Nekromanti Dvala?

tdh

Swordsman
Rollspel.nu är inte världens mest uppdaterade sajt just nu vilket är trist. Vore kul om ni vaknade och postade lite nyheter och notiser åtminstone en gång i veckan. Trist när sidan hankar fram så här. /images/icons/sad.gif

Jobba på!

Gardener

Champion
Ursäkta mig, men nyheterna är inte hela siten, det är bara en liten del av den. Förvisso är mitt minne inte alltid vad det borde vara, men jag har bestämt för mig att jag dagligen i nästan hela december la upp minst en ny artikel av något slag, utöver en del andra saker som lades upp.

Utöver det faktum att många (nyhetsuppläggare, likaväl som nyhetsinskickare och rollspelsskapare) har ledigt och/eller tar det lugnt över jul/nyår så har vi tyvärr inte resurserna att dagligt följa allt som händer runt om i världen. Vi försöker göra vårt bästa, men vår nyhetsansvarige kan inte sätta vår nyhetsrapportering i första hand, det är ju inte direkt så att vi betalar för det ofantliga jobb som läggs ner på de nyheter som läggs upp. Kan också nämna att jag kan räkna antalet nyhetsrapporteringar från våra besökare den senaste månaden kan räknas på mina fingrar (och jag är inte någon 700-fingrad varelse från Omega-kvadranten...). Eftersom nyhetsrapporteringen bygger i mångt och mycket på just det faktum att våra besökare skickar in nyheter så är det inte heller så konstigt att det inte händer så mycket.

Naturligtvis skulle jag tycka det vore mycket roligare om vi kunde ha daglig uppdatering av alla möjliga olika sorters nyheter, men det är tyvärr inte möjligt.

tdh

Swordsman
Intressant ton på ditt svar, bäste hr Gardener. Väljer att inte tolka den för den goda fridens skull. Om du läst mitt inlägg skulle du nog lagt märke till begrepp som "just nu" istället för att ta det som något form av barnsligt påhopp - rätt mig om jag har fel! Vad som gjordes då och då är inte direkt intressant när det är överspelat, eller hur?

Jag om någon vet hur det är att ha ont om tid, att man vill ha ledigt och ta det lugnt, det kan man inte annat än respektera. Vad mitt lilla inlägg var är snarare en liten fråga om när rollspel.nu behagar vakna efter nyårsbaksmällan? Resten av världen har gjort det så jag tycker nog att det är en rimlig fråga. Att ni sedan fortsätter ta det lugnt eller vad sjutton ni nu har för er är helt upp till er och inget någon klandrar er för. Men har man en sajt och forum får man räkna med att folk undrar när uppdateringsfrekvensen ändras.

Var det konstigt på något sätt?

trollet

Warrior
det är ju inte varje dag som det händer något nytt så varför skriva när det inte händer något. men visst det var ett tag sen dom uppdaterade nyheterna.

/trollet

Gardener

Champion
Jag hade ingen annan ton i mitt inlägg än vad du hade i ditt, tycker folk bör lära sig att man får räkna med att få samma behandling som man ger andra. Jag har sagt det tidigare och jag gör det igen, jag är en helt vanlig person, jag måste få uttrycka mig på samma sätt som alla andra utan att det ska tolkas som om jag försöker vara taskig.

Du påpekade att det inte hänt något på länge på www.rollspel.nu, jag svarade med att det var fel, eftersom det är det - www.rollspel.nu är inte bara nyheter och ett forum. Jag gav också en utförlig beskrivning av läget om varför till exempel nyheterna inte är så väluppdaterade. Vad mer kan jag göra? Ska jag skicka en check till er varje dag som något inte har uppdaterats på sidan? Vi gör vårt bästa helt enkelt, men utan hjälp blir det svårt, men vi kommer försöka få igång det mesta på sidan lite bättre i framtiden.

Nu är det dock så att anledningen till att det varit lite lågt på aktiviteten på sistone inte bara har med jullov att göra, utan att vi håller på med lite större förändringar, plus att iaf jag tar en, i mitt tycke, välbehövd paus efter julkalendern.

Tillägg: Jag skulle förresten vilja passa på att be om ursäkt till alla er som faktiskt har skickat in saker under december för att vi inte lagt upp era noveller, äventyr och rollspel. De kommer upp så småningom.

tdh

Swordsman
Nä, självfallet inte. Är inte det jag säger heller. Att det skulle vara dött hela januari går jag däremot inte med på.

tdh

Swordsman
Din respektive min ton tänker jag inte gå in närmare på, mer än att säga att mitt inlägg var ämnat som en enkel fråga med illa dold sporre för att väcka ett möjligen falnat intresse i brist på uppmärksamhet, eller vad som nu skulle kunna ha varit problemet. Det var inget påhopp eller ens klagomål, enbart en stilla fråga om vad som händer. Hårda bud om du tycker det är kränkande eller påfrestande på något sätt. Att överhuvudtaget få en sådan fråga bör tas som någonting positivt tycker jag, någon har brytt sig...

