Andersson - Sedvanligt sval och slick. Fåordig men ger ett genomtänkt intryck. Som han alltid gör. Omöjligt att säga något om fraktion i nuläget tycker jag.
Skulle kunna tas ihjäl på rena lågflygargrunder (likt Khan i föregående runda).
fjodorsenuba - Har varit mer aktiv än vanligt, tycker jag. Inte helt säker på att det är grönande dock.
Han gjorde en ganska snål och defensiv läsning av mig i slutet av föregående runda som han dock backade ifrån. Jag tycker Fjodors profil lirar med Tidig Hägertand utifrån rena metaanledningar.
Octagonal -
Jag brukar ha ganska bra känsla för när Octa är bybo. Enligt mig är hans bybospel intensivt, engagerat och kreativt. Kanske inte alltid genomtänkt eller rättänkt (lite som en Anthrox light). Som ulv är han smyg-ulvarnas smyg-ulv som får byn att glömma bort att han är i spel. Hans lir hitintills i spelet har stämt mycket mer med hans ulvprofil. Det kanske finns helt rimliga anledningar till låg aktivitet och lågt engagemang i R1, men han har inte på något sätt signalerat grönhet till mig. Misstänkt.
Hägerstrand Död, tack för gott spel!
Khan Död, tack för gott spel!
Vimes - Jag, grön.
Basenanji - Fladdrigt och vad jag läser som missförstånd av spelmekaniken och dess implikationer för spelet. Helt vanligt Basse-spel alltså. Jag väntar mig bättre i senare rundor när spelmekaniken landat mer hos honom.
Sidd - Notoriskt svårläst tycker jag. En del missförstånd och påståenden om spelupplägget som (jag tycker) är orimliga.
Det finns dock en sak som jag vill sätta på grönkontot. När Sidd kom tillbaka efter Korvfestivalen/MunCon gick han in i tråden och började läsa, och drog iväg ett inlägg och en röst (på mig) utifrån där han var i läsningen. Teorin är ju att ulvar framför allt är rädda att göra misstag, medan bybor inte behöver oroa sig. Att komma in sent, börja läsa, reagera och agera på något innan man läst klart tycks mig mer vara i linje med bybobeteende än ulvbeteende när man kommer sent till en spelstart.
RasmusL - Har skrivit en del bra saker och sett vettig ut. (Inte minst "Tjofräs!"-grävet på Brynolf var starkt!
) Samtidigt är känslan att det finns lite sparkapital där. Rasmus brukar vara bra på att analysera spelupplägg och presentera idéer för hur byn bäst bör använda spelupplägget, men den typen av resonemang har lyst med sin frånvaro.
Hellzon -
Har verkat vettig och inte gett mig någon anledning att tro att han är ond. Hellzon har dock alltid en vettig, mild och klok stil som nog är mer förankrad i hans personlighet än i den fraktion han tillhör.
Waterhouse - Har blandat och gett.
En del bra inlägg med vettiga resonemang och en del inlägg som inte lirar med hur jag tänker att spelet ska spelas (och tänker att WH borde tänka att spelet ska spelas). Känns som en rimlig kandidat som Hägermördare. Telefonsamtalet om Häger minns jag som sagt inte alls, och att WH gör någon form av tillbakakaka när jag lyfter kopplingen WH-Häger för att få det till att jag är förrädaren som försöker frejma honom tycker jag luktar lite surt. Misstänkt.
Yem_86 - Flugit lågt!
Men, Yem skriver ett längre självreflexivt inlägg i slutet av R1. Ett typiskt byboinlägg skulle jag säga. Samtidigt en typ av byboinlägg som går att fejka som ulv, men jag tror inte jag sett Yem göra något dylikt som ulv tidigare. Grönpoäng alltså.
Brynolf - Har inte alls kommit in i det tycker jag.
Har svårt att ens dra mig till minnes något han skrivit. Brynolf brukar ju spela tillbakalutat och coolt, men med en hel del analysskärpa i botten. Men det tycker jag mig inte sett så mycket av alls än så länge.
Impetigo - Har i likhet med Rasmus skrivit vettiga inlägg (kanske ännu vettigare), men har i likhet med Rasmus en del sparkapital. Ett spelmekaniskt komplext öppet spel som detta borde väl passa Impetigo utmärkt?
---
Så, om jag skulle ta ut någon i detta nu skulle jag i första hand ta ut Octagonal. I andra hand Waterhouse, Brynolf eller Fjodor. Andersson är bubblare av lågflygerianledningar.