Olle Linge
Snigel
Jag har vanan att alltid göra regelsystem själv när jag spelleder och det blir oftast enklare hybrider av redan existerande system som jag själv och spelarna kan ganska bra. Det vore dock trevligt att prova något enkelt system som är lite mer genomtänkt och jag känner att jag inte har tiden och lusten att göra det själv den här gången. Det finns en del krav jag ställer på systemet.
Det måste vara simpelt, roligt och gå snabbt att använda. Jag ser helst ett tabellöst system, men det är inget måste. Antalet tärningslag under själva striden bör vara så få det går. Systemet måste täcka saker som avståndsstrid och närstrid (även med mer än två deltagare, vilket de flesta system faller på). Även om jag har medeltid i åtanke just nu, vore det väldigt trevligt om avståndsstridsreglerna är så generella att de kan användas för moderna/framtida vapen också. Jag offrar gärna realism för att det ska gå snabbt, men det vore mysigt om striden är utformad på ett sätt som faktiskt gör det intressant att slåss också.
Tack på förhand!
Det måste vara simpelt, roligt och gå snabbt att använda. Jag ser helst ett tabellöst system, men det är inget måste. Antalet tärningslag under själva striden bör vara så få det går. Systemet måste täcka saker som avståndsstrid och närstrid (även med mer än två deltagare, vilket de flesta system faller på). Även om jag har medeltid i åtanke just nu, vore det väldigt trevligt om avståndsstridsreglerna är så generella att de kan användas för moderna/framtida vapen också. Jag offrar gärna realism för att det ska gå snabbt, men det vore mysigt om striden är utformad på ett sätt som faktiskt gör det intressant att slåss också.
Tack på förhand!