Har pillat ihop ett warband per fraktion för att... för att... för att jag har gjort det och det var skoj. Kommentera gärna och våga gnälla loss där det brister.
Lawful Good
Dwarf Sergant 30
Dwarf Mercenary 9
Caravan Guard 5
Dragon Samurai 60
Dwarf Artificier 21
Anvil of Thunder 25
Dwarf Samurai 32
Eberk, Adventurer 16
8 aktivationer - 198 poäng
De här grabbarna tål en smäll eller tre. Stort lycka till med att träffa dom. Det behövs. Dock rör dom sig som benamputerade elefanter på hal is. Det tar en kvart för dom att komma fram. Haubitsmagiker (dvs magiker som fått för sig att dom är en haubits - aka Evokers) kan nog göra slarvsylta av dom.
Chaotic Good
Dark Traveller 43
Wild Elf Raider x2 12
Aramil, Adventurer 13
Wand Expert 33
Voice of Battle x2 58
Evermeet Wizard 39 (som kan dra upp 2 magmins eller 1 magmin och Timber Wolf + Giant Frog)
8 aktivationer (11 med summons) - 198 poäng
Nackdelen med dessa glada gossar är nog HP och damage output. Kan Wand Expert (som har 2 underbara blur) rocka loss med sina wands och Wizard'en dra iväg några Melf's så kan det funka. Aramil sänker skadan på folk och Voice of Battle skapar oreda i massor. Fast frågan är om dom inte tål för lite.
Lawful Evil
Mina, Dark Cleric 55
Grell 26
Half-Elf Hexblade 33
Bladebearer Hobgoblin 21
Fiendish Dire Weasel 8
Myconid Guard 9
Skeletal Dwarf 6
Efreeti 42
8 Aktivationer - 200 poäng
Dom har kapaciteten att skyffla ut en hel del skada, men det är ett ganska glatt blandgäng. Grell, Efreeti och Hexblade. Dom kommer nog göra sitt för att irritera motståndaren rätt gott. Dom har dock varken mest HP i stan eller AC att backa upp något med.
Chaotic Evil
Hezrou 80
Blue Slaad 50
Dolgrim 10
Orc Savage x2 14
Taer 8
Bullywug Thug 4
Bugbear Champion of Erythnul 34
8 aktivationer - 200 poäng
Hezrou'n tål som en stridsvagt i en konservburk. Den och Slaaden gör duktigt med skada (med magic weapon från Bugbear'n. Taer och Hezrou har stench. Lesser frighten Bugbear Champion men inte så mycket annat småkrafs. Dom springer in, ställer sig och mörsar. Yeha!
Så vad tyckte du? Borde jag gå och lägga mig i en soptunna och tänka över mina synder? Borde jag dyrkas till tidernas slut? Va? Va?
Lawful Good
Dwarf Sergant 30
Dwarf Mercenary 9
Caravan Guard 5
Dragon Samurai 60
Dwarf Artificier 21
Anvil of Thunder 25
Dwarf Samurai 32
Eberk, Adventurer 16
8 aktivationer - 198 poäng
De här grabbarna tål en smäll eller tre. Stort lycka till med att träffa dom. Det behövs. Dock rör dom sig som benamputerade elefanter på hal is. Det tar en kvart för dom att komma fram. Haubitsmagiker (dvs magiker som fått för sig att dom är en haubits - aka Evokers) kan nog göra slarvsylta av dom.
Chaotic Good
Dark Traveller 43
Wild Elf Raider x2 12
Aramil, Adventurer 13
Wand Expert 33
Voice of Battle x2 58
Evermeet Wizard 39 (som kan dra upp 2 magmins eller 1 magmin och Timber Wolf + Giant Frog)
8 aktivationer (11 med summons) - 198 poäng
Nackdelen med dessa glada gossar är nog HP och damage output. Kan Wand Expert (som har 2 underbara blur) rocka loss med sina wands och Wizard'en dra iväg några Melf's så kan det funka. Aramil sänker skadan på folk och Voice of Battle skapar oreda i massor. Fast frågan är om dom inte tål för lite.
Lawful Evil
Mina, Dark Cleric 55
Grell 26
Half-Elf Hexblade 33
Bladebearer Hobgoblin 21
Fiendish Dire Weasel 8
Myconid Guard 9
Skeletal Dwarf 6
Efreeti 42
8 Aktivationer - 200 poäng
Dom har kapaciteten att skyffla ut en hel del skada, men det är ett ganska glatt blandgäng. Grell, Efreeti och Hexblade. Dom kommer nog göra sitt för att irritera motståndaren rätt gott. Dom har dock varken mest HP i stan eller AC att backa upp något med.
Chaotic Evil
Hezrou 80
Blue Slaad 50
Dolgrim 10
Orc Savage x2 14
Taer 8
Bullywug Thug 4
Bugbear Champion of Erythnul 34
8 aktivationer - 200 poäng
Hezrou'n tål som en stridsvagt i en konservburk. Den och Slaaden gör duktigt med skada (med magic weapon från Bugbear'n. Taer och Hezrou har stench. Lesser frighten Bugbear Champion men inte så mycket annat småkrafs. Dom springer in, ställer sig och mörsar. Yeha!
Så vad tyckte du? Borde jag gå och lägga mig i en soptunna och tänka över mina synder? Borde jag dyrkas till tidernas slut? Va? Va?