Här är det bara att hålla med. Nätet är framtiden för den lilla rollspelsbranschen. En sak som slog mig nu är att alla svenska rollspelsföretag (mig veterligen) inte har några webbsidor som vänder sig till nybörjare. Ingen har satsat på att göra en webbsida som direkt lockar folk att börja rollspela. Alla vänder sig till människor som redan vet vad det handlar om. Kanske dags för en del att tänka om...kloptok;n96273 said:För mig är det uppenbart att den som vill rikta sig till tonåringar bör satsa på att marknadsföra sig på nätet, och kanske enbart på nätet.
Men frågan är; vill någon bara göra ett rollspel för samlarna. Jag tror och hoppas att rollspelsskaparna vill att deras rollspel också spelas. Är man ute efter snabba cash så är det kanske samlarna man skall vända sig till men du vinner få hjärtan med den taktiken. Min tanke är att ju fler som har tillgång till så många av dina produkter som möjligt kommer att locka fler att engagera sig i ditt rollspel och således köpa mer. Att snåla på de få produkter som finns till respektive rollspel är ett säkert sätt att få folk att tappa intresse.kloptok;n96273 said:Sedan tror jag att det är få saker som skapar incitament att stötta en crowdfunder så mycket som att den som backar kampanjen får ta del av unika prylar, böcker eller andra produkter som inte går att få tag i senare. Samlarna är en av de mest hängivna kundgrupperna och jag ser inte varför man inte ska rikta sig till dem med en crowdfunder. Det är strököparna man kan ha svårt att locka och då kan det vara bra med butiksförsäljning, på nätet eller i fysisk butik.