Fast nu diskuterar vi ur ett "bang for buck"-perspektiv, och då är de förutsättningar som producenterna arbetar under ganska ointressanta. Att Electronic Arts eller Valve lägger ner ett mindre lands hela BNP på att göra ett spel, en process som dessutom kan sysselsätta hundratals utvecklare och andra tjommar i flera år, påverkar egentligen inte köparnas spelupplevelse. På samma sätt är en rollspelsupplevelse rent tekniskt opåverkat av huruvida upphovsmännen är WotC eller källarentusiaster som Mylingspel.solvebring said:Vi talar helt skilda marknader här, helt skilda världar. PC- och konsol spel kostar för det första multum att göra, det är massor med folk och pengar inblandade, och de säljs sedan i massiva upplagor.Ähhhh, 500 spänn är väl inte så mycket att orda om. Jag har sett materialet och det är gediget. Att köpa ett PS3-spel för 500 spänn går bra (som du slutligen varvar/slutar spela/blir omodernt) men att köpa ett svenskt rollspel som du kommer att kunna spela tills du går i graven för under 500-lappen gnälls det över.
/Anders