Sedan skall detta bli grund till dungeonkartor och borgkartor (jag älskar borgar och dess kartor) i StormRing. Dessutom har jag ett jätteprojekt på gång där gigantiska kartor spelar en stor rollMagnus Seter said:Najs! Vad är din tanke sen? Kommer du att skapa en massa katrot och lägga upp?
/M
För det mesta gör jag dem i Photoshop - har gjort en del kartgrundjobb med Illustrator förut men nu skall jag som sagt göra mer jobb i Illustrator (iallafall dungeon-/borgkartor). Ovanstående kartor är gjorda från scratch i Illustrator.BMOC said:vad gör du dina kartor med/i?
Tack! Jag är lite rädd för att det skall bli för "rent". Ofta görs ju kartor idag väldigt mörka, skitiga, och mer realistiska.Vitulv said:Mycket snyggt!
Nu för tiden (eller ja, de senaste tjugo åren eller så) har vi levt i någon sorts uppfattning att mörkt=bra, vilket har gjort att både film, teve, serier och rollspel blivit mörkare och mörkare, även i de fall där det kanske inte går hand i hand med det ursprungliga konceptet. Jag gillar mörkt och skitigt, men det är ingen garant för att det ska vara bra. Lite långsökt kanske, men jag gillar att dina kartor är hela, rena och tydliga. Det är en snygg stil som får åtminstone mig att bli inspirerad och vilja spela med dem.Caligo said:Tack! Jag är lite rädd för att det skall bli för "rent". Ofta görs ju kartor idag väldigt mörka, skitiga, och mer realistiska.Vitulv said:Mycket snyggt!
Säger prop-mastern så så kan det inte vara fel! Jag är mer än lite förtjust i alla gamla Harnkartor och det är väl någonstans där jag vill hamna.Vitulv said:Nu för tiden (eller ja, de senaste tjugo åren eller så) har vi levt i någon sorts uppfattning att mörkt=bra, vilket har gjort att både film, teve, serier och rollspel blivit mörkare och mörkare, även i de fall där det kanske inte går hand i hand med det ursprungliga konceptet. Jag gillar mörkt och skitigt, men det är ingen garant för att det ska vara bra. Lite långsökt kanske, men jag gillar att dina kartor är hela, rena och tydliga. Det är en snygg stil som får åtminstone mig att bli inspirerad och vilja spela med dem.Caligo said:Tack! Jag är lite rädd för att det skall bli för "rent". Ofta görs ju kartor idag väldigt mörka, skitiga, och mer realistiska.Vitulv said:Mycket snyggt!