Nekromanti En filosofisk level fråga!

Blasphemy

Swashbuckler
Eon Deja vú

Hmm Låter lite som Eon Deja vú..
Motståndaren får in en träff och sedan hör en väldans massa rassel bakom spelledarskärmen blandat med fniss från spelledaren och han tittar därefter upp och ber att få låna ett gäng t6or till..

Manowar citat denna vecka:
If you're not into Metal... You are not my friend.

Rosen

Myrmidon
<I>Slutsats, ju bättre man är på att ducka desto sämre läkekött får man.</I>

Lvl 12-karaktär till lvl 1-karaktär:
"Äh, det där är ju bara en skråma! Du som är ung och mjuk är snart på benen igen. Annat är det med gamla barkstubbar som jag. Ser du ärret här? Det fick jag när..."

--
Åke

Blasphemy

Swashbuckler
Inget fel med läderkallingar

Vad är det för fel på Läderkallingar, stunthopp och plastsvärd.. Bättre än så blir det ju inte.
De har hur som helst så många superbra låtar som helst.. särskilt deras tidiga Sword & Sorcery period är ju bara för underbar.

A Scepter Of Iron Could Mercy Bring
A Shield Of Gold The Creator And King
And The Great Sword Of Steel
Sons Of Destiny Shall Wield
Hear Wisdom's Voice
Rise Know The Strength That You Feel
Hold In Your Heart But Never Reveal
You Were Called By The Gods Their Powers To Wield
Guard Well The Secret Of Steel

Rosen

Myrmidon
<I>de är ju ditsatta med mening så det kanske inte kan räknas som buggar egenteligen..</I>

Precis!
Just därför jag än idag undrar varför storleken på vapen och rustningar i MC är medtagna som en "tabbe" på en viss websida...

--
Åke

Vindhand

Myrmidon
Mystiska spelmekaniska saker

Jag kan inte komma på någon rimlig förklaring. Alla jag hört är behäftade med stora fel (t.ex läkningsparadoxen som Krille tar upp). En förbättring av förmågan att undvika borde synas på ens undvikafärdighet eller liknande; inte som mera KP. Osv...
Om man prompt vill att högnivåkaraktärer skall tåla mer stryk är det IMHO bättre att ge dem naturligt pansar för att de är så seniga och härdade. Alternativt kan man ge folk förmågan att fokusera sin Ki eller motsvarande(spiritus?) för att dämpa skador... göra det hela till något övernaturligt helt enkelt.

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Allså

Förvisso förvisso... Men du får inta automatiskt högra hit points ju mer stormtrupper du skjuter ned eller ju fler prinsessor du räddar.
Fast i nya star wars skall det tydligen bli ett Lvl system.. Tyvärr..

Blasphemy

Swashbuckler
Man kan ju dock tro det,..
Man undrar smått om den som har satt ut vapenskadan sett bilderna på vapnen.

NecTech

Swordsman
Re: Inget fel med läderkallingar

Det är väl inget fel på läderkallingar rent allmänt......Men har man dom på sig på skivomslag och Live spelningar så är man klart fånig.....

Men, men.....pubertala småmänniskor kanske finner något underhållningsvärde i detta...vad vet jag....

Sen kan vi ju prata om deras musik....Då kan jag bara säga en sak.....

Om man nu säger att man är så äkta metal så ska man inte använda Trummaskiner.....Vilket dom gör....Bara det suger fett!!!!

Hur som helst så har dom gjort ett par bra låter (ex Battlehymn)....Det är bara deras sätt jag inte tycker om....Men det är ju mitt problem.

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net/rollspelszonen" target="_new">http://www.endarker.net/rollspelszonen</A>

Blasphemy

Swashbuckler

Du!!
Jag säger bara Whimps and Posers leave the hall..

(Om nu alla posers skall gå så blir det en tråkig spelning för få band Posar mer än Manowar.. hmm Hammerfall kanske)

Men det är klart att man skall ha på sig Läderkallingar på scen.. Vad skall man annars vara iklädd-- (förvisso Läderkeps är ju ett annat attribut fast det är ju mer Judas Priest som annamat den attributen)..
Och Poserande med svärd och läderkläder på skivomslagen är ju ett tecken på att det är en riktigt bra skiva ;)

Men det är klart att det är ditt problem att du inte gillar dem.. men man får inte ta dem för seriöst...

