Fahnen_UBBT
Veteran
Jag tror snarare den offciella versionen av mörkret kom till så... typ "Fan grabbar! En demoninvasion vore ju ball, då skulle några Thismalver som heter alla heter Legolas i sällskap med dvärgarna Gimli i sina magiska rustningar kunna fäkta ner orcer med snoppen!"GunBlade said:"-Kolla här grabbar! Jag la precis till en skithäftig sak hos dvärgarna!
-Jaså? Vad för något?
-Ett bottenlöst hål, typ.
-Eh, jaha. Hur hade du tänkt förklara det?
-Ööh... Alltså... Vi... Säger ingenting om det! Så verkar det ännu mer mystiskt, och om de frågar vägrar vi säga något just för att behålla mystiken.
-Det här kan faktiskt fungera!"
Så tror jag det gick till. Och allt annat som inte går att förklara.
Fast jag vet att Krille sagt annorlunda.
Dock är det inget fel att lägga till saker som är mystiska utan att förklara. Det kittlar ju fantasin hos spelarna (med det menar jag de som spelar rollspel, även spelledarna). Ungefär så gör jag när jag skriver på Cermiras mystiska platser. Tex så skrev jag ut vad som troligen anfaller en om man går till en specifik plats, men på Ymirs råd skrev jag istället att "något" anfaller en. Det blev mycket bättre och häftigare. Dessutom tror jag de flesta inte vill veta allt exakt. Hur kul skulle det vara?
Och ja, Cermira kommer. Vi har snart pillat på det hela ett år och det har fått en grund men tänkt på att jag och Ymir skriver i samma hastighet som kontinenter rör på sig...