Sidd
”Bybo”
Har nu kollat igenom tråden INNAN tanden annonseras ut av Anthrox.Nu fick jag en idé! Brynolf tror förrädaren gav honom en tand för att han drevat mot honom. Jag ger inte så mycket för det ärligt talat. Om Vimes är förrädaren hade han en hel grupp mot sig att välja mellan.
MEN! Tänk en osäker förrädare som ska välja mordoffer. Tror ni inte den scannar av tråden efter vad ulv-chatten tycker för vägledning? Jag tror man kan försöka leta efter det i början av R2. Hoppas på en lugn jobbnatt och ska försöka pyssla med det om tillfälle ges.
Over and out på några timmar!
Mina noteringar:
- Basse jagar Octa och röstar på denne #5
- Vimes lista är verkligen i stort sett mest mellanmjölk på oss alla
- Impetigo? Vad händer in i spel och hjälp byn!
När jag försöker lusläsa Vimes interaktion med andra spelare som utmynnar i faktum som vi nu vet: Brynolf dagmördad och Vimes Siad röd av Brynolf:
- Vimes verkar hålla RasmusL om ryggen hela tiden och skydda denne. Överhuvudtaget verkar dessa 2 backa upp varandra lite.
- Octa tar strid med Vimes med en tydlig motivering.
- Sidd hänger på Octa för att jag tycker motiveringen är vettig.
- Waterhouse bryr sig inte om Octa och Sidd utan följer Vimes.
- Brynolf är i flera poster tydligt på Vimes med argument om att Vimes lista är svag vad gäller bla RasmusL.
Jag tolkar situationen:
Förrädaren ser detta hända och behöver nu sätta stopp på jakten på Vimes.
Vem av Octa, Sidd, Brynolf ska ges tanden då?
Jag tror Förrädaren tänker att Octa och Sidd har ett case de klurat fram genom bollande med Vimes medans det verkar tydligare på Brynolf att denne verkar ha mer/annan info som gör Brynolf så het på Vimes där då.
Octa och framför allt Sidd kan de snacka ner medans det kommer bli svårare med Brynolf.
Denne hade säkert kunnat valt nån av oss 2 andra utan problem men: -> Förrädaren klipper Brynolf!
De som cirkulerat runt och chillat med Vimes Efter den här genomkollen är RasmusL och Waterhouse.
Basse försöker i R1 hugga på mig och lågflyger och röstar Octa i R2: det skaver.
Sen så är det stort mörksvart orosmoln att inte få mer hjälp av Impetigo nu i R2 när det faktiskt finns massor att gräva i.
Vad tycker ni andra om den här genomlysningen?
Kanske bäst om vi låter denna runda rundas av i frid i stället å invänta vad som utvecklar sig i R3?