Re: Vettigt alternativ till Spotify?
Commander Dante said:
Förlåt om jag påpekar det uppenbara, men detta är ett extremt hypotetiskt resonemang draget till den extremaste av spetsar.
<div>
</div> <div>Självklart. Men det belyser något: Vi är ganska många som finner skivbolagens och de stora spelföretagens agerande vara riktigt, ruskigt klandervärt. </div> <div>
</div> <div>Bojkott är ett dåligt, trubbigt instrument. Man kan t.ex inte via bojkott visa att man ogillar vissa delar av en produkt, än mindre vilka delar Om jag bojkottar Mass Effect 3 pga dess kopieringsskydd eller whatever, så kan EA bara se att de inte sålt - inte varför. De kan inte utifrån min bojkott sluta sig till huruvida jag bojkottat för att de har kopieringsskydd, för mycket sex i spelet, ett dåligt soundtrack eller ett för högt pris. </div> <div>
</div> <div>Nu vet jag att det här kommer att avfärdas som att jag "bara vill snylta", för det är vad som alltid händer, men: </div> <div>
</div> <div>- Jag laddar ner en del spel, och spelar dem. </div> <div>- Om de är bra, så köper jag dem när jag har resurserna. </div> <div>- Ett spel jag inte testat, köper jag inte. </div> <div>- Nej, ett kraftigt begränsat demo duger inte. </div> <div>- Jag äger fler originalspel till olika konsoller än någon i min bekantskapskrets. Jag laddar också ner mest, antagligen. Det finns ett samband här. </div> <div>
</div> <div>
</div> <div>Om "inte betala tillverkarna" är lika med stöld, så är det stöld att köpa begagnat också. </div>