Det är egentligen galet att vi inte snackar mer om kartmakeri och världsskapande då det finns så mycket åsikter.
Det här är mina fyra riken:
Stjärnvärlden
Nyrike
Utkant (hett förut Minorien men jag har döpt om det till Utkant)
Nechropia
Nechropia bryter av mot de andra namnen och flaggar för en upplevelse som kanske inte går att få på annan plats. Men hur hanterar man namnen i dessa riken? Just nu har jag en del fantastifulla namn (Kazhadim, Ach Laupta) blandat med samlingsnamn (stjärngravarna) blandat med speciella platser (Vishetens berg, Membryons torn).
Funkar det med fantasinamn i ett svenskt namn på ett rike som Stjärnvärlden eller måste Stjärnvärlden också heta något märkligt?
Jag är nöjd med ovanstående fördelning men jag är helt blind. Vad tycker ni?
Det här är mina fyra riken:
Stjärnvärlden
Nyrike
Utkant (hett förut Minorien men jag har döpt om det till Utkant)
Nechropia
Nechropia bryter av mot de andra namnen och flaggar för en upplevelse som kanske inte går att få på annan plats. Men hur hanterar man namnen i dessa riken? Just nu har jag en del fantastifulla namn (Kazhadim, Ach Laupta) blandat med samlingsnamn (stjärngravarna) blandat med speciella platser (Vishetens berg, Membryons torn).
Funkar det med fantasinamn i ett svenskt namn på ett rike som Stjärnvärlden eller måste Stjärnvärlden också heta något märkligt?
Jag är nöjd med ovanstående fördelning men jag är helt blind. Vad tycker ni?