Jag är bekymrad över att tanden placerades så tidigt. Nån sitter på förhandsinformation.
Alltså, baserat på när jag fick mitt roll-PM så har Förrädaren vetat om sin roll sedan fredag kväll, kanske lördag morgon. Hen kan inte diskutera med övriga ulvar men vet vilka det är, och hoppas nog inte på att någon i Familjen outas i R1. Lika bra då att sätta in tanden tidigt så vi i byn får minimalt med tid att diskutera.
Det som eventuellt ger något är ju vem som fått tanden. Jag gissar på någon högprofil - och flera av dem har postat i tråden och inte förkunnat att de fått tanden.
Men nu har jag skrivit en massa om spelet. Svårt att misstänka någon första två timmarna förstås, men det är ju gott att
@Waterhouse och
@Basenanji är aktiva från start. Betänk att ulvarna enligt anmälningstråden har haft ett försprång på ca ett dygn och inte sitter och stressplanerar i sin PM-tråd
nu. Det är alltså inte ulvrationellt att fjodor, Khan, Hägerstrand och Impe alla aviserat lågflygande fram till kvällen. Så enkelt är det inte, attans.
Jaja, just nu känns det inte som det finns så mycket att prata om? Spekulera i antal ulvar? Har Anthrox slumpat antal roller eller har han försökt balansera efter han slumpat förrädare? Eller har han inte slumpat alls?
Jag vill hävda Lex
Varulvarnas Kyrkogård. Det hade likadan rollista med potentiellt antal av varje roll, men spelet var förstås någorlunda balanserat. Standardantal ulvar är 1/4 av alla spelare, right? Då tror jag på tre totalt (Förrädare plus två Sardaukar), lite nedåtjusterat från 3,25 för att det räcker för ulvarna att döda en delmängd av byn, och för att det lär finnas Bene Gesserit som
kan välja ulvlaget.
För det
andra Lex Varulvarnas Kyrkogård är förstås att Anthrox inte hittat på en cool tredjefraktion och inte tagit med den i spel.