NecTech

Swordsman

"Jag säger bara Whimps and Posers leave the hall.."

Konstigt att Manowar aldrig lämnat scenen....

"Men det är klart att man skall ha på sig Läderkallingar på scen.. Vad skall man annars vara iklädd"

Tja....Kolla in Kraftwerk...Slips, skjorta...Välfriserat hår!!!..../images/icons/wink.gif

"Och Poserande med svärd och läderkläder på skivomslagen är ju ett tecken på att det är en riktigt bra skiva"

Jasså.....Kraftwerk har aldrig haft det...ALLA deras skivor är bra.....

"men man får inte ta dem för seriöst"

Jo...Det gör jag visst...Musik ska vara seriöst.....Annars kan man lägga ner....Eller lyssna på populärmusik!!!

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net/rollspelszonen" target="_new">http://www.endarker.net/rollspelszonen</A>

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Allså

Det är exakt vad man får...
Fast du får läsa det jag skrev om att skjuta stormtrupper och rädda prinsessor som Äventyra...
Inte för att det är inriktat på strid men man får väl antaga att konflikter uppstår.
Annars faller ju en persons teori om att de extra Kp som man får beror på att man härdats i strid.

Blasphemy

Swashbuckler

Ja ehhh....
Du har konstiga åsikter du.. *garv*.. fast annat kan man väl inte vänta sig...
Allså du vill att all musik skall vara superseriös.... Grupper som gör oseriösa låtar blir automatiska dåliga då eller? Och hur bedömmer du att en grupp gör Seriös musik jag skulle vara tacksam för en förklaring.

Fast att ha slips och skjorta på sig på scen är inget för Manowar.. Fast det är klart Kraftwerk kan ju ha det.. De behöver ju knappast anstränga sig..
De är ju trots allt 4 st och har samplingar och låtar med enstaka blippande ljud.
Jag menar.. en enda keybordist kan ju spela The Model felfritt.. dom är fyra så jag antar att de turas om och spelar en låt var :)

Jag kan hålla med om att Kraftwerk har några riktiga höjdarskivor (Man Machine & Radioactivity).
Men Manowar whippar dem lätt, fast det är klart.. de är så olika typer av musik att man inte riktigt kan jämföra dem.

Men smaken är som baken....

Krille

Super Moderator
Det är storleken som räknas...

"Jag menar.. en enda keybordist kan ju spela The Model felfritt.. "

Aha! Så det är antalet musiker som räknas? I så fall slår min musiksmak din - det krävs en symfoniorkester, en schysst kör och en bra sångsolist för att kunna framföra Beethovens nia. /images/icons/wink.gif

Allvarligt, lägg ner smakdiskussionen. Den ger ingenting utom möjligen osämja.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Det är storleken som räknas...

Ahhh men nu missförstår du mig nog Krille...
Jag menar att de kan ha Skjorta, slips och fin frisyr och se propra ut eftersom de ej behöver anstränga sig alltför mycket.. Inte att ju mer musiker desto bättre..
Isådanfall så förlorar min Favoritmusiker eftersom han bara är en... (han hyr dock in sångare.. men musiken spelar han i största del själv)

"I Pledge You My Sword And To No Man I Kneel"

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Det är storleken som räknas...

Ahhh men nu missförstår du mig nog pappa Krille...
Jag menar att de kan ha Skjorta, slips och fin frisyr och se propra ut eftersom de ej behöver anstränga sig alltför mycket.. Inte att ju mer musiker desto bättre..
Isådanfall så förlorar min Favoritmusiker eftersom han bara är en... (han hyr dock in sångare.. men musiken spelar han i största del själv)

"I Pledge You My Sword And To No Man I Kneel"

Krille

Super Moderator
Döm inte hunden...

"Jag menar att de kan ha Skjorta, slips och fin frisyr och se propra ut eftersom de ej behöver anstränga sig alltför mycket.. "

Heh! Återigen, titta på en normal symfoniorkester. Visst, de hoppar inte omkring som fån, men nog faen tar de i och jobbar på hanterandet av sina analoga icke-förstärkta instrument. Trots det är de propert klädda allihop - bra mycket proprare än Kraftwerk i alla fall. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>