Nekromanti Eftersträvansvärda egenskaper hos stridssystem

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,659
Re: Feng Shui

Jag menar helt enkelt att det går att göra asymmetriska system som inte har dessa buggar.
Japp, eller åtminstone får ner dem till en storlek där de bli försumbara jämfört med andra slumpfaktorer. Det är tillräckligt för mig om det kan förenkla reglerna.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,659
Re: Ny enklare Mook-regel

Faktiskt inte...

Har bara helt enkelt insett efter allt för många timmars tittande på Xena, Jackie Chan, etc etc att den enda skillnaden med hur hånga Mooks man slåss med är hur lång tid det tar.
OK, då är det helt enkelt ett fall av uppenbara lösningar på kända problem. Nåja, det är en bra lösning.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Feng Shui

..
Asymmetrin är snarare en hjälte som gör att boven märks mindre, stör mindre.

Jag menar helt enkelt att det går att göra asymmetriska system som inte har dessa buggar.


Självklart. Men det är svårare...
 

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
Vad jag menar

Är att det mest effektiva är det mest taktiska vad är annars taktik för.
Vad jag tror ¨du är ute efter är mer rörliga strider med mer variation och sådant kan reglerna hjälpa till med vilket givetvis medför en annan taktik för att vara effektiv, förhoppninsvis då roligare och mer uttänkt.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Feng Shui

Svårighet för rollspelsmakarna, ja, lättare för SL och spelarna.

Du antar att rollspelsmakanra lyckas trots den ökade svårigheten. Exemplet Fen shui visar att ett sådant antagande är fåfängt.
 
Top