Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
Ni som spelleder rollspelskampanjer med tidshopp i, hur brukar ni göra för att visa på hur miljön har förändrats sedan sist? Med tidshopp menar jag alltså "Scenario 1 utspelar sig 1977, scenario 2 utspelar sig 1984 och avslutningen 1993". Karaktärerna kan både ha levt kvar på platsen, men kan rest därifrån och återvänt senare. Det spelar egentligen mindre roll. Vad jag letar efter är tips och tricks för hur man kan skapa en känsla av att miljön inte bara legat i en frys och väntat på att karaktärerna ska återvända. Tanken är att karaktärerna bör uppleva det som om att platsen är levande.
Har ni gjort liknande saker i era kampanjer? Vad är i så fall era erfarenheter av vad som fungerar bäst? Har ni några tips och tricks helt enkelt.
Har ni gjort liknande saker i era kampanjer? Vad är i så fall era erfarenheter av vad som fungerar bäst? Har ni några tips och tricks helt enkelt.