Nekromanti En spelledares tunga börda

Organ

Out of time, out of mind
Det känns dumt att sparka ut flickvännen för att spela hemma hos mig
Det beror väl lite på hur stort man bor men man behöver väl inte sparka ut någon pga att man ska spela rollspel? Om det bara visas lite hänsyn från båda håll så borde ingen bli störd. Eller så tar man till den uppebara lösningen; ber sambon att vara med. :gremwink:

/Anders (gift med en rollspelare)

Torbjörn

Swordsman
Vi bor i en 2:a. Lättare då att vara hos kompisen där vi kan vara helt ostörda.

Jag har försökt få med min flickvän i rollspelandet, vi har testat några gånger, men hon tycker inte det är kul.

Torbjörn

MrG

Swashbuckler
Jag har försökt få med min flickvän i rollspelandet, vi har testat några gånger, men hon tycker inte det är kul.
Hade samma dilemma med min förra flickvän, men det gick över efter hon i två år suttit i rummet brevid när vi spelat och hört hur kul vi hade. Nu mer kommer ofta hon och hennes make på besök när vi har rollspelshelger här ner, så det fastnade också :gremwink:

Men då jag försökte truga på henne rollspel var det kört, hon behövde få höra hur kul det var under längre tid först.

Illern

koppariller
Jag brukar försöka klara mig med min bärbara tolvtummare, några utskrivna tabeller, lite anteckningar och mitt huvud vilket blir typ 2 kg (huvudet släpar jag ju alltid på). Dock är jag ju bortskämd på så vis att jag spelleder Terra Draconis som finns i PDF-form.

Å andra sidan; om jag skulle vara helt garderad skulle jag vilja ha med mig hela mitt bibliotek om antiken och då är vikten helt enkelt för mycket. Därför är jag en anhängare av att spela hos spelledaren (vilket ju också innebär att jag får bestämma kaffebönor). I regel klarar jag mig dock med 2 kg. Ju mer illustrationer jag hinner scanna in desto friare blir jag från biblioteket.

I en liten egotripp skulle jag väl därmed säga att Terra Draconis står sig bra i kampen om en portabelt-rollspelsutmärkelse under förutsättning att man har tillgång till en dator.