... vilken fantastisk line-up vi börjar få. Synd för den som inte tar chansen att finnas med i ett sånt här fint sällskap:
FÄRDIGA
Herr Fällmans kuriosakabinett, ett inspirationsmaterial till Askhem -
@luddwig
Doktor Glücker antar jag? ett äventyr till Askhem -
@God45
Lemurfolk, ett folkslag till Kopparhavets hjältar -
@Leon (text) och
@Mogger (pågående layout)
PÅGÅENDE
Förord -
@Magnus Seter
Elenas födelsedag, en play by chat-dialog från vår Travellerkampanj -
@Christoffer,
@Tant Ragnar,
@Nion och
@guldfink
Lemuren i Krickdala, en SLP med äventyrsfrön till Tistelriddare -
@Sinisa_
Tjuvarnas marknad, en äventyrsplats med 1-3 äventyr till Askhem -
@Rymdhamster
Något till Dimmiga Dalar -
@Gerkub
Ett äventyr med något slags kannibaladel till Askhem -
@krank
Scenario om en lös lemur på IKEA -
@Genesis
Medicusens hemlighet, ett äventyr till Askhem -
@guldfink
En långformsrecension av Askhem -
@entomophobiac
Ett Askhem-äventyr eller OSR-dungeon (eventuellt med gyllene lemur eller leende mur) -
@pellejones
Ett Tails of Equestria-äventyr (eventuellt med en lemur) -
@Rangertheman med barn
Ett Askhem-äventyr - Pontus, en oforumit
OKLARA
Något litet till Askhem från Niklas Natt och Dag -
@Bifur
Halvfärdiga idéer till Askhem -
@Cabal_se
Om hen mot förmodan får lite Askhem-tid -
@Ikari
Något om spetälska, missdådare och utstötta i medeltidens Paris, på var sin sida stadsmuren, inspirerad av Foucaults
Vansinnets historia - @Leon
Illustrationer av Jakob Ekstedt (
https://www.jakobekstedt.com/)
Vad är det här?
En 40-årspresent till Jon (Lemur)
Hur bidrar jag?
Ladda upp ditt bidrag här i tråden, eller skicka till mig på annat sätt,
senast den 30 november.
Vad kan ett bidrag vara?
Vad som helst, som har Jon (Lemur) som tänkt mottagare. Ovan är det mest äventyr, men en skriftlig högtidlig inbjudan till en podd, en haiku-dikt inspirerad av ett lemur-inlägg, en bild av en lemur som spelar rollspel, eller helt enkelt en hjärtlig gratulation på 40-årsdagen får också plats!
Layout
Den som vill kan layouta sitt eget bidrag. Det ska då vara formgivet i G5-format (170x240 mm) med 5 mm utfall och skärmarkeringar (om det behövs).
Den som inte vill layouta sitt bidrag lämnar in text (och eventuella bilder) i så enkel form som möjligt (till exempel Google Docs). Därefter layoutar
@krank bidraget. Om bidraget är till Askhem kommer vi använda Askhem-layout. Om bidraget är till något annat kommer vi använda en avskalad grundlayout.
Korrektur
Jag kommer inte hinna korrekturläsa några bidrag efter den 30 november, men det är heller inte så himla noga.
Slutprodukt
Bidragen kommer samlas i en antologi som kommer lämnas, som fysisk bok, till Jon den 16 december. Boken kommer tryckas via Publit, med hårdpärm. Samma pdf som skickas till Publit kommer läggas upp här i forumet.
Licenser och rättigheter (och sånt)
Jag är dålig på sånt här, men tänker att varje upphovsperson äger ekonomisk och ideell upphovsrätt till sitt bidrag. Ingen kommer tjäna pengar på antologin och den kommer inte spridas mer än genom det fysiska exemplaret och ett inlägg här på forumet. Behöver det förtydligas ytterligare?