Så nu undrar man ju om man själv är för snäll och blir utnyttjad av sina spelare. Hur mycket brukar ni släpa med till spelmötena?
Just nu spelar vi mest hemma hos mig, vilket är enklast då sambon självklart vill vara med och spela. För mig har det varit den enklast lösningen, hitta en rollspelare att bo med (eller få henne att börja spela).
Tidigare (när jag (liksom spelarna) bodde ut i sthlms-förort, istället för centralt i gbg (liksom spelarna)) körde vi ambulernade kampanjer och turades om att vara hos varandra, då brukade jag bära med mig karaktärer, en kampanjanteckningsbok, tärningar och eventuellt en regelbok, värre än Adventure! blev det inte
Och en kampanj körde jag att den man skulle vara hos nästa gång fick ta med sig regelbok och karaktärer, så hade jag anteckningsmaterial och tärningar (kan inte lämna tärningarna till spelarna, tror att det är skrock att sl-tärningar och spelartärningar inte ska blandas, men man vet aldrig så noga
)
Och vilket spel är "bäst" i det här avseendet - dvs man slipper släpa med så ofantligt mycket böcker, D&D är det sannerligen inte!
Minst böcker? Friform är väll det uppenbara svaret, tyck vad ni vill om det i övrigt, men man kan då komma undan med ingenting att släpa på om spelarna själva får ta med sig sina egna karktärsblad.