vet tusan
ok, here we go.
arkivet var för kanske fyra år sen sveriges största dod-sida, och på den kunde man hitta duellen. duellen fick sitt namn efter det forumsrollspel som pågick i DoDs officiella forum (på den tiden låg det på targets hemsida). Arkivet tog dock steget fullt ut med en ordentlig Duell-sektion. Det hela var ganska simpelt, vem som helst kunde gå in och göra en ny "duell", dvs ett nytt gästboksrollspel (i brist på bättre ord), och hoppas på att det skulle falla andra i smaken så att även de skulle hoppa in och spela diverse roller. jaja, jag ska ge min egen allra första och käraste duell som exempel (därmed är den kanske lite pubertal eller va fan barnslig inte vet jag skit samma I LOVED IT)
så här kunde det då se ut när man väl från listan med alla dueller klickat sig in på min fina duell (fast nu förenklar jag naturligtvis)
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>
Namn: Prison Maze
Beskrivning: I ett framtida USA forslas alla kriminella ner i ett stort komplex kallat ”Prison Maze”. Där får de panga ner varandra för att efter att ha dödat 20 andra skurkar och tagit deras ID-brickor bli frisläppta. Det hela är också en direktsänd tittarsuccé i USA. Denna duell utspelar sig i detta komplex och spelare får ta rollen av en kriminell eller annan skräpnisse som blivit nedsläpat dit.
<hr></blockquote>
sen öppnade man själva duellen genom att presentera sin karaktär och gärna ge en öppning till en annan spelare att hoppa in. Såg ut typ såhär kanske:
Spelare: Marcus
Jack pangade ner en ful snubbe, tog hans ID-bricka och satte sig ner. Jack var en medelålders rånörd med ölmage och ett äckligt fult skägg. ”I fall stackars mamma kunde se mig nu” tänkte han stilla för sig själv, när han hämtade andan. Han la ifrån sig pistolen för att ta en titt på ID-brickan han just plockat upp. Plötsligt närmade sig någon i skuggorna….
<hr></blockquote>
och efter detta hoppas man då att nån ska hoppa in och leka lite. Om jag inte minns helt fel så var det en viss ”Lobo” som valde att spela en oskyldigt dömd general eller nåt och hoppade in som den plötsligt närmande karaktären i skuggorna. Då kanske han följde upp så här
Spelare: Lobo
Mannen som närmade sig var stor, stark, snygg och cool.
”OK”, sa han med iskall röst, ”ge mig dina ID-brickor så låter jag dig leva”. Bla bla
<hr></blockquote>
och så fortsatte det. rollpersonerna kom ganska snart fram till att ingen alls blir släppt ut ur Prison Maze utan att allt bara var ett massa buffel och båg, och med tiden hoppade fler karaktärer in. Det hela var alltså ganska mycket Running man-inspirerat. Och lite dokusåpa kanske, hehe. Det fanns även fantasy-dueller, direkt baserade på DoD eller i en ny värld, kontemporära dueller nåt dussin, och naturligtvis lite sci-fi här å där. Det var fruktansvärt roligt i alla fall, och jag önskar verkligen att någon med lite vett i skallen kunde ta tag i det här, och lägga upp nåt lika snyggt och proffsigt som duellen var.
ciao