Olle Linge
Snigel
Jag vill inte avslöja för mycket av bakgrunden, men vi kan anta att det rör sig om en personlighetsklyvning med komplikationer. De båda personligheternä är i grunden samma, men de har radikalt olika mål. De är båda medvetna om varandra och turas om att ha kontrollen över den fysiska kroppen. När en personlighet inte har kontroll, följer den andra med som ett tankespöke. De är alltså båda medvetna hela tiden och kan kommunicera; det är bara en av dem som styr kroppen. Det är viktigt för båda att personen har ett hyfsat sammanhängande yttre, så det blir inte tal om att springa tillbaka och ändra allt som gjorts fel av den andra personligheten.
Byte kan tänkas ske vid många ställen, beroende på vad som passar. Om något händer som framkallar starka känslor av vilket slag som helst hos den inaktiva personligheten, kan man tänka sig ett slag för att behålla kontrollen. Tillbaks byter man likadant, fast tvärtom. Man kan också tänka sig att man aktivt kan ta kontrollen från den andre eller att det byts när man tappar medvetandet eller sover.
Min tanke är att detta ska vara en rollperson av tre eller fyra. Ett problem är i så fall att de två spelarna som har samma RP kommer att få mindre speltid. Man skulle kunna tänka sig att den passiva personligheten skulle kunna prata med den andra personligheten när som helst, men skulle det fungera? Finns det något sätt att göra den här idén genomförbar? En tanke är ju att den rollpersonen blir mycket viktig för storyn, så att de två delar på en tung huvudroll som i viktighet blir lika tung som en av de andra karaktärerna. Tankar, idéer?
Byte kan tänkas ske vid många ställen, beroende på vad som passar. Om något händer som framkallar starka känslor av vilket slag som helst hos den inaktiva personligheten, kan man tänka sig ett slag för att behålla kontrollen. Tillbaks byter man likadant, fast tvärtom. Man kan också tänka sig att man aktivt kan ta kontrollen från den andre eller att det byts när man tappar medvetandet eller sover.
Min tanke är att detta ska vara en rollperson av tre eller fyra. Ett problem är i så fall att de två spelarna som har samma RP kommer att få mindre speltid. Man skulle kunna tänka sig att den passiva personligheten skulle kunna prata med den andra personligheten när som helst, men skulle det fungera? Finns det något sätt att göra den här idén genomförbar? En tanke är ju att den rollpersonen blir mycket viktig för storyn, så att de två delar på en tung huvudroll som i viktighet blir lika tung som en av de andra karaktärerna. Tankar, idéer?