dem. Den enda skillnad jag kan se mellan de PoD-böcker jag köpt via dem, och begagnade böcker inom samma spellinje (Exalted), är att trycket inte går riktig ända ut till kanten (vilket de informerar om). Hade jag inte vetat om skillnaden hade jag troligtvis inte tänkte på det.