Har man en hemsida på nätet får man vackert finna sig i att folk frågar när det blir förändringar, eller inte blir det. Oavsett om man är en person eller ett företag så har man satt sig själv i sitsen och behandlingen blir därefter. Har man haft ett visst tempo ett tag och sedan avviker då reagerar folk. Vill du inte ha den kommunikationen mellan dina besökare skulle jag rekommendera att du gjorde det klart någonstans så skall jag och alla andra nyfikna inte störa dig igen. Inte mer med det.

Gardener

Champion
"Din respektive min ton tänker jag inte gå in närmare på..."

Varför gör du det då? Som sagt, om du tycker att det är något fel på tonen i mitt inlägg så är det bara att läsa ditt eget objektivt och försök sen säga att det är någon skillnad på det. Jag kan fortfarande inte förstå att det är så dåligt att jag svarar hur saker och ting ligger till när det dyker upp frågor. Snart kommer jag sluta med det, det uppskattas uppenbarligen inte.

Jag gör mitt bästa för att svara så tydligt som möjligt på alla frågor som kommer upp här och via mailen, oavsett hur många gånger frågorna dyker upp. Uppenbarligen är det helt fel, enligt vissa, vilket jag hoppas endast är några få eftersom jag mer än gärna informerar om vad som händer. Men kanske borde jag istället börja med standardsvaret: "Vi gör vårt bästa för att erbjuda en så bra tjänst till er besökare som möjligt, ibland blir det dock inte som vi vill." på alla frågor. Det är ju uppenbarligen det vissa tycker jag ska börja med, och det skulle ju onekligen bli enklare, jag skulle till och med kunna fixa så att det automagiskt kommer ett sånt svar på alla nya trådar som innehåller ett frågetecken i detta forum.

Å för er som missade att jag var lite ironiskt i ovanstående inlägg så kan jag poängtera att jag faktiskt var det. Jag tänker fortsätta att försöka berätta om vad som händer och vad vi sysslar med så långt det är möjligt. Uppenbarligen behövs disclaimer.

Jag tycker inte illa om dig. Uppenbarligen behövs även denna disclaimer.

tdh

Swordsman
Det här är uppenbarligen bortkastad tid, jag skriver för döva, eh, ögon...

Azagthoth

Myrmidon
...och här kliver domaren in i handlingen och plockar bort dem bägge två! Han refererar med sin linjeman och där har vi tecknet. Japp, två minuter för dem bägge på grund av tjafsande istället för att läsa vad som faktiskt står.

Låt mig nu göra det så lätt för er som möjligt:

king kong skriver att www.rollspel.nu inte är den mest uppdaterade sidan just nu.

Gardener svarar att nyheterna ligger efter, men att det har dykt upp andra saker på sidan plus att december månad bränner ganska mycket krut.

king kong frågar nu när www.rollspel.nu kommer igång igen.

Gardener påpekar återigen att sidan är mer än nyheter och forum, samt att allt arbete inte alltid syns.

king kong säger nu att man får räkna med att folk frågar när uppdateringar sker när man har en hemsida.

Gardener kontrar med att det har vi ingenting emot.

Där har ni det i klartext. Ni blir utvisade för det ni tjafsar om i det första stycket på era inlägg. Sitt nu av tiden och tänk över vad ni gjort.

Till king kong vill jag också passa på att säga att vi arbetar mer eller mindre dagligen med sidan, problemet är att detta inte alltid syns utåt. Du reagerar framförallt på nyhetsdelen, visst, det är beklagligt men som Gardener har sagt, vi kan inte förvänta oss att någon som gör detta gratis skall prioritera denna verksamhet framför en inkomstbringande sådan. Jag sitter själv i samma sits, jag har några recensioner av rollspelssupplement och fansin liggandes på hårddisken som skall korrekturläsas, men jag sitter också och skriver på en hemtenta. Då jag inte får några studiemedel om jag inte lämnar in hemtentan så är det kanske inte så konstigt att denna prioriteras av mig.

Sedan håller vi på med ett lite större projekt också, vilket gör att vi tappar tid som skulle gått till att sköta det dagliga "underhållet" av sidan.

Quan'talis

Swashbuckler
Help Wanted?

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

jag har några recensioner av rollspelssupplement och fansin liggandes på hårddisken som ska korrekturläsas

<hr></blockquote>

Försöker du antyda någonting där? Det finns säkert ett par glada användare (jag, t.ex) som skulle kunna tänka sig att korrekturläsa lite grann...

Azagthoth

Myrmidon
Re: Help Wanted?

Försöker du antyda någonting där?

Nja, egentligen inte. I vanliga fall så är det inga problem, men när det plötsligt dimper ner några texter mitt i tentaperiod så får texterna allt vänta tills tentan är skriven. Den skall in i morgon förresten, så texterna lär komma upp ganska snart.

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Help Wanted?

OK. Då får jag bara hoppas att ni inte kommer ihåg mitt inlägg om det verkligen skulle behövas hjälp nån gång...

/JPS

Johan K

Gammal & dryg
Tja..

För min del så tycker jag att det är vicktigare att sidan funkar än att det sprutar ut en massa uppdateringar.