Templar
Mandalorian
- Joined
- 15 Dec 2008
- Messages
- 122
Hej har funderat lite över hur man skapar en föränderlig och dynamisk spelvärld för spelarna.
Har lekt med tanken om två eller flera spelgrupper som spelar på olika håll i landet Sverige men att gruppernas SL håller kontakt med varandra med en statusuppdatering.
Dessa spelgrupper måste ju spela i samma värld och i samma område på något sätt. Men vilka regler som implementeras i de olika grupper av spelare kan ju teoretiskt vara olika.
Så olika vägval skall spegla sig vid de platser och händelser som sker runt omkring dem.
Vad tycker ni om detta tankesätt?
Exempel alla SL kommer överens om att det finns en grupp orcher på en bestämd plats som ställer till det i bygden. Ett pris har satts på deras huvud, men efter att tiden går kan ju en grupp komma dit och lyckas eller misslyckas ta bort dem. Nästa grupp som kommer efter den första kan ju bli varse om den första gruppens insats.
Har lekt med tanken om två eller flera spelgrupper som spelar på olika håll i landet Sverige men att gruppernas SL håller kontakt med varandra med en statusuppdatering.
Dessa spelgrupper måste ju spela i samma värld och i samma område på något sätt. Men vilka regler som implementeras i de olika grupper av spelare kan ju teoretiskt vara olika.
Så olika vägval skall spegla sig vid de platser och händelser som sker runt omkring dem.
Vad tycker ni om detta tankesätt?
Exempel alla SL kommer överens om att det finns en grupp orcher på en bestämd plats som ställer till det i bygden. Ett pris har satts på deras huvud, men efter att tiden går kan ju en grupp komma dit och lyckas eller misslyckas ta bort dem. Nästa grupp som kommer efter den första kan ju bli varse om den första gruppens insats.