Nekromanti Eget Skadesysstem

RaChEz-X

Veteran
Re: Automateld.

Vadå har varit i strid?
Till en början trodde jag att hela erat disskussion var byggd på erfarenhet av Lumpen. Sen tänkte jag att ni hade läst allt i Neotech eller nåt annat. Men ni verkar alla tre ha varit med i nåt krig. Men, vilket krig då?
Är ni rollspelande överlevande importerade från vietnam eller?

Pendragon

Swashbuckler
Re: Eget skadesystem

Det kan jag tro på... spårljus m.m. är mycket trevligt :gremsmile:
Beror på vilken riktining de går i IMHO.... =)

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still

Krille

Super Moderator
Re: Automateld.

"Till en början trodde jag att hela erat disskussion var byggd på erfarenhet av Lumpen. Sen tänkte jag att ni hade läst allt i Neotech eller nåt annat. Men ni verkar alla tre ha varit med i nåt krig. Men, vilket krig då? Är ni rollspelande överlevande importerade från vietnam eller?"

Nja, knappast. Mina erfarenheter av vapen och krig är just militärtjänstgöring. Ett antal bidragande insikter om krig kommer dock från ett antal nära vänner som tjänstgjorde i de tidigaste Nordbat i f d Jugoslavien. En av dem har fortfarande svårt med gräsmattor.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"

Nalle med AK4

Swordsman
Re: och här kommer filen!

Hmmm...ser rätt bra ut men om man har ett helt eget system till Neotech, är det väl inte Neotech. Då är det något annat. Men om man bara har ett eget skadesystem t.ex går det fortfarande.

"Hellre K.K Downing än J.K Rowling"

Nalle med AK4

Swordsman
Re: Stridssystem?

Det var bra! Men vad är HK-stil?
Dina regler ska jag nog köra med mitt spelgäng.
Kanske blir det lite för storyteller. Men du menar att man bestämmer hur många kryss de får osv. antar jag.
Nalle

"Hellre K.K Downing än J.K Rowling"

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Hong Kong-stil, såklart!

Vi använder sällan mycket kryssande, utan utgår bara från antalet skador man får, men om du vill använda kryss så uppmanar jag dig att göra det.
Men vad är det för fel på storyteller? Det är ju trots allt bara i strider man gör så, och i strider blir det minst rollspelande, iallafall utifrån vad min spelerfarenhet indikerat.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.